Hop til indhold
gerog

Giv en tudeklud til rødstrømpen

Recommended Posts

Fornuftsbåren argumentation, er du ikke lidt tyndhudet nu? ;)

 

Du skal forholde dig til virkeligheden, såvel SKAT's som kommunernes. politiets og sygevæsenets sammenlægninger er da i den grad eksempler på centralisering, har det bragt dig eller dine noget godt, ikke her?

 

Med hensyn til Frankrig har du en pointe, indrømmet, men hvor er det nu lige, at økonomi og vækst blomstrer? Og nej, jeg opfatter dig ikke som uintelligent, så du ikke kunne fatte, at det var ironi. 

 

Og hvad giver dig grund til at tro, at en anden placering af Nationalbanken ville medføre bankerot eller lignende, her synes jeg, at du er i akut mangel på saglige argumenter, som du indikerer, at jeg skulle være.

 

God nat til dig, jeg skal op l. 04.00, så jeg ditcher vandsengen. ;)

 

Det er ok. Sov godt. Er selv bortrejst i weekenden. Så får jeg jeg tid til at komme op med et begavet svar ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er da sket en gradvis centralisering af stat og halv statslige institutioner med placeringer på mondæne adresser, som regel med vandudsigt ellers kan man ikke finde en chef for foretagnet. Minister for udkants Danmark påstår godt nok at han har flyttet 13 fuldtids stillinger til løgstør og måske lidt til Esbjerg :-).

 

Da man skulle samle alle Danske FN aktiviteter under et tag valgte man jo ikke en pløjemark syd for Køge med ko lugt eller Møn, som nok kunne finde noget med hav udsigt. Valget for 1200 ansatte var Nord havnen i kbh og bygningen er da også ret flot men decentraliserer er det næppe.

 

Ligenu er man ved at nedlægge et lille lokalt samfund hvoraf ca. 80-100 medarbejdere er beskæftiget på en lille Ø Lindholm. Det tidligere "Statens Veterinære Institut for Virusforskning" står for at blive lukket og flyttes til DTU på Lundtoften. Sjovt at man har lyst til at flytte 13.000 m2 bygninger og laboratorier til dyre grundpriser men det giver jo kortere kørsel for nogle chefer ansat på DTU når det flyttes også kan man jo se igennem fingere med at det er særdeles farlige vira, som netop ar grunden til at det blev opført på en Ø.

 

Uden at trætte flere læsere, så kan man finde mange eksempler på at tingene har svært ved at blive flyttet ud og bevare lokal samfund, som iøvrigt har klaret opgaven til UG og er billigere pga- lave løn omkostninger og grundværdi osv.

 

Miljø Ministeriet med ca. 4000 ansatte, ja det kom jo til kbh sikkert pga. at det er den by med mest bil os :-)

 

Husk Jer i Jylland, at Hellerup ugen snart starter i Skagen og denne gang må i huske at sætte flaske containere op med plads til Magnum Champagne flasker for i kbh der festes igennem nu og de unge knejte forventer man er miljø rigtig i Skagen :-).

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Det er ok. Sov godt. Er selv bortrejst i weekenden. Så får jeg jeg tid til at komme op med et begavet svar ;)

 

​Hvordan, gamle dreng, end ikke 2 weekender var nok for dig til et begavet svar. :D:P

Men hvis du nu alligevel tager dig sammen, så spender lige et par ord på Giraffens indlæg ovenover.

Måske indikerer hans lange hals, at han har det kølige overblik. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hvordan, gamle dreng, end ikke 2 weekender var nok for dig til et begavet svar. :D:P

Men hvis du nu alligevel tager dig sammen, så spender lige et par ord på Giraffens indlæg ovenover.

Måske indikerer hans lange hals, at han har det kølige overblik. ;)

​Det er fordi han drikker en masse Giraf øl :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hvordan, gamle dreng, end ikke 2 weekender var nok for dig til et begavet svar. :D:P

Men hvis du nu alligevel tager dig sammen, så spender lige et par ord på Giraffens indlæg ovenover.

