Hop til indhold
TommyHansen

Windows 8.1

Recommended Posts

Lidt (meget) dril:

 

Hvad er en KUGH - bil?

 

Aner det ikke. Ikke heller hvad HUGH er. Men ja er et godt svar, hvis spørgsmålene er lidt dumme.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bananas,

 

du behøver hverken at undskylde, at vi er enige, det er faktisk sket før. :)

 

Og når vi tit er uenige, så har det altid været med skyldig respekt for den andens holdninger. ;)

 

God weekend til dig. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Aner det ikke. Ikke heller hvad HUGH er. Men ja er et godt svar, hvis spørgsmålene er lidt dumme.

 

 

OK!!

 

KUGH-bil:   kør  ud  gå  hjem     -    bil:     en oldgammel SKODA.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du er så glad for Windows XP :):) - så går jeg ud fra som en selvfølge, at din PC har XP installeret - ikke sandt ??? ;)

Du burde vide, at XP ikke længere understøtter NemID, så staten har tvunget alle til andre platforme.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære NL,

 

nu skriver du jo dit indlæg med en masse smileyer og en god sjus humor, og Gudskelov for det. ;)

 

Ellers ville det godt nok se skidt ud, hvis din filosofi er.: Al magt til de 16 årige, de har alligevel svaret på alt.

 

Ligesom dig nyder jeg samværet med unge mennesker, altså dem af dem, der kan læse og skrive, men det står det jo desværre skralt til med.

 

Jeg nægter at tro, at du hylder fjolsbog og realitysegmentet, men hvis du gør, så sætter det i hvert fald dit indlæg i relief. :)

 

Men ung og/eller gammel tæller i mine øjne ikke rigtigt, derimod gør faktuel viden, hvor alder er underordnet.

 

Og hvis du finder det helt naturligt med kviklån, fordi man simpelthen bare skal have den nye iphone, så fred være med det, må blot konstatere, at så rammer vore skibe ikke hinanden i rum sø.

 

Og ja, jeg har været med siden w 3.1 og kan også huske 98SE, som et tidligere indlæg missede, og 3.11 var i mine øjne godt, men blev næsten 10 år senere overhalet af XP, hvad funktionalitet og brugervenlighed angår.

 

Nu kører jeg så 7 både på stationær og laptop, har kigget lidt på 8, men har trods entusiasme måttet konstatere, at der er tale om et skridt tilbage. Nu venter jeg i lighed med andre på 10 i håbet om, at der er tale om et fremskridt.

 

Nu starter du ud med at tage WordPerfect ind i diskussionen, og jeg tror, at der er mange, der vil indskyde, at som tekstbehandling var det nærmest perfekt og aldrig blevet indhentet af Word.

 

Hele office-pakken har jo gennem tiden lidt af det samme syndrom som Windows, nemlig at man har lavet ændringer for ændringernes skyld. Den største forbrydelse i den retning kom med ændringen fra 2003 til 2010 udgaven, intet menupunkt var som før, og forvirringen var total. Jeg har haft en del kontorfolk på kursus af samme årsag, og har endnu til gode at finde bare én, som har fundet udviklingen positiv, altså blandt de folk, der arbejder med programmerne. Resultatet er, at flere bruger Excel til tekstbehandling, simpelthen fordi det tager for lang tid at navigere i Word.

 

Nå, det var vel bare noget gammelmandsbrok, men jeg hører jo også til den generation, der lærte at læse og skrive, og hvor det ikke bare drejede sig om at lade munden løbe, men at sige noget.

 

"Never change a winning team" er et godt princip, bare ikke inden for IT, her drejer det sig om at lave nyt, så en masse selvfede nørder kan hylde, "So ein Ding müssen wir auch haben, vi ses i gældsfælden. :D

Kære Onslow :)

 

- hvor er du god :D  når der sådan bliver prikket lidt til dig -  så kommer du op af stolen.

 

PCér - plus alt det der hele tiden følger med som følge af den løbende samfundsudvikling - fylder meget i dit skriv ovenfor. Men er årsagen ikke, at du selv og dine kontorfolk ikke har den fornødne tid til at sætte sig ind i tingene når nye IT-velsignelser dukker op.

 

Hvis det er tilfældet er der ikke noget at sige til det, for arbejdspres og stress tillader ikke særligt meget tid til fordybelse - og finde ud hvordan det nye kan gøre det nemmere, og så kan det nemt blive pain in ass. :evil: - noget som fanden har skabt i sin vrede.

