Hop til indhold
gerog

En dansk vand, tak!

Recommended Posts

​Pruuuuuuuhhh, man behøver ikke gå i en grøft, fordi man er bange for, eller vil forhindre andre, i at falde i en anden. 

Som sex, er alkohol noget der skal nydes med indlevelse og omtanke. 

Din holdning til alkohol er er lige så sekterisk som pinsemissionens holdning til kødelige lyster. 

Alt med måde, og nydt med nærvær ,befordrer velværet og glæden ved livet. 

I øvrigt så befordrer lidt sprut kreativiteten. De mest kreative tanker, og dermed dem jeg har lavet flest penge på, er udtænkt under indflydelse af lidt rødvin. 

For meget sprut er derimod dræbende for såvel kreativitet som evnen til at nyde et lækkert samvær. 

 

​Det vel fordi du slapper lidt mere af efter du har indtaget alkohol.
Men hvis man kan slappe af uden alkohol, så det jo også en mulighed at få sine kreative tanker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nu fik jeg endelig tid. Jeg svarer dig, som du ofte svarer andre - ved at kommenterer de enkelte afsnit. God måde i øvrigt. 

Faktisk troede jeg at Jasmissen havde alt for travlt til at reagerer. På den anden siden, så trak jeg ikke der sekteriske kort uden bagtanke ;)

 

 

​det markerede bringer virkelig minderne frem om "drikke-mobberne" i  gymnasietiden.... hey - det er befordrende for xxx ... hey - man kan smide hæmningerne når  der er lidt inden for vesten...   

 

jeg drikker ikke fordi jeg ikke kan tåle det... og så fortæller du mig at det befordrer velværen og glæden ved livet ??? -  øhh ?? hvilken del af "syg og dårlig" er befordrende ?  

Jazz, det er så den måde du ser på alkohol. Det er det dårlige den gør ved dig. Fint nok, men der er altså andre mennesker i verden end dig, selv om end du er sød. 

Jeg er også blevet drikke mobbet, også efter 10 klasse årene, langt op i voksen livet. Men, men det er slet ikke den del af det danske alkohol liv, jeg referer til.

Jeg skriver om hvad den gør ved mig, altså ÅE. Hvad der sker når jeg får lidt ( lidt) sprut. Som Georg skriver, så får det mig til at slappe af, eller rettere, jeg skider på konventionerne, begrænsningerne, og så bliver jeg kreativ. 

Hvis folk synes det befordrer noget - så skal de da endelig drikke.... og de må da også gerne gøre det i mit hjem hvis de vil det.. .. men det befordrer ikke andet end tømmermænd og mavesmerter og blackouts hos mig... så hvad er ideen med at sige at det gør mig sekterisk ? 

f

Du har faktisk netop begået et indlæg der beviser gerogs pointe med drikkekulturen... fordi jeg ikke drikker og ikke har det i hjemmet af samme årsag - så er jeg sekterisk ? og vil forhindre andre i at drikke  

come on... ??? 

jeg vil da ikke forhindre nogen i noget... som sagt - min familie må hjertens gerne give mig det i værtindegave hvis de bare gider give mig noget der passer til middagen så de drikker det selv og jeg ikke skal have det liggende til det bliver til eddike :) 

men jeg serverer det ikke hvis nogen dropper ind og vil spise med...  og jeg serverer det ikke for eventuelle kærester og bekendtskaber..  men vil de drikke kan de da bare tage det med eller købe det selv.. 

jeg forventer da heller ikke at folk har faxe free eller anden sukkerfri sodavand på lager hvis jeg kommer på besøg - er de så også sekteriske fordi de kun drikker alkohol til maden og ikke kan/vil/gider have ting på lager de aldrig ville drømme om at drikke selv

Det er netop sektetisk ikke at have vin i sit hjem. Ligesom det er sekterisk ikke at have sukker, kondomer, soda light, osv. Du tager beslutninger på andre folks vegne, fordi deres forbrug er dig imod. Jeg har feks aldig sodavand light i mit hjem. Faneme om nogen skal have fyldt deres krop med kunstige sødemidler, og tomme kalorier hos mig. Nix, de kan få en kærligt brygget bajer, ka de :) 

 

Fint at du skal drikke for at få ideer - sjovt nok er alle mine bedste ideer blevet udtænkt gennemtænkt i helt ædru tilstand :)  

 

Ja, ja ro på du. 

