Hop til indhold
Kausten

Hvorfor er L ordet tilladt på EG?

Recommended Posts

Hvad så med os kvinder der synes at det er okay, i den rigtig kontekst? 

 

Bly

Med en let omskrivning af Dejlige Lauras tankesæt er svaret på det spørgsmål givet:

... så viser man vel respekt, hensyn, omtanke og bruger det ord, tænker jeg.​

:grin:

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Bly

Med en let omskrivning af Dejlige Lauras tankesæt er svaret på det spørgsmål givet:

... så viser man vel respekt, hensyn, omtanke og bruger det ord, tænker jeg.​

:grin:

Hø hø hø hø :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Bly

Med en let omskrivning af Dejlige Lauras tankesæt er svaret på det spørgsmål givet:

... så viser man vel respekt, hensyn, omtanke og bruger det ord, tænker jeg.​

:grin:

Det er vel næppe tilfældet, når man ligefrem vil forbyde ordet luder?

Så er der meget lidt forståelse, for at andre kunne have det på en anden måde, ikke.

Redigeret af Bly

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Man kan jo sagtens have et standpunkt, til man tager et nyt.

Fordi nogen piger gerne vil tiltales som om de er nede i rendestenen, behøver det jo ikke gælde os alle...!

Jeg vil straks citere Spider:


Lad modstanderne bruge de grimme ord - vi er dog de nærmeste til ikke at gøre det.

Hvis vi ikke kæmper imod alle de grimme ting der kan siges om os, så bliver vi nedgjort i hr og fru Danmarks øjne, så vi må godt kravl lidt højre op!

Og jeg har al mulig respekt for admin og hans mening, men det er ikke ensbetydne at der SKAL bruges L-ordet, eller et andet ord, men at den der skriver forstår hvorfor det er dumt, rigtigt dumt at bruge L-ordet, hvis man har lyst til at blive ved med at have noget der hedder købesex.

L-ordet og andet, så som fake anmeldser som vi lige har set udvalgt, er rigtigt vand på prostitusion-modstandernes-mølle: der kan I se...der kan I se hvordan mændene omtaler dem...behandler dem osv...

Tanja Ramh...er der andre der kan li os?....

Er der sjove forbud i verden rundt om os?

Jamen lad os da straks være lidt friske, hvorfor ikke skide i egen rede!

Monte...jeg gider ikke diskutere med dig, så tag du bare og tag sutten igen!

 

 

Forbuddet- jeg kunne forestille mig at det ville blive den svenske model med kriminalisering af rær'ne? Vi piger er jo så dybt i hullet jo.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uha tvr, jeg er bange for, at jeg nok mange gange kommer galt af sted, i hvert fald i din optik. ;)

Eksempelvis er jeg i en tidligere debat kommet til at betegne Peter Lundin som en psykopatisk morder - altså bare fordi, jeg kan ikke?
Det lille pus har jo tidligere postuleret, at han ikke er psykopat, og i visse personers øjne er han vel også bare en misforstået drabsmand, hidkaldte jeg mig lige din vrede?

Hvis ikke, så beviser du bare, at det, der støder dig, er hvad du er uenig i, men sådan er der jo så meget-

​Tjah, der er vel ingen der er en "misforstået drabsmand". 

Jeg kender ikke Peter Lundin, han har sikkert lavet noget mens jeg boede i udlandet. Og du kalder ham jo hvad du vil, og fornærmer ham hvis du vil. På samme måde bruger du bare L-ordet hvis du vil fornærme dem der ikke vil kaldes det... Min pointe er egentlig mere, at jeg ikke ser nogen grund til at fornærme nogen ved at pådutte at man bliver misforstået, fordi modtageren ikke forstår hvad man mener, når man bevidst bruger et ord man VED modtager bliver stødt over. 

... Men ham Lundin (som jeg lige har slået op....) fornærmer du bare, hvis du vil. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​er det ikke lidt firkantet at stille det op på den måde at kalde pigerne der giver en dårlig oplevelse for ludere, og dem der giver en god oplevelse for GP...noget skidt kan jo være godt for andre, og visa versa...

​Måske, men ikke så firkantet, som at kalde alle glædespiger for ludere ;-)

De gange jeg har truffet på en betalingspige, der snød på vægten, har jeg altid forsøgt at vende det til noget positivt og tænkt at hun måske bare har forsøgt at fortælle mig at højre hånd er 10 gange bedre og billigere :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg

ligesom fx det af sexsælgerne her på EG meget brugte omskrivende ord "gæst" i stedet for det mere nøgterne ord "kunde".

