Hop til indhold
gerog

Giv en tudeklud til rødstrømpen

Recommended Posts

Ja, det er alle dem ude fra forstæderne, der hærger byen. Rengøringfyren på Nørreport siger, at det eneste sted, der ikke ligger affald lørdag og søndag morgen, er i skraldespandene

 

Men der bliver gjort en stor indsats for at feje op i Indre By i det mindste - sikkert af hensyn til turismen ;)

Var i kbh med en polsk kolega. Han var rysted over hvordan der så ud, særligt efter han var ved at træde på en kanyle. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det vides så ikke.

Vi er og bliver til evig tid Djæveløen. Om så 99,9% af befolkningen efterhånden finder herover  :mrgreen:

Ja så har vi da motorvejene for os selv, så det kan lade sig gøre at komme videre i dagens tekst, og ikke som i Svensk Congo, hvor bilisterne åbenbart sætter pris på at holde/køre i kø, 2 x om dagen, og brokker sig over at det ikke er til at parkere.

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved du hvad? Jeg ville faktisk påskønne, at du lod være med at kalde min by sådan.

 

Det forholder sig nok bare sådan, at vi som oftest er mere end tre mennesker sammen uden at komme op at slås.

Ja, den kredit skal I have, at der så dagligt er skyderier og knivstik i stride strømme, det er én af den slags fakta, vi er resistente overfor. :P

 

Og med hensyn til røvstaden, så er det vel ikke mere et irrelevant begreb end at kalde Haderslev for udkantsdanmark, eller hur?

 

Jeg ved godt, at det var den rygende pistol, der skrev det, but anyway. :D

 

God arbejdsuge, alle sammen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En af de få gode ting ved København er den mangfoldighed og plads til forskellighed, som jeg af og til godt kunne savne herovre i det mørke jylland. 

Hvis det er den mangfoldighed, der vandrer rundt i villatelte og affaldssække for at undgå at komme i arbejdsprøvning, eller den mangfoldighed, hvis uvorne lømler står og råber ukvemsord efter mine døtre på gaden, når de er mange nok til at virke truende, så synes jeg, at du skylder dig selv et par års ophold i Mjølnerparken eller lignende steder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men det er jo dybt uretfærdigt. Der sker faktisk også en del i Akersgatan. Og med to gader er Oslo en storby, en metropol, en verdensstad, hvis du spørger en nordmand.  :D  :D

 

Ja og nede på Akerbrygge. Det er en hel lille by for sig selv, som ikke alle korttidsbesøgende når ned i.

Det er i øvrigt forbløffende, at i det sydlige Norge er ret almindeligt at tage en tur til København, mens jeg har truffet flere jyder, der aldrig har været der.

Og Onslows alternative turistreklame gør nok heller ikke meget for at ændre på dette forhold.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja og nede på Akerbrygge. Det er en hel lille by for sig selv, som ikke alle korttidsbesøgende når ned i.

Det er i øvrigt forbløffende, at i det sydlige Norge er ret almindeligt at tage en tur til København, mens jeg har truffet flere jyder, der aldrig har været der.

Og Onslows alternative turistreklame gør nok heller ikke meget for at ændre på dette forhold.

De nordmænd jeg kender, og dem jeg har mødt i København kommer der kun for en ting.....billig øl!

Personligt kan jeg godt lide at besøge vores hovedstad. Den har bare så meget at byde på - Langt mere end Oslo, der umiddelbart virker som om byen er opstået ved et uheld.

Karl Johan og Akerbrygge er de eneste steder der er værd at komme, resten er gråt og kedeligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men hvad skulle det dårlige ved København så være? Beboerne eller sådan noget? :)

 

Nej, min ven, jeg har adskillige venner blandt de oprindelige Vesterbroborgere og Amagerkanere, ligesom blandt udvandrede, der har fået asyl herovre, fordi de ikke følte sig hjemme i det elitære multikulti helvede, som dybt debile beboere har tilladt de med røven tænkende (heraf begrebet) levebrødspolitikere, der elsker at være gode og inkluderende for andres penge.

