Hop til indhold
TommyHansen

Windows 8.1

Recommended Posts

Har købt en ny pc og nu skal man så arbejde med det nye Windows-program.

 

Jeg synes det er meget besværligt.

 

Det er muligt det skal være mere intuitivt og nemmere at arbejde med.

 

Jeg bliver bare irriteret når de programmer jeg arbejdermed pludselig forsvinder ned i en proceslinje, og jeg har stort besvær med at genoplive dem igen.

 

Ofte må jeg simpelthen opgive og bruge tid på at genstarte computeren.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der gik lige nøjagtig 4 uger, så var min nye PC med Windows 8 solgt via DBA, og erstattet med en MacBook.

Her skulle jeg også lige vende mig til brugen, men det var mig der havde/ har kontrollen over systemet, og ikke omvendt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Se fremad! Windows 10 skulle ligne 7 mere, så de velkendte funktioner er tilbage - bliver i øvrigt gratis for Win 7 og 8.1 brugere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Se fremad! Windows 10 skulle ligne 7 mere, så de velkendte funktioner er tilbage - bliver i øvrigt gratis for Win 7 og 8.1 brugere.

 

 

Tak for den oplysning, men hvorfor skal vi andre så plages med det andet lorteprogram?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Backdoorman

Ja det er da det værste ko-pis ever... min næste laptop bliver en ChromeBook!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Se fremad! Windows 10 skulle ligne 7 mere, så de velkendte funktioner er tilbage - bliver i øvrigt gratis for Win 7 og 8.1 brugere.

 

Ja i windows 10, så kommer startmenuen til at ligne den vi kender i windows 7.

 

Dog er "metro" (som startmenuen hedder i windows 8.1) der stadig. Den er blot rykket over i højre side af startmenuen i windows 10.  

Derudover har microsoft meldt ud at 10'eren bliver gratis for folk, der i forvejen ejer en windows 8 eller 8.1 licens.

 

EDIT: Også dem der ejer en Windows 7 licens får opgraderingen til 10'eren gratis, når den udkommer sent i 2015. 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for den oplysning, men hvorfor skal vi andre så plages med det andet lorteprogram?

Bruger altid skrivebord, så det er ligesom Win 7, men rigtigt - det krævede noget tilvænning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Ja i windows 10, så kommer startmenuen til at ligne den vi kender i windows 7.

 

Dog er "metro" (som startmenuen hedder i windows 8.1) der stadig. Den er blot rykket over i højre side af startmenuen i windows 10.  

Derudover har microsoft meldt ud at 10'eren bliver gratis for folk, der i forvejen ejer en windows 8 eller 8.1 licens.

 

EDIT: Også dem der ejer en Windows 7 licens får opgraderingen til 10'eren gratis, når den udkommer sent i 2015. 

 

 

Er blevet belemret med firmamobil med windows - Selv børnene hader det . .  .  :( Et tredje operativsystem . . .  :evil:

Del dette indlæg


Link til indlæg

ØJ! Jeg kender problemet. Windows 8 er pain in the ass.

Har apple stationer PC, Windows 8 på laptop, Android på tablet og Windows 7 på job.

Egentlig savner jeg Windows XP det var et udmærket program der dækkede mine behov.

Desværre bliver programmer og systemer udviklet af nørder, til nørder og nørder vurderer dem.

Det svarer efterhånden til at hvis man skal bruge en plæneklipper, kan man kun få en mejetærsker.

Del dette indlæg


Link til indlæg

ØJ! Jeg kender problemet. Windows 8 er pain in the ass.

Har apple stationer PC, Windows 8 på laptop, Android på tablet og Windows 7 på job.

Egentlig savner jeg Windows XP det var et udmærket program der dækkede mine behov.

Desværre bliver programmer og systemer udviklet af nørder, til nørder og nørder vurderer dem.

Det svarer efterhånden til at hvis man skal bruge en plæneklipper, kan man kun få en mejetærsker.

Kan bare give dig ret.

 

For helvede, hvor jag savner xp, i mine øjne det bedste styreprogram, der til dato er lavet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Desværre bliver programmer og systemer udviklet af nørder, til nørder og nørder vurderer dem.

Det svarer efterhånden til at hvis man skal bruge en plæneklipper, kan man kun få en mejetærsker.

 

Har da overvejet, at få ham der klipper fodboldbanerne overfor matriklen, til at klippe mine 100 kvm plæne, for at spare CO2 . . .  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kan bare give dig ret.

 

For helvede, hvor jag savner xp, i mine øjne det bedste styreprogram, der til dato er lavet.