 

 Al magt til de 16 årige, de har alligevel svaret på alt. - - det kommer aldrig på tale, de har ikke stemmeret ;) 

 

fjolsbog :huh:  og realitysegmentet :blink:  - -  jeg han berolige dig med at de 2 former for vanvid beskæftiger jeg mig ikke med.

 

----------

 

Jeg kan sagtens se mig selv tilbage som ung igen i 1970 - hvor benzin 0.90kr/liter - fri hastighed - ingen P-vagter - større pengerigelighed i samfundet - altid kneppe uden gummi - dyrtidsportioner - osv :)  :) :)   også ok med normal uge på 45 timer

 

Men kun under forudsætning at jeg får alle nutidens velsignelser af IT med - alle og selvfølgelig en lind strøm af det nye som hele kommer på markedet -  jeg kan ikke leve uden

 

Hvad med dig???

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du burde vide, at XP ikke længere understøtter NemID, så staten har tvunget alle til andre platforme.

-- nej det vidste jeg faktisk ikke - min gamle ACER som var med XP gik på pension i 2007, og ind imellem har vi også haft Windows Vista som jeg i øvrigt syntes var en gevaldig fornyelse i forhold XP.

 

Min gamle ACER står bare standby som en simpel skrivemaskine - just in case

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Altså, jeg bliver desværre nødt at i det her tilfælde anmelde mig enig med Onslow. Al udvikling er ikke nødvendigvis god udvikling. Og at hylde at unge mennesker ved hvad de laver og laver det rigtigt og at vi ældre derfor skal lytte og tie stille, er at godt og grundigt undervurdere alder og erfaring. Men det har vi jo desværre været igang med i lang tid.
 
Det som er blevet bedre med computere er at vi får langt mere for pengene idag end for 15-20 år siden. Min første Mac kostede 25.000 og havde 2 mb harddisk. 25.000 då er vel i dagens beløb omtrent 40.000. 
 
Selvfølgeligt skal styresystemen udvikles for at kunne håndtere nye computere og nye programmer. At vi så får en masse lort på vejen er vel uundgåeligt, især idag når computeren er ladet med en masse pjat jeg aldrig har bedt om at få, og gerne skulle betale ekstra for at slippe fra. Istedet skal jeg bruge en masse tid på at befrie min nye computer fra det jeg absolut ikke vil have.
 
Men nu ser vi en udvikling der styrer fra de gamle computere til smartphones og tablets. Og så skal styresystemen pludseligt klare dem også. Og vi ser en hel generation (eller flere) ikke bare ødelægge sine øjne fortidigt uden også sin evne at fokusere, at holde koncentrationen på en ting og at kommunikere irl. Hvad betyder det mon for samfundet? Og hvad betyder det at vi ældre som ser det ske, skal være tavse og skammes over at vi er fossiler?
 
I som stadig klarer at læse mere end 10 sætninger, kan med fordel prøve den koreansk-tyske filosofen Byung-Chul Han. Han mener bl.a. at vi lever i et stadigt mere totalitært og accelererende transparenssamfund, der gør os gennemsigtige og berøver os vore hemmeligheder og menneskelige sindigheder. Ganske ubeskyttede udleveres vi til en tvungen positivitet og til at skulle agere som strategisk selviscenesættende sjæle, der altid er ’på’. Bagsiden af medaljen er træthed, udbrændthed, depression og kærlighedens erosion i det neoliberale konkurrencesamfund. I det sammenhæng bliver købesexeventyren faktiskt også noget andet end sex; det bliver noget så viktigt som mine hemmeligheder; noget jeg klarer uden at dele det på Facebook eller andetsteds.
 
Den flyktighed som nye digitale generationer falder ind i, er for en ældre mand som mig ikke kun uinteressant men desuden ansvarsløs. Udholdenhed, indenfor en intellektuel eller politisk udfordring er på vej at blive den virkeligt store mangelvaren. Hvorfor skal magten blive bange af at Wall Street bliver okkuperet, når dem der okkuperer lige vel snart skal gå hjem? Der er måske noget nyt på Facebook? Ikke måske, der er kommet 1000 nye ting imens du var ude på din lille okkupation eller demonstration.
 
