Hop til indhold
gerog

Din favorit danske tv-serie

Recommended Posts

Svend Poulsen forpagtede en gård i Halland, men da Halland efter Torstenssonfejden blev afstået til Sverige i 30 år, mistede han forpagtningen.

 

Göinge Herred er i dag en del af Skåne (Kronobergs Län så vidt jeg husker)

 

Så kom vi et stykke videre. Gønge Herred har altid været en del af Skåne, men Skåne bestod for ikke så længe siden af to len: Malmøhus og Kristianstad. Jeg mener, at de i dag er slået sammen til Region Skåne.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

SÅ er det bare ind på Bonanza, og 'gen'finde Sonny Soufflet . . .  ;)

 

Som med en del andre forehavender, risikerer man jo at blive skuffet på trods af gode anmeldelser ;) ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fordelen ved Bonanza er, at man kan zappe . . .  ;)

 

DU sendte mig også ned ad Memory Lane, så har været inde at mindes . . .  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så kom vi et stykke videre. Gønge Herred har altid været en del af Skåne, men Skåne bestod for ikke så længe siden af to len: Malmøhus og Kristianstad. Jeg mener, at de i dag er slået sammen til Region Skåne.

 

Godt. Det med Kronoberg er forkert. Det er lige på den anden side af grænsen - altså i Småland. Og det måtte jeg desværre google :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Riget er absolut på listen,

 

Men i den lettere ende bør Wikke og Rasmussens univers ikke glemmes:

- Ronnie Rose 

- Sonny Soufle

- Tonnie Toupe

- Johansens sidste ugudelige dage 

osv

 

Og derfra Brødrenen Bisp, "to kolde fra kassen", "voldsom volvo"  mm, 

 

Uh ja, Wikke & Rasmussen er min barndoms helte, helt tilbage til radio-føljetongen "pas på var´ne Arne", og deres satire-shows i TV ( du glemte den ellers uforglemmelige "Robin Hat" og Søren Kierkegaards Road Show). Deres første spillefilm "Russian Pizza Blues" er fantastisk og Hannibal & Jerry er da meget sød - herefter er det dog desværre gået noget ned af bakke for dem :(

 

Nu vi er i den letbenede satire-afdeling, er der så nogle af Jer der kan huske "Crash" om en dreng der kunne flyve sit kvist-værelse ud i rummet ved at styre det med en arkitekt-lampe??? Hans nemesis var den intergalaktiske superskurk Barry Slesk :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har aldrig været særlig glad for dansk producerede TV-serier.

Pandaerne er lige præcis tosset nok til at falde i min smag, så de får min stemme. :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fordelen ved Bonanza er, at man kan zappe . . .  ;)

 

DU sendte mig også ned ad Memory Lane, så har været inde at mindes . . .  :D

Øv mand, forbandt det sgu da lige med den serie der hed Bonanza i tidernes morgen, pis da osse.

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu vi er i den letbenede satire-afdeling, er der så nogle af Jer der kan huske "Crash" om en dreng der kunne flyve sit kvist-værelse ud i rummet ved at styre det med en arkitekt-lampe??? Hans nemesis var den intergalaktiske superskurk Barry Slesk :D

 

Den husker jeg godt! :)

 

Det jeg dog husker bedst, er at drengen Birger (spillet af en meget ung Lars Ranthe) havde store problemer med at se på pigen Iris (Jeannie Mortensen) når han skulle tale til hende... simpelthen pga. at hans blik hele tiden faldt ned på hendes meget store attributter... :D :D :D

 

Men det var jo nok pga. at Iris var mere end et hoved højere end Birger, således Birgers hoved konstant var direkte ud fra hendes bryster.

 

Mener ydermere, at jeg engang har læst et interview med Lars Ranthe, hvor han udtalte noget ala, at han som ung dreng havde store problemer med at spille sammen med Jeannies bryster... :D :D :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Riget !!!!! Sveriges bedste skuespiller gennem tiderne, Ernst-Hugo Järegård, brølende "DANSKDJÄVLAR" er episkt.

 

Rejsholdet kunne jeg også godt lide.

Yes Bananas,

 

det var tider, og 20 år før var der jo.: "Ka De li' østers?"

