Hop til indhold
gerog

Din favorit danske tv-serie

Recommended Posts

Gyngehøvdingen! Den synes jeg var uhyggelig, da jeg var lille :D Don't ask me why...

Men ellers er Matador en rigtig god julekalender. :)

Syntes også den var mega uhyggelig, men har set den igen efter jeg blev modig ha ha

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

"Strisser på Samsø" havde potentiale, men intet imod "Fisser på Fyn"!

 

Eij, Riget!

Redigeret af hot6

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Strisser på Samsø" havde potentiale, men intet imod "Fisser på Fyn"!

 

Det forstår jeg ikke. Det er jo meget sjældent, vi herinde ser anmeldelser fra Fyn ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Gyngehøvdingen! Den synes jeg var uhyggelig, da jeg var lille :D Don't ask me why...

Heksen!!! Det var heksen, Nikita. :)

Jeg ser ikke så mange danske serier må jeg indrømme, men min favorit - udover vores alles matador - er ubetinget "Nanna". Sådan er der ingen der har formået at lave børnetv før eller siden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er generelt enig det der skrives om Matador.

Jeg er dog så gammel at jeg kan huske et mere eksperimenterende og vovet DR. Kan huske Dimensionspigen med bare bryster indover TV-Avysen, eller Aladdin med masser af hud efter tidens normer. Hvad med Super-Karla?

Jo der var en gang hvor TV var andet X-faktor og seer tal.

Ser i dag stort set aldrig TV, alle kanaler sender stort set det samme crap!

Venligst OT

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej alle.

 

Ja Matador er bestemt en klassiker, elsker den serie.

 

I mine unge år var det en gang strømer med Jens Okking og Jens Arhrendt. Som jeg husker den var den jo helt fantastisk.

Huset på Christianshavn den skulle jo ses hver lørdag.

Smuglerne Kan erindre den som meget spændende ikke sikkert jeg syndes det idag.

Børne tv. ja hvem husker ikke Sonja fra Saxogade. Jytte Abildstrøm og freddy fræk. Jo super børne tv.

 

Ha en dejlig lørdag.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rejseholdet og gyngehøvdingen var også gode

 

Han hedder nu Gøngehøvdingen, eftersom han var fra Gønge Herred i det nordlige Skåne. Men det er rigtigt, at han fik mange svenskere i gyngen  :)  :).

Selv så jeg ikke serien, da jeg ikke bryder mig om Pilmark. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis Charlot og Charlotte minder om David Lynch, så er det også noget for mig :)

Eller var jeg vild med Nanna :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dr.dk/bonanza er en skatkiste af store og små oplevelser. Det giver desuden en del perspektiver på ens egen personlige udvikling.

 

Nogle udsendelser holder 100 % selv efter mange år, eksempelvis Nanna, andre holder slet ikke Tit er det på grund af fortælletempoet, som var en del langsommere før i tiden. Smuglerne var engang den vildeste danske tv-serie, nu er den bare uendelig langsom og kedelig.

 

Genså for nylig Ungdomsredaktionen med Poul og Nulle, engang det allerfedeste i tv-ugen (det var ovenikøbet det program med Weidekamp) De er jo helt væk, hvis jeg skal være ærlig. Og Weidekamp, dengang det ondeste menneske i København, virker egentlig meget flink og lettere desorienteret i den kidnapnings-situation han er blevet udsat for.

 

Matador er også stadig god

Del dette indlæg


Link til indlæg

Han hedder nu Gøngehøvdingen, eftersom han var fra Gønge Herred i det nordlige Skåne. Men det er rigtigt, at han fik mange svenskere i gyngen  :)  :).

Selv så jeg ikke serien, da jeg ikke bryder mig om Pilmark. 

 

Du er vel mere til filmen, Dronningens Vagtmester med Poul Reichhardt :D

 

Tak for info i øvrigt, har altid troet at den berømte hr Poulsen stammede fra Halland ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er vel mere til filmen, Dronningens Vagtmester med Poul Reichhardt  :D

 

Tak for info i øvrigt, har altid troet at den berømte hr Poulsen stammede fra Halland ;)

 

Ja, mon ikke den er fin til BX. For slet ikke at tale om filmen Gøngehøvdingen med Dirch Passer som Ib.

 

Serien med Søren Pilmark og Per Pallesen skal man først og fremmest lade være med at se, fordi den er virkelig dårlig - og det var den allerede, da den var helt ny.

 

Men den kan også findes på Bonanza.

 

Den historiske Svend Poulsen opererede på Hallandsåsen under Torstensson-fejden i 1644

Del dette indlæg


Link til indlæg

Riget !!!!! Sveriges bedste skuespiller gennem tiderne, Ernst-Hugo Järegård, brølende "DANSKDJÄVLAR" er episkt.

 

Rejsholdet kunne jeg også godt lide.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej alle.

 

Ja Matador er bestemt en klassiker, elsker den serie.

 

I mine unge år var det en gang strømer med Jens Okking og Jens Arhrendt. Som jeg husker den var den jo helt fantastisk.

Huset på Christianshavn den skulle jo ses hver lørdag.

Smuglerne Kan erindre den som meget spændende ikke sikkert jeg syndes det idag.