At jeg nægter Facebook, eller at bruge nogle som helst app's i min smartphone, er fordi jeg er gammel nok at behandle min hjerne med omhu. 
Hvilket styresystem som er bedst er temmelig uvæsentligt. Det der sker det sker, uanset hvad du eller jeg mener om styresystemen. Dem af os som stadig kan bruge vores hjerner til tanke og reflektion iakttager kritiskt vores digitale værktøj og glemmer ikke at livet stadig er temmelig analogt og at det kan være godt at have nogle af sine fossile talenter i behold.
 
I andre flyver bare ind i den digitale tågen.
 
I øvrigt er det uomtvisteligt at Word Perfect var det perfekte tekstbehandlingsprogrammet, og at Word har været et udueligt monster siden dag 1. 

 

Kære Bananas

 

- - jeg synes en lidt trist læsning - jeg synes du har fokus på det negative.

 

I andre flyver bare ind i den digitale tågen.  nej vi flyver ind i den digitale verdens mange velsignelser som for mig eks er : Køber flybilletter på Momondo - bruger netbank - køber via Amazon - er her EG - Datingsider - Downloader Live musik fra Youtube - Eboks - osv - osv

 

Uden disse ville det blive besværligt at være menneske

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du burde vide, at XP ikke længere understøtter NemID, så staten har tvunget alle til andre platforme.

 

Var det ikke Microsoft der for ca et år siden (april 2014) holdt op med at opdatere XP?

 

Og jeg mener at ha' læst at bl.a. regionerne blevet taget med bukserne nede og blev nødt til at betale for vedligeholdelse af deres systemer (eller måske blot nogen af dem), fordi de brugte og stadig bruger XP som styresystem.

 

Men muligvis husker jeg forkert.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var det ikke Microsoft der for ca et år siden (april 2014) holdt op med at opdatere XP?

Og jeg mener at ha' læst at bl.a. regionerne blevet taget med bukserne nede og blev nødt til at betale for vedligeholdelse af deres systemer (eller måske blot nogen af dem), fordi de brugte og stadig bruger XP som styresystem.

Men muligvis husker jeg forkert.

Selvfølgelig var det MS, der Holdt op med at opdatere, men det ændrer jo ikke på, at vi blev tvunget på andre platforme. Redigeret af warmgun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Selvfølgelig var det MS, der Holdt op med at opdatere, men det ændrer jo ikke på, at vi blev tvunget på andre platforme.

 

Næh, men det har vel næppe noget med staten og NenID at gøre men var udelukkende en MS beslutning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du burde vide, at XP ikke længere understøtter NemID, så staten har tvunget alle til andre platforme.

 

Det er altså ikke sandt det du skriver her. 

 

Det var Microsoft, der først droppede support og sikkerhedsopdateringer til Windows XP.

Den 8. april 2014 blev windows XP begravet. Det var den dag Microsoft droppede at rette sikkerhedshuller i systemet og dermed blev det mere åbent overfor virus og andet malware. 

Microsoft har siden gjort et ihærdigt forsøg på at intimidere brugere med Windows XP til at opgradere.

Så i virkeligheden er det Microsoft, der har tvunget folk til at droppe Windows XP.

Og det er heller ikke NemID, som ikke længere understøtter XP, men Oracle, der på baggrund af Microsoft's beslutning også valgte at droppe support af windows XP i deres fremtidige versioner af Java.

Så staten har ikke tvunget nogen til noget! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Windows XP var godt men er ikke i stand til at udnytte en moderne computer fuldt ud. Problemet med Windows 8 er Microsoft's idé om at påtvinge alle brugere en brugerflade udviklet til touch der så slet ikke fungerer intuitivt med mus.

Til gengæld er Windows 8 optimeret på andre områder og faktisk kører det ret godt når man bruger skrivebordet og arbejde normalt derfra.

Installere programmet Classic Shell (gratis) eller Start8 (5$) og så har i en normal startmenu a la Windows 7

Har kigget lidt på Windows 10, men forvænt ikke alt for meget af den til at begynde med.

 

Ha' en god weekend :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Bananas

 

- - jeg synes en lidt trist læsning - jeg synes du har fokus på det negative.

