Hop til indhold
Gæst

Frit lejde til skattefuskere og socialbedragere i branchen?

Recommended Posts

Gæst

Tak Filosof, det er lige præcis det jeg mener, men vist ikke fik sagt tilstrækkelig præcist - og også det jeg mener med at det offentlige ikke kan være din ven.

tvr

Du mangler at forklare hvad der bliver skubbet over på institutioner i dette konkrete forslag.

Sociale myndigheder er involveret under alle omstændigheder. Tanken er, at de efter en konkret vurdering (normalt i mange sagsbehandlinger) i et eller andet omfang kan give amnesti (som nogle sagsbehandlere mod reglerne gør idag).

Med forslaget undgås unødvendige omkostninger til retsvæsen, fængselsvæsen, skattevæsen og gældsovervågning.

Så jeg kan da ikke se andet end at det offentlige aflastes og ikke BElastes.

Og næstekærlighed er bla at hjælpe. Hjælpe andre mennesker i nød, så de kan få en ordentlig tilværelse. Det ligger i definitionen, som jeg skrev tidligere i tråden. Og her ovenikøbet helt uden omkostninger for samfundet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Du mangler at forklare hvad der bliver skubbet over på institutioner i dette konkrete forslag.

 

​Jamen det kan jeg slet ikke forklare..... min svada om institutionerne og næstekærligheden kom sig mere af det sidespor der kom, da det blev nævnt der ikke var meget næstekærlighed at spore.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Jamen det kan jeg slet ikke forklare..... min svada om institutionerne og næstekærligheden kom sig mere af det sidespor der kom, da det blev nævnt der ikke var meget næstekærlighed at spore.

Nå.

Der blev nævnt at der ikke var meget næstekærlighed vedr. trådens emne og ikke andet.

Så det noget af et sidespor du har bevæget dig ud på.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Jo, vi er fattige.

Det jeg mener er, at det er nemt at eftergive en gæld, der alligevel aldrig bliver betalt. ;-)

​Kære Starson:)

Var det også det SKAT gjorde, - da SKAT efter 5års forældelsesfrist indrømmede at de desværre havde glemt, at inddrive de ca. 0,8mill. i restskat hos borgerne - 0,8mill er da også en sjat i DK´s nutid. Hvordan fanden kan den slags ske - bare glemme - glemme - glemme. Jeg mener at erindre at det var en meget ALVORLIG sag for SKAT - så meget at en af cheferne hos SKAT blevet interviewet til DR - TVA. ( læs stå skoleret )

Hvad bliver det næste sjusk hos SKAT - kan de gøre en gang - kan det også ske igen

For ca 2 mdr. siden fik jeg selv et brev fra SKAT om at en restskat på ca. 140kr fra 2010 var blevet eftergivet pga forældelse, om jeg nogensinde selv har været vidende om det tvivler jeg på. - -   SKAT havde alligevel ressourcer til dette pjatbrev.

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Kære Starson:)

Var det også det SKAT gjorde, - da SKAT efter 5års forældelsesfrist indrømmede at de desværre havde glemt, at inddrive de ca. 0,8mill. i restskat hos borgerne - 0,8mill er da også en sjat i DK´s nutid. Hvordan fanden kan den slags ske - bare glemme - glemme - glemme. Jeg mener at erindre at det var en meget ALVORLIG sag for SKAT - så meget at en af cheferne hos SKAT blevet interviewet til DR - TVA. ( læs stå skoleret )

Hvad bliver det næste sjusk hos SKAT - kan de gøre en gang - kan det også ske igen

For ca 2 mdr. siden fik jeg selv et brev fra SKAT om at en restskat på ca. 140kr fra 2010 var blevet eftergivet pga forældelse, om jeg nogensinde selv har været vidende om det tvivler jeg på. - -   SKAT havde alligevel ressourcer til dette pjatbrev.

Mange hilsner

Nyder livet

???????

Hvorfor skriver du det til mig?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nyder livet

Hvad med at svare på Starsons fuldstændigt berettigede spørgsmål?

Hvorfor skrev du det til ham?

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du ved det heller ikke? Mærkeligt.

​Kære Starson45:)

Jamen det er da mærkeligt:)

- jeg lader mit indlæg stå og uden yderlig kommentar fra min side - så kan andre også læse med og kommentere;-)

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nyder livet

Svar dog på spørgsmålet i stedet for at lave mærkelige udflugter.

Hvorfor adresserede du dit indlæg om forældelse af skyldig skat til Starson?

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nå.

Der blev nævnt at der ikke var meget næstekærlighed vedr. trådens emne og ikke andet.

Så det noget af et sidespor du har bevæget dig ud på.