 

Og disse Kjøffenhawnere har jeg det helt fint med, selv om vi det meste af tiden er dybt uenige rent politisk, så kan vi dog godt debattere vores uenigheder på et vist plan med gensidig respekt for den andens holdninger.

 

Det føler jeg faktisk også er gældende for os to helt uden, at vi af den grund skal blive alt for inkluderende af hinanden. :)

 

Jeg siger for det meste tingene lige ud af karsken bælg, og jeg kan så absolut også tåle at få igen af samme mønt, uanset om det drejer sig om københawneri eller indvandring, dyresex eller S/M, så skyd bare løs, så længe du holder dig til materien og ikke tager MSM's løgnehistorier for éntydig sandhed.

 

Og med hensyn til hovedstad, så har jeg ikke brug for en sådan, men hvis jeg absolut skal have en sådan størrelse trukket ned over hovedet, så vil valget da helt klart falde på Hamburg.

 

Den er dobbelt så stor (eller mere, der tales om 5 mill. i storHamburg) uden at have nykker af den grund, man er som by og befolkning 100% bevidst om, at Paris ligger på den ene side og Berlin på den anden, mens Kjøffenhawn og majoriteten af den beboere i al latterlighed mener, at der er tale om verdens navle.

 

Jeg ser Kjøffenhawn som et elitært, misstyret og altopslugende uhyre, hvor selv i provinsen valgte politikere efter forholdsvis kort tid finder det nødvendigt at bruge hele landets penge.

 

Danmark praler af at over en kam regnet at være på forkant med IT og bredbånd, kan nogen af jer så forklare mig, hvorfor disse alvidende mælketandspolitikere over hele spektret ikke kan se nødvendigheden af at sprede statsadministrationen ud over det land, der finansierer galskaben? Er det ikke 44 og 47 af de store statsinstitutioner, der befinder sig indenfor voldene med tilhørende lønninger?

 

Igen, kig på vort naboland, nej nej for en gangs skyld ikke Sverigstan, selv om I står og skutter jeg med ryggen mod vestenvinden og har svært ved at tage øjnene fra jeres drømmesyn.

 

Nej mod syd, venner, noget af det første, du støder på, når du kører over grænsen, er hovedafdelingen af det tyske trafikministerium i en efter tyske forhold regnet flække som Flensburg. Nå ja, I kommer nok aldrig længere end til Fleggård, som vores uduelige afgiftspolitikere muliggør at lave en milliardforretning qua deres tåbeligheder.

 

En anden mindre storby som Braunschweig, som foruden Jægermeister-fabrikken også huser luftfartsministeriet, eller Wiesbaden, hvor BND, den tyske pendant til PET og Rigspolitiets hører til.

 

Nu kan jeg jo godt forstå, at decentralisering kan fungere i et laverestående bondesamfund som det tyske, hvilket tilsyneladende er helt umuligt i vort mægtige rige her i nord.

 

Så meget til forholdt mellem land og by her i .dk, arbejdet kalder, så hvis der er flere, der fortjener et svar på deres indlæg i tråden, så må det vente til i morgen. :)

 

God dag til jer andre arbejdsramte stakler, ja egentlig bare til jer alle. :) :) :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var i kbh med en polsk kolega. Han var rysted over hvordan der så ud, særligt efter han var ved at træde på en kanyle

 

Havde du ham med ude på Christiania?

 

Eller gik i bare igennem Magasin? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Havde du ham med ude på Christiania?

Eller gik i bare igennem Magasin? ;)

Nej vi skulle bo på hotel hebron. På p pladsen flød det med kanyler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kanyllerne er ikke noget der generer mig. Hvis det et dit største problem, så er du godt nok speciel. Jeg kunne forstå, hvis det var de fastboende som klagede over det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kanyllerne er ikke noget der generer mig. Hvis det et dit største problem, så er du godt nok speciel. Jeg kunne forstå, hvis det var de fastboende som klagede over det.

 

Det har de også gjort i årevis. Det er bare svært at råbe de ansvarlige op.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Argh hvis man ikke synes det er et problem med at der ligger kanyler man kan træde på så er man rigelig large med ens egen sikkerhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Eller også har man også øjne og formår at navigere udenom.

