Hop til indhold
Gæst

Den virkelige verden.

Recommended Posts

Moderator: KAN man ikke bare hugge de dummeste af ???(Titman in ex) I ødelægger siden - ved ikke at være streng.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Problemet med dig Tirman er at du har en mening om Alt.

Og du blander dig i Alt.....og det er provokerende for de fleste.

En debat kan være god og konstruktiv.

Men du har altså en eller anden sær evne til at hive den heeeeelt ned hvor den ikke høre hjemme.

Og hvis du godt selv ved at du spørger dumt , hvorfor pokker gør du det så?

 

 

Må man nu ikke have en mening om alt ? 

 

 

Jeg er ikke enig med dig i at en debat altid skal være god og konstruktive og hvis man ser på mange af de debatter der er herinde så er de præget af meget useriøsitet og en humor der ofte er svær at afkode for mig.  

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

OG TIT: Du uddyber selvfølgelig og dokumenterer? :smile:

 

Så gerne.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der findes en ganske glimrende ignore funktion på denne side, som flere herinde burde lære at benytte. Vær nu søde ved hinanden :)

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Må man nu ikke have en mening om alt ? 

 

 

Jeg er ikke enig med dig i at en debat altid skal være god og konstruktive og hvis man ser på mange af de debatter der er herinde så er de præget af meget useriøsitet og en humor der ofte er svær at afkode for mig.

I følge en meget højfrekvent indlægsskribent kaldes det at UDVIKLE en tråd.

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Moderator: KAN man ikke bare hugge de dummeste af ???(Titman in ex) I ødelægger siden - ved ikke at være streng.

 

Nej for i så fald vil EG ikke være særlig demokratisk.

Du plæderer for en form for intellektuel smagsdommeri og det er faktisk på kant med EG's retningslinjer det som du har gang i  :P

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personangreb slettet. Kurator

 

 

Så kører mobningen for fuld skrue igen - ovenstående er endda nok noget af det værste jeg har set skrevet herinde - det er ærgeligt at kowalski er stoppet - han havde taget spanskrøret frem 

Redigeret af Kurator

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det minder om voksenmobning. 

 

Nej, du tager fejl.

 

Ethvert menneske lever i sin egen virkelighed. Din virkelighed er ikke den sammen som min:

Din familie er ikke den samme som min, du har et andet arbejde end mig, du bor et andet sted end mig, og ......

Alle disse "faktuelle virkeligheder" gør alene, at vi lever i hver vor virkelighed.

 

Dertil kommer så de de mere "værdibaserede virkeligheder":

Du er venstreorienteret, det er jeg ikke – du vil altså virkeliggøre et samfund, som ikke vil være mit samfund, og du læser måske en bestemt litteratur, som jeg aldrig ville røre ved, og .........

 

Hold dig nu fast: Selv ægtefæller lever i hver sin verden.

 

Et ægteskab er som to cirkler, der ligger delvis ind over hinanden. Der er en vis fællesmængde, altså den fælles verden, som begge oplever, og derudover er der nogle særmængder, som man ikke deler med hinanden. Det være sig job, det være sig interesser, det være sig holdninger, og det være sig ......

 

Så jo, det er rimeligt, at Århuselskeren siger, at han lever i virkeligheden, mens du ikke gør.

Forstået på den måde, at Århuselskeren betragter sin virkelighed som den "virkelige", for det er jo den han sanser, mens du betragter din som den "virkelige", for det er jo den, kun du kender.

 

Århuselskerens virkelighed er ikke din virkelighed, og din virkelighed er ikke hans. Så enkelt (eller kompliceret) er det.

  • Synes godt om 6

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Personangreb slettet. Kurator

 

OSC jeg kan ikke andet end grine af dig. Du har turneret rundt med de mest utrolige historier om hvordan du arver en stor formue snart, blah blah blah og så har du travlt med at pege fingre af mig.

Redigeret af Kurator

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, du tager fejl.

 

Ethvert menneske lever i sin egen virkelighed. Din virkelighed er ikke den sammen som min:

Din familie er ikke den samme som min, du har et andet arbejde end mig, du bor et andet sted end mig, og ......

Alle disse "faktuelle virkeligheder" gør alene, at vi lever i hver vor virkelighed.

 

Dertil kommer så de de mere "værdibaserede virkeligheder":

Du er venstreorienteret, det er jeg ikke – du vil altså virkeliggøre et samfund, som ikke vil være mit samfund, og du læser måske en bestemt litteratur, som jeg aldrig ville røre ved, og .........

 

Hold dig nu fast: Selv ægtefæller lever i hver sin verden.

 

Et ægteskab er som to cirkler, der ligger delvis ind over hinanden. Der er en vis fællesmængde, altså den fælles verden, som begge oplever, og derudover er der nogle særmængder, som man ikke deler med hinanden. Det være sig job, det være sig interesser, det være sig holdninger, og det være sig ......

 

Så jo, det er rimeligt, at Århuselskeren siger, at han lever i virkeligheden, mens du ikke gør.

Forstået på den måde, at Århuselskeren betragter sin virkelighed som den "virkelige", for det er jo den han sanser, mens du betragter din som den "virkelige", for det er jo den, kun du kender.

 

Århuselskerens virkelighed er ikke din virkelighed, og din virkelighed er ikke hans. Så enkelt (eller kompliceret) er det.

 

 

 

BX uden at kende dig og vide noget som helst om dig ( udover at jeg ved hvem der er din drømmepige ) - så vil jeg gætte på at du er eller har været Ingeniør ;-)

 

Det er godt at du er i klassen herinde 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Så er det vist nok med personfnidder. Jeg må bede jer finde tilbage til noget der er relevant for emnet og ikke de samme gamle konflikter. Kurator

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nej, du tager fejl.

