Hop til indhold
Guest VarmePia

Starson, du der er så klog på skat, registrering eu borger.

Recommended Posts

Gæst

Åh for fucks sake - fra borgerservice hjemmeside: 

Flytter du til Danmark fra et EU-land eller et EØS-land, skal du anmelde flytningen til tilflytningskommunen. Du har ret til at blive tilmeldt, hvis du skal være i Danmark mere end 3 måneder. Du har pligt til at tilmelde dig folkeregisteret, hvis dit ophold varer mere end 6 måneder.

Ophold ud over tre eller seks måneder

Hvis du er ikke-nordisk EU-borger og vil opholde dig i Danmark i mere end tre måneder (eller seks måneder som jobsøgende) skal du have et registreringsbevis. Det søger du om hos Statsforvaltningen.

 

Det vil sige, at alle udenlandske eu piger, som ikke vil være her i 3 måneder, de har ikke ret til at blive tilmeldt. 

Alle eu piger, der vil være her mere end 3 måneder skal have det skide eu registreringsbevis og så kører rulletten i ring igen. 

Det er altså ikke så nemt at være ærlig her i Danmark. Der er reelt ikke nogen mulighed for at en eu pige kan skatteregistrer sig fra dag 1, sådan som skats folder siger hun skal. Altså hvor er det her noller. 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jamen Starson, det er da muligt at jeg husker forkert og at det var i 2010, helt ærlig mand, du VIL bare ha ret og du VIL bare så tvil om alt hvad jeg siger og alt hvad jeg gør. Jesus, get a life. 

Pia

Så er næste problem med din historie, at den "forbandede" brochure du læste i inden du i 2010 tog til SKAT i Viborg, ikke eksisterede. Den blev først udgivet i 2012.

Er din historie nu også helt rigtig eller er det bare en røverhistorie?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan man godt få fast opholdstilladelse i Danmark (som EU borger) uden at have en indtægt, altså et job, eller en forsøger, dvs. være gift med en herboende?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Pia

Så er næste problem med din historie, at den "forbandede" brochure du læste i inden du i 2010 tog til SKAT i Viborg, ikke eksisterede. Den blev først udgivet i 2012.

Er din historie nu også helt rigtig eller er det bare en røverhistorie?

​Ih ja Starson, jeg er så fuld af løgn og latin, og så er det jo så bare lige sådan, at jeg husker det som 2012, skats folder blev udgivet i 2012 og der var stadigvæk en afdeling af skat i Viborg i 2012 - du har ikke bragt et eneste stykke reelt og brugbart stykke noget som helst til veje og ved du hvad, det er fint nok. Du skal ikke vide noget om det her, Francios har noget viden så må prøves denne gang. Hvorfor holder du dig ikke bare fra mig Starson, du har nu forfulgt mig igennem de sidste 3 tråde og jeg har endda bedt dig om at holde dig fra mig på pm. Stalker du mig? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Ih ja Starson, jeg er så fuld af løgn og latin, og så er det jo så bare lige sådan, at jeg husker det som 2012, skats folder blev udgivet i 2012 og der var stadigvæk en afdeling af skat i Viborg i 2012 - du har ikke bragt et eneste stykke reelt og brugbart stykke noget som helst til veje og ved du hvad, det er fint nok. Du skal ikke vide noget om det her, Francios har noget viden så må prøves denne gang. Hvorfor holder du dig ikke bare fra mig Starson, du har nu forfulgt mig igennem de sidste 3 tråde og jeg har endda bedt dig om at holde dig fra mig på pm. Stalker du mig? 

Har du bemærket hvem der startede denne tråd, og hvad tråden hedder?

Jo jeg skulle da helt klart holde mig lagt fra tråden.

Det er dig selv der har viklet sig til ind i en historie, der virker en smule utroværdig. Ikke mig, så problemet er dit.

Og tak for l..., når nu jeg på pm tilbød at hjælpe dig. Som jeg tilsidst skrev: Du er ganske enkelt ikke modtagelig for hjælp. Tror da fanden, du render surt i det med den indstilling du lægger for dagen. 

