Hop til indhold
Onslow

Falske Fjolsbogprofiler ifølge (D)DR

Recommended Posts

Enhver har i dagens radioviser kunnet høre, at der på Fjolsbog florerer falske profiler, som giver sig ud for at være islamister.

(D)DR's sjovnalister sluger i bedste mikrofonholderstil historien råt og henviser til et par meget kompetente unge studerende.

Enhver normalt tænkende ryster på hovedet af den slags nyhedsinformation, men tak til Kim Møller for at sætte galskaben i relief.

http://www.uriasposten.net/archives/66280#comments

Og så er der nogen, der undrer sig over betegnelsen "Die Lügenpresse". :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Onslow

For mig ubehagelig læsning af info i uriaposten.

Jeg har aldrig kunnet forstå at det danske samfund fortsat vil acceptere at der ind imellem er personer der "skider i den rede hvor de har fået lov at bo" - og dernæst spytter i den hånd hvor de spiser gratis. Hvordan kan det være jeg tænker på gratis plastikkort med magnetstrimmel og eks. gratis uddannelse.

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

onslow, at historien ikke passer ind i dit verdensbillede, gør hverken historien usand eller DR til røde lejesvende. ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da alt i alt en historie, som kan opsummeres som følger:

Et par studerende finder ud af, at facebookprofiler med islamistisk indhold efter al sandsynlighed er skabt af højreorienterede kræfter.

Historien bringes i DR og flere andre medier.

Uriasposten finder ud af, at de studerende befinder sig på den politiske venstrefløj.

Er der andet i det? Hvad skal man tro om det? Det afhænger nok mest af, hvem man i forvejen finder troværdige.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det eneste der gør mig forbavset, er at der stadig findes mennesker der tror at samfundet og dets media er objektivt!! Og hver gang vi opdager en agenda bag en eller anden nyhed, så bliver vi oprørte. 

Wakey wakey folks ... der findes en agenda bag alt. Venstre. højre, islamism, katolsk fundamentalism, scientology, nyheder om mad om vitaminer om helse og træning .... bag alt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det eneste der gør mig forbavset, er at der stadig findes mennesker der tror at samfundet og dets media er objektivt!! Og hver gang vi opdager en agenda bag en eller anden nyhed, så bliver vi oprørte. 

Wakey wakey folks ... der findes en agenda bag alt. Venstre. højre, islamism, katolsk fundamentalism, scientology, nyheder om mad om vitaminer om helse og træning .... bag alt.

​Og hvilken agenda ligger så bag at vække os med denne oprørende nyhed? :-D

Bananas???

Eller Onslow??  ;)

Redigeret af leraar

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Og hvilken agenda ligger så bag at vække os med denne oprørende nyhed? :-D

​1. At i skal læse alt med mange gran salt.

2. At i skal indse hvilken intelligent og skarpsindig mand, ham der Bananas er.

3. At jeg skal få et eller to likes mere på vejen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

DR er en skamplet på dansk journalistik. Nogle gange er niveauet SÅ lavt at man tror det er løgn. Åbenlyst for enhver der læser og ser nyheder på DR´s platforme, at ofte er bundlinjen allerede skrevet. Man har et udgangspunkt og så søger man med lys og lygte efter nogle emner/historier der kan bekræfte disse allerede vedtagede konklusioner. Det kan virke NOGLE gange at lave journalistik på den måde. Det er en skabelon så at sige for at produkt.

Men ofte så virker det dybt utroværdigt.

Man griber ethvert tænkeligt halmstrå, blot for at kunne kaste en masse "sandheder" i hovedet på folk: "Se her hvad vi sagde til jer, det er sandt". Men så kigger man på den aktuelle sag eller selve indholdet og så kan man bare konkludere hvor tynd sagen er, bevismaterialet så at sige er.

DR må vel betegnes som en propagandaplatform på mange punkter, specielt den politiske.

Det er ikke fordi de ikke kan finde ud af at lave god journalistik. Jeg synes bare ALTID de skiller sig ud på den negative måde. Feks i Presselogen på Tv2News. Deres repræsentanter fremstår ofte usympatiske og bedrevidende, og nærmest immune overfor kritik. Det er nok sådan de bliver formet derinde. Det er ikke et produkt jeg bryder mig om.