Børne tv. ja hvem husker ikke Sonja fra Saxogade. Jytte Abildstrøm og freddy fræk. Jo super børne tv.

 

Ha en dejlig lørdag.

 

KK

Kære kk.

Ja man bliver sgu helt nostalgisk ved at læse dit indlæg, på det tidspunkt var der kvalitets programmer/serier til, og ikke meget af det bullshit der vises i dag.

God weekend til dig

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære kk.

Ja man bliver sgu helt nostalgisk ved at læse dit indlæg, på det tidspunkt var der kvalitets programmer/serier til, og ikke meget af det bullshit der vises i dag.

God weekend til dig

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone

 

JUST A WALK DOWN MEMORY LANE . . .  ;)

 

Samme som når jeg har besøg af en gammel norsk ven, og vi SVÆLGER i Youtube og gamle LP'ere fra Woodstock-tiden . .  :D

 

Alkoholiske væsker og musik HELE natten . . .  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

JUST A WALK DOWN MEMORY LANE . . .  ;)

 

Samme som når jeg har besøg af en gammel norsk ven, og vi SVÆLGER i Youtube og gamle LP'ere fra Woodstock-tiden . .  :D

 

Alkoholiske væsker og musik HELE natten . . .  :D

Ja så er der ikke et øje tørt, men ren rå hygge.

Ligesom når jeg får besøg af en gammel ven, vi er jævnaldrende, som er bosiddende i USA, så spiller vi de gamle originale 78er plader, både m. danske og amerikanske kunstnere i selskab med Jack Daniels, og nyder RIGTIGE burgere, som de laves med originale ingredienser fra Syd-staterne.

Det er dæleme rent nostalgi, for helvede nogle lange, men skønne dage.

For satan det er tider når det sker.

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Woodstock er 'desværre' for nye til '78'eren - MEN den står også klat - for tilfældet . . .  ;)  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Riget er absolut på listen,

 

Men i den lettere ende bør Wikke og Rasmussens univers ikke glemmes:

- Ronnie Rose 

- Sonny Soufle

- Tonnie Toupe

- Johansens sidste ugudelige dage 

osv

 

Og derfra Brødrenen Bisp, "to kolde fra kassen", "voldsom volvo"  mm, 

Redigeret af Biltong

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Men i den lettere ende bør Wikke og Rasmussens univers ikke glemmes:

- Ronnie Rose 

- Sonny Soufle

- Tonnie Toupe

- Johansens sidste ugudelige dage 

osv

 

Og derfra Brødrenen Bisp, "to kolde fra kassen", "voldsom volvo"  mm, 

 

Wikke og Rasmussen: Dem havde jeg næsten glemt, men de var sjove.

 

Og lidt i samme stil: Drengene fra Angora. Team Easy on er uforglemmelig

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er vel mere til filmen, Dronningens Vagtmester med Poul Reichhardt  :D

 

Tak for info i øvrigt, har altid troet at den berømte hr Poulsen stammede fra Halland ;)

 

Det er vist heller ikke helt galt at forbinde ham med Halland. Jeg mener faktisk, at han på et tidspunkt efter Torstenssonkrigen flyttede til Halland for at vende tilbage til Skåne.

Jeg er derimod mere sikker på, at han er født i Veum i Gønge Herred.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er vist heller ikke helt galt at forbinde ham med Halland. Jeg mener faktisk, at han på et tidspunkt efter Torstenssonkrigen flyttede til Halland for at vende tilbage til Skåne.

Jeg er derimod mere sikker på, at han er født i Veum i Gønge Herred.

 

Svend Poulsen forpagtede en gård i Halland, men da Halland efter Torstenssonfejden blev afstået til Sverige i 30 år, mistede han forpagtningen.

 

Göinge Herred er i dag en del af Skåne (Kronobergs Län så vidt jeg husker)

 

Dette er skrevet uden brug af Wikipedia eller andre hjælpemidler

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dette er skrevet uden brug af Wikipedia eller andre hjælpemidler

 

Men efter hukommelsen? Ikke dårligt. :)

 

I øvrigt glimrede Wikke og Rasmussen stadig for et par år siden med deres julekalender "Julestjerner". :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men efter hukommelsen? Ikke dårligt. :)

 

I øvrigt glimrede Wikke og Rasmussen stadig for et par år siden med deres julekalender "Julestjerner". :-P

 

1: Tak :)  Min hukommelse for den slags plejer at være relativt god

 

2. Men når det gælder tv-serier og film narrer hukommelsen. Jeg har ikke set Wikke og Rasmussen i mange herrens år, men jeg husker dem som vanvittig skægge. Men som jeg nævnte længere oppe i tråden, er det desværre ikke alt, der tåler et gensyn.

Del dette indlæg


Link til indlæg

1: Tak :)  Min hukommelse for den slags plejer at være relativt god

 

2. Men når det gælder tv-serier og film narrer hukommelsen. Jeg har ikke set Wikke og Rasmussen i mange herrens år, men jeg husker dem som vanvittig skægge. Men som jeg nævnte længere oppe i tråden, er det desværre ikke alt, der tåler et gensyn.

 

SÅ er det bare ind på Bonanza, og 'gen'finde Sonny Soufflet . . .  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...