 

I andre flyver bare ind i den digitale tågen.  nej vi flyver ind i den digitale verdens mange velsignelser som for mig eks er : Køber flybilletter på Momondo - bruger netbank - køber via Amazon - er her EG - Datingsider - Downloader Live musik fra Youtube - Eboks - osv - osv

 

Uden disse ville det blive besværligt at være menneske

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

 

 

 

I den tekst jeg skrev fokuserer jeg ikke på det negative, jeg fokuserer på det jeg mener er det farlige med den digitale kommunikationen.
 
Selvfølgelig findes der en masse utroligt skønne ting man kan bruge, som f.eks dem du nævner. Men det er ikke till den slags moderne unge mennesker bruger merparten af sin tid med smartphones. Den går til at ukoncontreret og maniskt holde tjek på hvad som sker i mit digitale flow - uanset hvor interessant eller uinteressant det må være. Vi er kommet dertil at bare det faktum at noget sker i flowet, gør det interessant.
 
Det jeg skrev var en reaktion på alle dem der ironiserer over os "gamle", der ikke er gået helt hopla i alt hvad Apple, Samsung, Facebook og andre digitale verdensomfattende monstre dikterer at vi skal gøre.
 
Jeg ser elskende på restaurant med smartphones i ene hånden og gaflen i den anden, helt tavse, men fuldt koncentrerede på sine skærme. Jeg ser foraldre på legepladsen, helt optagne af sine smartphones og helt uinteresserede i sine små der gør alt for at få opmærksomhed. Jeg ser mennesker i byen, med øjnene i skærmen og earplugs i ørene, fuldstændigt uanende om hvad som sker omkring dem. Jeg sidder i møde efter møde med mennesker der flakker med blikket imod sine smartphones, og gang efter gang plukker den op for at skrive noget. Jeg er helt blevet et pain in the ass, som spørger dem hvis de vil præsentere dem i rummet som jeg ikke kan se eller har kendskab til, eller om de helt vil afbryde - måske tage lidt fri uden løn for at gøre alle de der vigtige ting som jeg ikke aner en skid om?
 
Jeg har tilmed nogle gange været nødt til at fyre talentfulde ansatte, der ikke formår komme til arbejdet før kl 16 om eftermiddagen, fordi de har siddet oppe hele natten med enten computer games eller andre digitale beskæftigelser.
 
Vi har et voksende digitalt misbrug omkring os der nu også spreder sig til voksne mennesker, som dermed taber sin evne at faktiskt opmærksomme hvad der sker.
Og det drejer sig ikke om fornuftige værktøj der gør tilværelsen nemmere. Det drejer sig om at alt flere mennesker forflytter hele sin tilværelse ind i det forføreriske digitale rummet, og faktiskt ikke længere formår interessere sig for noget andet. I hvert fald ikke længere tid end nogle minutter. Det er nu blevet et faktum at det moderne mennesket ikke længere formår læse en tekst på mere en 20 linier. Hvorfor alle tekster - også nyheder - i digitale medier bliver kortere og kortere. 
 
Jeg er vistnok et gammelt fossil, men jeg er bevist om - med en dåres overbevisning - om at der vil komme en backlash af betydende format.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja jeg har lige skiftet min Piccolo ud med Regnecentralens nye Piccoline efter råd fra min sagsbehandler :-)

Som tak forærede jeg hende en pakke Caminante og en pakke Orange stænger samt 3 sæsoner af "Taxi" på VHS (#juddhirsch#tonydanza#dannydevito....host host #louiedepalma...)

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er altså ikke sandt det du skriver her.

Det var Microsoft, der først droppede support og sikkerhedsopdateringer til Windows XP.

Den 8. april 2014 blev windows XP begravet. Det var den dag Microsoft droppede at rette sikkerhedshuller i systemet og dermed blev det mere åbent overfor virus og andet malware.

Microsoft har siden gjort et ihærdigt forsøg på at intimidere brugere med Windows XP til at opgradere.

Så i virkeligheden er det Microsoft, der har tvunget folk til at droppe Windows XP.

Og det er heller ikke NemID, som ikke længere understøtter XP, men Oracle, der på baggrund af Microsoft's beslutning også valgte at droppe support af windows XP i deres fremtidige versioner af Java.

Så staten har ikke tvunget nogen til noget!

