Hop til indhold
gerog

Findes den lykkelige revisor?

Recommended Posts

Gæst

Jeg er sikker på at revisoren er lykkelig, når han/hun får sin lønseddel sidst på måneden ;)

 

Revisorer er nok Danmarks mest velbetalte med timelønninger på 2000 kr. Egentlig burde man honorere folk, der arbejder med mennesker bedre end folk der arbejder med tal og DJØFer. 

 

Bare mine 50øre ;)

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan sgu´ da ikke blive lykkelig ved at sidde og kigge på tal – åh jo, hvis man nu sidder og kigger på de stigende aktiekurser på pensionsordningen, så kan man vel nok.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest JLN

Jeg er sikker på at revisoren er lykkelig, når han/hun får sin lønseddel sidst på måneden ;)

 

Revisorer er nok Danmarks mest velbetalte med timelønninger på 2000 kr. Egentlig burde man honorere folk, der arbejder med mennesker bedre end folk der arbejder med tal og DJØFer. 

 

Bare mine 50øre ;)

2000kr er vist skudt noget over målet, det er hvad advokater tager. Revisorer tjener kun ca det halve

Og har du dem fast til at lave bestemte ydelser hver måned/år så er timeprisen for begge parter endda noget lavere

Del dette indlæg


Link til indlæg

2000kr er vist skudt noget over målet, det er hvad advokater tager. Revisorer tjener kun ca det halve

 

Det er jeg faktisk ikke sikker på, når jeg tænker på min egen erfaring med revisorer!

Kan du fremvise en lønstatistik?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest JLN

Det er jeg faktisk ikke sikker på, når jeg tænker på min egen erfaring med revisorer!

Kan du fremvise en lønstatistik?

Jeg giver selv 15.000 for 4 kvartals regnskaber og et års regnskab men når jeg skal have lavet nogle ekstra ting betaler jeg 800kr pr time plus moms og det er ved et større dansk revisionsfirma.

Min advokat tager 1800kr i timen plus moms.

En ansat revisor tjener i snit knap 40.000kr pr mdr mens at en ansat advokat ligger på ca 50.000-60.000 kr pr måned.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

2000kr er vist skudt noget over målet, det er hvad advokater tager. Revisorer tjener kun ca det halve

Og har du dem fast til at lave bestemte ydelser hver måned/år så er timeprisen for begge parter endda noget lavere

 

Du har delvist ret.

Det kommer an på om man er statsautoriseret revisor eller registreret revisor. En statsautoriseret tjener mellem 1200 og 1800 i timen mens en registreret revisor kun tjener mellem 600 og 800 kr. 

Læs mere her

 

Ergo gennemsnittet for en revisor timeløn er: (1200 + 1800 / 2) = 1500 kr vs. (800 + 600 / 2) = 700 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg giver selv 15.000 for 4 kvartals regnskaber og et års regnskab men når jeg skal have lavet nogle ekstra ting betaler jeg 800kr pr time plus moms

 

Jow, men hvad bliver den reelle timepris, når man regner den ud?

Efter grundydelsen kan det godt være, at timeprisen falder en hel del pr. ekstra ydelse. Men tager vi den nøgne grundpris, hvad er den så?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest JLN

Jow, men hvad bliver den reelle timepris, når man regner den ud?

Efter grundydelsen kan det godt være, at timeprisen falder en hel del pr. ekstra ydelse. Men tager vi den nøgne grundpris, hvad er den så?

mit kvartalsregnskab siger 5 timer a 600kr + moms altså 3750kr for 5 timers arbejde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest thomasonly64

Du har delvist ret.

En statsautoriseret tjener mellem 1200 og 1800 i timen mens en registreret revisor kun tjener mellem 600 og 800 kr. 

 

Ergo gennemsnittet for en revisor timeløn er: (1200 + 1800 / 2) = 1500 kr vs. (800 + 600 / 2) = 700 

 

Dine regnestykker giver hhv. 2.100 og 1.100. Der skal fagfolk til den slags, det er derfor de er så dyre ;-)

Det du mente var (1200+1800)/2 = 1500 kr vs. (800+600)/2 = 700

 

Det er dog at rode tingene sammen når du skriver 'timeløn'. Det er deres 'timepris'. Det afspejler på ingen måde den løn som revisoren får da beløbet skal dække oplæring, efteruddannelse, lokaler, markedsføring, administration, sygdom, etc.

