Hop til indhold
Morten1981

Hvem tager ansvar ?

Recommended Posts

Dem der måtte komme til at føle sig skidt med sig selv pga af noget der er skrevet om dem på et anonymt debatforum.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvem er det her?

GF

Redigeret af Good Fun
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er godt at vi har St bededag imorgen. Jeg vil rette en lille bøn til ærede 'medlidende' kollegaer og tænde et lys for at ingen mandfolk 'drages'. ( inspiration fra Misse/ Matador) 

Redigeret af Sara
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg

​Hvis en tråd på et anonymt debat forum er nok til at man får det skidt med sig selv, så skal man vist lige gentænke hvad et anonymt debatforum er.

Der er nok ikke mange herinde der kender hinanden synderligt godt, så derfor kan man i bedste fald kun forholde sig til en meget overfladisk version af de øvrige debattører. Så hvis en debattør som Morten mener at pigerne herinde er ulykkelige ofre lige under overfladen, så skal man huske på at det aner han absolut intet om, da han ikke kender dem. 

​Du tror vel ikke seiøst at du skriver anonymt her? Det kan nemt spores hvor du er fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Selvom det er tilfældet betyder det stadig ikke at folk ved hvordan jeg er som person. Hvilket er pointen i mit indlæg.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den pointe lå godt nok begravet ret dybt og svært tilgængeligt inde i dit indlæg. Godt du fik den frem i mere klart sprog.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg

​Hej Asspassion.

Du mener, at alle GPér fortrænger hvad de laver, en ret så hård generalisering at, komme med. Du har, da vist også et par ting du fortrænger ikke. Jeg ser det helt helt anderledes. At nogen piger kan have det svært i dette univers fornægter jeg bestemt ikke, Men at nogen også kan nyde faget må vi jo også forstå. Om det så er det ene eller andet der er motivationen, Skal jeg ikke blande mig i. Og det har vi vel ret beset ikke ret til at fortrænge.

”Yesterday is history, tomorrow is a mystery. Today? Today is a gift. That’s why we call it the present.” Må folk ikke være lykke med det de laver.
Sådan siger Kung-Fu mesteren Wugui til sin elev i blockbuster tegnefilmen Kung-Fu Panda fra 2008. Anti-helten, den fede Panda, er frustreret over, hvordan han skal leve op til de krav, som omverden stiller til ham og han har allermest lyst til at give op og flygte fra sin opgave. Det er her, at mesteren i venlig tone gør ham opmærksom på, at han ikke skal bekymre sig om fremtidens problemer, men blot se det nuværende øjeblik som en gave. Det er der nogle piger der gør, og så skal de stemples, umyndiggøres eller værre stigmatiseres. 

Jeg er fascineret og mystificeret af dette særlige nu. Hvor nogen kan glæde mig. Jeg analysere og reflektere meget før et besøg, og synes jeg kan nogenlunde beskue, hvordan mennesker er, det er vel ikke fortrængning? Jeg kan godt lide når piger drenge er til stede i nuet, for det er her vi lever fuldt ud og nyder/lever dette vores givne liv, Og det skal vel igen ikke være årsag til at det kaldes fortrængning?

Har selv arbejdet en del med, coachingen, psykologien, pædagogikken. Og selv organisationernes mangfoldige udviklingsprogrammer dyrker nuet som en ungdommens kilde iblandt en verden af oldinge. Og Jeg kan godt forstå hvorfor. For der er noget særligt ved dette begreb om nuet - som også jeg er meget optaget af.

Vi kan vel i princippet ikke andet, end at være til stede i nuet – men det føles bare ikke altid sådan. Vi kan have dårlige dage, dårlig kemi med pige ja alle dem vi omgåes af i dagligdagen. Men er det fortrængning Asspassion?  Faktisk kan man i lange perioder være koblet fra denne fornemmelse af at være fuldt ud nærværende i øjeblikket og i stedet føle sig ved siden af sit liv og den situation, som man nu engang er i. Er det det både dig og Morten1981, mener med der er så mange udsatte, sølle og ramte GPér. 

