Hop til indhold
Gæst

Jeg er ikke til handlede kvinder!

Recommended Posts

Gæst

Dårlig debatstil er at præsentere hear-say som fakta.

Side 42 figur 6-1. Der har du det rene resultat udelukkende for sex-kunder. Bestemt ikke mere opmuntrende

Og du påstår stadig, at der er manipuleret med spørgsmålet? Hvor har du det fra? Spørgsmålet står jo lysende klart i rapporeten og du har ikke selv deltaget i undersøgelsen.? Jeg undre mig bare over din påstand.

Hvad vil man overordnet give indtryk af med rapporten? Hvad er agendaen? For rapporter skifte ofte karakter alt efter, hvem som har udført dem. Eksempelvis købesexforbudet i sverige.. Der er undersøgelser der viser forholdende for de prostitueret er blevet forbedret og forværret. Alt efter hvad man ønsker at fremvise. Sjældent noget er 100 % objektiv. Eksempelvis ved denne rapport, hvorfor er derfremhævet en case med det værst tænkelige eksempel, en kvinde som er i en enormt uheldig situation. Havde rapporten ikke været mere objektiv, hvis man ligeledes havde fremhævet et eksempel med en pige som synes det var fantastisk? Men hun er åbenbart ikke interessant for resultatet af rapporten.

Zoom ud, mener du ærlig talt 1/7 mænd skulle finde det i orden, at have sex med handlede kvinder? Have sex med en kvinde som mod hendes vilje bliver holdt som slave og udnyttet :-( er din omgangskreds virkelig så afstumpet? Min er ikke!!!! Tror ikke jeg kender en eneste der kunne få sig selv til at sige det er i orden. Kender ikke umiddelbart nogen som er så afstumpet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad vil man overordnet give indtryk af med rapporten? Hvad er agendaen? For rapporter skifte ofte karakter alt efter, hvem som har udført dem. Eksempelvis købesexforbudet i sverige.. Der er undersøgelser der viser forholdende for de prostitueret er blevet forbedret og forværret. Alt efter hvad man ønsker at fremvise. Sjældent noget er 100 % objektiv. Eksempelvis ved denne rapport, hvorfor er derfremhævet en case med det værst tænkelige eksempel, en kvinde som er i en enormt uheldig situation. Havde rapporten ikke været mere objektiv, hvis man ligeledes havde fremhævet et eksempel med en pige som synes det var fantastisk? Men hun er åbenbart ikke interessant for resultatet af rapporten.

Zoom ud, mener du ærlig talt 1/7 mænd skulle finde det i orden, at have sex med handlede kvinder? Have sex med en kvinde som mod hendes vilje bliver holdt som slave og udnyttet :-( er din omgangskreds virkelig så afstumpet? Min er ikke!!!! Tror ikke jeg kender en eneste der kunne få sig selv til at sige det er i orden. Kender ikke umiddelbart nogen som er så afstumpet

Manu Sareen, som har bestilt rapporten, mener, trods resultatet, ikke at et forbud er vejen at gå.

Så jeg ved ikke hvor du vil hen med det?

Der er også meget få, om nogen, afstumpede mennesker i min omgangskreds, og alligevel foregår der vanvittige og ubegribelige ting i Verden.

Ved heller ikke hvor du vil hen med det?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så vidt som jeg forstår rapporten, så er spørgsmålene om handlede kvinder kun givet til dem, som faktisk går til prostituerede. Det er, så vidt jeg husker, kun ca. 15% af danske mænd der falder i den kategori. Og hvis 15% af disse ikke tager afstand for sex med handlede kvinder, så siger dette maksimalt noget om 2,25% af danske mænd - altså én ud af 44.

 

Så, baseret på rapporten, bude udsagnet ikke hedde 'Forskning viser desuden, at hver syvende danske mand ikke tager afstand fra sexkøb af handlede prostituerede', men i stedet 'Forskning viser desuden, at hver firerfyrretyvende danske mand ikke tager afstand fra sexkøb af handlede prostituerede' - men det er bare ikke lige så interessant et udsagn...

Redigeret af HenrikDK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Manu Sareen, som har bestilt rapporten, mener, trods resultatet, ikke at et forbud er vejen at gå.

Så jeg ved ikke hvor du vil hen med det?