Mange problemer har jeg løst ved at filosofere med et glas i hånden, meeen mange er også løst uden. Tingene er ikke sorte og hvide, og søger man over grænsen mellem disse, finder man mange smukke farver, og kreative løsninger. 

 

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er netop sektetisk ikke at have vin i sit hjem. Ligesom det er sekterisk ikke at have sukker, kondomer, soda light, osv. Du tager beslutninger på andre folks vegne, fordi deres forbrug er dig imod. Jeg har feks aldig sodavand light i mit hjem. Faneme om nogen skal have fyldt deres krop med kunstige sødemidler, og tomme kalorier hos mig. Nix, de kan få en kærligt brygget bajer, ka de :) 

​ej hold da op... vin drikker jeg ikke - hvorfor pokker skal jeg så have det på lager.... for at tilgodese andres vaner jeg ikke deler ? skal jeg så også have cigaretter selv om jeg ikke ryger, chips selv om jeg ikke spiser dem, lakrids selv om jeg ikke kan lide smagen...  hvor meget junk skal man fylde sit hjem med fordi nogle har andre vaner ?  

 

sukker kondomer og light bruger jeg dagligt - det ville da være skrupskørt ikke at have det i huset... 

hvis du ikke har andet end øl i huset vil jeg da som gæst bare takke nej til dine drikkevarer... og tage sodavand med selv... det har jeg altid på lager i mit bagagerum... for ikke alle har faxe free i deres hjem... anderledes er det vel ikke

at jeg ikke har vin på lager betyder blot at jeg ikke vil have det i huset - IKKE at jeg ønsker nogen som helst indflydelse på andres drikkevaner - det må og skal være deres egen sag - ikke min :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

​Det vel fordi du slapper lidt mere af efter du har indtaget alkohol.Men hvis man kan slappe af uden alkohol, så det jo også en mulighed at få sine kreative tanker.

​Du har helt ret. 

Det lyder som om jeg ligger i sprit, og får geniale ideer. 

Det jeg mener er at sommetide spærrer den tillærte og rutine mæssige tilgang til problem løsning, for den totalt anarkiske tilgang. Sommer tider er det det den helt kaotiske og autonome tilgang der finder kernen i udfordringen, og dermed vejen til løsningen. 

De samme løsninger finder jeg ofte også under lange ture i skoven, langs/på vandet, med 250 på de tyske motorveje, eller , eller , eller. 

Mit budskab er ikke at advokere for sprut, høj hastighed og så videre, men at gøre det legitimt at søge inspiration hvor som helst, så længe man ikke ødelægger livet for andre og sig selv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​ej hold da op... vin drikker jeg ikke - hvorfor pokker skal jeg så have det på lager.... for at tilgodese andres vaner jeg ikke deler ? skal jeg så også have cigaretter selv om jeg ikke ryger, chips selv om jeg ikke spiser dem, lakrids selv om jeg ikke kan lide smagen...  hvor meget junk skal man fylde sit hjem med fordi nogle har andre vaner ?  

sukker kondomer og light bruger jeg dagligt - det ville da være skrupskørt ikke at have det i huset... 

hvis du ikke har andet end øl i huset vil jeg da som gæst bare takke nej til dine drikkevarer... og tage sodavand med selv... det har jeg altid på lager i mit bagagerum... for ikke alle har faxe free i deres hjem... anderledes er det vel ikke

at jeg ikke har vin på lager betyder blot at jeg ikke vil have det i huset - IKKE at jeg ønsker nogen som helst indflydelse på andres drikkevaner - det må og skal være deres egen sag - ikke min :) 

3d applause Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

​ej hold da op... vin drikker jeg ikke - hvorfor pokker skal jeg så have det på lager.... for at tilgodese andres vaner jeg ikke deler ? skal jeg så også have cigaretter selv om jeg ikke ryger, chips selv om jeg ikke spiser dem, lakrids selv om jeg ikke kan lide smagen...  hvor meget junk skal man fylde sit hjem med fordi nogle har andre vaner ?  

 

sukker kondomer og light bruger jeg dagligt - det ville da være skrupskørt ikke at have det i huset... 

hvis du ikke har andet end øl i huset vil jeg da som gæst bare takke nej til dine drikkevarer... og tage sodavand med selv... det har jeg altid på lager i mit bagagerum... for ikke alle har faxe free i deres hjem... anderledes er det vel ikke

at jeg ikke har vin på lager betyder blot at jeg ikke vil have det i huset - IKKE at jeg ønsker nogen som helst indflydelse på andres drikkevaner - det må og skal være deres egen sag - ikke min :) 

​Netop der er du jo sekterisk. Du vil ikke, faneme. Ved ikke at have helt almindelig varer i hjemmet, udtrykker du din afsky. 