I forhold til coaching-samtalen kender jeg til dette fænomen. Vi har sikkert alle haft øjeblikke, hvor vi følte os intenst til stede, hvor det ligesom var noget specielt. Det kan være her den kortvarrige lykkefølelse spiller ind, fx et besøg ved den søde pige.

Der er på en eller anden måde en særlige kvalitet ved denne tilstedeværelse i nuet, som jeg ønsker at finde, Jeg er meget spontan. Og de GPér jeg har kendt er spontane omend de også kan være Lidt rappenskralder, men hallo det er mennesker vi her har med at, gøre som dig og mig.

God dag til alle.

KK

​Du behøver ikke at belærer mig om psykologi osv. Jeg har ganske god indsigt i det fag ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den pointe lå godt nok begravet ret dybt og svært tilgængeligt inde i dit indlæg. Godt du fik den frem i mere klart sprog.

GF

​Mener du virkelig det?

Det står da lige her:

"Der er nok ikke mange herinde der kender hinanden synderligt godt, så derfor kan man i bedste fald kun forholde sig til en meget overfladisk version af de øvrige debattører. Så hvis en debattør som Morten mener at pigerne herinde er ulykkelige ofre lige under overfladen, så skal man huske på at det aner han absolut intet om, da han ikke kender dem."

Del dette indlæg

Link til indlæg

​Du behøver ikke at belærer mig om psykologi osv. Jeg har ganske god indsigt i det fag ;)

​Hej Asspassion.

så synes jeg unægteligt, du bruger den forkert. Men du svare jo heller ikke på det jeg egentlig skriver i mit indlæg. Mange herinde har vel en meget god psykologisk indsigt på sit eget ve og vel.

God dag.

KK 

• Synes godt om 5

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes det er lidt komisk....den ene postulerer at alle GP'ere er  damaged goods, og når så GP'erne herinde reagerer, så er der en der citerer Freud i forhåbning om at vi alle bliver klar over at vi har fortrængt vores traumer.....meget langt ude, i min optik. 

• Synes godt om 8

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvem tager ansvar? Ja, men den er nem. Det gør jeg!

Dagligt. Hvorhenne jeg end må færdes, og i forhold til hvem jeg end må møde. GP eller andre. Og i forhold til mig selv. Det bedste jeg kan.

Så svaret på quizzen er: Bananas. 

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bear

Du glemte lige at tage dit første afsnit med, som er den konkrete kontekst for din ellers helt abstrakte og selvindlysende pointe om, at man ikke skal tage anonyme udsagn så tungt.

Og du mangler derfor fortsat at fortælle, hvem det konkret er i denne tråd, der efter din mening føler sig skidt tilpas over tråden, og som du derfor mener skal "gentænke" noget?

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er fuldstændigt vanvittigt at se mænd forsvare de fakta jeg beskriver i denne tråd. Jeg kan godt forstå de aktive piger forsvare deres levebrød. Det er der ikke noget unormalt. Men dette er et meget vigtigt emne og det hjælper ikke bare at svine hinanden til og blive personlige. Der er et meget stort antal mennesker i verden i dag, der har været udsat for sexuelt misbrug af den ene eller den anden art. Dermed siger jeg ikke at de alle er på vej i prostitution, men det ligner at der er et klart mønster og vi skal vise ansvar i stedet for at stå med vores ego behov som vi mener kan blive dækket fordi at vi betaler med vores tusser.

Mit indlæg er seriøst på alle leder og kanter.

Vi mangler helt klart medmenneskelighed og empati på dette område, for selvom man mener at man køber en vare så er der et menneske bag og det menneske kan være mere ubevidst end hvad det selv er klar over.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Godt at det er bededagsferie for helligheden vil da ingen ende tage....

Du gode Gud. ...

