Hop til indhold
Guest VarmePia

Starson, du der er så klog på skat, registrering eu borger.

Recommended Posts

Gæst

​I loven står "efter en konkret vurdering ikke kan antages at ville falde det offentlige til byrde, har ret til ophold her i landet" .

Det er nok det, du oversætter til "nogle krav der skal opfyldes"?

Hvilke krav kunne det eksempelvis være? Og her taler vi vel i forhold til en EU-borger, som ønsker at drive selvstændig virksomhed som prostitueret i Danmark. Jeg spørger ikke af mistænksomhed over for dig, men af nysgerrighed. Det er det vel snart nødvendigt at understrege i denne tråd.

​Det der oprindeligt blev spurgt om:

Kan man godt få fast opholdstilladelse i Danmark (som EU borger) uden at have en indtægt, altså et job, eller en forsøger, dvs. være gift med en herboende?

​Hvortil Francois svarer:

​Ja. Fri bevægelighed af arbejdskraften i EU. Enhver EU borger kan flytte til et andet EU land, uden at der er krav om visa, jobaftale eller andet. Det eneste krav der er, at man overholder landets love.

 

​Og det er vel ikke helt rigtigt, når der stilles som krav, at man som udgangspunkt skal kunne forsørge sig selv.

Har man job eller er selvstændig erhvervsdrivende, så er det en anden sag, som du netop påpeger.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​​Og det er vel ikke helt rigtigt, når der stilles som krav, at man som udgangspunkt skal kunne forsørge sig selv.

Har man job eller er selvstændig erhvervsdrivende, så er det en anden sag, som du netop påpeger.

 

​Sådan tænkte jeg egentlig også, at det var.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Nu er du så IKKE i en position hvor du kan udtale dig om, hvad jeg har oplevet eller ikke af deslige, så det vil gerne have mig frabedt at blive påduttet. Hvilken aversion og vrangforestilling jeg påpeger, rager overhovedet IKKE dig en skid. Capice!!!

Når der kastes en sten mellem en flok svin, så ØFFER den der rammes.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

​Du forstår ikke, at du 'projicerer' DINE egne dårlige ERFARINGER (meget lille empiri trods alt) over på en hel population!

Det kan man ikke!

Man kan udtale sig om sine erfaringer...og man kan drage en konklusion der tager hensyn til tidspunkt, antal personer, konkrete omstændiger etc.... med andre ord en ret SVAG konklusion med mange FORBEHOLD.

Det gør du ikke!...du plaprer jo op om 'den offentlige sektor'...'folk i det offentlige'...bla bla bla....

Måske et studie i statistik og empirisk metode blandt andet om 'stikprøve teori' og 'signifikans'  etc. ville hjælpe dig, BigDick!

Så ville du måske også forstå, hvad 'tvivlens nådesgave' er....

Start her:

 

http://www.sfi.dk/Default.aspx?ID=12763

 

/Steve

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Ja, det skal da prøves :) 

Knus Pia

Pia

Kan du ikke være venlig at rapportere, hvordan det så faktisk gik?

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...