Held og lykke siger jeg bare.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Ih ja Starson, jeg er så fuld af løgn og latin, og så er det jo så bare lige sådan, at jeg husker det som 2012, skats folder blev udgivet i 2012 og der var stadigvæk en afdeling af skat i Viborg i 2012 - du har ikke bragt et eneste stykke reelt og brugbart stykke noget som helst til veje og ved du hvad, det er fint nok. Du skal ikke vide noget om det her, Francios har noget viden så må prøves denne gang. Hvorfor holder du dig ikke bare fra mig Starson, du har nu forfulgt mig igennem de sidste 3 tråde og jeg har endda bedt dig om at holde dig fra mig på pm. Stalker du mig? 

​Nu var det jo dig selv, der via overskriften fremmanede Starson. Ret skal jo være ret.

Men når det så er sagt, så har Starson rigtignok ikke bragt tingene ret meget videre. De er nærmest gået i cirkler. Så måske Starson alligevel ikke er den store judidiske profet, vi troede? Måske Furnæse – pigernes skræk – alligevel havde haft mere kvalificerede svar?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Nu var det jo dig selv, der via overskriften fremmanede Starson. Ret skal jo være ret.

Men når det så er sagt, så har Starson rigtignok ikke bragt tingene ret meget videre. De er nærmest gået i cirkler. Så måske Starson alligevel ikke er den store judidiske profet, vi troede? Måske Furnæse – pigernes skræk – alligevel havde haft mere kvalificerede svar?

​Præcis - jeg havde faktisk håbet på at Starson kunne give reel hjælp. Jeg skrev til ham i dag, efter hans mange pmer til mig, at han skulle lade mig være i fred og min udmelding er derfor efter det. Det er sku da helt uhyggelig at han bare vil skabe tvivl om mit indlæg. Hvis jeg ikke tager helt fejl, men det kan jeg da undersøge i ugens løb, så var det faktisk revisoren som sagde til os den gang, at de i Viborg var så heldige stadig at have en afdeling af skat, fordi der var så mange forretningdrivende. Jeg ved selvføligelig ikke om det så er afskaffet i dag eller hvad. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Nu var det jo dig selv, der via overskriften fremmanede Starson. Ret skal jo være ret.

Men når det så er sagt, så har Starson rigtignok ikke bragt tingene ret meget videre. De er nærmest gået i cirkler. Så måske Starson alligevel ikke er den store judidiske profet, vi troede? Måske Furnæse – pigernes skræk – alligevel havde haft mere kvalificerede svar?

​Ja  bare kast lort på en bruger og derefter proklamere at det lugter af lort. Jow Jow det er sgu da flot.

Venligst Landsbytossen - nu med smart phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Ja  bare kast lort på en bruger og derefter proklamere at det lugter af lort. Jow Jow det er sgu da flot.

Venligst Landsbytossen - nu med smart phone

​Jeg tror, du læser mit indlæg helt forkert.

Det var Pia, der via overskriften bad Starson, vor altid kvikke jurist, om råd. Man kan så ikke på nogen måde bebrejde Starson, at han reagerer.

At han så ikke fagligt er i stand til at hjælpe Pia videre, er en anden sag. Det er en nøgtern konstatering og ikke en nedrig lortekastning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Nu var det jo dig selv, der via overskriften fremmanede Starson. Ret skal jo være ret.

Men når det så er sagt, så har Starson rigtignok ikke bragt tingene ret meget videre. De er nærmest gået i cirkler. Så måske Starson alligevel ikke er den store judidiske profet, vi troede? Måske Furnæse – pigernes skræk – alligevel havde haft mere kvalificerede svar?

Du aner jo ikke hvad jeg har skrevet til Pia på pm, så fin analyse, du der kommer med.

kan du være så rar at forklare hvad jeg ikke har svaret på, og som Pia spørger om?

Din wing mate ÅE fremturede på samme måde men blev sjovt nok aldrig konkret. Det blev Pia heller aldrig. Hvad med dig?

du er måske heller ikke i stand til at finde et eneste træ i skoven selv med kyndig vejledning?

