Hop til indhold
Gæst

Nysgerrighed eller stalking?

Recommended Posts

:mrgreen:  :mrgreen:

Seriøst:

:arrow: Du bryder dig ikke om FB, så er du ikke på den, og så kan du lade dem der bryder sig om den være på FB. Ingen skal sige at du skal lade dig indlægge fordi du ikke er FB, ligesom ingen jo heller ikke skal sige at andre bør lade sig indlægge fordi de er på FB :)

Vil det sige, at jeg alligevel ikke bliver tvangsindlagt på rødt kort? Juhuuu!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu drejer alle mine indlæg og alt hvad jeg skriver i mine indlæg sig måske ikke om dig, har du tænkt over det ? :mrgreen:   

Men du må jo selv føle dig meget ramt ;)

Jo, Uldjyde, jeg har faktiskt tænkt over det, selv om det er mærkeligt.

Men nu er jo jeg selv den eneste jeg med sikkerhed kan sige at ham prøver sit bedste med at være ordentlig. Noget som du efterspurgte. Og troede jeg du mente at vi ikke gjorde herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Trine jeg ved godt at det her er en ubekvem sandhed for dig, men du er altså nød til at forstå alvoren istedet for straks at begynde at skyde mig en masse i skoene.

Jeg prøver i denne tråd blot at problematisere de risici, der er ved at være på sociale medier, når man er GP. Jeg har de bedste intentioner på jeres vegne og kunne også godt onde jer, at kunne være på facebook, men det er bare svært når der er så mange nysgerrige mænd som mig, der har rigeligt med tid til at søge på glædespiger.

Jeg tror at de mekanismer, som er i spil her er lidt de samme som dem der gælder for folk, der læser "hjemmet". Det handler om idoldyrkelse. Dog ikke i så ekstrem grad, som med de teenagepiger, der søger information om Justin Bieber. 

titman jeg synes du fordrejer din historie, som kommentarerne kommer...

Dit oprindelig udgangspunkt omhandler dig og din handling, flertallet synes ikke om din handlinger.

Du tænker: Jeg må lave en ny strategi.

Du prøver nu du at fremstille dig selv om en "FB-Messias" som kommer pigerne til udsætning med advarsler om pas på jeres privatliv. 

Du hævder at du kigger kun og gøre ingen skade, du har de bedste intentioner.... er det ikke hvad de fleste stalkere gør i virkeligheden, de ønsker ikke at gøre pigen fortræd, de følger bare efter hende og forstyrrer/krænker pigens privatliv.

Du vil gerne være en "FB-ulv" som vil passe på og vogte over pigernes privatliv... det hænger ikke sammen... dine gode intentioner, yeah right !

Stalking har vist altid været der.

Det er først nu at fænomenet har fået et navn.

Før blev det bare kaldt for nysgerrighed.

Jeg må indrømme at jeg selv har stalket nogle glædespigers FB profiler, men det er jo bare nysgerrighed og det er der ikke noget galt i, eller hvad ?

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Vil det sige, at jeg alligevel ikke bliver tvangsindlagt på rødt kort? Juhuuu!

:arrow:  Der kan da være andre grunde til at du bliver tvangsindlagt :D :D :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jo, Uldjyde, jeg har faktiskt tænkt over det, selv om det er mærkeligt.

Men nu er jo jeg selv den eneste jeg med sikkerhed kan sige at ham prøver sit bedste med at være ordentlig. Noget som du efterspurgte. Og troede jeg du mente at vi ikke gjorde herinde.

:arrow: Man skriver da ikke altid lige pænt herinde om pigerne eller hinanden som i denne debat, man snager i GPernes privatliv, nej man opfører sig da ikke ordentligt altid herinde. Nu drejer det her sig jo om GPernes privatliv, så du må have mig undskyldt men efter at have medvirket til at afspore strengen lidt, er det vel også på tide at drage lidt ansvar for at den kommer tilbage på sporet og det ret alvorlige emne. :)

:arrow: Lad os antage at jeg havde en FB-profil, og som jeg fandt ud af at en GP jeg besøgte, jamen hun havde brugt timer på at finde mig på FB og rode rundt i mine billeder og andre oplysninger. Jeg ville føle det underligt, at hun intet liv havde, og være bekymret for hvorfor hun gjort det og hvad hun ville bruge oplysningerne til.  :geek:

:arrow: Jeg forstår godt at pigerne føler samme ubehag som jeg ville føle og nok endnu mere ubehag måske. Jeg kan ikke forstå at nogen vil bruge deres tid på det og jeg synes ikke om at man invaderer en privatlivsfære på den måde. :oops:

:arrow: Ja ja ja pigerne kunne sikre sine oplysninger bedre og skal gøre det eller  helt droppe FB. Det er så læren ved denne debat og vel det mest positive der er kommet ud af denne lange debat. :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Dit oprindelig udgangspunkt omhandler dig og din handling, flertallet synes ikke om din handlinger.