Kannyllerne er det mindste problem. Det er et større problem med banderne og alle de skumle typer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den almægtige titman har talt, det er frem over ikke et problem der ligger kanyler og affald rundt om i gaderne. Jesus også da!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, min ven, jeg har adskillige venner blandt de oprindelige Vesterbroborgere og Amagerkanere, ligesom blandt udvandrede, der har fået asyl herovre, fordi de ikke følte sig hjemme i det elitære multikulti helvede, som dybt debile beboere har tilladt de med røven tænkende (heraf begrebet) levebrødspolitikere, der elsker at være gode og inkluderende for andres penge.

 

Og disse Kjøffenhawnere har jeg det helt fint med, selv om vi det meste af tiden er dybt uenige rent politisk, så kan vi dog godt debattere vores uenigheder på et vist plan med gensidig respekt for den andens holdninger.

 

Det føler jeg faktisk også er gældende for os to helt uden, at vi af den grund skal blive alt for inkluderende af hinanden. :)

 

Jeg siger for det meste tingene lige ud af karsken bælg, og jeg kan så absolut også tåle at få igen af samme mønt, uanset om det drejer sig om københawneri eller indvandring, dyresex eller S/M, så skyd bare løs, så længe du holder dig til materien og ikke tager MSM's løgnehistorier for éntydig sandhed.

 

Og med hensyn til hovedstad, så har jeg ikke brug for en sådan, men hvis jeg absolut skal have en sådan størrelse trukket ned over hovedet, så vil valget da helt klart falde på Hamburg.

 

Den er dobbelt så stor (eller mere, der tales om 5 mill. i storHamburg) uden at have nykker af den grund, man er som by og befolkning 100% bevidst om, at Paris ligger på den ene side og Berlin på den anden, mens Kjøffenhawn og majoriteten af den beboere i al latterlighed mener, at der er tale om verdens navle.

 

Jeg ser Kjøffenhawn som et elitært, misstyret og altopslugende uhyre, hvor selv i provinsen valgte politikere efter forholdsvis kort tid finder det nødvendigt at bruge hele landets penge.

 

Danmark praler af at over en kam regnet at være på forkant med IT og bredbånd, kan nogen af jer så forklare mig, hvorfor disse alvidende mælketandspolitikere over hele spektret ikke kan se nødvendigheden af at sprede statsadministrationen ud over det land, der finansierer galskaben? Er det ikke 44 og 47 af de store statsinstitutioner, der befinder sig indenfor voldene med tilhørende lønninger?

 

Igen, kig på vort naboland, nej nej for en gangs skyld ikke Sverigstan, selv om I står og skutter jeg med ryggen mod vestenvinden og har svært ved at tage øjnene fra jeres drømmesyn.

 

Nej mod syd, venner, noget af det første, du støder på, når du kører over grænsen, er hovedafdelingen af det tyske trafikministerium i en efter tyske forhold regnet flække som Flensburg. Nå ja, I kommer nok aldrig længere end til Fleggård, som vores uduelige afgiftspolitikere muliggør at lave en milliardforretning qua deres tåbeligheder.

 

En anden mindre storby som Braunschweig, som foruden Jægermeister-fabrikken også huser luftfartsministeriet, eller Wiesbaden, hvor BND, den tyske pendant til PET og Rigspolitiets hører til.

 

Nu kan jeg jo godt forstå, at decentralisering kan fungere i et laverestående bondesamfund som det tyske, hvilket tilsyneladende er helt umuligt i vort mægtige rige her i nord.

 

Så meget til forholdt mellem land og by her i .dk, arbejdet kalder, så hvis der er flere, der fortjener et svar på deres indlæg i tråden, så må det vente til i morgen. :)

 

God dag til jer andre arbejdsramte stakler, ja egentlig bare til jer alle. :) :) :)

 

Det er da relativt meget, du har imod København som hovedstad, fornemmer jeg mildest talt. Men det er svært at sammenligne Danmark og Tyskland, når det kommer til placering af statslige institutioner. Historisk er Danmark med tilliggende lande en enevældig centralstyret stat, hvor magten blev placeret i Kongens By. Og nu giver det ikke længere mening at lave om på det, eftersom halvdelen af landets befolkning bor indenfor en radius af 50 km fra Slotsholmen. Beklager, men sådan er det altså. Du ved naturligvis udmærket at den tyske historie er fuldstændig anderledes, både før og efter samlingerne i 1871 og 1989. Jeg forstår i hvert fald ikke, at du kalder det tyske samfund for "et laverestående bondesamfund." Men det var måske slet ikke dig, der mente det. ;)

 

Jeg mener det ikke. Overhovedet....og der må du undskylde mig...det har intet at gøre med at sige tingene ligeud.