Måske indikerer hans lange hals, at han har det kølige overblik. ;)

​Du har naturligvis helt ret, Onslow, din gamle Tory. Det havde jeg helt glemt, at jeg havde lovet et svar på.

Da jeg nævnte decentraliseringen, tænkte jeg først og fremmest på Skat, hvor den har betydet, at jeg ikke længere blot kan gå hen i Gyldenløvesgade, men skal korrespondere med mennesker i Ringkøbing eller Aalborg. Måske de samme mennesker, som nu blot er blevet dedomistikerede.

Giraffens indlæg kan jeg ikke gøre indsigelser imod. Det virker sagligt og faktuelt korrekt.

Vi kan formentlig sagtens blive enige om, at trækket er imod København, og at det har det negative konsekvenser for den danske provins (hvis det er et acceptabelt udtryk) er da helt evident. Som københavner synes jeg jo nok, der er en del økonomisk fornuftstænkning i det, men jeg forstår faktisk godt dit synspunkt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Af fagforeninger man tit er tvunget til at være medlem af, uden mulighed for ikke at bedrage til de røde partier. 

Det er kun dem til højre der gør det

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er kun dem til højre der gør det

​Stave fejl, os til højre lader fagforeningerne om at bedrage deres medlemmer ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Det er muligt. Men hvordan er det 3F opfører sig når et firma vælger en anden fagforening? Knapt så diplomatisk, da det er den ene blokade efter den anden.

Hold nu op... Virksomhedsejeren gav 3F medlemmerne et ultimatum...acceptere Krifas forhold ellers var de lockoutede (=fyrede).

I øvrigt var mandens erhvervsevner åbentbart så begrænsede, at han tilsyneladende kun kunne håbe på en rentabel forretning, hvis han underbetalte sine medarbejdere.

Heldigvis gik han også på røven!

 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Du har naturligvis helt ret, Onslow, din gamle Tory. Det havde jeg helt glemt, at jeg havde lovet et svar på.

Da jeg nævnte decentraliseringen, tænkte jeg først og fremmest på Skat, hvor den har betydet, at jeg ikke længere blot kan gå hen i Gyldenløvesgade, men skal korrespondere med mennesker i Ringkøbing eller Aalborg. Måske de samme mennesker, som nu blot er blevet dedomistikerede.

Giraffens indlæg kan jeg ikke gøre indsigelser imod. Det virker sagligt og faktuelt korrekt.

Vi kan formentlig sagtens blive enige om, at trækket er imod København, og at det har det negative konsekvenser for den danske provins (hvis det er et acceptabelt udtryk) er da helt evident. Som københavner synes jeg jo nok, der er en del økonomisk fornuftstænkning i det, men jeg forstår faktisk godt dit synspunkt.

​Fedt, at det kan lade sig gøre at debattere på et sagligt niveau tilsat et lunt glimt i øjet. ;)

1.000 +'er for dit svar. :)

Quod erat demonstrantum.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Fedt, at det kan lade sig gøre at debattere på et sagligt niveau tilsat et lunt glimt i øjet. ;)

1.000 +'er for dit svar. :)

Quod erat demonstrantum.

​Naturligvis kan det sagtens lade sig gøre at debattere nogenlunde sagligt og civiliseret. Det holder jeg også meget af. Nogle gange da bare for diskussionens skyld, men det er vigtigt at kommunikere med andre mennesker, selv når der ikke er udsigt til at man biiver 100 pct. enige.

Her på Eroguide kan der unægtelig være en vis udfordring i at holde sin egen sti ren, men man skal til enhver tid prøve at undgå at lade sig lokke til et debatniveau, man ikke selv kan stå inde for. Så enkelt eller svært er det såmænd :)

Mange tak for de mange +'er og ilm.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...