Og så har de evigt og altid nogle empatier og anti-patier som deres nyhedsudsendelser er vinklet igennem.

Det bliver så trættende i længden.

Emnet Islam er håbløst tacklet fra deres side. Jeg har aldrig forstået hvor de får den enorme begejstring og entusiasme ift Islam fra. Det kan jeg gruble over i mange timer, hvorfor man lefler og nærmest kører Islam i stilling som værende en god ideologi. Det gjorde man jo også med kommunismen i sin tid, så det er vel ikke overraskende som sådan at man promoverer totalitære ideologier.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorimod Uriasposten er kendt for sin journalistiske integritet? :-P 

​Jeg synes Kim Møller er MEGET kompetent og har høj integritet. Men det er også et lidt andet format han kører end feks en stor medievirksomhed som DR har.

Det han gør, gør han til UG. Det er bare vanvittigt ensidigt og ensformigt at løse Uriasposten. Men indholdet og integriteten mener jeg ikke man kan pege fingre af.

Og så er det også sådan lidt et hyggeprojekt som sådan. Ikke noget stort og pompøst.

Del dette indlæg


Link til indlæg

DR er en skamplet på dansk journalistik.... Hmm aha. 

Jeg kan personligt ikke få øje på et dansk medie større troværdighed. At DR skulle propagandere og tale ned til folk - det kan jeg godt nok ikke genkende. 

Jeg kunne forstå din kritik, hvis den gik på TV2 nyhederne / TV2 News, der i stigende grad praktiserer ekstrabladsinspireret letbenet journalistik. Lige nu er Breaking på TV2 News, at der indføres pant på dåser købt i Tyskland :shock::shock::shock: det siger ikke så lidt om den redaktionelle linje og det journalistiske niveau.

Redigeret af RobinHood

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Og hvilken agenda ligger så bag at vække os med denne oprørende nyhed? :-D

Bananas???p

Eller Onslow??  ;)

​Hallå!!! Du kan vel ikke gå og redigere dit indlæg efter at jeg har svaret?? Hvorfor blander du mig og Onslow sammen? Hans indlæg siger at DR har en agenda. Mit siger: muligtvis men det har også Uriaposten. 

Ultrakonservative medier har istandsat at finde politiske holdninger bag det meste man ikke kan lide. Det gør man også i Sverige. På det vis "afslørrede" man at producenten bag  en populær tv-serie var kommunist i sin ungdom, ergo: serien  var ikke at stole på. Det sjove er jo at på samme gang gør man lige præcis det som man anklager andre for at gøre. En agenda bag alt...

Arrgh ... hvorfor prøve at forklare sig....?

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

DR er en skamplet på dansk journalistik.... Hmm aha. 

Jeg kan personligt ikke få øje på et dansk medie større troværdighed. At DR skulle propagandere og tale ned til folk - det kan jeg godt nok ikke genkende. 

Jeg kunne forstå din kritik, hvis den gik på TV2 nyhederne / TV2 News, der i stigende grad praktiserer ekstrabladsinspireret letbenet journalistik. Lige nu er Breaking på TV2 News, at der indføres pant på dåser købt i Tyskland :shock::shock::shock: det siger ikke så lidt om den redaktionelle linje og det journalistiske niveau.

​Vi har så heller ikke andre medier der kan sammenlignes med DR. Ikke fordi det frikender andre medier, men jeg synes ikke de kan sammenlignes ift størrelse, økonomi, målgruppe, offentlig pligter osv.

DR er meget subjektive ift politiske sager, og de har ligesom Politiken nogle mærkesager de ja nærmest propaganderer for. Jeg vil faktisk ikke sige nærmest men helt og holdent.