Du prøver nu du at fremstille dig selv om en "FB-Messias" som kommer pigerne til udsætning med advarsler om pas på jeres privatliv. 

Du hævder kigger kun og gøre ingen skade, du har de bedste intentioner.... er det ikke hvad de fleste stalkere gør i virkeligheden, de ønsker ikke at gøre pigen fortræd, de følger bare efter hende og forstyrrer/krænker pigens privatliv.

Du vil gerne være en "FB-ulv" som vil passe på og vogte over pigernes privatliv... det hænger ikke sammen... dine gode intentioner, yeah right !

Jeg har ikke fordrejet min historie, eller ændret strategi. 

Det er da fuldstændig absurd at hævde at jeg manipulerer, hvis det er det du gør. 

Jeg har selvfølgelig ikke gennemtænkt alle mulige tænkelige scenarier, før jeg opretter en tråd. Jeg indrømmer at det udefra godt kan se ud som et forsøg på "trolling", men det er skam oprigtigt ment. Det har jeg insisteret på flere gange.

Jeg har ikke gennemtænkt alt hvad jeg har på hjertet inden jeg skriver et indlæg og oftest skriver jeg endda før jeg tænker :oops:

Det har nogen af jer sikkert lagt mærke til :ph34r:    

Mit eneste formål var at starte en debat og det var Bear som mindede mig om at jeg faktisk hjalp pigerne. Den vinkel havde jeg, som du rigtigt påpegede ikke med i mit oprindelige indlæg, men du kan da ikke forlange at jeg skal fortælle alt fra starten af. Oftest laver man et kort debatindlæg om det man ønsker at diskutere og så bliver man mindet om noget, som man så bygger videre på. Sådan er der mange debatter her på EG, som foregår efter samme skabelon. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Heltekappen har du ikke helt fortjent endnu!

Du siger du har fundet 3 piger, sagt det til 1 som var ligeglad!

Din indledning er udelukkende at du får tilfredstillet egne behov ved at finde disse piger! Senere får piben så en anden lyd og nu gør du pludselig den almene glædespige en tjeneste!

En bjørnetjeneste i mine øjne! De få piger der har fulgt denne tråd er blot blevet endnu mere bevidste/bekymrede over at stoddere er der nok af! Der ikke formår at sætte sig ind i hvilke personlige grænser de overskrider!

Den eneste sympati du kan udtrykke er et forsvar for din egen handling.

Først tænkte jeg at du måske havde lidt nagende samvittighed! Du spurgte os andre om det egentlig var ok det du havde gang i. Den tanke har jeg ikke længere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Trolling, min ven, trolling. Det burde være åbenlyst, hvad der liger bag. Men det fungerer stadig godt nok til, at i hvert fald nogle brugere stadig plumper i, og lader sig provokere...

Du hævder at du kigger kun og gøre ingen skade, du har de bedste intentioner.... er det ikke hvad de fleste stalkere gør i virkeligheden, de ønsker ikke at gøre pigen fortræd, de følger bare efter hende og forstyrrer/krænker pigens privatliv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Titman, du skylder dig selv og læse din egen tråd forfra. Når din egen påstålighed har trængt dig op i en krog, vælger du et spring på dybt vand, som minder om en hund i et spil kegler. Modargumenterne mod din snagen er så stærke, at nu venter kun den sædvanlige undskyldning som du faktisk er startet på.

Disse "nysgerrigheds handlinger" bryder alt hvad der omhandler gensidig diskretion, og de er efter min mening medvirkende til at sexkøbere bliver omtalt som "ynkelige stoddere" af den brede befolkning.

Gem dine snageteknikker til du får en flirt i den virkelige verden..;-)

Uden FB profil Ludvig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ludvig du taler for at man skal feje snavset ind under gulvtæppet. Du plæderer for at jeg skal holde min kæft med min snagen fordi det er upassende i din agenda, som er at gøre erhvervet mere pænt end det i virkeligheden er. Jeg kunne ikke være mere uenig!

Har vi ikke et debatforum, som EG for at være ærlig og debattere også de ubehagelige emner?

