Hop til indhold
TommyHansen

Windows 8.1

Recommended Posts

Hej

 

Jeg fornemmer at der er megen utilfredshed med brugerfladen på Windows version 8,1 i forhold til version 7.

 

Selv har jeg på min Laptop Windows version 7 - men noget lyder som om at jeg skal springe version 8 over, og videre direkte over i næste; - er det Windows 10 ???  eller er der noget der hedder version 9 ??

 

Jeg kan så fristes til at spørge om : - hvad mener/siger Microsoft den nye version 8,1 skal "gøre godt for" i forhold til version 7 - -  hvad drev udviklingen i gang - hvilke behov blev efterspurgt ??  -  der må da være noget positivt ?? - der må da for pokker være nogle nye egenskaber - forbedringer - andet der er forsvundet ind i "maskinen og bare blevet til endnu mere interaktivitet i Windows styresystemet og gjort det nemmere    

 

Prøv lige at glemme de negative ting - -  er der så noget positivt ????   - - - jeg spørger fordi jeg måske skal springe version 8,1 over - der er jo ingen fornuft i at bede om besvær hvis det undgås ved at springe en version over (altså nr 8,1)

 

Eller skal jeg gå ud og spørge naboens unger på 7 år - 11 år - 15 år, om hvad de mener om version 8,1 i forhold til version 7 ??   :P - hvad tror i egentlig de vil sige - - næppe nogen beklagelser - det er en naturlig del af deres opvækst. ;) ;)  

 

 

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

 

 

 

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ideen med Windows 8 var som jeg ser det at Microsoft vil skabe et platforms-uafhængigt styresystem.

Det skulle være det samme uanset om man brugte sin windows phone, tablet eller PC - et slags økosystem kan man kalde det. 

Menuen Start i windows 8 har dog været for tablet baseret, og det vil man så rette i 10'eren ved at erstatte den med den gode gamle start knap fra windows 7, som dog også vil indeholde METRO (som er apps) i højre side. 

 

Iøvrigt grunden til at Microsoft springer version 9 over er fordi version 10 er så afgørende en nyskabelse, at man vil understrege betydningen af dette ved at springe direkte over til Windows 10. Du ved også godt at Microsoft på intet tidspunkt har holdt sig kronologisk til versionsnumrene.

Jeg behøver blot at minde om at først kom windows 3, 3.1, 3.11, 95, 98, 2000, XP, Vista, 7, 8, 8.1.   

 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det VILLE bare være skønt, at windows skippede alt det opstart halløj - windows minder om de gamle rør-radioer/tv der varmede op i fem minutter (overdrevet) før der var hul igennem . . . 

 

ENESTE problem med Mac'en er wm-vare fusion, der skulle installeres for at vi kunne være på firmaets net . . . LIGESÅ langsomt . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Titman

 

Tak for din forklaring. Som jeg ser brugerfladen er den blevet en hybrid der så angiveligt kan bruges i 3 forskellig typer PC - mini - medio - max .

 

Jeg må i en "kræmmerbutik" der sælger PCér og fake at jeg er en potentiel køber - og undersøge lidt nærmere ;)  - det kunne jo vise sig at der alligevel er noget positivt. Det kommer jo meget an på hvilke "briller" man har på, - de negative eller positive.

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ideen med Windows 8 var som jeg ser det at Microsoft vil skabe et platforms-uafhængigt styresystem.

Det skulle være det samme uanset om man brugte sin windows phone, tablet eller PC - et slags økosystem kan man kalde det. 

Menuen Start i windows 8 har dog været for tablet baseret, og det vil man så rette i 10'eren ved at erstatte den med den gode gamle start knap fra windows 7, som dog også vil indeholde METRO (som er apps) i højre side. attachicon.gifUdklip.PNG

 

Iøvrigt grunden til at Microsoft springer version 9 over er fordi version 10 er så afgørende en nyskabelse, at man vil understrege betydningen af dette ved at springe direkte over til Windows 10. Du ved også godt at Microsoft på intet tidspunkt har holdt sig kronologisk til versionsnumrene.