 

Egentlig kender jeg Østjylland ret godt - fra grænsen og til Aarhus. Der har du naturligvis helt ret i, at det ikke har noget med Udkantsdanmark at gøre. Sønderjylland/Nordslesvig har ganske vist stort set udryddet ethvert selvstændigt næringsliv for at spare penge på at købe øl syd for grænsen, så betegnelsen Udkantstyskland er nok mere præcis, når det gælder denne landsdel. Jeg er temmelig sikker på, at vi snart giver jer ligeså meget i bloktilskud og landbrugsstøtte pr.indbygger som Grønland. Så jeg kan da godt forstå, at du synes, at vi ligeså godt kan lægge Nationalbanken i Haderslev med det samme.  :P 

 

Håber at dette var tilstrækkelig meget om materien i dit indlæg. :) :)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja og nede på Akerbrygge. Det er en hel lille by for sig selv, som ikke alle korttidsbesøgende når ned i.

Det er i øvrigt forbløffende, at i det sydlige Norge er ret almindeligt at tage en tur til København, mens jeg har truffet flere jyder, der aldrig har været der.

Og Onslows alternative turistreklame gør nok heller ikke meget for at ændre på dette forhold.

 

Der var mange norske stemmer i København her i påsken. Jeg tror, de holder af den afslappede atmosfære. Man ser ikke ret meget til disse voldshandlinger, som præger Onslows medieforbrug. Men taske- og lommetyve er her en del af.

 

Nordmændene kan godt li' en øl, som Butch 1 siger, men det er nu ikke den eneste grund til, at de kommer her. Man kan også få en rød pølse til under 50 kr. Og så er det ikke forbudt at se ud, som om man er i live på Langfredagen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der var mange norske stemmer i København her i påsken. Jeg tror, de holder af den afslappede atmosfære. Man ser ikke ret meget til disse voldshandlinger, som præger Onslows medieforbrug. Men taske- og lommetyve er her en del af.

 

Nordmændene kan godt li' en øl, som Butch 1 siger, men det er nu ikke den eneste grund til, at de kommer her. Man kan også få en rød pølse til under 50 kr. Og så er det ikke forbudt at se ud, som om man er i live på Langfredagen ;)

 

Ola Norman er ikke så religiøs længere . . . I de større byer kan vi da gå i byen Langfredag, OG FESTE/HYGGE IGENNEM . .  ;)

 

MEN hvis det ikke er Påskesolen der trækker, er det stadig bedre at finde et friere sted at feste . . .  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der var mange norske stemmer i København her i påsken. Jeg tror, de holder af den afslappede atmosfære. Man ser ikke ret meget til disse voldshandlinger, som præger Onslows medieforbrug. Men taske- og lommetyve er her en del af.

 

Nordmændene kan godt li' en øl, som Butch 1 siger, men det er nu ikke den eneste grund til, at de kommer her. Man kan også få en rød pølse til under 50 kr. Og så er det ikke forbudt at se ud, som om man er i live på Langfredagen ;)

 

Jeg har lidt kendskab til Norge, og du har fat i noget helt rigtigt i din formodning om, at de kan lide den afslappede atmosfære.

Det norske samfund er meget stift og regelbundet, faktisk langt værre end (forbuds)Sverige. Ja, tro det eller lad være!

 

Nordmændene er utroligt venlige, men selv ville jeg ikke kunne leve permanent i deres samfund. Jeg ville føle det som en spændetrøje.