 

Hvorfor ikke windows 3.11? :P

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

hahaha

 

i lyder som en flok gamle gnavne mænd  :D :D

 

win 8.1 er super - følg tiden drenge

 

i kører vel heller ikke rundt i en ford fra 1972, for den kunne jo også gøre det samme som en Audi S8 fra 2015  :D :D

 

er det tilvænningsproblem de herrer har eller er det tålmodigheden ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

hahaha

 

i lyder som en flok gamle gnavne mænd  :D :D

 

win 8.1 er super - følg tiden drenge

 

i kører vel heller ikke rundt i en ford fra 1972, for den kunne jo også gøre det samme som en Audi S8 fra 2015  :D :D

 

er det tilvænningsproblem de herrer har eller er det tålmodigheden ?

 

Du kan ikke klandre mig for at være en gammel gnaven mand  :grin:

Jeg følger med tiden modsat Onslow og an2n   :P

Og jeg glæder mig til Windows 10!

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

hahaha

 

i lyder som en flok gamle gnavne mænd  :D :D

 

win 8.1 er super - følg tiden drenge

 

 

Jeg vidste det argument villekomme før eller siden.

 

Vi er ikke gamle og gnavne

 

Vi vil bare gerne have et program der er nemt at bruge

Del dette indlæg


Link til indlæg

hahaha

 

i lyder som en flok gamle gnavne mænd  :D :D

 

win 8.1 er super - følg tiden drenge

 

i kører vel heller ikke rundt i en ford fra 1972, for den kunne jo også gøre det samme som en Audi S8 fra 2015  :D :D

 

er det tilvænningsproblem de herrer har eller er det tålmodigheden ?

Og du lyder som et fjols, der vil have teknik for teknikkens skyld.

 

Skide være med brugervenlighed og genkendelighed, bare det er nyt, så er det godt.

 

Og så har du jo noget at hyggesludre om, mens du søber din cafelatte.

 

Jøsses, prøv at forstå, at vi er nogle, der har en puter, fordi vi skal bruge den til praktiske ting, og det er nu engang mest praktisk, når ting fungerer, som man forventer, så man ikke skal bruge sin sparsomme tid på, at sætte sig ind i en masse gøgl, som man overhovedet ikke har brug for alligevel.

 

Men du ville sikkert også begejstres, hvis sin næste bil havde speederen siddende til venstre og rattet i højre side. Tsk tsk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan ikke klandre mig for at være en gammel gnaven mand  :grin:

Jeg følger med tiden modsat Onslow og an2n   :P

Og jeg glæder mig til Windows 10!

 

ER IKKE EN IT-FORSKRÆKKET GAMMEL MAND . . .  ;)

 

Blot sjovt at IT-nørderne på jobbet, næsten siger det samme om windows  . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Haha, Onslow - spot on!

 

Det er da himmelråbende åndssvagt at have brugt de sidste 20 år med at opbygge en solid familiaritet med ens produkt og så gå ud og kopiere et eller andet latterligt koncept, der overhovedet ikke ligner det man havde. Det er da så kundeUvenligt som det kan være!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Lyder som om der er nogen herinde, der knap nok ved hvor tænd og sluk knappen på en puter sidder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Lyder som om der er nogen herinde, der knap nok ved hvor tænd og sluk knappen på en puter sidder. 

 

Nu ved jeg ikke om du mener mig, men jeg programmerer til daglig i mit job, så det tror jeg nu nok jeg kan. Jeg kan også sagtens forstå frustrationerne. Lortet skal bare virke. Man er ret ligeglad med at en START knap har skiftet navn til METRO ...wtf?!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lyder som om der er nogen herinde, der knap nok ved hvor tænd og sluk knappen på en puter sidder. 

Jamen, så er det da godt, at vi orakler som dig til at vise os, hvor den sidder.

 

Men du må nok tilgive mig, at jeg kun lytter til dine jeremiader med et halvt øre, for jeg har en analyse i Excel, som jeg finder mere vigtig at blive færdig med end at falde på halen for gadgets, som jeg alligevel ikke har brug for.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lyder som om der er nogen herinde, der knap nok ved hvor tænd og sluk knappen på en puter sidder. 

 

ØHH - Er det ikke bare at klappe låget i, og trykke på mousepad når man åbner, så er man der STRAKS ? ? ?  ;)  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså window 8 er ikke sjovt. Men heller ikke helt tåbeligt. Jeg har f.eks ikke haft en eneste crash på et år, imens mine Mac's har meget besynderlige ting igang imellem Og kan man noget andet end hade den der grimme bold der snurrer og snurrer?

 

Og at sige at man har mere kontrol over sin Mac er jo løgn. Man har langt mindre kontrol over sin Mac, og langt flere muligheder på PC hvis man er til computers.

 

Men XP var king. Beste operativet ever. Og jeg håber nu på 10. Microsoft har jo noget med at hvert andet system er crap og hvert andet rigtigt hyggeligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...