Del dette indlæg


Link til indlæg

A propos Riget: Jeg mener at kunne huske, at der på et tidspunkt var tale om at sende den i Tyskland, men at det voldte visse problemer, da man ikke kunne kalde serien "Das Reich" på tysk.

Er der nogen, der kan bekræfte det?

Del dette indlæg


Link til indlæg

A propos Riget: Jeg mener at kunne huske, at der på et tidspunkt var tale om at sende den i Tyskland, men at det voldte visse problemer, da man ikke kunne kalde serien "Das Reich" på tysk.

Er der nogen, der kan bekræfte det?

 

Serien er sendt i tysk udgave på kunstkanalen Arte under titel: Hospital der Geister.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Serien er sendt i tysk udgave på kunstkanalen Arte under titel: Hospital der Geister.

 

Tak for info. Så var der altså noget med titlen alligevel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Riget er absolut på listen,

 

Men i den lettere ende bør Wikke og Rasmussens univers ikke glemmes:

- Ronnie Rose 

- Sonny Soufle

- Tonnie Toupe

- Johansens sidste ugudelige dage 

osv

 

Og derfra Brødrenen Bisp, "to kolde fra kassen", "voldsom volvo"  mm, 

Apropos, så kommer der angiveligt highlights på DR2 kl 23 i aften (29/3) fra W&R

Del dette indlæg


Link til indlæg

Syntes faktisk der er lavet en del godt tv dramatik

Har svært ved at sætte noget over andet, men matador har en stor plads i mit hjerte.

Men også serier som taxa, Rejseholdet og den første af forbrydelsen er gode.

Men husker igså TV2s karussel hvor en meget ung Tina Dickow har en plads i mit hjerte

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Synes helt klar Venner er den bedste serie og de er så fucking sjove alle afsnit  :-P  Ellers er jeg vild med Rita..  :eek:  Matador var jo en serie vi alle fulgte med i og ja det var klasse..  :shock:

 

Skal jeg se hud og frække fyre.. elsker jeg at se Fransk tabu, den film findes desværre ikk mere.. men fuck den er fræk  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Yes Bananas,

 

det var tider, og 20 år før var der jo.: "Ka De li' østers?"

 

"Mögen Sie Austern" som den hed når den exporteredes til DDR? Hvor mange skandinaviske krimi's lykkedes med det? Har ikke set den. Var den god?

Panduro var i hvert fald en god dramatiker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Mögen Sie Austern" som den hed når den exporteredes til DDR? Hvor mange skandinaviske krimi's lykkedes med det? Har ikke set den. Var den god?

Panduro var i hvert fald en god dramatiker.

 

Den er vistnok fra 1968 med Pouel Kern og Erik Paaske i hovedrollerne.

Da den blev vist lørdag aften dengang, lagde den gaderne helt øde. Jeg genså serien for vel 5-10 år siden, og her faldt den helt igennem.

Der er sket meget inden for TV i de mellemliggende årtier.

 

For nogle år siden genså jeg imidlertid også Familien Ashton (A Family at War), en engelsk serie i ulideligt mange afsnit fra ca. 1970.

Selvom serien stort set foregår i en stue, kunne den sagtens tåle at blive genset. Dette bl.a. takket være en fremragende kameraføring.

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Mögen Sie Austern" som den hed når den exporteredes til DDR? Hvor mange skandinaviske krimi's lykkedes med det? Har ikke set den. Var den god?

Panduro var i hvert fald en god dramatiker.

Som barn så jeg "Kan De lide østers?" og syntes, den var nervepirrende spændende. Jeg har å genset et afsnit på DRK og hold op, hvor var den langtrukken. Der er sket meget på tv-fronten siden 60'erne!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fik lige set det ny restaureret Matador afsnit her i weekenden.
Jeg synes resultatet er blevet rigtig godt, og det har ikke taget overhånd af at det er blevet rettet med farverne.

ja, der er jo sket en del med den teknologiske udvikling siden de optog Matador for 30 år siden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes Rejseholdet er en god drama serie.

Jeg synes Fischer er en herlig person i serien med hans ironi.
Eksempel: Han er kommet ud til et sted hvor en kvinde er dræbt med en økse, og her siger han ironisk, "uha der er nok en der har skåret sig" :)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...