Hop til indhold
Gæst

Jeg er ikke til handlede kvinder!

Recommended Posts

Starson, er dit evigt stridbare og trættekære sind noget, der er medfødt, eller ligger der andet bag? :ugeek:

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Dernæst er fx tabel 0.23 svar fra (EDIT:) personer der ikke har købt sex. Men sammenlign med tabel 0.17, hvor kun 4,7 % af sexkøberne ikke ville afholde sig fra sexkøb hos en handlet.

 

(EDIT:) Alle svarpersonerne i 0.23 og 0.25 har derfor et meget hypotetisk forhold til det de svarer på. Det er altid dårligt for validiteten.

 

Dine EDITs er forkerte.

 

Tabel 0.23 er svar fra både sexkøbende og ikke-sexkøbende. Så ikke alle i 0.23 og 0.25 (0.25: også svar fra både sexkøbende og ikke-sexkøbende) har et hypotetisk forhold til det de svarer på.

 

Prøv nu lige at læse den rapport ordentligt, inden du kommenterer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

. Der er redegjort for det du undre dig over.

 

Side 42 figur 6-1. Svar fra sex-købere og ikke andre.

 

 

EDIT: Jeg glemte først at takke dig for at linke til rapporten. Den er ret spændende! Fx er det også ret sjovt, at kun 8,6 % af sexkunderne ville afholde sig fra sexkøb, hvis de ikke havde råd!

 

Nu forholdt jeg mig jo især til at du henviste til nogle tabeller, hvor ikke-sexkunder har svaret. Jeg kan også sagtens forholde mig til alle mulige andre ting. Men det ville jo ikke være nødvendigt, hvis du var lidt mere omhyggelig med, hvad du vælger at bringe op i tråden.

 

Mht. den tabel, som du nu vælger at bringe ind i tråden, så siger den ikke noget andet end det jeg sagde. Hvis du mener det, må du da gerne prøve at formulere, hvad det skulle være. Jeg fremhævede hvor mange sexkunder der siger at de ikke vil afholde sig fra at købe hos en handlet. Tabellen ser på hvor mange der siger de vil undlade at købe hos en handlet. At de to tal ikke giver 100 % tilsammen skyldes det simple forhold, at der er flere svarkategorier, nemlig hhv. "hverken enig eller uenig" og "ved ikke". Man kan jo vinkle sine udsagn for at manipulere. Mit udsagn handlede om hvor mange der er mere eller mindre "ligeglade" målt på deres handletilbøjelighed. Tabellen viser hvor mange der helt sikkert ikke er ligeglade. Men residualet (altså dem der ikke er med tabellen), dem ved vi ikke om er ligeglade eller ej - eller om de svarer sådan, fordi de enten er tvivl om hvad de faktisk ville gøre eller fordi de er tvivl om hvad begrebet dækker over.

 

 
Groes-Greens forskning??. Han accepterer bare ikke definitionen på "handlede kvinder". Han mener ikke der er noget galt i, at kvinderne bliver hjulpet til Danmark af pengegriske hajer, der tvinger kvinderne til at tjene penge under et tidspres, der kaster dem ud i at gøre ting, der klart overskrider normale menneskers grænser. Man skal være afstumpet, hvis man vil købe seksuelle ydelser af disse kvinder. Men der er jo så åbenbart flere herinde, der har det fint med det, og dem ved jeg godt hvad jeg vil kalde.

 

 

Din udlægning af Groes-Green er en forsimpling. Han er såmænd heller ikke alene, men bare en af de kendte herhjemme, når det gælder menneskehandel inden for prostitution. Helt kort kan man jo bare (som allerede nævnt af andre i tråden) med fordel benytte lidt flere nuancer end "handlet" eller "ikke-handlet". Der er mange måder at blive handlet på. Og når nogen handlede selv lader sig handle igen efter deportation (men uden trusler/gæld), så er de nok ikke bare "ofre". Det er et anerkendt synspunkt i international migrationsforskning.