​Nu har alle fagområder vel deres fagsprog eller faglige terminologi, om man vil.

I det fag, jeg arbejder med, har vi i hvert fald mange spøjse udtryk og også udtryk, som ude i den virkelige verden betyder noget helt andet end inden for murene på min arbejdsplads.

Og inden for den branche, som vi her har med at gøre, kalder man altså "kunderne" for "gæster", fordi det er en del af denne branches faglige terminologi.

Og man plejer jo gerne at anføre herinde, at branchen er en branche som alle andre brancher, om man så må sige - så den kan vel også ha' sin faglige terminologi uden, at det skal være så specielt...

I øvrigt med hensyn til henvisningen til retskrivningsordbogen: nej, selvfølgelig står der ikke noget i retskrivningsordbogen om, at omtalte ord er nedladende. I retskrivningsordbogen står der ingen forklaringer om noget som helst overhovedet. Det er en retskrivningsordbog - og der står kun, hvordan ordene staves. Intet andet.

Og i osse øvrigt: det er vel værre at blive kaldt noget, man ikke vil kaldes, end det er at måtte undvære at blive kaldt noget, man gerne vil kaldes.

Eller noget...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske var det også interessant at få belyst hvorfor L er så slemt et ord i visse øren? Det er det jo nok fordi det præcist fortæller om hvilken metier den pågældende person har, nemlig at sælge sin krop til sex imod et vederlag. Kan det være en flovhed eller skam over selve erhvervet, som afstedkommer en sådan afsky for ordet L eller er det omgivelserne, som med L ordet sænker et skær af foragelse og misbilligelse over lige netop denne form for beskæftigelse. Under alle omstændigheder rammer ordet hårdt visse steder og dette er jo i  sig selv faktisk meget interessant at få belyst!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske var det også interessant at få belyst hvorfor L er så slemt et ord i visse øren? Det er det jo nok fordi det præcist fortæller om hvilken metier den pågældende person har, nemlig at sælge sin krop til sex imod et vederlag. Kan det være en flovhed eller skam over selve erhvervet, som afstedkommer en sådan afsky for ordet L eller er det omgivelserne, som med L ordet sænker et skær af foragelse og misbilligelse over lige netop denne form for beskæftigelse. Under alle omstændigheder rammer ordet hårdt visse steder og dette er jo i  sig selv faktisk meget interessant at få belyst!

​Jeg kan godt fortælle hvorfor jeg hader det ord som pesten.... hvis dit ønske om belysning virkelig er reelt. 

Det er fordi du lige har været en mandlig udgave af Tanja Rahm..... din retorik omkring hvad ordet "indeholder" er ligepræcis grunden til at jeg hader det... 

For det første er det ikke min metier men min hobby - simpelhen fordi jeg ikke er afhængig af indtjeningen. Jeg kan gøre det eller lade være alt efter hvad jeg har LYST til...  En L**** har det som hoved-job og hendes indtjening er primært baseret på at hun sælger sexuelle ydelser.  Så for mit vedkommende er det en upræcis term hvad det angår. 

For det andet, så fordi det indebærer at "man skal skamme sig" - GU FANDEN VIL JEG EJ!!! - jeg skammer mig ikke... jeg er glad for det... og der er dælme ikke nogen der skal kalde mig noget der implicerer at jeg burde skamme mig over mine valg, mine ønsker, min seksualitet - i det hele tage skamme mig over den jeg er.  

Når jeg ikke skammer mig - så skal ingen fortælle mig at jeg nok burde gøre det alligevel ved at kalde mig en luder. 

Ingen i mine omgivelser skal prøve at fortælle mig hvem jeg er, hvad jeg er eller hvordan de synes jeg burde være ved at sætte et prædikat på mig jeg ikke selv har godkendt..... det skal jeg nok HELT selv styre.

Det ord fratager pigen hendes frie valg af seksualitet og arbejder, og erstatter det med "du kan ikke bedre så du er nødt til at sælge din krop for penge - hvor lavt er det muligt at synke"-prædikat. Hvis der er nogen piger der synes at det er ok med dem - så go for it.... men man skal ikke gøre det med mig. 