 

Ethvert menneske lever i sin egen virkelighed. Din virkelighed er ikke den sammen som min:

Din familie er ikke den samme som min, du har et andet arbejde end mig, du bor et andet sted end mig, og ......

Alle disse "faktuelle virkeligheder" gør alene, at vi lever i hver vor virkelighed.

 

Dertil kommer så de de mere "værdibaserede virkeligheder":

Du er venstreorienteret, det er jeg ikke – du vil altså virkeliggøre et samfund, som ikke vil være mit samfund, og du læser måske en bestemt litteratur, som jeg aldrig ville røre ved, og .........

 

Hold dig nu fast: Selv ægtefæller lever i hver sin verden.

 

Et ægteskab er som to cirkler, der ligger delvis ind over hinanden. Der er en vis fællesmængde, altså den fælles verden, som begge oplever, og derudover er der nogle særmængder, som man ikke deler med hinanden. Det være sig job, det være sig interesser, det være sig holdninger, og det være sig ......

 

Så jo, det er rimeligt, at Århuselskeren siger, at han lever i virkeligheden, mens du ikke gør.

Forstået på den måde, at Århuselskeren betragter sin virkelighed som den "virkelige", for det er jo den han sanser, mens du betragter din som den "virkelige", for det er jo den, kun du kender.

 

Århuselskerens virkelighed er ikke din virkelighed, og din virkelighed er ikke hans. Så enkelt (eller kompliceret) er det.

 

 

Der tager du helt fejl :)  Din argumentation holder slet ikke når Aarhuselskeren skriver

 

Den alle vi andre lever i vil jeg tro

 

Som et svar på Titmans indlæg

 

Hvad mener du med den virkelige verden ?

Lyder som noget indforstået snak.

 

Det vil sige at han skriver at alle vi andre lever i en og samme virkelighed og Titman i en anden.

 

Havde Aarhuselskeren skrevet Den jeg lever i  havde din argumentation passet, men når der direkte hentydes til at Titman lever i sin egen virkelighed og ALLE Vi andre lever i vores virkelighed, passer din argumentation ikke, idet der direkte hentydes til at vi alle lever i denne samme virkelighed pånær Titman. ;)

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så er det vist nok med personfnidder. Jeg må bede jer finde tilbage til noget der er relevant for emnet og ikke de samme gamle konflikter. Kurator

handler emnet ikke om en "gammel konflikt"? Det er en tråd der skriger på ballade og er oprettet ud fra en udtalelse fra en person som trådstarter har et problem med. Er det ikke rendyrket personfnidder allerede dér?
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Titman, for i helvede! Helt ærligt: Hvad er dette for en tråd???

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

handler emnet ikke om en "gammel konflikt"? Det er en tråd der skriger på ballade og er oprettet ud fra en udtalelse fra en person som trådstarter har et problem med. Er det ikke rendyrket personfnidder allerede dér?

 

Nej Ida du tager fejl.

Dette er endnu en væsentlig debat om debatkulturen på EG.

Det er vigtigt at få sat en grænse for hvad man kan tillade sig og ikke tillade sig at sige på et offentlig debatforum. 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Men du giver den jo selv Gas herinde over for andre.

Meget ofte faktisk - så må du jo kunne tåle lidt tilbage.....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der tager du helt fejl :)  Din argumentation holder slet ikke når Aarhuselskeren skriver

 

Den alle vi andre lever i vil jeg tro

 

Som et svar på Titmans indlæg

 

Hvad mener du med den virkelige verden ?

Lyder som noget indforstået snak.

 

Det vil sige at han skriver at alle vi andre lever i en og samme virkelighed og Titman i en anden.

 

Havde Aarhuselskeren skrevet Den jeg lever i  havde din argumentation passet, men når der direkte hentydes til at Titman lever i sin egen virkelighed og ALLE Vi andre lever i vores virkelighed, passer din argumentation ikke, idet der direkte hentydes til at vi alle lever i denne samme virkelighed pånær Titman. ;)

 

Jeg kan godt se det principielt rigtige i din kritik af mit indlæg, men jeg har kun taget udgangspunkt i Titmans trådstart, og den lyder:

 

"Er det rimeligt at AE skriver at han lever i virkeligheden og jeg ikke gør det?" – det er vel den, man må forholde sig til/tage udgangspunkt i og ikke et indlæg i en helt anden streng?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Men du giver den jo selv Gas herinde over for andre.

Meget ofte faktisk - så må du jo kunne tåle lidt tilbage.....

 

Det kan du have ret i, men jeg synes nu også at jeg tit får tilbage af samme skuffe. 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej Ida du tager fejl.

Dette er endnu en væsentlig debat om debatkulturen på EG.

Det er vigtigt at få sat en grænse for hvad man kan tillade sig og ikke tillade sig at sige på et offentlig debatforum.

Tit.. Den der har et problem med alle, er ofte den der er problemet. Måske du skulle prøve at kigge lidt ind ad. Der er alle typer her på EG, lige fra havne der er lidt klam på den lidt sjove måde, borende og rejse der skriver uendeligt lange, kedelige gennemtænkte indlæg, nille der gerne vil pippe lidt med, men kun hvis det kan leveres som en joke, Jasmin der meget gerne vil sige sin mening, og hippo der bare gerne vil se på lækre tøser.. Her er alle typer, en klasse måske men en meget mikset en af slagsen, det punkt hvor der pludselig ikke er "plads til alle", opstår når en person råber og skriger op, kun vil høre sig selv hele tiden og konstant fordi det har vedkommende ret til.. Når det sker, så er der ikke plads til alle..

  • Synes godt om 14

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hahaha. Hold op en tråd... Tydlig tegn på nørderi! :P

Der er ihvertfald ikke meget "hår på brystet" i denne tråd :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...