Der er også meget få, om nogen, afstumpede mennesker i min omgangskreds, og alligevel foregår der vanvittige og ubegribelige ting i Verden.

Ved heller ikke hvor du vil hen med det?

Læs mit skriv igen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så vidt som jeg forstår rapporten, så er spørgsmålene om handlede kvinder kun givet til dem, som faktisk går til prostituerede. Det er, så vidt jeg husker, kun ca. 15% af danske mænd der falder i den kategori. Og hvis 15% af disse ikke tager afstand for sex med handlede kvinder, så siger dette maksimalt noget om 2,25% af danske mænd - altså én ud af 44.

 

Så, baseret på rapporten, bude udsagnet ikke hedde 'Forskning viser desuden, at hver syvende danske mand ikke tager afstand fra sexkøb af handlede prostituerede', men i stedet 'Forskning viser desuden, at hver firerfyrretyvende danske mand ikke tager afstand fra sexkøb af handlede prostituerede' - men det er bare ikke lige så interessant et udsagn...

Når Hr og Fru danmark hører betegnelsen 'handlet kvinde' så forestiller de sig tit en person der er handlet - solgt/købt - som en brugt brændeovn på DBA - intet er mere forkert. Når de mænd ikke pr. automatik tager afstand fra at købe sex af handlede kvinder, så er det fordi de godt ved at betegnelsen 'handlet kvinde' kun i meget sjældne tilfælde dækker 'handlet mod sin vilje = sexslave'. 

Betegnelsen 'handlet' dækker personer der bl. a. er hjulpet af en 'bagmand/-kvinde' tit mod betaling for ulejligheden og sandsynligvis ikke sjældent en høj betaling, men den 'handlede' har været inforstået og har i stort set alle  tilfælde selv henvendt sig for hjælp til rejse og ophold og for kvinder i sexarbejde har i flg. Københavns politi mere end 98% af kvinderne ved rejsestart vidst hvad de skulle beskæftige sig med.

Dette emne har været oppe adskillige gange, de fleste kender sammenhængen - også Starson - men han benytter enhver mulighed for at trolle om dette emne. 

Jeg hopper ikke i Starsons fælde og bruger en masse ressourcer på at henvise til Interview med migrerede kvinder, SFI, Gadejuristen og forskningsresultater af bl. a. Signe Plambeck , 

Kvinderne er kommet hertil fordi det er det bedste de kan gøre i deres nuværende situation - det er den bedste måde for dem at overleve på og det de ser som den bedste måde at forbedre deres muligheder for at opnå en bedre fremtid - nøjagtigt ligesom da min bedstefader, og mange med ham, tog til Amerika for at prøve lykken i 1880'erne. De fleste gik det godt , nogle tog hjem igen og enkelte gik til grunde i processen. De kvinder der 'handlet' men stadig frivilligt kommer herop for at sælge sex, hjælper vi bedst ved at behandle dem respektfuldt som vi behandler alle andre og købe den vare de udbyder, hvis den er eftertragtet for os. De kvinder der er i risiko for at gå til grunde skal vi allesammen hjælpe til et andet liv - hvis de selv ønsker det.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken  :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Når Hr og Fru danmark hører betegnelsen 'handlet kvinde' så forestiller de sig tit en person der er handlet - solgt/købt - som en brugt brændeovn på DBA - intet er mere forkert. Når de mænd ikke pr. automatik tager afstand fra at købe sex af handlede kvinder, så er det fordi de godt ved at betegnelsen 'handlet kvinde' kun i meget sjældne tilfælde dækker 'handlet mod sin vilje = sexslave'.

Betegnelsen 'handlet' dækker personer der bl. a. er hjulpet af en 'bagmand/-kvinde' tit mod betaling for ulejligheden og sandsynligvis ikke sjældent en høj betaling, men den 'handlede' har været inforstået og har i stort set alle tilfælde selv henvendt sig for hjælp til rejse og ophold og for kvinder i sexarbejde har i flg. Københavns politi mere end 98% af kvinderne ved rejsestart vidst hvad de skulle beskæftige sig med.

Dette emne har været oppe adskillige gange, de fleste kender sammenhængen - også Starson - men han benytter enhver mulighed for at trolle om dette emne.