Den eneste gang en mand under akten har været dum nok til at snakke "frækt" og kaldte mig sin lille luder stoppede legen på sekundet og jeg smed ham ud med det samme. Det er ganske enkelte et ord ingen mand eller kvinde får lov til at bruge om mig. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For det første er det ikke min metier men min hobby - simpelhen fordi jeg ikke er afhængig af indtjeningen. Jeg kan gøre det eller lade være alt efter hvad jeg har LYST til...  En L**** har det som hoved-job og hendes indtjening er primært baseret på at hun sælger sexuelle ydelser.  Så for mit vedkommende er det en upræcis term hvad det angår.

 

Vil du være så venlig at uddybe det du skriver der Jasmin for jeg kan umuligt have forstået det rigigt .... ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Luder bliver jo brugt som skældsord. Det er lidt gammeldags- 1920erne agtigt. 

Grunden til at feminister ikke er et hit er at de prøver at gøre os piger til ofre. Små tøser uden erfaring i livet, som tror at de er stærke kvinder ved at være overhysteriske. Men jeg er over and done. Hvis der sidder et par mænd med små klunker, som føler at de er macho og ballade agtige ved udtrykket- så synes jeg at Tanja er det ord man skal tiltale dem med. Det er jo lidt samme agenda der føres- folk ude af stand til at se os piger som selvstændige og frie. De samme piger synes jo at I er det værste afskum på jordkloden. Er det ikke også at male fanden på væggen? 

Hvordan kan man se ned på prostituerede, hvis man er den der betaler dem?? Er det pga dårlige erfaringer? Selvom man betaler, så står man jo for halvdelen af oplevelsen- det er jo ikke tryllekunstnere man er hos. Hvis man bliver snydt med billeder, vægt, alder osv, så er det vel bare at vende snuden om?? Hvis man har valgt en indebrændt pige, som er gået for meget på kompromis med sig selv og sine grænser- så ber man næsten om en dårlig oplevelse ( se f.eks tråden hvordan man undgår at blive rullet af gadepiger) er det fordi at man ikke kan score og at det føles ydmygende? Det skal da ikke gå udover dem, som så stiller sig op til rådighed. Det jeg stiller mig op til er gensidighed respekt for hvordan man behandler hinanden- det er en indgået aftale ml to individer på en forudaftalt præmis.  

Do your own soulsearch ;)  :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin, jeg er enig i dit indlæg, pånær afsnittet om, at hvis man lever af sit sexarbejde, så er man en luder. Jeg vil ikke kaldes luder uanset hvor stor procentdel af min indtjening der kommer fra mit sexarbejde.

Og til BR, jeg vil heller ikke kaldes so eller kælling, jeg vil tales pænt til. Det handler ikke om skam, men om almindelig opdragelse og pli.

Del dette indlæg


Link til indlæg

For det første er det ikke min metier men min hobby - simpelhen fordi jeg ikke er afhængig af indtjeningen. Jeg kan gøre det eller lade være alt efter hvad jeg har LYST til...  En L**** har det som hoved-job og hendes indtjening er primært baseret på at hun sælger sexuelle ydelser.  Så for mit vedkommende er det en upræcis term hvad det angår.

 

Vil du være så venlig at uddybe det du skriver der Jasmin for jeg kan umuligt have forstået det rigigt .... ??

​så skal jeg vide hvad det er du ikke er med på :) hvordan du forstår det jeg har skrevet :)  for jeg er ikke med på hvad der er uklart :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Jasmin for pokker da!

Jeg håber inderligt at du bare har fået formuleret dig klodset.

For hverken du eller andre har ret til at kalde piger som lever af det her erhverv for ludere.

Og at du laver andet end at sælge sex - gør dig altså ikke til en 'bedre' pige end andre.

Hvis Luder ordet skal 'gælde' så gælder det sq Alle som sælger sex.... Incl div sugerbabes.

Jeg er en kvinde som bestemmer 10.000% over min egen krop.

Det må være den ultimative form for feminisme.

Ingen skal kalde mig en Luder fordi at jeg har valgt at bruge den til bla at sælge sex.

Det er et skældsord..... Basta!

Og det er det sq uanset om man lever af det eller er selverklæret 24/7 liderlig!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin for pokker da!

Jeg håber inderligt at du bare har fået formuleret dig klodset.