 

En anden formodning er vort prisniveau. I Norge skal man mindst være oliemillionær for at kunne overleve med deres priser. Når nordmændene kommer til Danmark, er de forbavsede over at se, hvad man får for pengene - f.eks vin og øl.

 

Jeg har ladet mig fortælle, at sommerhusudlejerne ved Vestkysten hellere vil leje ud til nordmænd end tyskere.

Årsag? Tyskerne tager selv alle fødevarer og forsyninger med hejmmefra. Her er der altså ikke meget at hente for det lokale erhvervsliv. Med nordmændene er det omvendt: De nærmest støvsuger butikkerne på vej hjem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lidt kendskab til Norge, og du har fat i noget helt rigtigt i din formodning om, at de kan lide den afslappede atmosfære.

Det norske samfund er meget stift og regelbundet, faktisk langt værre end (forbuds)Sverige. Ja, tro det eller lad være!

 

Nordmændene er utroligt venlige, men selv ville jeg ikke kunne leve permanent i deres samfund. Jeg ville føle det som en spændetrøje.

 

En anden formodning er vort prisniveau. I Norge skal man mindst være oliemillionær for at kunne overleve med deres priser. Når nordmændene kommer til Danmark, er de forbavsede over at se, hvad man får for pengene - f.eks vin og øl.

 

Jeg har ladet mig fortælle, at sommerhusudlejerne ved Vestkysten hellere vil leje ud til nordmænd end tyskere.

Årsag? Tyskerne tager selv alle fødevarer og forsyninger med hejmmefra. Her er der altså ikke meget at hente for det lokale erhvervsliv. Med nordmændene er det omvendt: De nærmest støvsuger butikkerne på vej hjem.

 

Egentlig kan jeg kun sige, at jeg har både set og hørt de samme ting om nordmænd og tyskere i Danmark. Om dette syn bunder sig i en slags fordomme, ved jeg ikke.

 

Jeg holder virkelig meget af tyskere, men de er bedst på hjemmebane. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lidt kendskab til Norge, og du har fat i noget helt rigtigt i din formodning om, at de kan lide den afslappede atmosfære.

Det norske samfund er meget stift og regelbundet, faktisk langt værre end (forbuds)Sverige. Ja, tro det eller lad være!

 

Nordmændene er utroligt venlige, men selv ville jeg ikke kunne leve permanent i deres samfund. Jeg ville føle det som en spændetrøje.

 

En anden formodning er vort prisniveau. I Norge skal man mindst være oliemillionær for at kunne overleve med deres priser. Når nordmændene kommer til Danmark, er de forbavsede over at se, hvad man får for pengene - f.eks vin og øl.

 

Jeg har ladet mig fortælle, at sommerhusudlejerne ved Vestkysten hellere vil leje ud til nordmænd end tyskere.

Årsag? Tyskerne tager selv alle fødevarer og forsyninger med hejmmefra. Her er der altså ikke meget at hente for det lokale erhvervsliv. Med nordmændene er det omvendt: De nærmest støvsuger butikkerne på vej hjem.

 

SØRGELIGT MED DISSE FORDOMME . . 

 

Kommer du først ind bag facaden, er Ola Norman meget åben og sjov - Ingen spændetrøjer her . .

 

Jeg havde nogle af mine bedste år deroppe, og vender stadig tilbage . . 

 

Du kan heller ikke sammenligne norske og danske skatteforhold - Der betales mindre i skat i Norge . . (OGSÅ FØR OLIEMILLIARDERNE) . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

SØRGELIGT MED DISSE FORDOMME . . 

 

Kommer du først ind bag facaden, er Ola Norman meget åben og sjov - Ingen spændetrøjer her . .

 

Jeg havde nogle af mine bedste år deroppe, og vender stadig tilbage . . 

 

Du kan heller ikke sammenligne norske og danske skatteforhold - Der betales mindre i skat i Norge . . (OGSÅ FØR OLIEMILLIARDERNE) . . 

 

Jeg tror, at du har misforstået noget af det, jeg skriver.

 

Ole Norman er bestemt åben og sjov. Nordmænd er i det hele taget ret sympatiske. Det med spændetrøjen går på "systemet", der er noget strammere og mere regelret end det danske.