Jeg hopper ikke i Starsons fælde og bruger en masse ressourcer på at henvise til Interview med migrerede kvinder, SFI, Gadejuristen og forskningsresultater af bl. a. Signe Plambeck ,

Kvinderne er kommet hertil fordi det er det bedste de kan gøre i deres nuværende situation - det er den bedste måde for dem at overleve på og det de ser som den bedste måde at forbedre deres muligheder for at opnå en bedre fremtid - nøjagtigt ligesom da min bedstefader, og mange med ham, tog til Amerika for at prøve lykken i 1880'erne. De fleste gik det godt , nogle tog hjem igen og enkelte gik til grunde i processen. De kvinder der 'handlet' men stadig frivilligt kommer herop for at sælge sex, hjælper vi bedst ved at behandle dem respektfuldt som vi behandler alle andre og købe den vare de udbyder, hvis den er eftertragtet for os. De kvinder der er i risiko for at gå til grunde skal vi allesammen hjælpe til et andet liv - hvis de selv ønsker det.

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Hr. Bundstok

Også du påstod, at det famøse spørgsmål var manipuleret, men du forstummede, da jeg viste dig rapporten.

Det er måske fra dig Gentleman and a scholar har sit hear-say fra. Og det gør bestemt ikke påstanden mere troværdig. Tværtimod.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lidt interesseret i at høre, hvorfra du har det der med at spørgsmålene er manipuleret?

 

 

Bare det, at bruge ordet "menneskehandlet" i en spørgeskema-undersøgelse om købesex er manipulerende, idet "menneskehandlet" ikke er klart/ens defineret blandt almindelige mennesker.

 

Den efterfølgende debat har vist, at "købesex med en menneskehandlet" er det samme som voldtægt/tvang.

 

Rambøll (og ministeriet) har uden tvivl været opmærksomme på dette, inden de påbegyndte undersøgelsen, hvilket understøttes af, at de finder det nødvendigt/interessant at lave en kontrolgruppe mv. på netop dette sprøgsmål.

 

Det er derfor manipulerende, at spørgsmålene ikke have været formuleret med ordene "voldtægt" eller "tvang", istedet for "menneskehandlet".

 

I øvrigt bør man tage Rambøll-rapporten med et gran salt. I deres indledning skriver de bl.a.:

 

I fortolkningen af resultaterne skal man være opmærksom på, at det ikke er uproblematisk at spørge om erfaringer med sexkøb. Fra surveyforskningen ved man nemlig, at respondenter typisk lægger en dæmper på deres reelle holdninger eller underdriver deres adfærdsmønstre, hvis de bliver spurgt om et emne, der er kontroversielt, ømtåleligt eller blot upopulært. Fx er det alment kendt, at undersøgelser om befolkningens tobaks- eller alkoholvaner typisk under-estimerer det reelle forbrug. Simpelthen fordi respondenterne ikke er helt ærlige om, hvor meget de i virkeligheden ryger eller drikker. På samme måde er det rimeligt at antage, at en del af undersøgelsens deltagere ikke ærligt angiver et sexforbrug eller underdriver hyppigheden af forbruget. Dermed er fx omfanget af danske mænds sexkøb formentlig en underdrivelse af den sande andel af den mandlige befolkning, der har købt sex. Hvor stor en underdrivelse, der er tale om, er der dog intet belæg for at konkludere.

 

At de slet ikke forholder sig til, at der i forbindelse med seksuelle forhold, er helt særlige forhold der er gældende, f.eks. at der er en del der har svært ved at tage emnet seriøst, samt at der er en del, der godt kan lide, at give provokerende svar (hvilket debatterne her på EG viser), er egentligt underligt.

 

Prøv f.eks. at tænk tilbage på dengang man i folkeskolen havde undervisning om henholdvis "rygning", "alkoholmisbrug" og "sex".... de to første emner, blev taget rimeligt seriøst af alle, men i forbindelse det sidste emne, blev der godt nok fniset end del, og fortalt lumre jokes, og fortalt overdrevne røverhistorier om ens seksuelle erfaringer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er måske lidt ensporet at køre med "køb dansk" sloganet, er det ikke?? Hvis fire piger fra Polen taler sammen om at leje en lejlighed i Danmark i tre uger, så de kan rejse hjem med ti gange mere end de kunne tjene i deres hjemland, er det så ikke fuldt forståeligt?