Jeg behøver blot at minde om at først kom windows 3, 3.1, 3.11, 95, 98, 2000, XP, Vista, 7, 8, 8.1.   

 

Du glemte Millenium, Titman. Men det var måske din hensigt, den ønsker man jo næppe huske  :eek: 

 

Kære Titman

 

Tak for din forklaring. Som jeg ser brugerfladen er den blevet en hybrid der så angiveligt kan bruges i 3 forskellig typer PC - mini - medio - max .

 

Jeg må i en "kræmmerbutik" der sælger PCér og fake at jeg er en potentiel køber - og undersøge lidt nærmere ;)  - det kunne jo vise sig at der alligevel er noget positivt. Det kommer jo meget an på hvilke "briller" man har på, - de negative eller positive.

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

 

Jeg mener 8 var et forsøg af Microsoft at hvirke lidt coolere end man egentlig er. Når det gælder cool, er man jo ikke en gang på samme planet som Mac. Hele sagen er at PC'n skal se ud som en tablet, og alt kaldes for app's og der findes automatiske funktioner som at når man kommer for langt ud i kanten med cursorn, så dukker pludseligt margiinalfunktioner op, som man absolut ikke er interesseret i når de kommer, og som er sværere at kalde frem når man har behov for dem.

 

Og så gjorde man det rigtigt store felj at eliminere start-knappen, som jo er alle windows-brugeres hjerte, Den findes dog at downloade fra trediepartsproducenter.

 

Det positive ved 8 er at det er temmelig stabilt bag alt det der overfladiske pjat, og i hvert fald på min computer, meget hurtigt. Jeg starter min PC hurtigere op end nogen af mine MACs.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Windows 8 var er skridt på vegen for microsoft, et skridt på vejen mod et styre system der skal bruges på samtlige microsoft enheder i fremtiden. Telefoner, tables, pc'er og xbox.

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg ved ikke om vi snakker forbi hinanden, men jeg var meget træt af win 8.0, men derimod er win 8.1 uden brug af metro skærmen super lækker at bruge og kræver blot lysten til at ville, for at få det til at ske  :D

 

metro skærmen er for dem som bruger touch funktion på deres skærm ( ja det er svært uden en touch skærm :D :D )

 

oksekærren har i vel parkeret fornuftigt på gårdspladsen, så den ikke står i vejen foran stalden, når skal hive koen i patterne, for at få lidt cremefarven i kaffen, medmindre i napper den direkte af underkoppen  :D  :D 
 

slå metro skærmen fra under opstart, så virker det som win 7, bare meget bedre og mere sikkert, når i nu kigger på numser  :D :D

 

håber da heller ikke i sidder bag en monochrome skærm

 

www.ninite.com og brug så hent så Classic start, så bliver i glade  :D

 

go' weekend i sure løg  :D :D :D

 

 

 

Redigeret af HappyHippo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og du lyder som et fjols, der vil have teknik for teknikkens skyld.

 

Skide være med brugervenlighed og genkendelighed, bare det er nyt, så er det godt.

 

Og så har du jo noget at hyggesludre om, mens du søber din cafelatte.

 

Jøsses, prøv at forstå, at vi er nogle, der har en puter, fordi vi skal bruge den til praktiske ting, og det er nu engang mest praktisk, når ting fungerer, som man forventer, så man ikke skal bruge sin sparsomme tid på, at sætte sig ind i en masse gøgl, som man overhovedet ikke har brug for alligevel.

 

Men du ville sikkert også begejstres, hvis sin næste bil havde speederen siddende til venstre og rattet i højre side. Tsk tsk.

Kære Onslow :) :)

 

+ alle andre der sidder her og gnaver og er pissed over besværlige PC og endnu mere umulige styresystemer + at i har nok i det gamle Wordperfekt.