 

 

​Tror mere det var de enkelte indlæg og ikke emnet der blev ment mht manglende næstekærlighed. 

Og ja, der var et sidespor, og på et tidspunkt undskyldte jeg at jeg var ude af det.... men da det fortsatte kunne jeg ikke dy mig alligevel. Jeg kan altid lokkes af et godt sidespor ;)

 

Redigeret af tvr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes ikke, at der skal være frit lejde, men jeg kunne virkelig godt tænke mig, at der blev oprettet et eller to rådgivningskontorer, hvor massagepiger kan henvende sig og få reel og praktisk hjælpe til at registrere sig og få skatterådgivning i det hele taget af folk, der virkelig ved hvad de har med at gøre. Som det er nu, er det simpelthen for svært, specielt for udenlandske piger, at registrere sig. 

Jeg kunne også godt ønske mig, at skat og også politiet for den sags skyld ansatte en forhenværende pige eller to til at rådgive dem om specielle branche relevante forhold.

Et lille fromt ønske ville også være at kontrolbesøgene blev udført på en mere skånsom og værdig måde. Der er mange beretninger om, at piger er blevet dybt dybt traumatiseret af den fremturen der nogen gange ligges for dagen. Jeg er ret sikker på at en uvildig undersøgelse af kontrolbesøgene ville afsløre forhold, der er rent ud sagt uværdige for en retsstat som Danmark. Listen over rædselshistorier jeg har lagt øre til ved mine kollegaer er hvert fald alen lang og det der godt kan ærgre mig rigtig meget er, at forholdet til specielt politiet bliver så dårligt, at pigerne efterfølgende klapper i som en østers, selv når de har noget, som de egentlig gerne ville tale med dem om. I mange tilfælde sidder medarbejderen fra kommunen og krummer tæer, men siger ikke en stavelse på trods af at vedkommende udemærket ved, at det der er i gang egentlig ikke er i orden, og så kan det jo ikke undre at det er det sidste sted pigerne kommer for at få hjælp....

 

 

Knus Pia

 

 

​Jeg kan kun være enig med Pia. Mon ikke det var en god idé med rådgivere pigerne kan relatere sig til

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Skal samfundet give amnesti til prostituerede der har fusket med skat og sociale bidrag? 

 

​Umiddelbart vil jeg mene, at muligheden skal foreligge, men det skal ikke være en ret/selvfølge - det skal vurderes individuelt. Det vil klart være sager hvor det lyder som en god idé og klart andre sager hvor det på ingen måde er rimeligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

​Jeg kan kun være enig med Pia. Mon ikke det var en god idé med rådgivere pigerne kan relatere sig til

Jo bestemt, og der er ingen tvivl om at ansatte og uddannede skat et par piger med en vis anciennitet i branchen, så ville rigtig mange piger komme ud af busken. 

 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jo bestemt, og der er ingen tvivl om at ansatte og uddannede skat et par piger med en vis anciennitet i branchen, så ville rigtig mange piger komme ud af busken. 

 

Knus Pia

​Hvilken busk mener du?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nyder livet

Svar dog på spørgsmålet i stedet for at lave mærkelige udflugter.

Hvorfor adresserede du dit indlæg om forældelse af skyldig skat til Starson?

GF

​Bland dig udenom

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hvilken busk mener du?

​Altså, når en GP'er skriver "komme ud af busken", så må det selvfølgelig være intimbarberingen der hentydes til. Alt andet vil jo være fuld kommen utænkeligt!!!

Umiddelbart, så vil jeg tro, at hvis en ex-GP'er bliver ansat og uddannet hos SKAT, så vil hun helt naturligt stoppe med intimbarberingen og få sig en ordentlig kontordame-"busk".

Og så kan man jo godt sige, at en GP'er "kommer ud af busken" efter at have hun har haft besøg af en ex-GP-skattemedarbejder med kontordame-"busk".

:D:D:D

Jeg synes, at det er et helt fint forslag som VarmePia kommer med. Om det lige skal være exGP'ere eller andre kan diskuteres. Men pointen om at møde GP'erne i øjenhøjde, er absolut noget man bør arbejde med. Det er nemlig ikke rimeligt, at SKAT tropper op hos GP'erne som om de er helt almindelige erhvervsdrivende. Specielt skal man huske på, at alle GP'erne jo er tvunget ud i at være selvstændige, idet de ikke kan organisere sig i et arbejdsgiver/lønmodtagerforhold. Tænk på hvis alle almindelige lønmodtagere i Danmark blev tvunget til at være selvstændige, og selv skulle sørge for (og huske) at få afregnet den korrekte skat. Og set i lyset af, at der er temmelig mange lønmodtagere, der ikke engang kan finde ud af at gennemskue deres lønseddel, er det et helt urimeligt krav, at tvinge ALLE GP'ere til at skulle gennemskue skatteregler mv. i forhold til at være selvstændig erhvervsdrivende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Altså, når en GP'er skriver "komme ud af busken", så må det selvfølgelig være intimbarberingen der hentydes til. Alt andet vil jo være fuld kommen utænkeligt!!!