Alt i dit hjem foregår på dine præmisser, din overbevisning om dette og hint. Jeg tror ikke jeg ville føle mig særligt velkommen i  dit hjem. Ligesom jeg ikke føler mig velkommen til komsammen i Indre Misssion, eller Blå Kors. De ringeagter mit liv, som du ringeagter de liv der gerne vil ledsage din gode mad, med god vin, og ikke sukkersmagende farvet vand.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alt i dit hjem foregår på dine præmisser

​ja selvfølgelig - hvad ellers 

i dit hjem er det på dine præmisser... i mit hjem på mine... naturligvis... folk må som sagt hjertens gerne drikke alt det de vil i mit hjem - men jeg bekoster det ikke. Ikke fordi jeg synes de skal lade være, men jeg betaler heller ikke folks popcorn i biografen :)  Men jeg spiser gerne popcorn selv... så det er ikke fordi jeg ringeagter popcorn-spisere

men det vil altså sige - hvis du ikke har sukkerfri sodavand på lager så må det altså jf din logik være fordi du ringeagter folk der ikke drikker alkohol..  dvs at folk der vælger alkohol fra er mindre værd i dine øjne

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Du har helt ret. 

Det lyder som om jeg ligger i sprit, og får geniale ideer. 

Det jeg mener er at sommetide spærrer den tillærte og rutine mæssige tilgang til problem løsning, for den totalt anarkiske tilgang. Sommer tider er det det den helt kaotiske og autonome tilgang der finder kernen i udfordringen, og dermed vejen til løsningen. 

De samme løsninger finder jeg ofte også under lange ture i skoven, langs/på vandet, med 250 på de tyske motorveje, eller , eller , eller. 

Mit budskab er ikke at advokere for sprut, høj hastighed og så videre, men at gøre det legitimt at søge inspiration hvor som helst, så længe man ikke ødelægger livet for andre og sig selv. 

​Nej bestemt ikke.
Jeg forstår udemærket dit budskab at man kan få en god ide efter at have drukket et par glas vin uden at være stangstiv.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

​ja selvfølgelig - hvad ellers 

i dit hjem er det på dine præmisser... i mit hjem på mine... naturligvis... folk må som sagt hjertens gerne drikke alt det de vil i mit hjem - men jeg bekoster det ikke. Ikke fordi jeg synes de skal lade være, men jeg betaler heller ikke folks popcorn i biografen :)  Men jeg spiser gerne popcorn selv... så det er ikke fordi jeg ringeagter popcorn-spisere

men det vil altså sige - hvis du ikke har sukkerfri sodavand på lager så må det altså jf din logik være fordi du ringeagter folk der ikke drikker alkohol..  dvs at folk der vælger alkohol fra er mindre værd i dine øjne

 

 

 

​Al ti mit hjem foregår slet ikke på mine præmisser. Slet,selt ikke. der er frit slag, så længe man ikke sårer andre. 

Det sårer mig ikke at folk vælger sprut fra, jeg synes blot der er for frelst når de også augmenter for det. Jeg argumenterer jo heller ikke for at de skal napper et glas, men vil de, så tilbyder jeg muligheden. 

Folk der vælger alkohol fra: 

Nej, Jazz, der er du på stråmanden. Jeg ringe agter ikke folk der ikke drikker alkohol.  Det ved du også godt, men jeg kan godt forstå du faldt for fristelsen til at fyre sætningen af :) 

PS: jeg har sodavand på lager, men det er den med almindelig sund sukker ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​ja selvfølgelig - hvad ellers 

i dit hjem er det på dine præmisser... i mit hjem på mine... naturligvis... folk må som sagt hjertens gerne drikke alt det de vil i mit hjem - men jeg bekoster det ikke. Ikke fordi jeg synes de skal lade være, men jeg betaler heller ikke folks popcorn i biografen :)  Men jeg spiser gerne popcorn selv... så det er ikke fordi jeg ringeagter popcorn-spisere

men det vil altså sige - hvis du ikke har sukkerfri sodavand på lager så må det altså jf din logik være fordi du ringeagter folk der ikke drikker alkohol..  dvs at folk der vælger alkohol fra er mindre værd i dine øjne ? 

   sm244 Markeringen - Lige præcis, der er jo altid personer der ser ned på andre, og bliver latterliggjort, hvis de pågældende i deres øjne skiller sig ud.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

 

Redigeret af BigDick
ændret tekst

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Al ti mit hjem foregår slet ikke på mine præmisser. Slet,selt ikke. der er frit slag, så længe man ikke sårer andre. 