 

Der er da noget du helt har misforstået!! ;)  - ja - alt hvad du sidder og selvdøjer af PC/Windows dit eller dat problemer, er da noget du bare har fået lov til at bruge på lånt tid  - hvis du ellers kan finde ud af det - ellers lad være - og overlad jobbet til en ung K :wub:  som slet ikke kan se alle disse problemer

 

Det er alt sammen beregnet til den unge generation :!:  - som jeg synes allerede gør sine IT-krav gældende i 7 - 8 års alderen - jamen det er sådan det er - se dig omkring :ugeek:

 

Det er de unge mennesker der tegner og former din og min fremtid -de har livet foran sig, og hvad er det som de vil med livet. og hvilke ting der er behov for til et godt liv for dem, og ikke hvad den ældre generation mener sig klog på. Hvis den ældre generation udøver for meget magt ender der bare ud i civil ulydighed fra de unges side.

 

Du kan leve med det eller døje med det - its up to you

 

Det er vel unødvendigt at sige, at jeg nyder at være sammen med den yngre generation fordi de ser lyst på tilværelsen :)  - de har livet foran sig :)  - flyd med strømmen og vær en del af det hele.

 

Du kan også være så evig forvisset om at det købefisse udbud princip, du bliver nødt til at indordne dig under om 10 år er formet af de af knægte der i dag er 18 - 19 år :P  :P   - det er slet ikke sikkert du får lov ;)

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg ved ikke om vi snakker forbi hinanden, men jeg var meget træt af win 8.0, men derimod er win 8.1 uden brug af metro skærmen super lækker at bruge og kræver blot lysten til at ville, for at få det til at ske  :D

 

metro skærmen er for dem som bruger touch funktion på deres skærm ( ja det er svært uden en touch skærm :D :D )

 

oksekærren har i vel parkeret fornuftigt på gårdspladsen, så den ikke står i vejen foran stalden, når skal hive koen i patterne, for at få lidt cremefarven i kaffen, medmindre i napper den direkte af underkoppen  :D  :D 

 

slå metro skærmen fra under opstart, så virker det som win 7, bare meget bedre og mere sikkert, når i nu kigger på numser  :D :D

 

håber da heller ikke i sidder bag en monochrome skærm

 

www.ninite.com og brug så hent så Classic start, så bliver i glade  :D

 

go' weekend i sure løg  :D :D :D

 

 

- nå endelig en positiv bruger :)  :)  :) :)  :)  :)  :)  

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Det er vel unødvendigt at sige, at jeg nyder at være sammen med den yngre generation fordi de ser lyst på tilværelsen :)  - de har livet foran sig :)  - flyd med strømmen og vær en del af det hele.

 

 

 

Desværre er det rigtigt mange unge idag der ikke ser lyst på tilværelsen eller fremtiden. Langt flere idag end hvornår jeg var ung. Om det er Onslows fejl, skal jeg lade være usagt, men jeg tror det ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg ved ikke om vi snakker forbi hinanden, men jeg var meget træt af win 8.0, men derimod er win 8.1 uden brug af metro skærmen super lækker at bruge og kræver blot lysten til at ville, for at få det til at ske  :D

 

metro skærmen er for dem som bruger touch funktion på deres skærm ( ja det er svært uden en touch skærm :D :D )

 

oksekærren har i vel parkeret fornuftigt på gårdspladsen, så den ikke står i vejen foran stalden, når skal hive koen i patterne, for at få lidt cremefarven i kaffen, medmindre i napper den direkte af underkoppen  :D  :D 

 

slå metro skærmen fra under opstart, så virker det som win 7, bare meget bedre og mere sikkert, når i nu kigger på numser  :D :D

 

håber da heller ikke i sidder bag en monochrome skærm

 

www.ninite.com og brug så hent så Classic start, så bliver i glade  :D

 

go' weekend i sure løg  :D :D :D

 

Man nyudvikler for at nyudvikle, at man har et produkt der dækker 98% af brugernes behov (XP) er ligegyldigt, man tvinger folk til at købe noget man ikke har brug for.

Det næste bliver vel en tommestok med binære tal.

 

PS. Der findes 10 slags menesker, dem der forstår binære tal og dem der ikke gør.  :eek:  :eek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man nyudvikler for at nyudvikle, at man har et produkt der dækker 98% af brugernes behov (XP) er ligegyldigt, man tvinger folk til at købe noget man ikke har brug for.