Umiddelbart, så vil jeg tro, at hvis en ex-GP'er bliver ansat og uddannet hos SKAT, så vil hun helt naturligt stoppe med intimbarberingen og få sig en ordentlig kontordame-"busk".

Og så kan man jo godt sige, at en GP'er "kommer ud af busken" efter at have hun har haft besøg af en ex-GP-skattemedarbejder med kontordame-"busk".

:D:D:D

Jeg synes, at det er et helt fint forslag som VarmePia kommer med. Om det lige skal være exGP'ere eller andre kan diskuteres. Men pointen om at møde GP'erne i øjenhøjde, er absolut noget man bør arbejde med. Det er nemlig ikke rimeligt, at SKAT tropper op hos GP'erne som om de er helt almindelige erhvervsdrivende. Specielt skal man huske på, at alle GP'erne jo er tvunget ud i at være selvstændige, idet de ikke kan organisere sig i et arbejdsgiver/lønmodtagerforhold. Tænk på hvis alle almindelige lønmodtagere i Danmark blev tvunget til at være selvstændige, og selv skulle sørge for (og huske) at få afregnet den korrekte skat. Og set i lyset af, at der er temmelig mange lønmodtagere, der ikke engang kan finde ud af at gennemskue deres lønseddel, er det et helt urimeligt krav, at tvinge ALLE GP'ere til at skulle gennemskue skatteregler mv. i forhold til at være selvstændig erhvervsdrivende.

​Kære Filosoffen:)

Et godt skriv fra dig :

De 3 første linjer - god "værkstedshumor":)

De 4 nederste, er noget som SKAT fandeme skal forstå og dernæst praktisere; men mine forhåbninger er meget små. Skattemænd og skattedamer er i et job som giver dem et filter at kigge igennem hvor farven er at "alle snyder og bedrager" undtagen børn der endnu ikke får lommepenge af far og mor.

De er automatisk udstyret med professions - autoritet = magt = overherredømme. Og denne udstråling er sgu sikkert ikke rar at møde for GPér:wub: som i forvejen lever et stresset liv og stigmatisering i form af deres arbejde. Det er for nemt for SKAT hvis de ikke for tilpas modspil.

Mange hilsner

Nyder livet       +      mine ex 38 år som selvstændig og et aldeles fremragende samarbejde med Skat via "Forvaltningsloven" særlig §§ vistnok 2 + så meget andet, hvor jeg drev dem rundt i manegen. Jeg fik også indsigt i, at de generelt er alt for dårligt klædt på i form mangelfuld uddannelse - for mange har 8 - 10 års skolegang og en kontoruddannelse hos Skat - ikke en ballast der giver respekt hos mig - - -  cand. uddannelser - TAK - og kombineret med min egen viden om at 2 skattefolk i vores kommune jævnligt fik lavet "SORTARBEJDE"  - ja sgu så - så havde jeg ingen respekt - det var også en af grundene til at de blev tvunget til at kysse Forvaltningsloven - bredt forstået.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jo bestemt, og der er ingen tvivl om at ansatte og uddannede skat et par piger med en vis anciennitet i branchen, så ville rigtig mange piger komme ud af busken. 

 

Knus Pia

Kom nu Pia

Er det de "rigtig mange" piger, der snyder og bedrager, der ville komme ud af busken?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Kom nu Pia

Er det de "rigtig mange" piger, der snyder og bedrager, der ville komme ud af busken?

Det er de rigtig mange piger som af den ene eller anden grund ikke har forstået hvordan man registrere sig og fører sit eget regnskab uden at skulle ha en revisor ind over det og også hvordan man fører et regnskab uden at blive trukket til torskegilde og få en urealistisk høj taksering. Ikke alle i denne branche er lige resource stærke Starson. Specielt har de udenlandske piger store problemer med at finde ud af det, specielt fordi skats materiale er alt alt for dårligt og deres medarbejdere for dårligt uddannet. 

 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er de rigtig mange piger som af den ene eller anden grund ikke har forstået hvordan man registrere sig og fører sit eget regnskab uden at skulle ha en revisor ind over det og også hvordan man fører et regnskab uden at blive trukket til torskegilde og få en urealistisk høj taksering. Ikke alle i denne branche er lige resource stærke Starson. Specielt har de udenlandske piger store problemer med at finde ud af det, specielt fordi skats materiale er alt alt for dårligt og deres medarbejdere for dårligt uddannet. 

