Hop til indhold
gerog

En dansk vand, tak!

Recommended Posts

​Det ville være SUPER om Jasmin havde lyst til at oprette en tråd mht. de lækre opskrifter på omtalte drikkevarer, og gerne andre typer ligeså.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

​En gode opskrifter tråd :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Der er masser af gode drikke varer uden alkohol, og uden kunstige sager. 

 

Helsekonst forretningerne og Brugsen har vin, hvor især hvidvinen er vellykket. Rødvinene synes jeg er lettere kvalmende. 

Tuborg har lavet er fabelagtig øl - Nordic - i to varianter. I Fakta har de Bavarian 0%. Bavarian er ok, men den har en lidt fad smag. Mikkeller har alkoholfrie øl, som får englene til at synge. De er dog ret dyre, men det er brygkunst. Nogle af dem erstatter fint rødvin til selv kraftige kødretter.

 

Juice/frugt drikke har jeg endnu ikke smagt nogen, der gjorde noget godt for maden. Min ledsager på en højt estimeret restaurant skulle have en juice menu til et større måltid. Det var ifølge hende, som er yderst asketisk, ikke nogen der løftede maden de sidste centimerer. 

Så hvis Jazz kan finde sine opskrifter, og det giver det løft til maden, som ledsagende er drikkevares fornemste opgave, så vil det være velkommen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det ville være super, hvis du vil dele opskrifter på de herlige drikke, du lister op der...Som flere har skrevet oven for, yours truly included, så er problemet for mange, at finde på andet end øl og vin, når det ikke bare skal være vand.

​Det vil jeg gerne :) jeg har dog aldrig skrevet dem ned for det er nogen jeg har brugt temmelig mange år på at arbejde med så jeg skal virkelig gennemtænke hvad det er jeg skriver hvis det skal lykkes at formidle videre...  det er svært at formidle på skrift hvad der sidder i fingrene :)  

Men jeg skal gerne prøve efterhånden som jeg laver tingene at skrive det ned... 

Jeg deler gerne - dog vil jeg lige sige - at de ting jeg har arbejdet med der lagrer og skal stå... de kræver altså en del øvelse og lidt held så lad være med at forvent succes i første forsøg. Det har taget mig en del trial and error over en årrække at nå frem til et godt resultat :)  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det vil jeg gerne :) jeg har dog aldrig skrevet dem ned for det er nogen jeg har brugt temmelig mange år på at arbejde med så jeg skal virkelig gennemtænke hvad det er jeg skriver hvis det skal lykkes at formidle videre...  det er svært at formidle på skrift hvad der sidder i fingrene :)  

Men jeg skal gerne prøve efterhånden som jeg laver tingene at skrive det ned... 

Jeg deler gerne - dog vil jeg lige sige - at de ting jeg har arbejdet med der lagrer og skal stå... de kræver altså en del øvelse og lidt held så lad være med at forvent succes i første forsøg. Det har taget mig en del trial and error over en årrække at nå frem til et godt resultat :)  

 

​Hej Jasmin.

Jeg tænker rabarbergrød, Ja jeg ved ikke hvorfor. :lol:

God dag til dig.

KK 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Fik noget æblevin engang på en restaurant- mums.. Det var vist til ost.. 

Men har en challenge, hvis nogen er friske - http://h2only.org.uk vand i ti dage . Er desværre kaffeholic selv, så er ikke med.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hej Jasmin.

Jeg tænker rabarbergrød, Ja jeg ved ikke hvorfor. :lol:

God dag til dig.

KK 

​Ja  og jeg tænker hyldeblomst. Ved heller ikke hvorfor.sm244

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men har en challenge, hvis nogen er friske - http://h2only.org.uk vand i ti dage . Er desværre kaffeholic selv, så er ikke med.. 

​Hov hov Sara, man kan ikke bare byde op til en udfordring, og så selv stå på sidelinjen :D

I øvrigt, har jeg prøvet en lignende udfordring, det var nul sukker og nul sødemidler i 30 dage.
Er du vimmersvej nogle cravings jeg fik i det forløb.
De første 3-4 dage, de var de værste, jeg kunne hverken tænke eller slappe af.

Men det gav mig noget at tænke over, da jeg hurtigt fandt ud af hvor afhængig kroppen er af sukker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...