For hverken du eller andre har ret til at kalde piger som lever af det her erhverv for ludere.

Og at du laver andet end at sælge sex - gør dig altså ikke til en 'bedre' pige end andre.

øhh nej - det har jeg da absolut heller ikke skrevet....  hverken linie 3 eller 4 

Ingen skal kalde mig (eller andre der ikke insisterer på den betegnelse) for ludere.... alm pli gælder

og der er forskel på metier og hobby....  jeg ernærer mig ikke som glædespige... jeg har det reelt set bare som hobby fordi min indtjening/livets ophold ikke afgøres af OM jeg går på arbejde.... dvs - hvis jeg en dag ikke gider - så har jeg ikke et problem indtjeningsmæssigt ved at blive hjemme 

det gør da ikke nogen hverken værre eller bedre - det er bare forskel på arbejde og hobby ???? 

 

jeg er ikke helt med på hvad problemet er  ?  jeg svarer BR som kalder L**** en metier (et erhverv/arbejde) og da det ikke er det for mig er det en decideret ukorrekt betegnelse 

at der så også er andre grunde til at jeg og alle andre ikke skal kaldes det er jo blot oven i ? 

hvad mener i at jeg har skrevet siden i reagerer ? 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg

 En L**** har det som hoved-job og hendes indtjening er primært baseret på at hun sælger sexuelle ydelser.

 

hvad menes der så med den sætning du skriver her ? For det er uklart for mig 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

 

For det første er det ikke min metier men min hobby - simpelhen fordi jeg ikke er afhængig af indtjeningen. Jeg kan gøre det eller lade være alt efter hvad jeg har LYST til...  En L**** har det som hoved-job og hendes indtjening er primært baseret på at hun sælger sexuelle ydelser.  Så for mit vedkommende er det en upræcis term hvad det angår. 

 

 

Jeg læser ovenstående som at Du ikke er en Luder fordi at du ikke lever af det.

Men at piger som gør de er....

Læser jeg det forkert?

Del dette indlæg


Link til indlæg

 En L**** har det som hoved-job og hendes indtjening er primært baseret på at hun sælger sexuelle ydelser.

 

hvad menes der så med den sætning du skriver her ? For det er uklart for mig 

​Det er som svar til BR der kalder det et metier - et erhverv... et arbejde...  hvor det er hendes primære indtjening.  Det er det ikke for mig - og heller ikke ret mange jeg har mødt.. 

Hvilket er endnu en grund til at ordet ikke skal/bør bruges

Jeg læser ovenstående som at Du ikke er en Luder fordi at du ikke lever af det.

Men at piger som gør de er....

Læser jeg det forkert?

​ahhh - nu er jeg med....   ja - du læser det som det er skrevet - ikke som det var ment/tænkt... 

my bad - det kan jeg godt se kan læses på den måde... sorry... 

mit svar til BR er baseret på at han kalder det en metier.... og jeg taler for mig selv... ikke for andre :)   for for mig er det ikke en metier hvorfor jeg faktuelt mener det er forkert at bruge ordet i mit personlige tilfælde.... 

jeg siger IKKE at det er tilladeligt at bruge overfor andre uanset hvor stor en del af deres arbejde der ligger i branchen....  jeg tog kun stilling til at jeg synes det var faktuelt forkert at bruge fsva mig... 

men kan godt se det var noget kludder som kunne misforståes - sorry

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tja man kaster et rimeligt sobert indlæg i æteren og straks reagerer Jasmin og TT hæftigt. Tag det nu roligt jeg skal nok afholde mig fra at kalde jer L som jeg skrev tidligere dur det ikke at genere andre med betegnelser de ikke bryder sig om. Hvorfor er det så vigtigt gang på gang at stadfæste, at man har det godt med sin metier/eller bobby you name it er under alle omstændigheder pussigt. Der må virkeligt stikke et eller andet under, når reaktionerne er så voldsomme.