Det næste bliver vel en tommestok med binære tal.

PS. Der findes 10 slags menesker, dem der forstår binære tal og dem der ikke gør. :eek::eek:

Det var 2 (to) - hvad med de 8 (otte) andre mennesker??

Del dette indlæg


Link til indlæg

Win 8.1 er det bedste styresystem til dato.

Dog har lille eg ikke implementeret systemet endnu.

Win 10 skulle dog blive endnu bedre.

Skal vil virkelig tilbage til DOS???

Hvad med det danske Comal80??

Vil lever i nutiden og ikke i fortiden.

God week-end.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Win 8.1 er det bedste styresystem til dato.

Dog har lille eg ikke implementeret systemet endnu.

Win 10 skulle dog blive endnu bedre.

Skal vil virkelig tilbage til DOS???

Hvad med det danske Comal80??

Vil lever i nutiden og ikke i fortiden.

God week-end.

DOS ville ikke være så tosset. For det første fylder det ikke ret neget. For det andet kan man selv indrette det efter behov.

Det mest negative er, at man skal have være lidt af en IT-nørd for at gøre det.

Comal 80 er i øvrigt et programmeringssprog og ikke et styresystem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Onslow :) :)

 

+ alle andre der sidder her og gnaver og er pissed over besværlige PC og endnu mere umulige styresystemer + at i har nok i det gamle Wordperfekt.

 

Der er da noget du helt har misforstået!! ;)  - ja - alt hvad du sidder og selvdøjer af PC/Windows dit eller dat problemer, er da noget du bare har fået lov til at bruge på lånt tid  - hvis du ellers kan finde ud af det - ellers lad være - og overlad jobbet til en ung K :wub:  som slet ikke kan se alle disse problemer

 

Det er alt sammen beregnet til den unge generation :!:  - som jeg synes allerede gør sine IT-krav gældende i 7 - 8 års alderen - jamen det er sådan det er - se dig omkring :ugeek:

 

Det er de unge mennesker der tegner og former din og min fremtid -de har livet foran sig, og hvad er det som de vil med livet. og hvilke ting der er behov for til et godt liv for dem, og ikke hvad den ældre generation mener sig klog på. Hvis den ældre generation udøver for meget magt ender der bare ud i civil ulydighed fra de unges side.

 

Du kan leve med det eller døje med det - its up to you

 

Det er vel unødvendigt at sige, at jeg nyder at være sammen med den yngre generation fordi de ser lyst på tilværelsen :)  - de har livet foran sig :)  - flyd med strømmen og vær en del af det hele.

 

Du kan også være så evig forvisset om at det købefisse udbud princip, du bliver nødt til at indordne dig under om 10 år er formet af de af knægte der i dag er 18 - 19 år :P  :P   - det er slet ikke sikkert du får lov ;)

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Kære NL,

 

nu skriver du jo dit indlæg med en masse smileyer og en god sjus humor, og Gudskelov for det. ;)

 

Ellers ville det godt nok se skidt ud, hvis din filosofi er.: Al magt til de 16 årige, de har alligevel svaret på alt.

 

Ligesom dig nyder jeg samværet med unge mennesker, altså dem af dem, der kan læse og skrive, men det står det jo desværre skralt til med.

 

Jeg nægter at tro, at du hylder fjolsbog og realitysegmentet, men hvis du gør, så sætter det i hvert fald dit indlæg i relief. :)

 

Men ung og/eller gammel tæller i mine øjne ikke rigtigt, derimod gør faktuel viden, hvor alder er underordnet.

 

Og hvis du finder det helt naturligt med kviklån, fordi man simpelthen bare skal have den nye iphone, så fred være med det, må blot konstatere, at så rammer vore skibe ikke hinanden i rum sø.

 

Og ja, jeg har været med siden w 3.1 og kan også huske 98SE, som et tidligere indlæg missede, og 3.11 var i mine øjne godt, men blev næsten 10 år senere overhalet af XP, hvad funktionalitet og brugervenlighed angår.