 

JLN har leveret lønstatistikkerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Dine regnestykker giver hhv. 2.100 og 1.100. Der skal fagfolk til den slags, det er derfor de er så dyre :wink:

Det du mente var (1200+1800)/2 = 1500 kr vs. (800+600)/2 = 700

 

Det er dog at rode tingene sammen når du skriver 'timeløn'. Det er deres 'timepris'. Det afspejler på ingen måde den løn som revisoren får da beløbet skal dække oplæring, efteruddannelse, lokaler, markedsføring, administration, sygdom, etc.

 

JLN har leveret lønstatistikkerne.

 

DOH...Tak for rettelsen :)

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er sikker på at revisoren er lykkelig, når han/hun får sin lønseddel sidst på måneden ;)

 

Revisorer er nok Danmarks mest velbetalte med timelønninger på 2000 kr. Egentlig burde man honorere folk, der arbejder med mennesker bedre end folk der arbejder med tal og DJØFer. 

 

Bare mine 50øre ;)

 

Med 8 timer om dagen, 200 dages arbejde om året ... så giver det en årsgage på 3.200.000!

 

Mit gæt er, at du IKKE er revisor! :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

men både advokater og revisorer sender en regning pr PÅBEGYNDT time, så reelt kan de fakturere 4 timer i timen, hvis de er lidt smarte.... og det er mange af dem!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

men både advokater og revisorer sender en regning pr PÅBEGYNDT time, så reelt kan de fakturere 4 timer i timen, hvis de er lidt smarte.... og det er mange af dem!!!

 

haha, du har vidst set for mange amerikanske B-film!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det bør nok også med i betragtningerne, at store dele af revisionsarbejdet overlades til HK-personale – til HK-lønninger.

Så får revisoren tid til at tage sig af mere givtige opgaver. Som f.eks at udskrive regninger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

haha, du har vidst set for mange amerikanske B-film!

 

@tvr - men både advokater og revisorer sender en regning pr PÅBEGYNDT time, så reelt kan de fakturere 4 timer i timen, hvis de er lidt smarte.... og det er mange af dem!!!

 

Må give tvr helt ret. Godt spottet.

Når en revisor/advokat/it-mand bruger 15 min på en sag så har tvr jo ret, for så er det 4 kunder der får hver sin regning for pr. påbegyndt time.

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

haha, du har vidst set for mange amerikanske B-film!

 

Måske. Og været studentermedhjælper i et stort advokat firma ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Jeg er overbevist om at min revisor ihvertilfælde for sig et godt grin over alle de regninger, jeg og mine venninder indefor faget, på alle mulige og umulige dimser, prøver at trække fra i skat. :D :D

 

 

Det er jeg også sikker på !!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Egentlig burde man honorere folk, der arbejder med mennesker bedre end folk der arbejder med tal og DJØFer. 

 

Bare mine 50øre ;)

 

Helt uenig. Jeg synes at folk der arbejder med DJØF'ere skal kompenseres skyhøjt, for det kan fandeme være en prøvelse.

 ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske. Og været studentermedhjælper i et stort advokat firma ;)

 

Mon ikke der er nogen der har prøvet at imponere den unge naive studentermedhjælp henover frokostbordet. Det er ikke alt man hører, man skal tage for gode varer ;-) 

 

I enkelte tilfælde kan det da godt være, at nogen kan tillade sig at overfakturere, men efter hvad jeg hører fra mine bekendte indenfor revisorbranchen, er folk blevet meget prisbevidste efter krisen. Som i vel  alle brancher: Er prisen for høj mister man kunden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke der er nogen der har prøvet at imponere den unge naive studentermedhjælp henover frokostbordet. Det er ikke alt man hører, man skal tage for gode varer :wink:

 

I enkelte tilfælde kan det da godt være, at nogen kan tillade sig at overfakturere, men efter hvad jeg hører fra mine bekendte indenfor revisorbranchen, er folk blevet meget prisbevidste efter krisen. Som i vel  alle brancher: Er prisen for høj mister man kunden.

 

Men hvis kunderne er Mærsk og Danske Bank, så tror jeg sagtens man kan gøre det ;)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke der er nogen der har prøvet at imponere den unge naive studentermedhjælp henover frokostbordet. Det er ikke alt man hører, man skal tage for gode varer :wink:

 

I enkelte tilfælde kan det da godt være, at nogen kan tillade sig at overfakturere, men efter hvad jeg hører fra mine bekendte indenfor revisorbranchen, er folk blevet meget prisbevidste efter krisen. Som i vel  alle brancher: Er prisen for høj mister man kunden.

 

Det er der jo nok.

Studentermedhjælpen blev nu også brugt til at fakturere!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...