 

Knus Pia

​Pia

Det er voksne mennesker vi taler. Voksne mennesker, der har ret til at bestemme over deres egen krop og som (forhåbentligt) er afklarede omkring deres erhverv. Men lige præcis på dette punkt med skat og moms mener du de er nogle pattebørn, der skal tildeles støttepædagoger, og have særlige kontaktpersoner hos myndighederne. Vor herrer bevares.

Det der du fyrer af, er simpelthen en frygtelig omgang ynk, og en ualmindelig dårlig undskyldning for ikke at svare skat og eventuel moms.

SKAT har lavet diverse vejledninger, der forklarer, hvordan man registrerer sig og fører et regnskab, sågar en vejledning målrettet prostituerede. Frit tilgængelig på SKAT.dk. Og SKAT afholder informationsmøder for nystartede virksomheder, hvor man ganske gratis kan deltage, lige så mange gange man har lyst. På Virk.dk kan du på ganske kort tid registrere din virksomhed og lave ændringer og det er altså ikke kompliceret (udlændinge er faktisk forbløffet over, hvor smidigt det danske system er, og på dette punkt er Danmark i førertrøjen som et af de mest erhvervsvenlige lande i verden). Og så er det vel ikke helt ualmindeligt, lige at spørge sine kollegaer, hvordan man gør dit og dat, så tingene er i orden. Alt dette kan snildt klares uden at involvere dyre rådgivere. Jeg mener: I har en rimelig overskuelig omsætning og et meget begrænset antal omkostningsposter; leje, annoncer, kondomer m.v.. Hvor svært kan det være?

Kom nu ind i kampen. Mon ikke det er viljen og ikke evnen, der mangler?

Der er helt andre årsager til, at "rigtig mange" piger snyder og bedrager. Det er for fanden da ikke uvidenhed om reglerne, når pigerne tjene penge ved prostitution uden at være registreret og betale skat (og eventuel moms) og samtidigt hæver sociale ydelser. Det er helt bevidst. Det er måske startet i det små, og pludseligt er det steget den enkelte over hovedet i takt med den dejlige stigning i privatforbrugsmulighederne, der lige pludseligt har åbnet sig. På bekostning af andre skatteydere, vil jeg lige tilføje.

Men tak fordi du bekræftede min "fordom" om at "rigtig mange" piger ikke har orden i sagerne. Du ved, en af de fordomme I piger ikke passer ind i. ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Starson. Du bevæger din retorik ned på et niveau, hvor jeg ikke agter at synke ned. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Starson. Du bevæger din retorik ned på et niveau, hvor jeg ikke agter at synke ned. 

 

​Og det siger du??? Jeg må le.

Tror ganske enkelt du er mundlam, fordi du ved en fejl, fik skudt dig selv i foden med din "busk" bemærkning og din efterfølgende vanvittige bortforklaring.

Jeg vil bare sige, at hvis du ikke kan finde ud af registreringsforhold og reglerne om skat og moms, så er du undtagelsen fra reglen om, at det er viljen og ikke evnen, der mangler.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil bare sige, at hvis du ikke kan finde ud af registreringsforhold og reglerne om skat og moms, så er du undtagelsen fra reglen om, at det er viljen og ikke evnen, der mangler.

 

Mao. så siger du, at ALLE almindelige lønmodtagere i Danmark let og elegant vil kunne finde ud af regler og pligter mv. for at drive selvstændig virksomhed i Danmark. Det er eddermaneme noget af en påstand...!!!

Jeg vil så komme med den påstand, at der er rigtigt mange lønmodtagere, der lever i den vildfarelse, at de tror, at de første 50.000 (som jo er grænsen for moms-registreringen) BÅDE er moms- OG skattefri, og at de derfor tror, at det ikke er nødvendigt at registrere sig som erhvervsdrivende og/eller at man skal opgive disse "mindre indtægter" på selvangivelsen. (dette er noget jeg personligt har erfaret - men det vil stadig være en påstand qua at EG jo er et anonymt forum). Heldigvis er der ingen [f.eks. myndigheder] der "opdager" denne vildfarelse, idet disse mennesker jo netop "bare" er lønmodtagere.

Din PÅSTAND om at alle "voksne mennesker" kan finde ud af regler mv., er simpelthen så langt ude, at det grænser det patetiske.

Og at du så ydermere bruger din PÅSTAND til noget der ligner personforfølgelse/personhetz mod VarmePia, siger noget om din person, som i mine øjne, ikke er særligt positivt :sad: Du levner i hvert fald ikke meget plads til andre mennesker med en anden opfattelse end din egen....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...