 

Nu kører jeg så 7 både på stationær og laptop, har kigget lidt på 8, men har trods entusiasme måttet konstatere, at der er tale om et skridt tilbage. Nu venter jeg i lighed med andre på 10 i håbet om, at der er tale om et fremskridt.

 

Nu starter du ud med at tage WordPerfect ind i diskussionen, og jeg tror, at der er mange, der vil indskyde, at som tekstbehandling var det nærmest perfekt og aldrig blevet indhentet af Word.

 

Hele office-pakken har jo gennem tiden lidt af det samme syndrom som Windows, nemlig at man har lavet ændringer for ændringernes skyld. Den største forbrydelse i den retning kom med ændringen fra 2003 til 2010 udgaven, intet menupunkt var som før, og forvirringen var total. Jeg har haft en del kontorfolk på kursus af samme årsag, og har endnu til gode at finde bare én, som har fundet udviklingen positiv, altså blandt de folk, der arbejder med programmerne. Resultatet er, at flere bruger Excel til tekstbehandling, simpelthen fordi det tager for lang tid at navigere i Word.

 

Nå, det var vel bare noget gammelmandsbrok, men jeg hører jo også til den generation, der lærte at læse og skrive, og hvor det ikke bare drejede sig om at lade munden løbe, men at sige noget.

 

"Never change a winning team" er et godt princip, bare ikke inden for IT, her drejer det sig om at lave nyt, så en masse selvfede nørder kan hylde, "So ein Ding müssen wir auch haben, vi ses i gældsfælden. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

DOS ville ikke være så tosset. For det første fylder det ikke ret neget. For det andet kan man selv indrette det efter behov.

Det mest negative er, at man skal have være lidt af en IT-nørd for at gøre det.

Comal 80 er i øvrigt et programmeringssprog og ikke et styresystem.

Comal80: Du har ret. - beklager.

Men det var sk---skægt at lave sin egen tændstikmand og se den hoppe hen over skærmen. Det var tider.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

DOS ville ikke være så tosset. For det første fylder det ikke ret neget. For det andet kan man selv indrette det efter behov.

Det mest negative er, at man skal have være lidt af en IT-nørd for at gøre det.

Comal 80 er i øvrigt et programmeringssprog og ikke et styresystem.

 

Mange bruger stadig DOS baserede programmer/systemer. Fx. i banker og ved lægen.

Der udvikles også stadig applikationer i programmeringssproget COBOL.

Dog mest indenfor banksektoren. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

DOS ville ikke være så tosset. For det første fylder det ikke ret neget. For det andet kan man selv indrette det efter behov.

Det mest negative er, at man skal have være lidt af en IT-nørd for at gøre det.

Comal 80 er i øvrigt et programmeringssprog og ikke et styresystem.

Dobbelt post. - Sorry.

Redigeret af Krølle Bølle

Del dette indlæg


Link til indlæg
Altså, jeg bliver desværre nødt at i det her tilfælde anmelde mig enig med Onslow. Al udvikling er ikke nødvendigvis god udvikling. Og at hylde at unge mennesker ved hvad de laver og laver det rigtigt og at vi ældre derfor skal lytte og tie stille, er at godt og grundigt undervurdere alder og erfaring. Men det har vi jo desværre været igang med i lang tid.
 
Det som er blevet bedre med computere er at vi får langt mere for pengene idag end for 15-20 år siden. Min første Mac kostede 25.000 og havde 2 mb harddisk. 25.000 då er vel i dagens beløb omtrent 40.000. 
 
Selvfølgeligt skal styresystemen udvikles for at kunne håndtere nye computere og nye programmer. At vi så får en masse lort på vejen er vel uundgåeligt, især idag når computeren er ladet med en masse pjat jeg aldrig har bedt om at få, og gerne skulle betale ekstra for at slippe fra. Istedet skal jeg bruge en masse tid på at befrie min nye computer fra det jeg absolut ikke vil have.
 