Islam er bestemt en af de emner DR og Politiken har behandlet alt for positivt. Uden rigtig fornemmelse for virkelighedens billede. Eller også så undgår man bare alle ubehagelighederne og censurerer dem væk slet og ret.Prøv at kigge på en nyhedsudsendelse på DR ift de mange islamiske borgerkrige. Hvordan man meget præcist og meget konsekvent pakker nogle ting 100% ind i vat eller bruger bløde begreber og beskrivelser, og andre taler helt direkte og kalder en spade for en spade. Og det er et mønster de har haft i årtier, specielt ekstremt specielt hvad Israel angår. Der kan du tale om anti-pati der vil noget.

DR har en troværdighed på nulpunktet når det kommer til Islam. Det er ikke fordi de ikke kan, det kan de bestemt. Vinkle og lave objektivt journalistik. Det er fordi de ikke vil.

Det er vel stadigvæk på mange punkter et venstrefløjs-propagandamedie. I hvertfald når jeg ser udsendelser fra mellemøsten og de mange islamiske konflikter og krige, så undgår man for enhver pris at gå dybere ind i konflikterne. Islam er ikke noget man tør røre ved, det samme kan bestemt ikke siges om Kim Møller.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hallå!!! Du kan vel ikke gå og redigere dit indlæg efter at jeg har svaret?? Hvorfor blander du mig og Onslow sammen? Hans indlæg siger at DR har en agenda. Mit siger: muligtvis men det har også Uriaposten. 

Ultrakonservative medier har istandsat at finde politiske holdninger bag det meste man ikke kan lide. Det gør man også i Sverige. På det vis "afslørrede" man at producenten bag  en populær tv-serie var kommunist i sin ungdom, ergo: serien  var ikke at stole på. Det sjove er jo at på samme gang gør man lige præcis det som man anklager andre for at gøre. En agenda bag alt...

Arrgh ... hvorfor prøve at forklare sig....?

​Men der er stor forskel på nationalt og ultrakonservative medier. Nogle som feks Fox passer præcis ind i din beskrivelse. Andre gør bestemt ikke.

Men det er da farligt at falde i den fælde, at se spøgelser og agendaer overalt. Og blæse dem ud af proportioner. Og så glemme saglig og objektiv journalistik.

Jeg tror ikke det kan undgås, men man skal også være bevidst om det før man kan rette op på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

DR er en skamplet på dansk journalistik.... Hmm aha. 

Jeg kan personligt ikke få øje på et dansk medie større troværdighed. At DR skulle propagandere og tale ned til folk - det kan jeg godt nok ikke genkende. 

Jeg kunne forstå din kritik, hvis den gik på TV2 nyhederne / TV2 News, der i stigende grad praktiserer ekstrabladsinspireret letbenet journalistik. Lige nu er Breaking på TV2 News, at der indføres pant på dåser købt i Tyskland :shock::shock::shock: det siger ikke så lidt om den redaktionelle linje og det journalistiske niveau.

​Kære RobinHood:)

- pant på dåser eller ej - letbenet ?? - ja jeg enig.

Men alligevel for mig vigtig info fra dig via dit indlæg. - nu kan jeg på hjemvejen fra tyskland planlægge om jeg skal dreje af ved afkørsel 200 - altså mod Harrisle hvor Fleggaard og som forhåbentlig allerede har døgnåbent - - - - eller bare køre direkte videre mod lilleput DK.  Så længe der ikke er dåsepant kan det der er sparet bruges til noget andet :)(fisse:wub:)

Lille letbenet info som er vigtig viden for en sjællænder som mig, når jeg drager ned i det tyske ----

Mange hilsner

Nyder livet

 

 

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Enhver har i dagens radioviser kunnet høre, at der på Fjolsbog florerer falske profiler, som giver sig ud for at være islamister.

(D)DR's sjovnalister sluger i bedste mikrofonholderstil historien råt og henviser til et par meget kompetente unge studerende.

Enhver normalt tænkende ryster på hovedet af den slags nyhedsinformation, men tak til Kim Møller for at sætte galskaben i relief.

http://www.uriasposten.net/archives/66280#comments

Og så er der nogen, der undrer sig over betegnelsen "Die Lügenpresse". :(

DR har beskrevet hvordan de har afsløret to profiler. Hvordan kringler du lige det? Er det også løgn? 