 

Jeg (og forskningen) forklejner ikke dem der er ofre - kun hvor mange de er. Hvis man kalder alle handlede for "ofre", så går man galt i byen. I hvert fald er der nogen der er temmelig meget mere ofre i gruppen af handlede end andre.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dine EDITs er forkerte.

 

Tabel 0.23 er svar fra både sexkøbende og ikke-sexkøbende. Så ikke alle i 0.23 og 0.25 (0.25: også svar fra både sexkøbende og ikke-sexkøbende) har et hypotetisk forhold til det de svarer på.

 

 

 

Ja, du har ret. Det var det ekseperimentelle design, der afledte mig. Men det er stadig sådan at langt hovedparten i de to tabeller (svarer at de) ikke har købt sex. Så min indvending er stadig gyldig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Spørgsmålet til mænd i undersøgelsen var ikke "Ville du købe sex hos en handlet kvinde?". De har svaret på et spørgsmål med en anden ordlyd, og så er formuleringen rettet bagefter så det bedre kan bruges som skyts. Jeg kan dog ikke huske den oprindelige formulering, og jeg deltog jo ikke i undersøgelsen.

 

Med det sagt: Jeg ville naturligvis hellere gnave mine testikler af end at jeg ville købe sex hos en kvinde der var tvunget til det.

 

 

....

Nu forholdt jeg mig jo især til at du henviste til nogle tabeller, hvor ikke-sexkunder har svaret. Jeg kan også sagtens forholde mig til alle mulige andre ting. Men det ville jo ikke være nødvendigt, hvis du var lidt mere omhyggelig med, hvad du vælger at bringe op i tråden.

.....

 

Jeg bragte disse tabeller på banen, fordi Gentleman and a Scholar påstår, at spørgsmålet i undersøgelsen er manipuleret ved, at man har spurgt respondenterne om noget, og i rapporten manipuleret ved at omformulere spørgsmålet. Se citat ovenfor. I tabel 0.23 og 0.25 står spørgsmålet, og jeg bad om dokumentation for den påståede manipulation. Har til dato, af gode grunde, ikke fået svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil lige sige, at jeg på ingen måde ved om der UBEVIDST eller BEVIDST er blevet manipuleret i rapporten fra Rambøll.

 

Men jeg mener derimod, at den uden tvivl er blevet biased. Om det så skyldes bevidst manipulation, uvidenhed eller amatørisme fra enten Rambøll eller ministeriet, er for mig uvist

 

Et andet eksempel på, at rapporten er biased er valgmulighederne under spørgsmålet om "Hvorfor har du købt sex af prostituerede?"

 

Her skal man på en skala angive enighed/uenighed med "For mig er sex en vare som andre varer, man kan købe for penge"

 

Altså en "vare" (implicit at man køber en andens krop), og IKKE en ydelse (underforstået på samme måde som når man køber massage- og andre serviceydelser)

 

Man kan selvfølgelig svare, at man er uenig. Men man får altså ikke lov til at svare det, som er reelt: at sexkøb er et køb af en ydelse (som selvfølgelig skal være mellem ligeværdige parter, på samme måde som når man køber en omgang masssage hos en massør.)

 

Og noget tyder på, at respondenterne har været i vildrede over dette spørgsmål, jf. den spredning af svar der er givet.

 

For mig er det meget uforståeligt, at man laver sådanne "bommerter" i en statistisk set fint gennemarbejdet rapport.

 

Filosoffen.....  du ved godt at i Sverige og i visse kredse i Danmark opererer man med falsk bevidsthed....Så hvis Starson45 eller andre har besuttet sig for at sådan skal tingene være, så har de ret, og uanset hvad du ellers mener, føler , tænker, er irrelevant, da du har en "falsk bevidsthed" , og ved ikke bedre, og så bør du hjælpes...  :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I denne tråd er det vist slået fast med syvtommersøm: Artiklen i Politiken, som Havnebumsen startede denne debat med, har fået en markant vinkling af journalisten. Måske endda mere, end selve undersøgelsen kan bære.

