Hop til indhold
Gæst

Jeg er ikke til handlede kvinder!

Recommended Posts

Gæst

Enig.

 

Hvorfor begynder du så med en udredning om, at hvis der ikke var efterspørgsel (f.eks. forbud mod købesex?), så ville pigerne ikke kommer til DK?

Mit svar, tydeliggøre bare, at selvom efterspørgslen forsvandt, så vil pigerne forsat vil komme til DK og blive udnyttet på det groveste. Det vil bare ske i andre brancher end i sexbranchen.

 

Tjaa, det kan godt være du mener det. Fakta er, at det slet ikke er så simpelt at definere. F.eks. kan du klart definere et "urimeligt afhængighedsforhold" i et kulturelt østeuropæisk fattigdoms-perspektiv??

Men i forhold til din "fakta", så er det også "fakta", at der er nogle menneske (hattedamerne?) der gerne gerne vil "hjælpe" en masse stakkels mennesker, der af nød og fattigdom kommer til Danmark for at arbejde som prostituerede. De har derfor en interesse i af definerer dem som "menneskehandlet" fordi de derved bedre kan få folkelig opbakning (og offentlige midler) til at få lov til at "hjælpe" disse mennesker. For hvis disse mennesker bare blev defineret som fattige mennesker der forsøger at finde en vej ud af fattigdom, så vil det nærmest være umuligt af finde opbakning (offentlige midler) hertil..

 

Problemet er bare, at de østeuropæiske arbejdere allerede føler, at de har ordnede forhold i forhold til deres hjemlande, selvom vi her i Danmark vil betegne dem som menneskehandlede/groft udnyttede. Og dette er bestemt ikke irrelevant i forhold til emnet.

Det primære problem med handlede kvinder ligger i den ekstreme fattigdom kvinderne oplever i deres hjemlande. Så hvis man skal have løst problemet med de handlede kvinder, så vil den eneste reelle løsning herpå være, at få disse kvinder trukket ud af den fattigdom.

 

Hvis man udøver erhverv i Danmark eller arbejder her, skal forholdene være efter dansk lovgivning. Vi kan da ikke begynde at gøre forskel og vurdere fra sag til sag, hvilke forhold udlændingene kommer fra, og derudfra hæve og sænke barren for, hvad der er i orden at tilbyde dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

De handlede piger bliver vel ikke straffet, med mindre de har forbrudt sig på landet love i øvrigt ???

 

Det er forhåbentlig bagmændene, der straffes.

 

Hvis pigerne gerne vil sælge sex i Danmark, så er der da ingen i denne verden, der kan forhindre dem i det, naturligvis forudsat de har de fornødne tilladelser.

 

nej, men vi fratager dem muligheden for at blive. Vi prøver at hjælpe dem, ved at sende dem hjem etc, men ifølge Stine Plambech kan det blive opfattet som en straf.... så, sådan lidt firkantet, der hvor vi tror vi hjælper dvs tager dem ud prostitutionen, der mener pigerne i visse tilfælde vi gør dem en bjørnetjeneste, fordi de stadigvæk skylder penge for rejsen etc...Hvad jeg mente, er at vi burde måske spørge pigerne selv, hvordan vil I hjælpes??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

nej, men vi fratager dem muligheden for at blive. Vi prøver at hjælpe dem, ved at sende dem hjem etc, men ifølge Stine Plambech kan det blive opfattet som en straf.... så, sådan lidt firkantet, der hvor vi tror vi hjælper dvs tager dem ud prostitutionen, der mener pigerne i visse tilfælde vi gør dem en bjørnetjeneste, fordi de stadigvæk skylder penge for rejsen etc...Hvad jeg mente, er at vi burde måske spørge pigerne selv, hvordan vil I hjælpes??

 

Mange af pigerne er her ulovligt. Skulle vi beholde dem her og hjælpe dem? Tror hurtigt det rygtes og vi bliver oversvømmet. Vi opnår præcis den modsatte effekt af, hvad vi egentlig vil opnå med tiltag mod handlede kvinder.

 

Som jeg tidligere skrev. Hvis indkomstforholdene bliver således at pigernes rejse til Danmark fra start er dødfødt (læs; ingen danske mænd køber ydelser hos disse piger) så slipper vi meget effektivt af med handlede piger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis man udøver erhverv i Danmark eller arbejder her, skal forholdene være efter dansk lovgivning. Vi kan da ikke begynde at gøre forskel og vurdere fra sag til sag, hvilke forhold udlændingene kommer fra, og derudfra hæve og sænke barren for, hvad der er i orden at tilbyde dem.

Handlede Kvinder handler ikke om arbejdsforhold på det Danske arbejdsmarked!!!

 

Det handler om hvordan den handlede Kvinde har det! forhåbenlig er det da hende vi tænker på. Jeg gør i hvert fald. Hvis hun har det bedre i DK under de forhold hun arbejder fremfor i Rumænien hvor tingene med stor sandsynlighed ikke hænger sammen for hende, ja så tænker man ikke på hende, når man vil forhindre hende i at søge lykken!!!!