"SÅDAN GJORDE DR
Det er ikke umiddelbart muligt at se, hvem der står som administratorer, og hvem der har tilmeldt sig de to Facebook-sider ”Islam – Fredens Religion” og ”Fredelige muslimer”.

Men ved at bruge Facebooks indbyggede søgefunktion Graph og andre søgeværktøjer har DR identificeret de personkredse, der hver især er tilknyttet de to sider. Det er i disse to personkredse, at de to siders administratorer skal findes.

Ved at søge på hvem der både har tilmeldt sig ”Islam – Fredens Religion” og tilmeldt sig åbne Facebook-sider som for eksempel andre debatsider og nyhedsmedier, så er det muligt at identificere de personer, der er tilknyttet siden.

På samme måde er det muligt at indkredse den personkreds, der er tilknyttet ”Fredelige Muslimer”.

Søgningerne viser, at der kun er to personer, der er tilknyttet både ”Islam – Fredens Religion” og ”Fredelige Muslimer”.

Begge disse personer er stærkt aktive på højreradikale Facebooksider og meget aktive i debatten om Islam, muslimer og indvandring.

Ved at foretage forskellige søgninger via Facebooks søgeværktøjer er det muligt at udpege to Facebook-profiler, der er de eneste, der er tilknyttet både 'Islam - Fredens Religion' og 'Fredelige muslimer'. Disse to person-profiler er desuden begge stærkt aktive debattører i forskellige antimuslimske debatfora og ytrer sig aktivt - og i stærke vendinger - mod både muslimer og islam.


Fra deres egne Facebook-profiler er de blandt andet aktive i højreradikale fora som 'Danskernes Parti', 'Partiet SIAD Stop Islamisering af Danmark' og 'Nej til moskeer - oprigtig'."

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

DR må vel betegnes som en propagandaplatform på mange punkter, specielt den politiske.

 

Forgiv mig mit simple spørgsmål - men er propaganda ikke altid politisk?

Nogle gang kan sprogbrugen være ak så afslørende ... :-)

 

Redigeret af sydvinden
stavefejl ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Forgiv mig mit simple spørgsmål - men er propaganda ikke altid politisk?

Nogle gang kan sprogbrugen være ak så afslørende ... :-)

 

​Det kan vel også være kommercielt. Jeg er ikke den store ekspert i propaganda dog. Måske defineres det kun ifm politik.

Jeg tænker at man i ekstrem overdreven grad promoverer feks en totalitær ideologi, eller et produkt der skal sælges.

Når jeg skriver om flere punkter bla det politiske, er det fordi DR på så mange punkter har ført venstrefløjs-synspunkter og agendaer udi alle afkroge af tv-fladen, feks børnetv, kultur, alverdens beskrivelser af kommercielle produkter osv. Det var meget slemt under monopol-dagene, en del mindre slemt nu hvor der er kommet konkurrence til.

Men måske kan propaganda altid forbindes tæt med politik uanset hvad. Det skal jeg ikke kunne sige.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det kan vel også være kommercielt. Jeg er ikke den store ekspert i propaganda dog. Måske defineres det kun ifm politik.

Jeg tænker at man i ekstrem overdreven grad promoverer feks en totalitær ideologi, eller et produkt der skal sælges.

Når jeg skriver om flere punkter bla det politiske, er det fordi DR på så mange punkter har ført venstrefløjs-synspunkter og agendaer udi alle afkroge af tv-fladen, feks børnetv, kultur, alverdens beskrivelser af kommercielle produkter osv. Det var meget slemt under monopol-dagene, en del mindre slemt nu hvor der er kommet konkurrence til.

Men måske kan propaganda altid forbindes tæt med politik uanset hvad. Det skal jeg ikke kunne sige.