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du aner jo ikke hvad jeg har skrevet til Pia på pm, så fin analyse, du der kommer med.

kan du være så rar at forklare hvad jeg ikke har svaret på, og som Pia spørger om?

Din wing mate ÅE fremturede på samme måde men blev sjovt nok aldrig konkret. Det blev Pia heller aldrig. Hvad med dig?

​Starson, selvfølgelig aner jeg ikke, hvad du skriver på PB, men nu prøvede jeg ellers at være lidt sød ved dig.

Hvor har dine påberåbte juridiske indsigter bragt tingene videre? De er som sædvanligt druknet i detaljer, rethaveriskhed og flueknepperier om Viborg, Herning samt Korinthenkackerstadt.

Og så ved jeg faktisk ikke, hvorfor jeg skal nævnes i samme åndedrag som Århuselskeren.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Jeg tror, du læser mit indlæg helt forkert.

Det var Pia, der via overskriften bad Starson, vor altid kvikke jurist, om råd. Man kan så ikke på nogen måde bebrejde Starson, at han reagerer.

At han så ikke fagligt er i stand til at hjælpe Pia videre, er en anden sag. Det er en nøgtern konstatering og ikke en nedrig lortekastning.

​My bad, det var IKKE et svar på dit indlæg, dit indlæg er helt ok, bare en generel konstatering herinde mht. tråden. Og nej det kan man da IKKE.

God søndag.

Venligst Landsbytossen -nu med tablet.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Starson, selvfølgelig aner jeg ikke, hvad du skriver på PB, men nu prøvede jeg ellers at være lidt sød ved dig.

Men hvor har dine påberåbte juridiske indsigter bragt tingene videre? De er som sædvanligt druknet i detaljer, rethaveriskhed og flueknepperier om Viborg, Herning samt Korinthenkackerstadt.

Og så ved jeg faktisk ikke, hvorfor jeg skal nævnes i samme åndedrag som Århuselskeren.

Du ved altså ikke om det jeg har svaret Pia rent faktisk hjælper. Flot.

Problemet er nok snarere at Pia intet fatter. Feks har jeg i fire indlæg i streg her, plus i andre tråde forsøgt at få hende til at fatte, at en bestemt blanket siden 2012 er udgået. Det skulle ikke undre mig hvis hun stadig leder efter den.

Men tilbage til din analyse, prøv at være konkret. Hvilket af Pias spørgsmål har jeg ikke svaret på?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg ved ikke om jeg må - vil -  kan- tør - bør!!

Men nu gør jeg det altså.

Hermed et godt råd til Starson, Borende X og VarmePia:

Tag på et ophold på Hotel Harmonien i Lille Skensved og gå så i krig med en trekant!!!!!

:wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, jeg ved ikke om jeg må - vil -  kan- tør - bør!!

Men nu gør jeg det altså.

Hermed et godt råd til Starson, Borende X og VarmePia:

Tag på et ophold på Hotel Harmonien i Lille Skensved og gå så i krig med en trekant!!!!!

:wink:

​Ja og de kan besøge Fru Hansen chokolade hvis de løber sur i det. sm154.gif sm154.gif sm154.gif

http://www.fruhansenschokolade.dk/shop/frontpage.html    

Venligst Landsbytossen - nu med tablet 

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tryk i højre hjørne, der kan man trykke på ignoreret bruger og f.eks. frabede sig pms fra en bruger eller fuldkommen ignorere al hans eller hendes aktivitet. Bare et hint til nogen.

Derudover hold jer til emnet  sobert og drop de personlige udfald.

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tryk i højre hjørne, der kan man trykke på ignoreret bruger og f.eks. frabede sig pms fra en bruger eller fuldkommen ignorere al hans eller hendes aktivitet. Bare et hint til nogen.

Derudover hold jer til emnet  sobert og drop de personlige udfald.