Jeg har givet et blik ind i min verden og det jeg får tilbage er fordømmelse trods det, at jeg har forklaret at jeg gør det for at hjælpe pigerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er desværre ingen, som tror på dine gode intentioner om at hjælpe pigerne med sikre deres privatliv og private infomationer.

Informationer som du af bagveje har fået fat i.

Man kan desværre ikke stole på en ulv og kan ikke sætte den til vogte fårene mod andre ulve. Uanset ulvens gode intentioner.

Kan du ikke se der er en interesse-konflikt her.

Du har snaget og kigget alle personlige billeder igennem og garanteret også set hvem pigerne er venner med og tjekket venindernes profiler ud også. Bagefter kommer du og sige til pigerne: Jeg gjorde det for jeres skyld, for at beskytte jer.

Det er så hyklerisk!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er en del der trænger til et reality-check.

Med over 3,5 millioner danskere med en FB-profil er FB (ihvertafld for de yngre) et uundværlig del af deres virkelighed. 

De samme mennesker - der sidder på en socialt medie (EG) - og sviner brugere til at andre sociale medier - har dagligt (DAGLIGT) masser af indlæg herinde hvor de delagtiggør os i alt stort som småt.

Det er ikke bare dumt - det er DYBT åndssvagt.

Men - der må jo have være optaget permanent ved det cerut-rygende l'hombrebord - så at alle FB-haderne bliver NØDT til at bruge tiden herinde... Og uafladeligt - til deres egen selvtilfredsheds skyld gøre opmærksom på hvor højt hævet de takket være deres enorme intellekt er over FB...

Herre Jemini

Del dette indlæg

Link til indlæg

Med over 3,5 millioner danskere med en FB-profil er FB (ihvertafld for de yngre) et uundværlig del af deres virkelighed. 

De samme mennesker - der sidder på en socialt medie (EG) - og sviner brugere til at andre sociale medier - har dagligt (DAGLIGT) masser af indlæg herinde hvor de delagtiggør os i alt stort som småt.

Men - der må jo have være optaget permanent ved det cerut-rygende l'hombrebord - så at alle FB-haderne bliver NØDT til at bruge tiden herinde... Og uafladeligt - til deres egen selvtilfredsheds skyld gøre opmærksom på hvor højt hævet de takket være deres enorme intellekt er over FB...

Herre Jemini

Sarkasmernes mestere har mestret - igen. :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er nemt at sætte en høj standard: 

og hvis vi med samme energi forfølger de som har andre meninger -  så går det Eroguide ligesom det gik VL. ----

Jeg er helt tilfreds med niveauet og deltagerne/ledelsen af Eroguide - (selv når jeg er uenig...det er nemlig lakmusprøven at kunne rumme andres synspunkter)  - 

Og svært at leve op til den:

Herre Jemini

Det er altså 11 minutter mellem dine indlæg!! Split personality??

Reality check 1 à la Heine
Med over 3,5 millioner danskere der har bil er det en uundværlig del af deres hverdag.
Jeg cykler og kan ikke lide at samfundet er opbygget omkring bilen. Men alligevel tager jeg taxa eller lejer en bil imellem. Jeg er ikke bare dum, men dybt åndssvag. 

Reality check 2 à la Heine
Med over 3,5 millioner seere i Danmark er TV en uundværlig del af deres hverdag.
Jeg kan ikke lide TV men kan alligevel sidde flere timer på Youtube. Jeg er ikke bare dum, men dybt åndssvag.

Reality check 3 à la Heine:
Med over 3,5 millioner danskere der spiser kød, er kødindustrien en uundværlig del af deres hverdag. Jeg spiser ikke kød og kan ikke lide kødindustrien, men alligevel går jeg i sko av læder. Jeg er ikke bare dum, men dybt åndssvag.

Som sædvanlig lader du debatten bølge noge sider uden at deltage Heine - det er du alt for superior til - før du kommer ind, og overfyldt af foragt fortæller os idioter hvordan det er og skal være. Ak du hellige, hvor højt hævet du takket vare dit enorme intellekt er over os.

Herre Jemini

Del dette indlæg

Link til indlæg

Inden Bear nævner at det kunne være en hjælp til pigerne, understreger du ellers at det udelukkende er for din egen skyld at du gør det!

Dine handlinger er gået forud for din nuværende intention om at hjælpe, så at forklare dem med dette er da skudt helt ved siden af!

At flertallet mener at denne snagen ikke er i orden har vi vidst efterhånden fået etableret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Titman - hvis du nu kombinerer din holdning i en anden tråd du selv startede - link: 

Trådstarten

Synes der er ved at være for meget overvågning i det offentlige og private rum. 