 

For mig er en handlet Kvinde. En som bliver holdt "fanget" købt og betalt og ikke modtager en krone selv… forkastelig!!!!! 

 

Ligeledes er det meget skidt, hvis bagmanden efterfølgende tager en meget stor andel af omsætningen, så hun nærmest ikke kan komme ud af hendes afhændighedsforhold igen. 

 

Enlig Mor fra Rumænien… kan ikke gå ned på bistandskontoret og hæve 15.000 kr i måneden som fattige Karina… Manden er smuttet uden hun modtager Penge.. Hun har enormt svært ved at give sine børn bare et nogenlunde liv, da arbejde ikke hænger på træerne dernede. Eller i hvert fald ikke arbejde, hvor hun kan forsørge familien på ordentlig vis. Hun bliver tilbudt at låne til rejsen, arbejde på klinik heroppe, har mulighed for ret hurtig at få betalt gælden af (bus danmark rumænien koster ikke alverden, det er jo ikke DSB der kører dem ;-)) Pludselig har hun muligheden for at forsørge familien, give børnene en ordentlig fremtid… væk nogle måneder ja… men fuldtids mor når hun er hjemme. Bedsteforældrene passer børnene når hun er væk, deres livssituation er ligeledes blevet drastisk forbedret. Hun er gået frivillig indtil det, det har forbedret hendes og familiens liv drastisk… dog er hun handlet. Dette scenarium har jeg ikke så meget imod! Nuvel, hun ville nok ønske hun ikke skulle bolle alle disse Mænd, hvis hun på anden vis havde samme muligheder. Så mere af nød end af lyst… korrekt. Men nu er jeg heller overbevist om, ikke handlede kvinder, ville stille sig sådan til rådighed hvis Pengene ikke trak  :-P

 

Jeg har ikke med i overvejelserne, hvilket indflydelse det har på det Danske arbejdsmarked! eller hvorvidt det er rimelig bagmændene tjener store Penge på disse stakkels Piger! Det er en hel anden diskution… jeg tænker udelukkende på Pigen i ovenstående 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Hele debatten om handlede kvinder er vildt overdrevet. 

 

Langt de fleste udenlandske piger er her i DK på eget infinitiv fordi de kan tjene mere her end i deres eget land og de er meget bevidste om, at den nemme måde at fucxe mutter på er at trække offerkortet og true med at ringe til panserne - som i øvrigt helt kritikløst tager deres ord for gode varer.

 

 

Knus Pia 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg har ikke med i overvejelserne, hvilket indflydelse det har på det Danske arbejdsmarked!  

Men den bør du nok have med. For som du kan se i tråden , så bliver der lavet en forfærdelig masse krumspring, for at forklare hvorfor det ikke er så slem for de handlede kvinder. Hvorfor kvinderne er taknemmelige hvis de kan få en par hundrede af en kunde, så de kan forsørge deres børn. Samme logik vil nok også få en lille sulten afrikansk dreng til at være taknemmelig for en leverpostegsmad og en pik i røven fremfor at sulte syd for Sahara.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hele debatten om handlede kvinder er vildt overdrevet. 

 

Langt de fleste udenlandske piger er her i DK på eget infinitiv fordi de kan tjene mere her end i deres eget land og de er meget bevidste om, at den nemme måde at fucxe mutter på er at trække offerkortet og true med at ringe til panserne - som i øvrigt helt kritikløst tager deres ord for gode varer.

 

 

Knus Pia 

 

Tror nu også at mange af forbindelserne på det daglige plan er meget forretningsmæssige..... Alle skal jo have noget ud af det. Den som låner pengene ud og pigerne som låner pengene....Men som du siger, bliver de bustet, er det nok nemmere at hive offerkortet frem, for at få en bedre position og behandling.....men ellers er jeg meget enig..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Men den bør du nok have med. For som du kan se i tråden , så bliver der lavet en forfærdelig masse krumspring, for at forklare hvorfor det ikke er så slem for de handlede kvinder. Hvorfor kvinderne er taknemmelige hvis de kan få en par hundrede af en kunde, så de kan forsørge deres børn. Samme logik vil nok også få en lille sulten afrikansk dreng til at være taknemmelig for en leverpostegsmad og en pik i røven fremfor at sulte syd for Sahara.

Hvor kan du købe en Pige for en leverpostejmad i DK? ændrer logikken sig, hvis Drengen bor nord for Sahara?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nej

Nu er det ikke i størrelsesordenen en Leverpostejmad vi snakker i DK. Så langt fra. I mit sidste eksempel, kan en Rumænsk kvinde virkelig tjene en mængde penge som ændrer hendes liv drastisk (såfremt bagmænden ikke tager den største del, som jeg skitserer i sidste eksempel) på ingen måde sammenlignelig med en leverpostejmad der mætter i 2 timer. 

 

Selvom hun arbejder et dårligt sted, hvor Bagmanden tager 50 % af omsætningen, så kan hun på en god dag tjene det meste af en Månedsløn i Rumænien. Vel og mærket på de steder hvor jeg kender til, hvor de tager relativ almindelige Priser. 