Sådan gør journalister.

Vinkler tingene for os.

 

Det kan endda være, at selve undersøgelsen er en smule tendentiøs.

Sådan gør analyseinstitutter.

Stiller spørgsmålene og fortolker svarene for os.

 

Det kan vi sidde og pille i dag ud og dag ind. Godt nok.

 

Men glem nu ikke det væsentlige: Ville du have sex med en handlet kvinde?

Mit svar er NEJ, - jeg ville have det forfærdeligt med mig selv, hvis jeg opdagede, at det var sket.

 

Hvis dit svar er nej, må du uvægerligt forholde dig til, hvordan du så vil undgå dét i prostitutionsjunglen?

 

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad DU skal gøre for at undgå at havne i den situation, men jeg kan berette, hvilke overvejelser jeg selv gør.

 

For det første holder jeg mig langt væk fra afrikanske og sydamerikanske kvinder.

For det andet holder jeg mig langt væk fra østeuropæiske kvinder.

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue deres situation og jeg TROR, at der meget ofte er noget organiseret kriminalitet bagved.

For det tredje holder jeg mig langt væk fra ”Døgnåbent”. Helt ærligt, man skal ikke have en doktorgrad for at regne ud, at her er det stor risiko for, at noget ikke er som det burde være. Siamgirls i København er dog en undtagelse, som jeg fandt frem til via fremragende anmeldelser på EG og jeg er enig med Bananas: Her kan man godt lægge sig ned og nyde livet.

 

For det fjerde?

 

Nu bliver det svært, for det er her, at man skal bruge sin sunde fornuft. Jeg gør mig hver eneste gang umage med at vejre stemningen ved at tale med pigen og lægge mærke til, hvordan tingene er indrettet. Det er let nok med mine faste, for der har jeg et næsten venskabeligt/kærligt forhold, hvor vi ved ret meget om hinanden. Men nye steder skruer jeg op for opmærksomheden og sørger for, at det ikke er alt blodet, der søger nedad.

 

Der skal også være rigeligt til det store hoved.

 

Og nu tilbage til undersøgelsen:

Jeg TROR simpelthen ikke på, at 1 ud af 7 mænd er ligeglade. Der skal selvfølgelig nok være nogen, men dem må vi jo så se at få oplyst om, at det IKKE er en mulighed at være ligeglad.

 

De kvinder, som er handlede kvinder, oplever så ubeskrivelige ting, at det ikke er til at holde ud at tænke på.

 

/Soi

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Det kan være praktisk at have døgnåbent og så sove i de døde perioder. Pigerne vil gerne tjene penge og det vil være surt fx at betale ca. 650 euro for en lejlighed i Flensborg for en uge og så ikke kunne hive pengene hjem, fordi markedet er sløvt. Så den med at døgnåbent lugter af handlet virker besynderligt.

 

Hvis man synes det klinger som gode arbejdsbetingelser fortæller det vist også noget om, at man reelt er lige glad med pigernes ve og vel. Ja, men så man da måske bilde sig selv ind, at det i hvert fald ikke er så slemt som at besøge en handlet pige.

 

Mange af dens slags piger tager til f.eks Danmark eller Tyskland af sociale årsager (nød) og ikke fordi de har et højt sexdrive eller hvad man ellers bilder sig ind.  Personligt synes at man skal fravælge den slags, og i det hele taget holde sig fra piger hvor man har på fornemmelsen at de fastholdes i erhvervet af årsager der ikke vurderes sunde, og hvor der med rette kan sættes spørgsmålstegne ved den frie vilje og lyst glæde ved at servicere mænd.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er en handlet pige?  Jeg vil ikke selv besøge en hvis det er i den værst tænkelige udgave.

Feministerne har det let , hvis pigen har betalt andre for at arengere rejse, indkvartering ol. er hun handlet.