Tag f.eks Sweet Julia eller spanske Roxana som momentvist tager et par ugers ophold i Danmark. Er der nogen (som har besøgt dem), der i den vildeste fantasi kan forestille dem som handlede kvinder??

Jeg vil gerne smage varer fra udlandet, men jeg vil ikke have handlet. Hvis der står ordet "døgnåbent", hvis hendes annonce er fyldt med løgn og falske billeder eller hvis hun kommer fra Nigeria, så kommer jeg ikke forbi.

Redigeret af Tip toe

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er måske lidt ensporet at køre med "køb dansk" sloganet, er det ikke?? 

 

Jow jeg er delvist enig med dig i det. Parolen "Køb dansk" er ensidig på den måde at den udgrænser svenske, norske og engelsk piger.

I virkeligheden burde den hedde "køb ikke østeuropæisk" eller endnu bedre "køb ikke handlede kvinder" 

Jeg vil helst ikke begå de samme fejl som andre (både af rent menneskelige/etiske hensyn, men også for ikke at få en dårlig oplevelse) og derfor kan jeg godt tilslutte mig parolen "køb dansk" med de nævnte forbehold. 

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Og? Hvor vil du hen med det?

synes nu ikke mit skriv er så svært at følge, men prøver at udpensle det.

 

Er rapporten objektiv? jeg synes der kan sættes spørgsmålstegn ved det! Jeg læser en agenda i rapporten som der i øvrigt er i mange andre rapporter.

 

7/10 mænd er for købesex. Hvis man tager skrækscenariet med den uheldige Pige, har man mulighed for at præge resultatet, så 20 % færre Mænd finder købesex i orden. Lidt pudsigt man ikke i samme ombæring prøver den anden vej… tag pigen som er glad for arbejdet og lad hende lave en case. Ville 20 % flere mænd, så finde købesex i orden? Ved vi ikke, for det er ikke i rapportens interesse, at finde ud af om flere mænd ville være for… kun færre mænd. Spørgerne for kun serveret det dårlige scenarium eller intet den gode historie er der ingen interesse for. Man har heller gjort sig den ulejlighed, at spørge om hvis man reducerede nogle af problemmerne i Branchen menneskehandel etc, ville man så finde købesex mere i orden? 

 

Så det er en lidt præget Rapport i den retning man ønsker! Hvilket fører videre til det næste punkt.

 

En handlet kvinde må betragtes som en der er købt og betalt! og evt lejes ud til Mænd… altså menneskehandel.

 

1 ud af 7 Mænd finder det i orden, at besøge en Menneskehandlet Kvinde, som bliver holdt som Slave… NEJ… er der ingen der får mig overbevist om!!!! 1 ud af 7 Mænd er ikke så afstumpede. Måske på den lukkede afdeling, hvis man har lavet undersøgelsen der! Men ikke i samfundet som helhed.. 1 ud af 100 måske. Du kender ikke selv nogen som er så afstumpet, jeg heller ikke... i denne tråd har ingen givet udtryk for de er så afstumpet. Det er ikke 1 ud af 7.

 

Hvordan Rapporten er skruet sammen, så det kommer til at fremstå som det ved jeg ikke. Har ikke selv deltaget. Måske som Henrikdk antyder, at man ikke svarer ja/nej men der eksempelvis er 5 forskellige svarmuligheder hvor dem som har lavet rapporten, har taget en af svarmulighederne som værende man finder det i orden. Hvis man havde spurgte testpersonen direkte ja/nej, havde personen nok svaret nej. 

 

Måske rapporten bliver bygget op, så testpersonen får en ide om en handlet kvinde også omfatter en prostitueret, som skylder penge væk og dermed bliver nød til prostitution. ( da almindelig arbejde ikke kan skaffe mængden af penge) Her kan det godt være 1/7 svarer det er ok! De tænker måske… tja det er vel ligeså godt at hun vælger prostitution som betaling fremfor kriminalitet, nu hun sidder i den dumme situation.

 

Som filosoffen skriver, hvor ærlig har testpersonerne svaret hele vejen igennem? Rapporten ligger selv op til, man skal have det i mente. Hvis der er mange spørgsmål ( må der have været) har man så fuld focus på hver enkelt? eller har man i farten misforstået noget.