Men nu ser vi en udvikling der styrer fra de gamle computere til smartphones og tablets. Og så skal styresystemen pludseligt klare dem også. Og vi ser en hel generation (eller flere) ikke bare ødelægge sine øjne fortidigt uden også sin evne at fokusere, at holde koncentrationen på en ting og at kommunikere irl. Hvad betyder det mon for samfundet? Og hvad betyder det at vi ældre som ser det ske, skal være tavse og skammes over at vi er fossiler?
 
I som stadig klarer at læse mere end 10 sætninger, kan med fordel prøve den koreansk-tyske filosofen Byung-Chul Han. Han mener bl.a. at vi lever i et stadigt mere totalitært og accelererende transparenssamfund, der gør os gennemsigtige og berøver os vore hemmeligheder og menneskelige sindigheder. Ganske ubeskyttede udleveres vi til en tvungen positivitet og til at skulle agere som strategisk selviscenesættende sjæle, der altid er ’på’. Bagsiden af medaljen er træthed, udbrændthed, depression og kærlighedens erosion i det neoliberale konkurrencesamfund. I det sammenhæng bliver købesexeventyren faktiskt også noget andet end sex; det bliver noget så viktigt som mine hemmeligheder; noget jeg klarer uden at dele det på Facebook eller andetsteds.
 
Den flyktighed som nye digitale generationer falder ind i, er for en ældre mand som mig ikke kun uinteressant men desuden ansvarsløs. Udholdenhed, indenfor en intellektuel eller politisk udfordring er på vej at blive den virkeligt store mangelvaren. Hvorfor skal magten blive bange af at Wall Street bliver okkuperet, når dem der okkuperer lige vel snart skal gå hjem? Der er måske noget nyt på Facebook? Ikke måske, der er kommet 1000 nye ting imens du var ude på din lille okkupation eller demonstration.
 
At jeg nægter Facebook, eller at bruge nogle som helst app's i min smartphone, er fordi jeg er gammel nok at behandle min hjerne med omhu. 
Hvilket styresystem som er bedst er temmelig uvæsentligt. Det der sker det sker, uanset hvad du eller jeg mener om styresystemen. Dem af os som stadig kan bruge vores hjerner til tanke og reflektion iakttager kritiskt vores digitale værktøj og glemmer ikke at livet stadig er temmelig analogt og at det kan være godt at have nogle af sine fossile talenter i behold.
 
I andre flyver bare ind i den digitale tågen.
 
I øvrigt er det uomtvisteligt at Word Perfect var det perfekte tekstbehandlingsprogrammet, og at Word har været et udueligt monster siden dag 1. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Altså, jeg bliver desværre nødt at i det her tilfælde anmelde mig enig med Onslow. Al udvikling er ikke nødvendigvis god udvikling. Og at hylde at unge mennesker ved hvad de laver og laver det rigtigt og at vi ældre derfor skal lytte og tie stille, er at godt og grundigt undervurdere alder og erfaring. Men det har vi jo desværre været igang med i lang tid.
 
Det som er blevet bedre med computere er at vi får langt mere for pengene idag end for 15-20 år siden. Min første Mac kostede 25.000 og havde 2 mb harddisk. 25.000 då er vel i dagens beløb omtrent 40.000. 
 
Selvfølgeligt skal styresystemen udvikles for at kunne håndtere nye computere og nye programmer. At vi så får en masse lort på vejen er vel uundgåeligt, især idag når computeren er ladet med en masse pjat jeg aldrig har bedt om at få, og gerne skulle betale ekstra for at slippe fra. Istedet skal jeg bruge en masse tid på at befrie min nye computer fra det jeg absolut ikke vil have.
 
Men nu ser vi en udvikling der styrer fra de gamle computere til smartphones og tablets. Og så skal styresystemen pludseligt klare dem også. Og vi ser en hel generation (eller flere) ikke bare ødelægge sine øjne fortidigt uden også sin evne at fokusere, at holde koncentrationen på en ting og at kommunikere irl. Hvad betyder det mon for samfundet? Og hvad betyder det at vi ældre som ser det ske, skal være tavse og skammes over at vi er fossiler?
 