Er jeg så handlet når mit firma sender mig til Norge; Sverige, Egypten og andre steder?

I Norge har jeg set hvordan sorte piger, nigerianere, har overtaget markedet efter forbudet, her kan man tale on handlede kvinder og fejlslagen politik.

Forstå mig rigtigt; jeg vil ikke besøge en kvinde der betaler til en alfons.

 

Redigeret af Gungner

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det nok kun et mindretal af danske mænd der besøger prostituerede så en ud af syv virker meget manipuleret. 

Skal man tro på tallene er ca. 14% danske mænd villige til at gå til en "handlet kvinde" Bullshit !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu er det nok kun et mindretal af danske mænd der besøger prostituerede så en ud af syv virker meget manipuleret. 

Skal man tro på tallene er ca. 14% danske mænd villige til at gå til en "handlet kvinde" Bullshit !

Når man læser rapporten finder man ud af de har en anden defination på "handlet" end dig og mig. Hun kan bl.a være frivillig handlet. Altså hvis hun skylder Penge væk og dermed frivillig bliver Luder, ja så er hun handlet :eek: Så har man en bedre forståelse for det er 1 ud af 7.... fremfor 1 ud af 1000

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Når man læser rapporten finder man ud af de har en anden defination på "handlet" end dig og mig. Hun kan bl.a være frivillig handlet. Altså hvis hun skylder Penge væk og dermed frivillig bliver Luder, ja så er hun handlet :eek: Så har man en bedre forståelse for det er 1 ud af 7.... fremfor 1 ud af 1000

 

Et sådanne situationer kan man med rette godt tillade sig at stille spørgsmål omkring graden af frivillighed, også selvom man er for køb og salg af sex. Problemet er jo bare, at det kan man som kunde ikke hverken vide eller finde ud af.  Men sørgeligt er det da, hvis frivilligheden skyldes, at pigen ikke ser andre muligheder, og egentlig heller ville lave noget andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Et sådanne situationer kan man med rette godt tillade sig at stille spørgsmål omkring graden af frivillighed, også selvom man er for køb og salg af sex. Problemet er jo bare, at det kan man som kunde ikke hverken vide eller finde ud af. Men sørgeligt er det da, hvis frivilligheden skyldes, at pigen ikke ser andre muligheder, og egentlig heller ville lave noget andet.

Den er lidt svær... For selvfølgelig ville det bedste være kløe i fissen. Påskønner og ønsker vi alle. Men sådan er det vel næppe ved alle. Nogle har vist de økonomiske interesser i højsædet.

Pigen med den uheldige regning... Som vælger prostitution for at komme ud af klemmen hurtigst muligt... altså regningen forsvinder jo næppe af hun ikke gør, har jeg ladet mig fortælle. Alternativet er måske kriminalitet hvor hun risikerer at blive bustet og hænger på den flere år frem. Altså beløbet hun skylder væk må jo ikke være for stort, hvis hun skal tjene dem på hæderlig vis nede i netto :-( for så kan det jo blive svært. I bund og grund en lidt svær situation at være i!

Men nej det er ikke ideel at købe sex af hende! For frivilligheden er der ikke fuld ud... man kan så diskutere om det er bedre at lade være for at se hvordan hun så klarer situationen. Alt andet lige synes jeg det er drastisk værre at købe sex af en pige som er spærret inde i en kælder og ikke ser en krone af dem selv, men uanset er vi ikke uenige om det sørgelige situation.

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Handlede kvinder er noget gris. :(

 

Mærkeligt nok ikke, når det drejer sig om kvinder/piger, der bliver handlet/byttet for kameler og æreskodeks.

 

Så er det pludseligt noget privat, som man djævlendødemig ikke må have en negativ holdning til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Handlede kvinder er noget gris. :(

 

Mærkeligt nok ikke, når det drejer sig om kvinder/piger, der bliver handlet/byttet for kameler og æreskodeks.