 

Summa summarum… Kan godt være du kan bevæge dig rundt i bybilledet og se 1 ud af 7, som synes det er i orden at betale for at have sex med en Kvinde som bliver holdt i en slavelignende tilstand. Jeg kan ikke og nægter at tro det er sådan. Der er fiflet med et eller andet ellers er deres defination af en handlet Kvinde ganske anderledes af min

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

synes nu ikke mit skriv er så svært at følge, men prøver at udpensle det.

Er rapporten objektiv? jeg synes der kan sættes spørgsmålstegn ved det! Jeg læser en agenda i rapporten som der i øvrigt er i mange andre rapporter.

7/10 mænd er for købesex. Hvis man tager skrækscenariet med den uheldige Pige, har man mulighed for at præge resultatet, så 20 % færre Mænd finder købesex i orden. Lidt pudsigt man ikke i samme ombæring prøver den anden vej… tag pigen som er glad for arbejdet og lad hende lave en case. Ville 20 % flere mænd, så finde købesex i orden? Ved vi ikke, for det er ikke i rapportens interesse, at finde ud af om flere mænd ville være for… kun færre mænd. Spørgerne for kun serveret det dårlige scenarium eller intet den gode historie er der ingen interesse for. Man har heller gjort sig den ulejlighed, at spørge om hvis man reducerede nogle af problemmerne i Branchen menneskehandel etc, ville man så finde købesex mere i orden?

Så det er en lidt præget Rapport i den retning man ønsker! Hvilket fører videre til det næste punkt.

En handlet kvinde må betragtes som en der er købt og betalt! og evt lejes ud til Mænd… altså menneskehandel.

1 ud af 7 Mænd finder det i orden, at besøge en Menneskehandlet Kvinde, som bliver holdt som Slave… NEJ… er der ingen der får mig overbevist om!!!! 1 ud af 7 Mænd er ikke så afstumpede. Måske på den lukkede afdeling, hvis man har lavet undersøgelsen der! Men ikke i samfundet som helhed.. 1 ud af 100 måske. Du kender ikke selv nogen som er så afstumpet, jeg heller ikke... i denne tråd har ingen givet udtryk for de er så afstumpet. Det er ikke 1 ud af 7.

Hvordan Rapporten er skruet sammen, så det kommer til at fremstå som det ved jeg ikke. Har ikke selv deltaget. Måske som Henrikdk antyder, at man ikke svarer ja/nej men der eksempelvis er 5 forskellige svarmuligheder hvor dem som har lavet rapporten, har taget en af svarmulighederne som værende man finder det i orden. Hvis man havde spurgte testpersonen direkte ja/nej, havde personen nok svaret nej.

Måske rapporten bliver bygget op, så testpersonen får en ide om en handlet kvinde også omfatter en prostitueret, som skylder penge væk og dermed bliver nød til prostitution. ( da almindelig arbejde ikke kan skaffe mængden af penge) Her kan det godt være 1/7 svarer det er ok! De tænker måske… tja det er vel ligeså godt at hun vælger prostitution som betaling fremfor kriminalitet, nu hun sidder i den dumme situation.

Som filosoffen skriver, hvor ærlig har testpersonerne svaret hele vejen igennem? Rapporten ligger selv op til, man skal have det i mente. Hvis der er mange spørgsmål ( må der have været) har man så fuld focus på hver enkelt? eller har man i farten misforstået noget.

Summa summarum… Kan godt være du kan bevæge dig rundt i bybilledet og se 1 ud af 7, som synes det er i orden at betale for at have sex med en Kvinde som bliver holdt i en slavelignende tilstand. Jeg kan ikke og nægter at tro det er sådan. Der er fiflet med et eller andet ellers er deres defination af en handlet Kvinde ganske anderledes af min

Dit indlæg bærer tydeligt præg af, at du ikke har læst rapporten ordentligt. Prøv det. Alle spørgsmålene står i rapporten og der er ingen hokuspokus i det.

Og som jeg tidligere skrev: Mærkeligt at Manu ikke bruger sit "bestillingsarbejde" til at foreslå et forbud mod købesex eller andre drastiske indgreb. Der hænger din og andres vanvittige konspirationsteorier altså ikke sammen.

Du ser spøgelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil lige sige, at jeg på ingen måde ved om der UBEVIDST eller BEVIDST er blevet manipuleret i rapporten fra Rambøll.