Det sårer mig ikke at folk vælger sprut fra, jeg synes blot der er for frelst når de også augmenter for det. Jeg argumenterer jo heller ikke for at de skal napper et glas, men vil de, så tilbyder jeg muligheden. 

Folk der vælger alkohol fra: 

Nej, Jazz, der er du på stråmanden. Jeg ringe agter ikke folk der ikke drikker alkohol.  Det ved du også godt, men jeg kan godt forstå du faldt for fristelsen til at fyre sætningen af :) 

PS: jeg har sodavand på lager, men det er den med almindelig sund sukker ;) 

​Første markering. Enig - det må folk også hos mig... sålænge ingen kommer til skade... de må drikke sig helt i hegnet om de vil... bare de husker at lukke døren for kattene :) 

Anden markering: Du må gerne argumentere for hvorfor du VÆLGER at gøre det men jeg er frelst fordi jeg argumenterer for at jeg (OG KUN MIG!!!) lader være... 

ÅE - det kaldes dobbelmoral og hykleri...  hvorfor skulle det være ok at argumentere for men frelst at argumentere for det modsatte

Tredie markering: hvorfor skal jeg så have skudt i skoene at jeg ringeagter folk der drikker - når jeg mange gange skriver at det er helt deres eget valg... hvorfor bliver du ved med at skrive det vrøvl når du VED det er løgn... jeg ringeagter ikke nogen for deres valg af drikkevaner... heller ikke selv om de er alkoholikere ringeagter jeg dem...  jeg accepterer enhvers valg på den front - så hvorfor skal du hele tiden skrive det sludder ???

4 markering (den grønne) - nej ærlig talt... for når du mener jeg ringeagter folk ene og alene fordi jeg ikke bruger penge på at betale andres vaner  i MIT hjem - så må du jo gøre nøjagtig det samme når du ikke kan tilbyde sukkerfri sodavand... ellers falder din argumentation totalt til jorden... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Nej bestemt ikke.Jeg forstår udemærket dit budskab at man kan få en god ide efter at have drukket et par glas vin uden at være stangstiv.
 

​Som saglige Fritz Helmut sagde, så "er der ikke skrevet meget poesi på et glas isvand".
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Som saglige Fritz Helmut sagde, så "er der ikke skrevet meget poesi på et glas isvand". 

​Haha, så det godt jeg ikke er nogen poet ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

​Første markering. Enig - det må folk også hos mig... sålænge ingen kommer til skade... de må drikke sig helt i hegnet om de vil... bare de husker at lukke døren for kattene :) 

Anden markering: Du må gerne argumentere for hvorfor du VÆLGER at gøre det men jeg er frelst fordi jeg argumenterer for at jeg (OG KUN MIG!!!) lader være... 

ÅE - det kaldes dobbelmoral og hykleri...  hvorfor skulle det være ok at argumentere for men frelst at argumentere for det modsatte

Tredie markering: hvorfor skal jeg så have skudt i skoene at jeg ringeagter folk der drikker - når jeg mange gange skriver at det er helt deres eget valg... hvorfor bliver du ved med at skrive det vrøvl når du VED det er løgn... jeg ringeagter ikke nogen for deres valg af drikkevaner... heller ikke selv om de er alkoholikere ringeagter jeg dem...  jeg accepterer enhvers valg på den front - så hvorfor skal du hele tiden skrive det sludder ???

4 markering (den grønne) - nej ærlig talt... for når du mener jeg ringeagter folk ene og alene fordi jeg ikke bruger penge på at betale andres vaner  i MIT hjem - så må du jo gøre nøjagtig det samme når du ikke kan tilbyde sukkerfri sodavand... ellers falder din argumentation totalt til jorden... 

​Det jeg primært opnonerer imod er den meget frelste måde du håndterer din aversion mod alkohol på. 

 

Når jeg inviterer dig til middag, og jeg ved du kun drikker light, så køber jeg det til dig. Jeg synes det er noget forfærdeligt skrammel at fylde i sin krop, men da det er det du ønsker, får du det. Jeg har det ikke normalt i min husholdning, men skaffer det altså, specielt til dig. 

Når du inviterer mig til middag ( hjemmelavet is, tak) så skal jeg selv have min vin med! Du er så intollerant overfor min smag, at du lægger en mild forhindring. 