 

Man må f.eks ikke sidde på en offentlig bænk og drikke en øl. Det takseres til 5.000 i bøde! Og protesterer man eller går ind i en diskussion, lægges der hurtigt et par tusinde oven i.

Her ville Havnebumsen hurtigt gå fallit.

 

Nytårsfyrværkeri må kun affyres nytårsaften imellem kl. 18.00 og 01.00. Uden for dette tidsrum vanker der kæmpebøder. 

 

På denne måde er det norske samfund gennemreguleret på en helt anden måde, end vi er vant til. Hov, jeg glemte vist at nævne, at sexkøb er kriminelt, og at det ved opdagelse bødebelægges med adskillige tusinde kr. Ganske vist norske kr., men alligevel.

 

Jeg har på intet tidspunkt ytret mig om norske skatteforhold - og dermed heller ikke foretaget nogen sammenligning med danske.

 

Jeg har alene kommenteret det høje prisniveau på dagligvarer og andre fornødenheder. En øl og en pølse på Carl Johan løber skam hurtigt op i 100 norske kr., og et besøg i et supermarked med et almindeligt fredagsindkøb til et par personer kan uden større anstrengelser snildt snige sig op på 1.000 kr.

 

Så med din påstand om FORDOMME har du skudt helt ved siden af. Det er skam tørre FAKTA.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

OK - Nu boede jeg deroppe før sexkøb blev forbudt . . Men det eksisterer stadig i det skjulte - akkurat som den hjemmebrændte . . .  ;)

 

Oplevede aldrig det norske system som en spændetrøje - Med humor og åbenhed kunne man komme langt  :)

 

Sjovt nok var det altid mig, der måtte tale med purken, når vi blev knaldet med en øl på bryggekanten - Bredt jysk hjalp altid . .  :grin:

 

Prisniveauet i Norge hænger også sammen med skatten.

 

Jeg havde råd til den samme mængde mad om måneden, og råd til samme fest og ballade som herhjemme . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da relativt meget, du har imod København som hovedstad, fornemmer jeg mildest talt. Men det er svært at sammenligne Danmark og Tyskland, når det kommer til placering af statslige institutioner. Historisk er Danmark med tilliggende lande en enevældig centralstyret stat, hvor magten blev placeret i Kongens By. Og nu giver det ikke længere mening at lave om på det, eftersom halvdelen af landets befolkning bor indenfor en radius af 50 km fra Slotsholmen. Beklager, men sådan er det altså. Du ved naturligvis udmærket at den tyske historie er fuldstændig anderledes, både før og efter samlingerne i 1871 og 1989. Jeg forstår i hvert fald ikke, at du kalder det tyske samfund for "et laverestående bondesamfund." Men det var måske slet ikke dig, der mente det. ;)

 

Jeg mener det ikke. Overhovedet....og der må du undskylde mig...det har intet at gøre med at sige tingene ligeud.

 

Egentlig kender jeg Østjylland ret godt - fra grænsen og til Aarhus. Der har du naturligvis helt ret i, at det ikke har noget med Udkantsdanmark at gøre. Sønderjylland/Nordslesvig har ganske vist stort set udryddet ethvert selvstændigt næringsliv for at spare penge på at købe øl syd for grænsen, så betegnelsen Udkantstyskland er nok mere præcis, når det gælder denne landsdel. Jeg er temmelig sikker på, at vi snart giver jer ligeså meget i bloktilskud og landbrugsstøtte pr.indbygger som Grønland. Så jeg kan da godt forstå, at du synes, at vi ligeså godt kan lægge Nationalbanken i Haderslev med det samme.  :P

 

Håber at dette var tilstrækkelig meget om materien i dit indlæg. :) :)

 

 

Indrømmet, jeg er lidt skuffet over dit svar!

 

At landet er blevet misregeret i århundreder med splittelse mellem landsdelene til følge, legitimerer altså tingenes tilstand, og det er der ikke noget at gøre ved, ejheller nogen grund til at gøre noget ved. JØSSES

 

Uha, selv om ironien nærmest løber ned ad skærmen, opdager du det ikke, skimter det kun. :D

 

Sønderjyder og jyder over en kam regnet er i reglen rationelt tænkende og jævne mennesker, som lægger deres indkøb der, hvor man får mest, og ikke mindst mest kvalitet for pengene, og at du ikke basher de skiftende kjøffenhawner-regeringer for deres vanvittige afgiftspolitik i stedet, men smider aben over på vore skuldre, siger vist meget i sig selv.