 

Men jeg mener derimod, at den uden tvivl er blevet biased. Om det så skyldes bevidst manipulation, uvidenhed eller amatørisme fra enten Rambøll eller ministeriet, er for mig uvist

 

Et andet eksempel på, at rapporten er biased er valgmulighederne under spørgsmålet om "Hvorfor har du købt sex af prostituerede?"

 

Her skal man på en skala angive enighed/uenighed med "For mig er sex en vare som andre varer, man kan købe for penge"

 

Altså en "vare" (implicit at man køber en andens krop), og IKKE en ydelse (underforstået på samme måde som når man køber massage- og andre serviceydelser)

 

Man kan selvfølgelig svare, at man er uenig. Men man får altså ikke lov til at svare det, som er reelt: at sexkøb er et køb af en ydelse (som selvfølgelig skal være mellem ligeværdige parter, på samme måde som når man køber en omgang masssage hos en massør.)

 

Og noget tyder på, at respondenterne har været i vildrede over dette spørgsmål, jf. den spredning af svar der er givet.

 

For mig er det meget uforståeligt, at man laver sådanne "bommerter" i en statistisk set fint gennemarbejdet rapport.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Fik læst rapporten :-)

En ting jeg falder over

Mænd finder det bedst den handlede kvinde er indgået i handlen frivillig

Så giver tingene bedre mening! For en pige som evt er kommet i stor gæld og bagmanden presser hende i prostitution og hun selv accepterer, for at afbetale gælden bliver kaldt for handlet.

Naturligvis ønskelig alle kvinder er prostitueret grundet kløe i fissen!! Men at 1/20 mænd finder det helt ok eller 1/7 finder det ok at købe sex af ovenstående pige, finder jeg ikke så afstumpet. Husk på der er ikke taget stilling til om bagmanden handler korrekt.

Min optik handlede kvinder ( trafficking) hvor pigen er købt bliver holdt fanget og udlånt til mænd imod betaling. Uden håb uden at få en krone selv har man valgt ikke at undersøge nærmere. Man har valgt en løsning, hvor så mange mænd som muligt fandt det i orden st købe sex af en " handlet kvinde" som muligt. Så man efterfølgende kan bruge det som skræmmekampagne som eksempelvis artiklen..... I denne gruppe piger håbet jeg at minimum 99 ud af 100 mænd finder det forkastelig at købe sex af

I rapporten har man til testgruppen kun valgt en dårlig case fra branchen. Den positive er udeblevet mystisk ;-)

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Fik læst rapporten :smile:

......

I rapporten har man til testgruppen kun valgt en dårlig case fra branchen. Den positive er udeblevet mystisk :wink:

 

Godt at du fik læst rapporten. Tror dog at din sidste sætning viser, at der er behov for, at du læser den bare en gang til.

 

God fornøjelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Godt at du fik læst rapporten. Tror dog at din sidste sætning viser, at der er behov for, at du læser den bare en gang til.

God fornøjelse.

Jamen oplys da gerne, ligesom ved negative case på ivona , et sted i rapporten hvor mændene fra start bliver delt op i 2 grupper grundet en positiv case :-)

God læselyst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jamen oplys da gerne, ligesom ved negative case på ivona , et sted i rapporten hvor mændene fra start bliver delt op i 2 grupper grundet en positiv case :smile:

God læselyst

 

Et af formålene med rapporten er at se, i hvilket omfang statsfinansieret information kan rykke svarene fra respondenterne, omkring handlede kvinder.

 

Måske interessant at se, om yderligere statsfinansieret information kan få respondenterne til at efterspørge flere prostituerede, baseret på information om glade og tilfredse prostituerede. Men det er jo nok ikke den vej regeringen ønsker udviklingen, så det har nok lange udsigter med den slags statsfinansieret information/reklame for branchen. :smile:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der ikke en vis tråd her...

Rapport: "antallet af handlede kvinder elsploderer"

Ny rapport "antallet af handlede kvinder er stærkt overdrevne. Organisationer siger at de pyntede på skræmmebilledet"

Ny rapport: "Etisk problem: Mænd et ligeglæde med om det er handlede kvinder".

Organisationerne mod prostitution skal jo have noget fuel, og formålet er altid at dæmonisere branchen - men hvad er vores kendskab egentlig?