 

Du kan godt se forskellen.

Det er yderst normalt at man får et glas vin, eller to, til en god middag, men det er f.... yderst unormalt at voksne sidder og pladrer sød vand med smagstoffer i sig, til mad der er lavet med omhu og kærlige tanker på gæsten. 

 

Beklager min sene respons, men der er længe imellem jeg bruger tid herinde mere. 

 

PS: Ved ud godt at alkohol hæmmer svampevækst ;)

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har forsøgt at finde løsningen på problemer i bunden af en flaske, men når flasken er tom er der heller ingen løsning tilbage.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det jeg primært opnonerer imod er den meget frelste måde du håndterer din aversion mod alkohol på. 

 

Når jeg inviterer dig til middag, og jeg ved du kun drikker light, så køber jeg det til dig. Jeg synes det er noget forfærdeligt skrammel at fylde i sin krop, men da det er det du ønsker, får du det. Jeg har det ikke normalt i min husholdning, men skaffer det altså, specielt til dig. 

Når du inviterer mig til middag ( hjemmelavet is, tak) så skal jeg selv have min vin med! Du er så intollerant overfor min smag, at du lægger en mild forhindring. 

 

Du kan godt se forskellen.

Det er yderst normalt at man får et glas vin, eller to, til en god middag, men det er f.... yderst unormalt at voksne sidder og pladrer sød vand med smagstoffer i sig, til mad der er lavet med omhu og kærlige tanker på gæsten. 

​Søde ÅE - når jeg serverer noget i mit hjem - så serverer jeg det med de drikkevarer der passer til.... og der indgår vin ikke...  og det gør sodavand (uanset type) vanligvis heller ikke når jeg serverer mine 4-5 retters middage... 

Jeg laver selv alt det jeg serverer - herunder drikkevarene... og hvis mine gæster ikke synes at den særlige hyldeblomst/mispel the jeg serverer kold til forretten, lagret pære-solbær-kvæde drik jeg serverer til rødt kød og fed mad, den hjemmelavede ribs-cider jeg serverer til desserten og den varme lakrids/ingefær the jeg serverer som alternativ til kaffen...

hvis det ikke er godt nok - så skal de ganske rigtig have vin med selv... men hvad dælen er ideen med at være inviteret til noget hvis man ikke gider den fulde oplevelse alligevel og siger "jeg VIL drikke alkohol til maden"  fremfor at nyde den oplevelse det er at prøve noget andet... 

Jeg lægger ikke nogen forhindringer ud - når jeg inviterer så er der skam tænkt på både mad og drikke... men for en gangs skyld skal det hele ikke skylles ned med alkohol som det skal de fleste andre steder.... der er sammensat et helt og nøje udvalgt alternativ... 

 

Det kan godt være det er normalt at få vin til maden - men det vil jeg da blæse på. I mit hjem er maden OG drikkevarene lavet med omhu og kærlige tanker på gæsten....  

 

Men ja - hvis folk ikke vil have det jeg serverer som er nøje udvalgt og omhyggeligt tilberedt - så må de sgu selv tage vin med....

Hvis jeg rent faktisk inviterede folk til en middag hvor jeg havde tænkt vin ind som drikkevarer - så ville jeg da også købe det - men sådanne middage ville jeg nok bare ikke vælge at servere hos mig... det kan jeg gøre når jeg laver mad ude og til andres fester. Det ville jeg være meget ked af at gøre hjemme

 

Så jeg forstår ærlig talt ikke din harceleren over at jeg ikke køber vin når jeg serverer så meget andet lækkert der passer til maden og er lavet med kærlighed fordi jeg glædede mig til at give gæsterne en særlig oplevelse

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jazz, jeg harcelerer ikke. Jeg forsøger nlot at fortælle jeg ikke forstår dig. Det et jo skey før. Men vi er enige om ikke at være enige. Det er da noget. En dag finder vi nok noget at være enige om;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har desværre det forhold til alkohol, at hvor jeg sagtens kan leve uden, og gør det i hverdagen, ja jeg drikker nok mindre end gennemsnitligt, så kan jeg ikke altid selv sætte grænsen når først jeg vælger at drikke, og jeg vel at mærke har frihed og fritid til at løbe risikoen.

Desværre har jeg en ret tragisk historik i den anledning, uden dog, at det hverken har kostet job eller helbred, men jeg er helt klart udfordret i almindelige sociale sammenhænge hvori indgår alkohol.

