Hop til indhold
TommyHansen

Windows 8.1

Recommended Posts

Der gik lige nøjagtig 4 uger, så var min nye PC med Windows 8 solgt via DBA, og erstattet med en MacBook.

Her skulle jeg også lige vende mig til brugen, men det var mig der havde/ har kontrollen over systemet, og ikke omvendt.

Kontrol over iOS? Årh, den må du sgu længere ud på landet med. Er der noget apple ikke tillader, så er det brugerkontrol.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var det ikke Microsoft der for ca et år siden (april 2014) holdt op med at opdatere XP?

Og jeg mener at ha' læst at bl.a. regionerne blevet taget med bukserne nede og blev nødt til at betale for vedligeholdelse af deres systemer (eller måske blot nogen af dem), fordi de brugte og stadig bruger XP som styresystem.

Men muligvis husker jeg forkert.

Supportstop var varslet svjh 2 år før. Så ingen blev taget med bukserne nede, men måske nogen sov i timen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Supportstop var varslet svjh 2 år før. Så ingen blev taget med bukserne nede, men måske nogen sov i timen?

 

Det er muligt, men det er stadig ikke iorden at Microsoft tvinger folk til at opgradere til Windows 7. Mange havde lige vænnet sig til at bruge Windows XP.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Grumpy old men kan også bruge en pc . . .  ;)

 

Et blevet superbruger i nogle specialprogrammer, for at lære kollegaerne lidt mere . . . . Normalt siges det jo at 80% kun bruger 20% af pc'en . . .  ;)

 

Troede længe, at det var sådan, man lavede pc'er . . .  :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er muligt, men det er stadig ikke iorden at Microsoft tvinger folk til at opgradere til Windows 7. Mange havde lige vænnet sig til at bruge Windows XP.

Ahh, så kommer vi jo aldrig videre. Xp er fyldt med huller og bygger på gammel kode. Det var godt medens det varede, nu skal vi videre

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ahh, så kommer vi jo aldrig videre. Xp er fyldt med huller og bygger på gammel kode. Det var godt medens det varede, nu skal vi videre

 

Hvis de ikke havde stoppet supporten på XP, havde de huller ikke været der. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ahh, så kommer vi jo aldrig videre. Xp er fyldt med huller og bygger på gammel kode. Det var godt medens det varede, nu skal vi videre

 

Mildest talt. 7 var første win med medfødt x64-arkitektur der virkede (idet Vista som bekendt helst bør glemmes)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er nemt at få den gode gamle startmenu fra windows 7 tilbage, blot installere programmet "classicshell" og alt er ved det gamle.

Del dette indlæg


Link til indlæg

OK!!

 

KUGH-bil:   kør  ud  gå  hjem     -    bil:     en oldgammel SKODA.

En oldgammel Skoda er en luksusbil, den skal være fra før 2. verdenskrig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Krølle , du hører til dem der ikke forstår binære tal, det gør de fleste nok ikke.

Med binære tal skrives to som 10.

Det var 2 (to) - hvad med de 8 (otte) andre mennesker??

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Altså window 8 er ikke sjovt. Men heller ikke helt tåbeligt. Jeg har f.eks ikke haft en eneste crash på et år, imens mine Mac's har meget besynderlige ting igang imellem Og kan man noget andet end hade den der grimme bold der snurrer og snurrer?

 

Og at sige at man har mere kontrol over sin Mac er jo løgn. Man har langt mindre kontrol over sin Mac, og langt flere muligheder på PC hvis man er til computers.

 

Men XP var king. Beste operativet ever. Og jeg håber nu på 10. Microsoft har jo noget med at hvert andet system er crap og hvert andet rigtigt hyggeligt.

Den snurrer som regel kun når du har for lidt hukommelse til rådighed, som regel på harddisken. Mac kræver meget fri plads, det er en af grundene til at den er så hurtig.

Det problem klarede jeg ved at give 1500 for 1TB SSD og en times arbejde med at montere den, med hjælp fra Google. 

Det er et alment problem, som ikke kun relaterer sig til Mac. ;) 

 

Mac er til puttere, hvad Carl Mar er for mænd  :mrgreen:

He who knows, and love to share!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den snurrer som regel kun når du har for lidt hukommelse til rådighed, som regel på harddisken. Mac kræver meget fri plads, det er en af grundene til at den er så hurtig.

Det problem klarede jeg ved at give 1500 for 1TB SSD og en times arbejde med at montere den, med hjælp fra Google. 

Det er et alment problem, som ikke kun relaterer sig til Mac. ;)

 

Mac er til puttere, hvad Carl Mar er for mænd  :mrgreen:

He who knows, and love to share!

 

Det drejer sig nok i mit fald snarere om hukommelse. Er nu oppe i 12 GB, men har stadig nogle gange snurrerier igang. Men selvfølgelig, alt er beroende af hvad man vil køre for programmer, og jeg kører nogle tunge ting imellem.