Skoser du også folkene hinsidan, fordi de henter varer i hovedstaden, (læg mærke til, at jeg ikke ville krænke dine følelser)?

Lægge Nationalbanken i Haderslev, ja, hvorfor ikke, tror du seriøst at landets finanser ville blive varetaget dårligere herfra?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Indrømmet, jeg er lidt skuffet over dit svar!

 

At landet er blevet misregeret i århundreder med splittelse mellem landsdelene til følge, legitimerer altså tingenes tilstand, og det er der ikke noget at gøre ved, ejheller nogen grund til at gøre noget ved. JØSSES

 

 

 

Uha, selv om ironien nærmest løber ned ad skærmen, opdager du det ikke, skimter det kun. :D

 

Sønderjyder og jyder over en kam regnet er i reglen rationelt tænkende og jævne mennesker, som lægger deres indkøb der, hvor man får mest, og ikke mindst mest kvalitet for pengene, og at du ikke basher de skiftende kjøffenhawner-regeringer for deres vanvittige afgiftspolitik i stedet, men smider aben over på vore skuldre, siger vist meget i sig selv.

Skoser du også folkene hinsidan, fordi de henter varer i hovedstaden, (læg mærke til, at jeg ikke ville krænke dine følelser)?

Lægge Nationalbanken i Haderslev, ja, hvorfor ikke, tror du seriøst at landets finanser ville blive varetaget dårligere herfra?

 

Landet er ikke blevet misregeret af den grund. Danmark er et meget lille land. Alligevel ville det være fuldstændig meningsløst dyrt at flytte diverse statslige institutioner ud. Jeg kan slet ikke forstå, at man rationelt kan mene det, hvis man går ind for en lavere skat. Og apropos Skat, er dette "væsen" jo netop beviset for min pointe. Det blev der nemlig flyttet rundt med under den tidligere regering; synes du det er blevet forbedret af denne manøvre?

 

Du undervurderer mig. Men du prøver at skyde mig i skoene, at jeg skulle mene at tyskere er nogle bonderøve, som begrundelse for at jeg ikke synes, at det er klogt at decentralisere. Selvfølgelig fatter jeg ironien. Til gengæld tror jeg ikke, du forstår den historiske argumentation for den tyske decentralisering. Hvis du sammenligner med Frankrig, som er stærkt centraliseret, håber jeg, du forstår pointen. Hvis du ikke gør det, så: Schwamm drüber.

 

At du lægger skylden for at de sønderjyske byer kører handelsmæssigt i sænk over på københavnerne, taler jo helt for sig selv. I får ikke Nationalbanken. Det har Danmark ikke råd til.

 

Jeg er ked af at måtte skuffe dig også med dette svar, men du skulle måske selv lægge dig efter en mere fornuftsbåren argumentation. Du lader dig meget let rive med af en retorik, som ikke hører sig til, hvis du ønsker at føre en seriøs debat om materien.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fornuftsbåren argumentation, er du ikke lidt tyndhudet nu? ;)

 

Du skal forholde dig til virkeligheden, såvel SKAT's som kommunernes. politiets og sygevæsenets sammenlægninger er da i den grad eksempler på centralisering, har det bragt dig eller dine noget godt, ikke her?

 

Med hensyn til Frankrig har du en pointe, indrømmet, men hvor er det nu lige, at økonomi og vækst blomstrer? Og nej, jeg opfatter dig ikke som uintelligent, så du ikke kunne fatte, at det var ironi. 

 

Og hvad giver dig grund til at tro, at en anden placering af Nationalbanken ville medføre bankerot eller lignende, her synes jeg, at du er i akut mangel på saglige argumenter, som du indikerer, at jeg skulle være.

 

God nat til dig, jeg skal op l. 04.00, så jeg ditcher vandsengen. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...