Derfor bestræber jeg på at prioritere en ramme om samvær, hvor alkohol ikke indgår som en naturlig del af samværet, såsom brunchbuffet og etniske restauranter etc.

Generelt er jeg bedst til at være sammen på to eller tremandshånd med gode venner jeg kender godt, mens jeg falder udenfor i sammenhænge hvor jeg er sammen med flere, som  jeg ikke har så nære relationer til, og det er gået galt nogen gange over årene.

Men det er jo skønt med bedre vine til god mad på gode restauranter, kaffe og cognac bagefter, og ja også det lille overdrev et par timer efterfølgende.

Men mit problem er at så ruller toget alt for nemt for mig, så derfor har jeg gode venner som jeg har den aftale med at jeg lader dankort og kontanter blive hjemme, har kun månedskortet til det offentlige og 100 kr på lommen, hvor så de betaler for os begge, og jeg overfører pengene til dem efterfølgende.

Det fungerer rigtig godt, for når de vil hjem, så er jeg også nødt til at tage hjem, men vover jeg mig lidt spontant ud på egen hånd, sker det desværre stadig at jeg får alt for meget at drikke på en fridag, men ikke nært i samme omfang som for år tilbage.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg laver selv alt det jeg serverer - herunder drikkevarene... og hvis mine gæster ikke synes at den særlige hyldeblomst/mispel the jeg serverer kold til forretten, lagret pære-solbær-kvæde drik jeg serverer til rødt kød og fed mad, den hjemmelavede ribs-cider jeg serverer til desserten og den varme lakrids/ingefær the jeg serverer som alternativ til kaffen...

 

​Det ville være super, hvis du vil dele opskrifter på de herlige drikke, du lister op der...
Som flere har skrevet oven for, yours truly included, så er problemet for mange, at finde på andet end øl og vin, når det ikke bare skal være vand.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har desværre det forhold til alkohol, at hvor jeg sagtens kan leve uden, og gør det i hverdagen, ja jeg drikker nok mindre end gennemsnitligt, så kan jeg ikke altid selv sætte grænsen når først jeg vælger at drikke, og jeg vel at mærke har frihed og fritid til at løbe risikoen.

Desværre har jeg en ret tragisk historik i den anledning, uden dog, at det hverken har kostet job eller helbred, men jeg er helt klart udfordret i almindelige sociale sammenhænge hvori indgår alkohol.

Derfor bestræber jeg på at prioritere en ramme om samvær, hvor alkohol ikke indgår som en naturlig del af samværet, såsom brunchbuffet og etniske restauranter etc.

Generelt er jeg bedst til at være sammen på to eller tremandshånd med gode venner jeg kender godt, mens jeg falder udenfor i sammenhænge hvor jeg er sammen med flere, som  jeg ikke har så nære relationer til, og det er gået galt nogen gange over årene.

Men det er jo skønt med bedre vine til god mad på gode restauranter, kaffe og cognac bagefter, og ja også det lille overdrev et par timer efterfølgende.

Men mit problem er at så ruller toget alt for nemt for mig, så derfor har jeg gode venner som jeg har den aftale med at jeg lader dankort og kontanter blive hjemme, har kun månedskortet til det offentlige og 100 kr på lommen, hvor så de betaler for os begge, og jeg overfører pengene til dem efterfølgende.

Det fungerer rigtig godt, for når de vil hjem, så er jeg også nødt til at tage hjem, men vover jeg mig lidt spontant ud på egen hånd, sker det desværre stadig at jeg får alt for meget at drikke på en fridag, men ikke nært i samme omfang som for år tilbage.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

​Respekt for at du delte ovenstående med os, og ja det kan jeg med ro i sindet sige, da jeg har været gift med en hærdet alkoholiker i 3 år, det var IKKE spændende.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det ville være super, hvis du vil dele opskrifter på de herlige drikke, du lister op der...Som flere har skrevet oven for, yours truly included, så er problemet for mange, at finde på andet end øl og vin, når det ikke bare skal være vand.

​Ja lige præcis, det er svært at finde på alternativer til festlige sammenkomster, og generelt bare til aftensmaden.

Redigeret af gerog

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

​Ja lige præcis, det er svært at finde på alternativer til festlige sammenkomster, og generelt bare til aftensmaden.

​Det ville være SUPER om Jasmin havde lyst til at oprette en tråd mht. de lækre opskrifter på omtalte drikkevarer, og gerne andre typer ligeså.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...