Det er simpelthen faktuelt forkert - og faktisk ret veldokumenteret, at DR hverken har fremført eller fremfører venstrefløjssynspunkter. hvis man udelukkende ønsker at blive bekræftet i sit eget (højreorienterede/superkonservative) verdensbillede, så kan man jo vende sig mod medier med en klar borgerlig og islam kritisk profil som radio 24/7, JP, TV2 News eller amerikanske Fox News. Vi blive klogere, når vi præsenteres for nye vinkler eller synspunkter - så hvorfor man måtte foretrække medier med en klar borgerlig profil frem for en uvildig nyhedsdækning - det forstår jeg simpelthen ikke :-)

inden jeg nu bliver beskyldt for at være venstrefløjterrorist ;-) så må jeg hellere afsløre, at jeg politisk hører hjemme en anelse til højre for midten

Del dette indlæg


Link til indlæg

​1. At i skal læse alt med mange gran salt.

2. At i skal indse hvilken intelligent og skarpsindig mand, ham der Bananas er.

3. At jeg skal få et eller to likes mere på vejen.

​Overdrivelse fremmer forståelsen :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske er Onslow en venstreradikal provokatør, som forsøger at udstille det populistiske højrefløjs tåbeligheder. I så fald gør han det fremragende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Kære RobinHood:)

- pant på dåser eller ej - letbenet ?? - ja jeg enig.

Men alligevel for mig vigtig info fra dig via dit indlæg. - nu kan jeg på hjemvejen fra tyskland planlægge om jeg skal dreje af ved afkørsel 200 - altså mod Harrisle hvor Fleggaard og som forhåbentlig allerede har døgnåbent - - - - eller bare køre direkte videre mod lilleput DK.  Så længe der ikke er dåsepant kan det der er sparet bruges til noget andet :)(fisse:wub:)

Lille letbenet info som er vigtig viden for en sjællænder som mig, når jeg drager ned i det tyske ----

Mange hilsner

Nyder livet

​Kære Nyder livet

Det er kun i grænsebutikkerne i Schleswig - Holstein der indføres pant, ikke i Mecklenburg - Vorpommeren, så tag bare over med færgen så er panten sparet.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uriasposten er ikke andet end et ekstremistisk højrenationalistisk propaganda site. Til gengæld er det en ofte fremført myte fra højrefløjsdebattører at de danske medier skulle være voldsomt venstredrejede, men hvis man befinder sig på den yderste højrefløj, så er de fleste medier selvfølgelig til venstre for hvor man selv står :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uriasposten er ikke andet end et ekstremistisk højrenationalistisk propaganda site. Til gengæld er det en ofte fremført myte fra højrefløjsdebattører at de danske medier skulle være voldsomt venstredrejede, men hvis man befinder sig på den yderste højrefløj, så er de fleste medier selvfølgelig til venstre for hvor man selv står :)

 

​Hvor på danske sider finder du mere veldokumenteret og bearbejdet materiale ift Islam(sider som er eller kæmper imod Islam). Siden du mener at det er en tynd kop te?

Og det kan du så ikke finde, fordi den side er langt foran alle andre danske sider og fora hvad materiale angår, indsamling og bearbejdning og eksponering af Islam.

 

Det kan godt være at du ikke bryder dig om indholdet, men mængden af artikler og materialet Kim finder og bringer mener jeg ikke du kan sætte en finger ved.

Din slags kommentarer kommer oftest fra folk der ikke deler hans synspunkter og holdninger. Jeg kan forstå hvis du kan argumentere imod selve indholdet, men når du bare peger fingre og skriver mellem linjerne at sitet er til skraldespanden er det svært at tage din kritik/indlæg seriøst.

Jeg har til dags dato endnu ikke fundet en anden dansk webside med så afslørende og dybdegående  artikler ift Islam, med så få ressourcer som Kim har.

Jeg kan til gengæld fortælle dig at en masse af det han bringer, er noget de store danske medier ikke tør røre med en ildtang. Fordi det er pissebetændt og ubehageligt et emne, og en masse forhold bliver som sagt eksponeret og udstillet. Og det er der en MASSE folk der ikke bryder sig om.

Del dette indlæg


Link til indlæg

John,

dine indlæg kan jeg fuldt ud slutte op om, du hænger meget elegant et par debattører herinde til tørre, og så gør du det på en udramatisk og saglig måde. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...