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det ikke i størrelsesordenen en Leverpostejmad vi snakker i DK. Så langt fra. I mit sidste eksempel, kan en Rumænsk kvinde virkelig tjene en mængde penge som ændrer hendes liv drastisk (såfremt bagmænden ikke tager den største del, som jeg skitserer i sidste eksempel) på ingen måde sammenlignelig med en leverpostejmad der mætter i 2 timer. 

En håndmad kan da være meget mere værd i en sulten mave, end et kilo guld i en rumænsk bank. Hvis vi skal diskutere hvor godtgørende det er for handlede mennesker og hvor meget det er iorden at forbruge dem, så bør vi vel også tage hensyn til Biafra-drengens behov for kalorier.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Handlede Kvinder handler ikke om arbejdsforhold på det Danske arbejdsmarked!!!

 

Det handler om hvordan den handlede Kvinde har det! forhåbenlig er det da hende vi tænker på. Jeg gør i hvert fald. Hvis hun har det bedre i DK under de forhold hun arbejder fremfor i Rumænien hvor tingene med stor sandsynlighed ikke hænger sammen for hende, ja så tænker man ikke på hende, når man vil forhindre hende i at søge lykken!!!!

 

For mig er en handlet Kvinde. En som bliver holdt "fanget" købt og betalt og ikke modtager en krone selv… forkastelig!!!!! 

 

Ligeledes er det meget skidt, hvis bagmanden efterfølgende tager en meget stor andel af omsætningen, så hun nærmest ikke kan komme ud af hendes afhændighedsforhold igen. 

 

Enlig Mor fra Rumænien… kan ikke gå ned på bistandskontoret og hæve 15.000 kr i måneden som fattige Karina… Manden er smuttet uden hun modtager Penge.. Hun har enormt svært ved at give sine børn bare et nogenlunde liv, da arbejde ikke hænger på træerne dernede. Eller i hvert fald ikke arbejde, hvor hun kan forsørge familien på ordentlig vis. Hun bliver tilbudt at låne til rejsen, arbejde på klinik heroppe, har mulighed for ret hurtig at få betalt gælden af (bus danmark rumænien koster ikke alverden, det er jo ikke DSB der kører dem :wink:) Pludselig har hun muligheden for at forsørge familien, give børnene en ordentlig fremtid… væk nogle måneder ja… men fuldtids mor når hun er hjemme. Bedsteforældrene passer børnene når hun er væk, deres livssituation er ligeledes blevet drastisk forbedret. Hun er gået frivillig indtil det, det har forbedret hendes og familiens liv drastisk… dog er hun handlet. Dette scenarium har jeg ikke så meget imod! Nuvel, hun ville nok ønske hun ikke skulle bolle alle disse Mænd, hvis hun på anden vis havde samme muligheder. Så mere af nød end af lyst… korrekt. Men nu er jeg heller overbevist om, ikke handlede kvinder, ville stille sig sådan til rådighed hvis Pengene ikke trak  :-P

 

Jeg har ikke med i overvejelserne, hvilket indflydelse det har på det Danske arbejdsmarked! eller hvorvidt det er rimelig bagmændene tjener store Penge på disse stakkels Piger! Det er en hel anden diskution… jeg tænker udelukkende på Pigen i ovenstående 

 

En rumæner der låne et par håndører til bussen til Danmark, og som kan betale gælden med et par dages arbejde på ryggen, er jo ikke handlet. Hvor kommer det fra?

 

Det er de piger, der via hele setup'et bliver fanget i en gældsfælde, der står i urimeligt forhold til de ydelser de skumle bagmænd leverer, der er handlet. De bliver hurtigt tvunget ud i ting, der overskrider deres grænser, for at kunne afdrage den urimelige gæld inden for den tid bagmændene finder passende.

 

Det er måske OK for dig, fordi ville være meget værre for hende derhjemme i Rumænien?

 

Måske skulle vi bare invitere alle, der frivilligt vil til Danmark, og som har det værre end vi har og lade dem blive her, for det er umenneskeligt at sende dem tilbage til der hvor de kom fra?

 

Så tror jeg lynhurtigt vores indbyggertal bliver en to-cifret millionstørrelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

En rumæner der låne et par håndører til bussen til Danmark, og som kan betale gælden med et par dages arbejde på ryggen, er jo ikke handlet. Hvor kommer det fra?

 

Det er de piger, der via hele setup'et bliver fanget i en gældsfælde, der står i urimeligt forhold til de ydelser de skumle bagmænd leverer, der er handlet. De bliver hurtigt tvunget ud i ting, der overskrider deres grænser, for at kunne afdrage den urimelige gæld inden for den tid bagmændene finder passende.

 

Det er måske OK for dig, fordi ville være meget værre for hende derhjemme i Rumænien?

 

 

har skrevet mit svar til andet spørgsmål 2

 

Spørgsmål 1, nej bussen alene… måske 1000 kr som hun betaler af på et par dage, bliver formentlig ikke betragtet sådan. Men læs det som, det relativ hurtig kan ses en ende på tunnelen og hun i mellemtiden kan forsørge sin Familie. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...