Idag sad jeg på Mc Donalds og spiste frokost og bemærkede et overvågningskamera i loftet.

...

Sgu ikke det fedeste at sidde og surfe på eroguide imens personalet på Mc D kigger med  :wink:

Hvad er jeres holdning til overvågning? Synes i også det har taget overhånd? 

- og dit senere indlæg #30 i tråden:

Muligvis er jeg paranoid, men synes sgu ikke det er super fedt, men decideret ubehageligt at føle sig overvåget. 

Hvis jeg har 4G signal på min telefon, så bruger jeg dens WIFI.

Hvis McDonald's har WiFi, så bruger jeg deres, hvis jeg altså ikke har 4G forbindelse på min telefon. 

Med dit indledende spørgsmål i denne tråd:

Stalking har vist altid været der.
Det er først nu at fænomenet har fået et navn.
Før blev det bare kaldt for nysgerrighed.
Jeg må indrømme at jeg selv har stalket nogle glædespigers FB profiler, men det er jo bare nysgerrighed og det er der ikke noget galt i, eller hvad ?

Har du så ikke selv givet svaret på dit spørgsmål?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for reflektionerne Bananas. Jeg erkender at jeg - ikke som du - åbenbart er på HELE tiden i debatterne. 

Men nu tillod jeg mig - som følge af din utalelse om at jeg altid først kom ind i debatterne sent (med min naturlige superioritet) lige at se lidt kritisk på dig - når nu du åbenbart har lidt en fiksering (forståeligt nok) på mig :)

Så jeg "skimmede" lige vores bidrag her det sidste år - i en mikro-peer-to-peer-analyse- 

Og -indrømmet - det er vist kun 3 "nye" piger  og en thaiklinik der er blevet "start"anmeldt det sidste år, du har vist et enkelt hak i bæltet

18 emner startet - du er på hele 11

men selvfølgelig fører du på et område - selvretfærdigt bavl :)

disclaimer- jeg kan have overset et enkelt væsentligt bidrag fra dig... (og dog...)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Inden Bear nævner at det kunne være en hjælp til pigerne, understreger du ellers at det udelukkende er for din egen skyld at du gør det!

Det var bare en kluntet formulering, som jeg også har skrevet før, så har jeg det nogle gange med at skrive før jeg tænker. Det er jeg nok ikke den eneste på EG, der gør.

At flertallet mener at denne snagen ikke er i orden har vi vidst efterhånden fået etableret.

Hvad flertallet mener om den sag er jeg fuldstændig bedøvende ligeglad med. Mit mål er ikke at være populær, men også at debattere de mindre populære emner.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Titman - hvis du nu kombinerer din holdning i en anden tråd du selv startede - link: 

Trådstarten

- og dit senere indlæg #30 i tråden:

Med dit indledende spørgsmål i denne tråd:

Har du så ikke selv givet svaret på dit spørgsmål?

Det er 2 forskellige ting. Jeg har en generel holdning til overvågning i det offentlige rum, men hvorfor skulle det være uforeneligt med at forsøge at finde pigerne på nettet  :???:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Det er 2 forskellige ting. Jeg har en generel holdning til overvågning i det offentlige rum, men hvorfor skulle det være uforeneligt med at forsøge at finde pigerne på nettet :???:

Måske pigerne føler at du overvåger dem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Han var bange for om mcd ansatte kunne se om han var på Eroguide... Det var alligevel for grænseoverskridende og pinligt.. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad flertallet mener om den sag er jeg fuldstændig bedøvende ligeglad med. Mit mål er ikke at være populær, men også at debattere de mindre populære emner.  

Hvis du er bedøvende ligeglad med hvad folk mener, hvorfor opretter du en tråd og spørger som vores meninger, du spilder vores tid.

Det lyder til du gerne vil skabe røre og opmærksomhed, du har selv svaret og draget din egen konklusioner over dine handlinger. Så hvorfor laver du en SE MIG, SE MIG, Se hvad jeg kan !-tråd.

Jeg har nævnt eksemplet med Put&Take.

Du kaster maddingen ud med et lidt kontroversiel emne og venter på folk bider på og du ændrer din historie hen af vejen som debatten kører.

Den går ikke længden titman, jeg tror folk er begyndt at gennemskue dig og dine motiver...

Ulven kommer, ulven kommer... du skal nok ikke regne med den store opbakning og interesse fremover.... men det er du sikkert også ligeglad med.

Du vil fremstå som den lille mand der kæmper imod alle... får du et kick ved at være på tværs ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...