Vi lever stadigvæk i et samfund hvor både kunderne og GPs mister anseelse og respekt, hvis vores eskapader indenfor købesex markedet bliver alment kendt. Sådan er det og vil sikkert altid være det. Her i Danmark og Nordeuropa er vi dog kommet så langt, at vi ikke ligefrem forlanger, at vores kommende brud er jomfru, men mange ville betakke sig for en GP eller tidligere GP hvis det var kendt i offentligheden. Når man træder over denne tærskel og udbyder sig selv til sex ja så falder ens markedsværdi. Dette er ikke noget jeg har opfundet, men sådan er det bare. Derfor er det lidt at kæmpe imod en sunami at forsøge at glorificere denne metier og fosøge at gøre den stueren. Bortfald af ordet/begrebet L fjerner ikke dette problem, men kan selvfølgelig hvis det undlades, fremmane et glansbillede eller noget lignende.

Det er ikke nemt, og jeg synes det er fedt, at der er nogle frække tøzer/kvinder, som tør at give sig hen til deres egen liderlighed og udbyde sex ydelser. Naturligvis er der også pengene, men det kan man jo så sige om alle jobs. At L ordet virker så forfærdeligt kan jeg ikke forså og hvorfor skulle man ikke kunne tale lidt dirty under sex agten, hvis man nu som kunde tænder på dette?? Hvis GPen ikke er nærtagen men serviceminded og ikke så hysterisk, vil hun såmænd hellere end gerne spille med på denne lille verbale leg. Hvorfor være så snerpet og sippet? Mon ikke også det i høj grad skræmmer mange af kunderne væk at fremture så bombastisk omkring dette lille ord?? Jeg spørger bare?? Kunne man ikke i stedet bare slappe lidt af og ikke være så forbandet nærtagen nærmest grænsende til kollerisk adfærd hos visse personager!!

Redigeret af Bukowsky Revival

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kunne man ikke i stedet bare slappe lidt af og ikke være så forbandet nærtagen nærmest grænsende til kollerisk adfærd hos visse personager!!

​Nej!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvorfor behovet for at sige det? :) 

jeg ved ikke om ens markedsandel falder- synes at jeg får mange kæreste tilbud (hvorfor mon loool) og har fået tilbudt almindelige jobs af fyre, boliger ditten og datten. I mit private liv er jeg ret sippet med at dele ud og desuden bedre til at stille krav til en fyr, end f.eks de der rødstrømper, som alligevel lever og ånder for en fyr. 

Sexlivet er generelt en privat ting og måske skal der ikke kastes lys over det, som Bukowsky siger? Men dem, som er åbne skal hænges i en offentlig gabestok? At kalde piger for ludere er at svine dem til og distancere sig selv fra who knows what. Jeg distancerer mig selv fra at ligge under for hvad der generelt er det 'mest svinske ord' overfor en pige. Hvorfor er det så grelt at en kvinde tager ejerskab over sin egen seksualitet? 

Du har jo selv nævnt at du tænder på ordet, som en del af et rollespil/ en sexleg. Det er der også piger, som gør. Jeg ser det som et skældsord. Jeg synes at min overbo er en luder fordi at hun spreder ben og har født tre børn inden hun er fyldt 22- fordi at hun er ligeglad med dem. Æret været hendes ære og minde. Det er da bare uansvarligt. 

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville personligt aldrig beskrive eller tiltale pigerne herinde som ludere, hvadenten de mener det er ok eller ej.

For mig er det et nedladende og negativt ord og det er ikke kun for pigernes skyld, men i høj grad også for min egen

Hele det her univers handler for mig i høj grad om lyster, fantasier og oplevelser og man får ikke mere ud af det, end man selv lægger i det.

 Hvis man som udgangspunkt har en negativ og nedladende holdning til hvad man foretager sig, så bliver det ofte en dårligere oplevelse.

Jeg vælger at gå i den helt anden grøft og betragte og beskrive pigerne herinde som de rene gudinder og det gør jeg mest for min egen skyld

jeg syntes at det er pisse dyrt at give 2000kr i timen for at knalde en luder, men at give 2000kr i timen for at have en fantastisk oplevelse med en sexgudinde!!!! Se det er jo den rene foræring

Del dette indlæg


Link til indlæg

JJeg vælger at gå i den helt anden grøft og betragte og beskrive pigerne herinde som de rene gudinder og det gør jeg mest for min egen skyld

jeg syntes at det er pisse dyrt at give 2000kr i timen for at knalde en luder, men at give 2000kr i timen for at have en fantastisk oplevelse med en sexgudinde!!!! Se det er jo den rene foræring

19371.gif 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg gylper lidt i min mund, når mænd kalder mig gudinde, jeg er ikke ophøjet over alle andre mennesker. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...