Ja, jeg har også set Lilja4ever, men det er jo også fiktion.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Forskning viser desuden, at hver syvende danske mand ikke tager afstand fra sexkøb af handlede prostituerede.

 

 

 

Der er anden forskning (EDIT: gælder også denne undersøgelse, faktisk), der siger, at hver syvende danske mand har købt sex hos en pro. Ergo er de alle villige til at købe hos handlede eller også er der mange der ikke ved hvad de taler om?

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der er anden forskning, der siger, at hver syvende danske mand har købt sex hos en pro. Ergo er de alle villige til at købe hos handlede eller også er der mange der ikke ved hvad de taler om?

 

Det ville hjælpe umådeligt på din forvirring, hvis du læser teksten bare nogenlunde ordentligt. Så vil du bagefter krumme dine tæer over dit eget spørgsmål.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lidt interesseret i at høre, hvorfra du har det der med at spørgsmålene er manipuleret?

De kan ses her sammen med resultatet i tabel 0.23 og 0.25. Uhyggelig og meget uheldig statistik synes jeg. Spørgsmålet er rimeligt klart og ikke til at misforstå.

http://prosentret.no/?wpfb_dl=592

 

Problemet er begrebet "handlede kvinder". Se fx Groes-Greens forskning.

 

Dernæst er fx tabel 0.23 svar fra (EDIT:) personer der ikke har købt sex. Men sammenlign med tabel 0.17, hvor kun 4,7 % af sexkøberne ikke ville afholde sig fra sexkøb hos en handlet.

 

(EDIT:) Alle svarpersonerne i 0.23 og 0.25 har derfor et meget hypotetisk forhold til det de svarer på. Det er altid dårligt for validiteten.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det ville hjælpe umådeligt på din forvirring, hvis du læser teksten bare nogenlunde ordentligt. Så vil du bagefter krumme dine tæer over dit eget spørgsmål.

 

I lige måde, søde ven. Der bliver løbet med halve vinde i denne historie.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

For mig er det meget uforståeligt, at man laver sådanne "bommerter" i en statistisk set fint gennemarbejdet rapport.

 Det p....svært at lave spørgsmål. Derfor er den slags helt almindeligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Problemet er begrebet "handlede kvinder". Se fx Groes-Greens forskning.

 

Dernæst er fx tabel 0.23 svar fra alle. Men sammenlign med tabel 0.17, hvor kun 4,7 % af sexkøberne ikke ville afholde sig fra sexkøb hos en handlet.

 

En del af svarpersonerne i 0.23 og 0.25 har derfor et meget hypotetisk forhold til det de svarer på. Det er altid dårligt for validiteten.

 

Læs tråden (og rapporten) inden du kommer med dette nonsens. Der er redegjort for det du undre dig over.

 

Side 42 figur 6-1. Svar fra sex-købere og ikke andre.

 

Groes-Greens forskning??. Han accepterer bare ikke definitionen på "handlede kvinder". Han mener ikke der er noget galt i, at kvinderne bliver hjulpet til Danmark af pengegriske hajer, der tvinger kvinderne til at tjene penge under et tidspres, der kaster dem ud i at gøre ting, der klart overskrider normale menneskers grænser. Man skal være afstumpet, hvis man vil købe seksuelle ydelser af disse kvinder. Men der er jo så åbenbart flere herinde, der har det fint med det, og dem ved jeg godt hvad jeg vil kalde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Et af formålene med rapporten er at se, i hvilket omfang statsfinansieret information kan rykke svarene fra respondenterne, omkring handlede kvinder.

Måske interessant at se, om yderligere statsfinansieret information kan få respondenterne til at efterspørge flere prostituerede, baseret på information om glade og tilfredse prostituerede. Men det er jo nok ikke den vej regeringen ønsker udviklingen, så det har nok lange udsigter med den slags statsfinansieret information/reklame for branchen. :smile:

Jamen så er vi jo egentlige enige. Lige med det i hvert fald.

Kan dog se jeg bliver skudt noget i skoene!! Jeg har ikke udtalt det er i orden at besøge en pige som eksemplet i mit forrige indlæg!!! Har skrevet jeg ikke finder det så afstumpet at have den holdning fremfor at synes det er i orden at besøge en handlet kvinde efter min defination. Den sidste håber jeg ikke der er nogen som finder i orden at besøge!!

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...