 

Så er det pludseligt noget privat, som man djævlendødemig ikke må have en negativ holdning til.

 

Skal jeg forstå det sådan, at man rent privat kan bytte sig til en kamel hos dig. Sådan en kunne jeg faktisk godt tænke mig til at tage det værste på græsplænen. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal jeg forstå det sådan, at man rent privat kan bytte sig til en kamel hos dig. Sådan en kunne jeg faktisk godt tænke mig til at tage det værste på græsplænen. ;)

LOL. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Den er lidt svær... For selvfølgelig ville det bedste være kløe i fissen. Påskønner og ønsker vi alle. Men sådan er det vel næppe ved alle. Nogle har vist de økonomiske interesser i højsædet.

Pigen med den uheldige regning... Som vælger prostitution for at komme ud af klemmen hurtigst muligt... altså regningen forsvinder jo næppe af hun ikke gør, har jeg ladet mig fortælle. Alternativet er måske kriminalitet hvor hun risikerer at blive bustet og hænger på den flere år frem. Altså beløbet hun skylder væk må jo ikke være for stort, hvis hun skal tjene dem på hæderlig vis nede i netto :-( for så kan det jo blive svært. I bund og grund en lidt svær situation at være i!

Men nej det er ikke ideel at købe sex af hende! For frivilligheden er der ikke fuld ud... man kan så diskutere om det er bedre at lade være for at se hvordan hun så klarer situationen. Alt andet lige synes jeg det er drastisk værre at købe sex af en pige som er spærret inde i en kælder og ikke ser en krone af dem selv, men uanset er vi ikke uenige om det sørgelige situation.

Pigen får gælden fordi det koster at blive transporteret til Danmark af de skumle bagmænd. Hvis der ingen efterspørgsel er efter disse stakkels piger, kan det være de næste piger undlader at sætte sig i gæld for at komme til Danmark, når udsigterne til indkomst og mulighed for betaling af gælden er udsigtsløse. Altså dermed ingen gæld og de stakkels piger bliver hjemme og må forsøge at finde en anden måde at tjene til dagen og vejen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pigen får gælden fordi det koster at blive transporteret til Danmark af de skumle bagmænd.

Det er en formodning. Den kan lige så vel være opstået pga. narkomisbrug, eller måske bare ganske almindelig forbrugsgæld hos en ganske almindelig bank.

 

Hvis der ingen efterspørgsel er efter disse stakkels piger, kan det være de næste piger undlader at sætte sig i gæld for at komme til Danmark, når udsigterne til indkomst og mulighed for betaling af gælden er udsigtsløse. Altså dermed ingen gæld og de stakkels piger bliver hjemme og må forsøge at finde en anden måde at tjene til dagen og vejen.

Så vidt jeg ved, så kommer der massere af fattige østeropæiske mænd til Danmark for at arbejde, men som ikke har muligheden for at sælge sex. Så mon ikke også pigerne vil komme til Danmark selvom de ikke kan sælge sex???

I øvrigt, så bliver mange af disse østeropæiske mænd, der kommer til Danmark, rent faktisk også udnyttet på det groveste. Selvom de får en fin lønseddel, hvoraf der fremgår at de arbejder 37-timer pr. uge og får 100 i timen før skat/65 efter skat, så er sandhenden, at de arbejder 80-100 timer om ugen, og derved reelt kun får ca. 25 kroner i timen efter skat. Og så skal de måske også starte med at betale et "gebyr" på 5.000-10.000 af til en offentligt ansat "jobformidler" i deres hjemland, der har skaffet dem jobbet.

Det skal siges, at jeg har talt med flere østeropæiske mænd, som arbejder under disse forhold. Og at de gør det ganske frivilligt! De har alle oplyst, at de hellere vil arbejde under disse "fine" forhold i Danmark, end de vil arbejde under kummerlige i deres hjemlande.