I som stadig klarer at læse mere end 10 sætninger, kan med fordel prøve den koreansk-tyske filosofen Byung-Chul Han. Han mener bl.a. at vi lever i et stadigt mere totalitært og accelererende transparenssamfund, der gør os gennemsigtige og berøver os vore hemmeligheder og menneskelige sindigheder. Ganske ubeskyttede udleveres vi til en tvungen positivitet og til at skulle agere som strategisk selviscenesættende sjæle, der altid er ’på’. Bagsiden af medaljen er træthed, udbrændthed, depression og kærlighedens erosion i det neoliberale konkurrencesamfund. I det sammenhæng bliver købesexeventyren faktiskt også noget andet end sex; det bliver noget så viktigt som mine hemmeligheder; noget jeg klarer uden at dele det på Facebook eller andetsteds.
 
Den flyktighed som nye digitale generationer falder ind i, er for en ældre mand som mig ikke kun uinteressant men desuden ansvarsløs. Udholdenhed, indenfor en intellektuel eller politisk udfordring er på vej at blive den virkeligt store mangelvaren. Hvorfor skal magten blive bange af at Wall Street bliver okkuperet, når dem der okkuperer lige vel snart skal gå hjem? Der er måske noget nyt på Facebook? Ikke måske, der er kommet 1000 nye ting imens du var ude på din lille okkupation eller demonstration.
 
At jeg nægter Facebook, eller at bruge nogle som helst app's i min smartphone, er fordi jeg er gammel nok at behandle min hjerne med omhu. 
Hvilket styresystem som er bedst er temmelig uvæsentligt. Det der sker det sker, uanset hvad du eller jeg mener om styresystemen. Dem af os som stadig kan bruge vores hjerner til tanke og reflektion iakttager kritiskt vores digitale værktøj og glemmer ikke at livet stadig er temmelig analogt og at det kan være godt at have nogle af sine fossile talenter i behold.
 
I andre flyver bare ind i den digitale tågen.
 
I øvrigt er det uomtvisteligt at Word Perfect var det perfekte tekstbehandlingsprogrammet, og at Word har været et udueligt monster siden dag 1. 

 

 

Du hader vel Bill Gates?

 

Bruger du stadig billedrørs-TV?

 

Har du lokum i gården?

 

Kører du KUGH-bil?

 

Kunne man tænkes, at du købte ind i supermarkeder!!!!

 

Koster benzin stadig 2,55 kr. pr. liter?

 

Fordi vi skriver anno 2015 kan man godt leve forlæns og tænke baglæns uden at få overbalance.

 

Have a nice week-end.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Desværre er det rigtigt mange unge idag der ikke ser lyst på tilværelsen eller fremtiden. Langt flere idag end hvornår jeg var ung. Om det er Onslows fejl, skal jeg lade være usagt, men jeg tror det ikke.

- ah nu skal Onslow jo ikke være prygelknabe for alt ;) - det lader til at hans firmas IT-afdeling er alt rigeligt  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du hader vel Bill Gates?

 

Bruger du stadig billedrørs-TV?

 

Har du lokum i gården?

 

Kører du KUGH-bil?

 

Kunne man tænkes, at du købte ind i supermarkeder!!!!

 

Koster benzin stadig 2,55 kr. pr. liter?

 

Fordi vi skriver anno 2015 kan man godt leve forlæns og tænke baglæns uden at få overbalance.

 

Have a nice week-end.

 

For at gøre det nemt, så svarer jeg ja på alle dine spørgsmål.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man nyudvikler for at nyudvikle, at man har et produkt der dækker 98% af brugernes behov (XP) er ligegyldigt, man tvinger folk til at købe noget man ikke har brug for.

Det næste bliver vel en tommestok med binære tal.

 

PS. Der findes 10 slags menesker, dem der forstår binære tal og dem der ikke gør.  :eek:  :eek:

Hvis du er så glad for Windows XP :)  :)  - så går jeg ud fra som en selvfølge, at din PC har XP installeret - ikke sandt ??? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...