 

Sjovt i øvrigt vores forstilling om at unge mennesker har styr på computere. Det har de idag langt mindre end på mange år hvis de ikke er særligt uddannede eller har et særligt interesse. De kører sine IPads, smartphones og MacBooks uden en anelse om hvad som forsiggår der bag. Afstanden mellem brugere og producenter er idag større end hvad den nogensinde har været tideligere. 

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg

]

Iøvrigt grunden til at Microsoft springer version 9 over er fordi version 10 er så afgørende en nyskabelse, at man vil understrege betydningen af dette ved at springe direkte over til Windows 10. Du ved også godt at Microsoft på intet tidspunkt har holdt sig kronologisk til versionsnumrene.

Jeg behøver blot at minde om at først kom windows 3, 3.1, 3.11, 95, 98, 2000, XP, Vista, 7, 8, 8.1.

Jeg vil da se frem til version 13 som efterfølger til v10 :-). Min vurdering er, at win 8 er en kende hurtigere end win7 men hvis man ikke ønsker så store ændringer, bør man holde sig til win 7. Som nogle har nævnt, så har man brugt over 20 år på at opbygge icon baseret bruger flade og det bliver nu erstattet af en søgemaskine til iconer i win8. Er man ikke stærk til at huske navne og stave kommer man i problemmer med win8. Jeg syntes det er en eklatant fejl Microsoft har lavet kun fordi man nu skal køre tablets miljø er den grafiske brugerflade ændret, så normale computer bruger der ikke køre tablets må affinde sig med denne søge maskine, som iøvrigt også var diskret tilgængelig selv i XP.

Opsætning af printere i win8 i virksomheder med flere tusinde printere og forskellige lande virker håbløs at der skal findes i en dropdown box der tager måske 15 til 20 min at gennerer denne liste. Også installation af win8 som aldrig skal på internettet er ikke muligt !. Netværks iconer der nærmest viser fejl tilstand hvis der ikke er internet forbindelse, der er programmører der udvikler på lukkede netværk og sikkerheds firmaer som ikke ønsker internet forbindelse af nogen art her er win8 ikke lykken.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil da se frem til version 13 som efterfølger til v10 :smile:. Min vurdering er, at win 8 er en kende hurtigere end win7 men hvis man ikke ønsker så store ændringer, bør man holde sig til win 7. Som nogle har nævnt, så har man brugt over 20 år på at opbygge icon baseret bruger flade og det bliver nu erstattet af en søgemaskine til iconer i win8. Er man ikke stærk til at huske navne og stave kommer man i problemmer med win8. Jeg syntes det er en eklatant fejl Microsoft har lavet kun fordi man nu skal køre tablets miljø er den grafiske brugerflade ændret, så normale computer bruger der ikke køre tablets må affinde sig med denne søge maskine, som iøvrigt også var diskret tilgængelig selv i XP.

Opsætning af printere i win8 i virksomheder med flere tusinde printere og forskellige lande virker håbløs at der skal findes i en dropdown box der tager måske 15 til 20 min at gennerer denne liste. Også installation af win8 som aldrig skal på internettet er ikke muligt !. Netværks iconer der nærmest viser fejl tilstand hvis der ikke er internet forbindelse, der er programmører der udvikler på lukkede netværk og sikkerheds firmaer som ikke ønsker internet forbindelse af nogen art her er win8 ikke lykken.

 

Jeg giver dig ret hen ad vejen!

Du kan sagtens slå fra, at der ikke skal vises noget vedr. netværk, hverken om det er tilkoblet eller om der ikke er noget

Printere, de bliver vel tildelt vha af en politik?

Ellers kan du bare skrive printserverprinternavn, så er den tilkoblet

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg giver dig ret hen ad vejen!

Du kan sagtens slå fra, at der ikke skal vises noget vedr. netværk, hverken om det er tilkoblet eller om der ikke er noget

Printere, de bliver vel tildelt vha af en politik?

Ellers kan du bare skrive printserverprinternavn, så er den tilkoblet

 

 

Jo men syntes ikke ikonet med netværk også et udråbstegn oven i ikon symbolet er særligt velvalgt. 

 

Ved godt at man kan finde printeren ved at anvende printerserverprinternavn,  ofte har en venlig sjæl sat en stickers på printeren med printer navn men glemt, at gøre opmærksom på hvilken printerserver den tilhører. Der kan være et godt udvalg :-). Min pointe var bare, at det så ikke er muligt at bruge din metode og der leveres ingen søgefunktion til at udpege printeren i en liste på flere tusinde printere. Win8 er lidt mere for eksakte mennesker :-). Grunden til at Google er blevet et fantastisk søgeværktøj er nettop, at i mange tilfælde skal man løse en opgave uden at have 100 % korrekt information og man kan lykkes med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...