Set i det perspektiv, vil jeg meget nødigt gøre mig til dommer over om en person er menneskehandlet eller ej. En sådan "dom" kan jo i sidste ende betyde, at man fratager en person muligheden for at komme ud af en livsbane som er så kummerlig, at vi i Danmark overhovedet ikke kan fatte det.

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er en formodning. Den kan lige så vel være opstået pga. narkomisbrug, eller måske bare ganske almindelig forbrugsgæld hos en ganske almindelig bank.

Så vidt jeg ved, så kommer der massere af fattige østeropæiske mænd til Danmark for at arbejde, men som ikke har muligheden for at sælge sex. Så mon ikke også pigerne vil komme til Danmark selvom de ikke kan sælge sex???

I øvrigt, så bliver mange af disse østeropæiske mænd, der kommer til Danmark, rent faktisk også udnyttet på det groveste. Selvom de får en fin lønseddel, hvoraf der fremgår at de arbejder 37-timer pr. uge og får 100 i timen før skat/65 efter skat, så er sandhenden, at de arbejder 80-100 timer om ugen, og derved reelt kun får ca. 25 kroner i timen efter skat. Og så skal de måske også starte med at betale et "gebyr" på 5.000-10.000 af til en offentligt ansat "jobformidler" i deres hjemland, der har skaffet dem jobbet.

Det skal siges, at jeg har talt med flere østeropæiske mænd, som arbejder under disse forhold. Og at de gør det ganske frivilligt! De har alle oplyst, at de hellere vil arbejde under disse "fine" forhold i Danmark, end de vil arbejde under kummerlige i deres hjemlande.

Set i det perspektiv, vil jeg meget nødigt gøre mig til dommer over om en person er menneskehandlet eller ej. En sådan "dom" kan jo i sidste ende betyde, at man fratager en person muligheden for at komme ud af en livsbane som er så kummerlig, at vi i Danmark overhovedet ikke kan fatte det.

Hvis pigen kommer af egen fri vilje uden indblading af skumle bagmænd, er hun naturligvis ikke handlet. Men det er ikke det vi taler om. Det nogle herinde ikke helt forstår er, at de piger der får "hjælp" til transporten og dermed sætter sig i gæld til skumle bagmænd, kommer i en situation, hvor de mere eller mindre er i et urimeligt afhængighedsforhold til disse skumle bagmænd. Disse piger er handlet. Og det er ikke en formodning, det er fakta.

Klart østeuropæiske arbejdere skal også have ordnede forhold. Hvem i alverden er så forskruet og mener noget andet? Totalt irralevant for emnet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

http://anonhq.com/prostitution-gulf-nations-ghanaian-women-sold-sex-slavery-kuwait/

Det er nok som ovenstående, at de fleste tænker sex slaver, og som alle her på stedet hurtigt kan blive enige om at tage afstand fra.

Mere kompliceret bliver det når det kommer til kvinder, der sælger sig selv af nød.

Her er mange ret gode til at overbevise sig selv om, at de faktisk gør pigerne en tjeneste. "Jamen, hun kan jo bare lade være" argumentet. Redder sjælefreden hos mangt en lidderlig sex kunde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

http://anonhq.com/prostitution-gulf-nations-ghanaian-women-sold-sex-slavery-kuwait/

Det er nok som ovenstående, at de fleste tænker sex slaver, og som alle her på stedet hurtigt kan blive enige om at tage afstand fra.

Mere kompliceret bliver det når det kommer til kvinder, der sælger sig selv af nød.

Her er mange ret gode til at overbevise sig selv om, at de faktisk gør pigerne en tjeneste. "Jamen, hun kan jo bare lade være" argumentet. Redder sjælefreden hos mangt en lidderlig sex kunde.

 

jamen så skal vi jo til at definere nød!!  Er generel pengemangel nød?  Er det at få lidt ekstra til luksus nød?? Hvor er grænsen så??