Siden 1. november 2914 har alle, der ikke blev fritaget, været tvunget til at modtage post digitalt. Dermed er alle også tvunget til at have NemID. Staten har altså påtvunget (næsten) alle noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

hahaha

 

i lyder som en flok gamle gnavne mænd  :D :D

 

win 8.1 er super - følg tiden drenge

 

i kører vel heller ikke rundt i en ford fra 1972, for den kunne jo også gøre det samme som en Audi S8 fra 2015  :D :D

 

er det tilvænningsproblem de herrer har eller er det tålmodigheden ?

Du sammenligner med biler ok.

Det svarer til at man kun kan købe dyre biler med 200+ Hk. selv om man egentlig bare har brug for en lille familiebil.

 

Du kalder os gamle gnavne mænd, ok. Jeg klarer mig nok compostere i forskellige udgaver er en del af mit job og hverdag; men der er en hel del ældre menesker, der af det offentlige er blevet tvunget til at anskaffe en composter, de har det ikke let med de nye systemer.

 

Windows 8 har nok solgt flere Mac. en Microsoft bryder sig om at tænke på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Siden 1. november 2914 har alle, der ikke blev fritaget, været tvunget til at modtage post digitalt. Dermed er alle også tvunget til at have NemID. Staten har altså påtvunget (næsten) alle noget.

Det var da en abnorm måde at udlede noget på, så kan du jo komme frem til hvad som helst! Redigeret af sailor

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var da en abnorm måde at udlede noget på, så kan du jo komme frem til hvad som helst!

Spørgsmålet er bare, har jeg ret? Eller har jeg ret? For det er jo ikke forkert, det jeg skriver.

Redigeret af warmgun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spørgsmålet er bare, har jeg ret? Eller har jeg ret? For det er jo ikke forkert, det jeg skriver.

Du er helt gal på den, staten skal da følge med, det er forøvrigt et privat firma der har monopol, nemid, det kan man måske kigge på

Tjek lige dine datoer!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er helt gal på den, staten skal da følge med, det er forøvrigt et privat firma der har monopol, nemid, det kan man måske kigge på

Tjek lige dine datoer!

Uanset hvordan du vender og drejer det, har staten pålagt alle uanset deres evner indenfor it at skulle have NemID og modtage post digitalt. Det kunne være gjort mere smidigt, der er mange, der ikke har tjekket digital post, så der kan være vigtige breve, de ikke har læst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Uanset hvordan du vender og drejer det, har staten pålagt alle uanset deres evner indenfor it at skulle have NemID og modtage post digitalt. Det kunne være gjort mere smidigt, der er mange, der ikke har tjekket digital post, så der kan være vigtige breve, de ikke har læst.

 

Ja der er jeg enig med dig.

De kunne have udfaset anolog post over en længere periode.

Specielt "roulattor generationen" har haft svært ved at følge med og det er jo ikke helt fair, at de skulle møde op på et borgerservice kontor for at bevise, at de var IT-analfabeter, som var et krav for at framelde sig digital post.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner sagde den 15 Mar 2015 - 10:20 AM: Gungner sagde den 15 Mar 2015 - 10:20 AM: Gungner sagde den 15 Mar 2015 - 10:20 AM:

Du sammenligner med biler ok.

Det svarer til at man kun kan købe dyre biler med 200+ Hk. selv om man egentlig bare har brug for en lille familiebil.

 

Du kalder os gamle gnavne mænd, ok. Jeg klarer mig nok compostere i forskellige udgaver er en del af mit job og hverdag; men der er en hel del ældre menesker, der af det offentlige er blevet tvunget til at anskaffe en composter, de har det ikke let med de nye systemer.

 

Windows 8 har nok solgt flere Mac. en Microsoft bryder sig om at tænke på.

 

der var ingen sammenligner mellem nogen og biler men mellem biler og de styresystemer der bruges  :D

går ud fra har hørt om servostyring & centrallås i den moderne biler   :D :D

 

man kan også købe en bil som er bedre end den der står i garagen, som gør nøjagtigt det samme, bare billigere og bedre og måske endda nemmere  :D

 

gamle gnavne mænd ( HUSK AT LÆSE :D :D )

 

hvis gamle mennesker skal anskaffe sig en computer, kender de vel intet til gamle systemer  :D

og de kan jo, hvis det ønskes, frabedes sig at få f.eks. digitalpost  :D

 

enig win 8.0 var skod, men win 8.1 er konge og ikke mindst meget mere sikkert at bruge i forhold til XP

 

jeg tror det er vilje & mod der mangler  :D 

Redigeret af HappyHippo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...