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er fuldstændigt vanvittigt at se mænd forsvare de fakta jeg beskriver i denne tråd. Jeg kan godt forstå de aktive piger forsvare deres levebrød. Det er der ikke noget unormalt. Men dette er et meget vigtigt emne og det hjælper ikke bare at svine hinanden til og blive personlige. Der er et meget stort antal mennesker i verden i dag, der har været udsat for sexuelt misbrug af den ene eller den anden art. Dermed siger jeg ikke at de alle er på vej i prostitution, men det ligner at der er et klart mønster og vi skal vise ansvar i stedet for at stå med vores ego behov som vi mener kan blive dækket fordi at vi betaler med vores tusser.

Mit indlæg er seriøst på alle leder og kanter.

Vi mangler helt klart medmenneskelighed og empati på dette område, for selvom man mener at man køber en vare så er der et menneske bag og det menneske kan være mere ubevidst end hvad det selv er klar over.

​Af hjertet tak, Morten. :) Du gav mig lige ret i den anden tråd om dig.

Hvad mener du egentlig med "vores ego behov". Det er vel ikke sådan at DU har et ego behov?

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er helt vildt at se din reaktion - du tænker ikke på at der er nogen af dine kollegaer er ødelagt for livet - jeg har intet imod din forretning og det du laver - vi skal bare tænke os om inden vi går ind og køber en ydelse hos dem der ikke er klar over hvor hårdt arbejde det her er

Del dette indlæg

Link til indlæg

Morten, du modsiger dig selv. På den ene side siger du det er lettjente penge, på den anden side siger du det er hårdt arbejde. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er slet ikke emnet i denne tråd - sjovt at se den udvikling her - man rækker hånden ud og laver en saglig debat - straks farer folk i flint i stedet for at se og erkende at vi har et herinde overset problem der absolut ikke er uvæsentligt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er slet ikke emnet i denne tråd - sjovt at se den udvikling her - man rækker hånden ud og laver en saglig debat - straks farer folk i flint i stedet for at se og erkende at vi har et herinde overset problem der absolut ikke er uvæsentligt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Morten, du modsiger dig selv. På den ene side siger du det er lettjente penge, på den anden side siger du det er hårdt arbejde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Morten, det jeg gerne vil frem til, er netop ikke at forsvare de onde bagmænd eller at hylde de vilkår som narkoluderne arbejder under. Jeg, og andre, forsøger at oplyse dig om at der findes masser af glade, selvstændige, stærke kvinder på klinikkerne og privat-diskret. Kvinder som vælger dette erhverv til fordi det er sjovt og giver gode penge. Ikke fordi de er stakkels misbrugte, traumatiserede skæbner. Og dem vil vi gerne forsvare. Der er flere grupper af piger, og det er da relevant at adskille tingene. 

• Synes godt om 5

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er fuldstændigt vanvittigt at se mænd forsvare de fakta jeg beskriver i denne tråd.

Du mener vel, at de bestrider dine "fakta" ??... hvis de forsvarer, så bakker de op om dine "fakta", og det er ikke lige det jeg fornemmer, at der sker i denne tråd.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et velment råd, som jeg har givet dig før, Morten:

Stop dig selv! Tag en lang pause! 

Prøv i din pause at se verden - og lyt. 

Lyt til mennesker, som hviler i sig selv og som har det godt. 

Og prøv at finde ud af, hvad det egentlig er i din fremfærd og kommunikation, der fremkalder en så kraftig afstandtagen fra omgivelserne.

GF

Del dette indlæg

Link til indlæg

Morten, det jeg gerne vil frem til, er netop ikke at forsvare de onde bagmænd eller at hylde de vilkår som narkoluderne arbejder under. Jeg, og andre, forsøger at oplyse dig om at der findes masser af glade, selvstændige, stærke kvinder på klinikkerne og privat-diskret. Kvinder som vælger dette erhverv til fordi det er sjovt og giver gode penge. Ikke fordi de er stakkels misbrugte, traumatiserede skæbner. Og dem vil vi gerne forsvare. Der er flere grupper af piger, og det er da relevant at adskille tingene. 

​Jeg forstår godt hvad du skriver - du skal vide at jeg har sat denne debat igang fordi at det er en stor overset bagside som ingen af os herinde rigtigt tør røre ved fordi at det er et ubehageligt fakta at det er de færreste mennesker der kan tåle at sælge sexuelle ydelser 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...