 

Når man nu leverer ydelser mod betaling ( Og vi ikke snakker tvang...) , er det så nød? tror ikke man kan gøre det op så enkelt, men jeg synes faktisk Sine Plambech og hendes kollega har gjort et godt stykke arbejde

 

 

 

http://www.diis.dk/eksperter/plambech

 

http://www.kvinfo.dk/side/634/action/2/vis/15812/

 

http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE223662/lykken-er-en-datter-i-danmark/

 

men også hendes kollega Christian Groes.

De gør ihvertfald et forsøg på at mane alle myterne i jorden og kaste lys over land,  i mine øjne.  Her er der gjort et forsøg på at bruge videnskabelige og saglige fakta.

 

http://rucforsk.ruc.dk/site/person/cgroes

http://videnskab.dk/profil/christian-groes-green

 

http://tanjarahm.dk/46-politiken-christian-groes-30-nov-2014/

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis pigen kommer af egen fri vilje uden indblading af skumle bagmænd, er hun naturligvis ikke handlet.

Enig.

 

Men det er ikke det vi taler om.

Hvorfor begynder du så med en udredning om, at hvis der ikke var efterspørgsel (f.eks. forbud mod købesex?), så ville pigerne ikke kommer til DK?

Mit svar, tydeliggøre bare, at selvom efterspørgslen forsvandt, så vil pigerne forsat vil komme til DK og blive udnyttet på det groveste. Det vil bare ske i andre brancher end i sexbranchen.

 

Det nogle herinde ikke helt forstår er, at de piger der får "hjælp" til transporten og dermed sætter sig i gæld til skumle bagmænd, kommer i en situation, hvor de mere eller mindre er i et urimeligt afhængighedsforhold til disse skumle bagmænd. Disse piger er handlet. Og det er ikke en formodning, det er fakta.

Tjaa, det kan godt være du mener det. Fakta er, at det slet ikke er så simpelt at definere. F.eks. kan du klart definere et "urimeligt afhængighedsforhold" i et kulturelt østeuropæisk fattigdoms-perspektiv??

Men i forhold til din "fakta", så er det også "fakta", at der er nogle menneske (hattedamerne?) der gerne gerne vil "hjælpe" en masse stakkels mennesker, der af nød og fattigdom kommer til Danmark for at arbejde som prostituerede. De har derfor en interesse i af definerer dem som "menneskehandlet" fordi de derved bedre kan få folkelig opbakning (og offentlige midler) til at få lov til at "hjælpe" disse mennesker. For hvis disse mennesker bare blev defineret som fattige mennesker der forsøger at finde en vej ud af fattigdom, så vil det nærmest være umuligt af finde opbakning (offentlige midler) hertil..

 

Klart østeuropæiske arbejdere skal også have ordnede forhold. Hvem i alverden er så forskruet og mener noget andet? Totalt irralevant for emnet.

Problemet er bare, at de østeuropæiske arbejdere allerede føler, at de har ordnede forhold i forhold til deres hjemlande, selvom vi her i Danmark vil betegne dem som menneskehandlede/groft udnyttede. Og dette er bestemt ikke irrelevant i forhold til emnet.

Det primære problem med handlede kvinder ligger i den ekstreme fattigdom kvinderne oplever i deres hjemlande. Så hvis man skal have løst problemet med de handlede kvinder, så vil den eneste reelle løsning herpå være, at få disse kvinder trukket ud af den fattigdom.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Generelt bør vi jo nok kæmpe for at forholdene og vilkårene for disse mennesker forbedres, istedet for at straffe dem og fratage dem retten til at bestemme, hvad de gerne vil gøre selv...???

 

De handlede piger bliver vel ikke straffet, med mindre de har forbrudt sig på landet love i øvrigt ???

 

Det er forhåbentlig bagmændene, der straffes.

 

Hvis pigerne gerne vil sælge sex i Danmark, så er der da ingen i denne verden, der kan forhindre dem i det, naturligvis forudsat de har de fornødne tilladelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...