​Frabede sig pms - hvis bare det var så simpelt som at trykke på en knap:grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja sådan som Varme Pia beretter, sker det så sandelig hos skrankepaverne i det offentlige. Visse skrankepaver må være små mennesker der blev mobbet i barndommen og i deres opdragelse, og som i kraft af af deres position senere i livet, behandler andre mennesker som det rene lort.

Dertil skal jeg så lige sige at da jeg havde brug for råd og vejledning, var den kontrolchef jeg samtalede med meget kompetent, samt forklarede og vejledte mig, så jeg ikke pludselig stod med dilleren i slåhøjde.

Dette har lært MIG, at indenfor det offentlige skal man ikke gå til røven, men til hovedet (læs den kompetente, der ved noget om sagen).

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

​Det gælder vist alle organisationer!

Glem nu bare din aversion og vrangforestillinger om, hvordan det offentlige fungerer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men Pia der står vel ikke at man skal registrere sig fra dag et! Blot at man er skattepligtig fra dag et! Der er jo en forskel! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

​Det gælder vist alle organisationer!

Glem nu bare din aversion og vrangforestillinger om, hvordan det offentlige fungerer.

​Nu er du så IKKE i en position hvor du kan udtale dig om, hvad jeg har oplevet eller ikke af deslige, så det vil gerne have mig frabedt at blive påduttet. Hvilken aversion og vrangforestilling jeg påpeger, rager overhovedet IKKE dig en skid. Capice!!!

Når der kastes en sten mellem en flok svin, så ØFFER den der rammes.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan man godt få fast opholdstilladelse i Danmark (som EU borger) uden at have en indtægt, altså et job, eller en forsøger, dvs. være gift med en herboende?

​Ja. Fri bevægelighed af arbejdskraften i EU. Enhver EU borger kan flytte til et andet EU land, uden at der er krav om visa, jobaftale eller andet. Det eneste krav der er, at man overholder landets love.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Ja. Fri bevægelighed af arbejdskraften i EU. Enhver EU borger kan flytte til et andet EU land, uden at der er krav om visa, jobaftale eller andet. Det eneste krav der er, at man overholder landets love.

 

​I EU-opholdsbekendtgørelsen står bl.a. i kapitel 2:

"Personer med tilstrækkelige midler

§ 6. En EU-statsborger, der råder over sådanne indtægter eller midler til sit underhold, at den pågældende efter en konkret vurdering ikke kan antages at ville falde det offentlige til byrde, har ret til ophold her i landet ud over de 3 måneder, der følger af udlændingelovens § 2, stk. 1.

Stk. 2. Opholdsret efter stk. 1 er betinget af, at den pågældende tegner en sygeforsikring, der dækker perioden, indtil den pågældende opnår ret til ydelser efter sundhedsloven."

Der er nok nogle krav der skal opfyldes, inden man kan få ophold her i landet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​I EU-opholdsbekendtgørelsen står bl.a. i kapitel 2:

"Personer med tilstrækkelige midler

§ 6. En EU-statsborger, der råder over sådanne indtægter eller midler til sit underhold, at den pågældende efter en konkret vurdering ikke kan antages at ville falde det offentlige til byrde, har ret til ophold her i landet ud over de 3 måneder, der følger af udlændingelovens § 2, stk. 1.

Stk. 2. Opholdsret efter stk. 1 er betinget af, at den pågældende tegner en sygeforsikring, der dækker perioden, indtil den pågældende opnår ret til ydelser efter sundhedsloven."

Der er nok nogle krav der skal opfyldes, inden man kan få ophold her i landet.

​I loven står "efter en konkret vurdering ikke kan antages at ville falde det offentlige til byrde, har ret til ophold her i landet" .

Det er nok det, du oversætter til "nogle krav der skal opfyldes"?

Hvilke krav kunne det eksempelvis være? Og her taler vi vel i forhold til en EU-borger, som ønsker at drive selvstændig virksomhed som prostitueret i Danmark. Jeg spørger ikke af mistænksomhed over for dig, men af nysgerrighed. Det er det vel snart nødvendigt at understrege i denne tråd.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...