Hop til indhold
Rejsenetværk

Min oplevelse i banken

Recommended Posts

Jeg står overfor en tur til Berlin og Leipzig i en uge, hvor jeg får godt selskab af brugere på Eroguide.dk

 

I den forbindelse havde jeg bestilt 1500 euro = ca 11000 kr i kontanter i den lokale filial af Nordea.

 

De er velkommen til på grundlag heraf at identificere mig.

 

I kassen blev jeg spurgt, hvor jeg skulle rejse til, absolut under indtryk af venlig interesse uden bagtanke.

 

Jeg svarede 1 uge til Berlin, hvortil der blev repliceret at det var mange penge kontant til formålet.

 

Jeg svarede måske mindre velovervejet, ja der er nogle steder de foretrækker kontant betaling.

 

Det er jo sådan set i overensstemmelse med fakta, efter som at mit behov er at kunne betale kontant for køb af sex under hele turen.

 

Nu er det så at jeg tænker om ordvekslingen mon var helt så tilfældig som jeg umiddelbart fik indtryk af, eller om den måske beroede på en eller anden intern instruks?

 

Jeg er godt bekendt med hvidvasknings-direktivet og pligten til at anmelde udførelsen af større kontant beløb, men jeg er jo ikke i nærheden heraf.

 

Kan godt se at 11000 kr kontant til 1 uge i Berlin i en tid med Visa og Master Card er, kan forekomme i overkanten, men på den anden side rækker beløbet jo ikke til nogen former for ulovligt ærinde i anledning af ens rejse.

 

Nordea, PET eller andre skal være hjerteligt velkommen til at spørge nærmere ind til hvad mine 1500 euro skal bruges til, hvortil jeg i detaljen beredvilligt skal forklare hvordan betaling for sex foregår på FKK og Erlebniswohnung i Tyskland :)

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Rejse.

 

Nu kan du hæve op til 15.000 i Nordeas pengeautomater
Ifølge Nodeas egen hjemmeside, Er beløbsgrænsen hævet, så fra. Tirsdag den 12. juni ændredes beløbsgrænserne for at hæve kontanter i Nordeas pengeautomater fra 10.000 kr. til 15.000 kr.

Ændringen gælder for hævekort, dankort, Visa/dankort og Visa Electron, og den gælder for hævninger, der foretages på hverdage mellem kl. 9 og 18.

 

Den ændrede beløbsgrænse skyldes et ønske fra et stigende antal kunder, der ønsker at hæve mere end 10.000 kr. i automaterne.

 

Så tror ikke du skal, frygte noget som helst Rejse. Og nu kan man også hæve Euro i hæveautomaterne.

 

God rejse til jer. Håber i får en helt igennem god tur.

 

God fredag.

 

KK

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Patrick 69, jeg synes heller ikke at de blandede sig, men måske har vi efterhånden bevæget os helt derud i det absurde, at det der før 9/11 af begge parter ville blive opfattet som harmløs venlig interesse, nu åbner op for fortolkninger, der tidligere ville blive anset for fuldstændigt uden belæg?

 

Et eller andet sted er det sgu trist hvis en medarbejder i kassen ikke kan åbne munden uden at, en kunde som nu jeg opretter en tråd herom på nettet, og jeg skal understrege at jeg på ingen måde hverken kritiserer hende personligt eller Nordea som virksomhed.

 

Den eneste grund til at jeg ikke som det første har kontaktet Nordea, det er at min pointe på ingen måde omhandler Nordea som bank, og jeg har absolut intet at kritisere Nordea for, men min pointe er om vi i hver vores bank mon bliver vurderet på karakteren af vores kontant hævninger, og formålet med samme, hvis blot beløb og anledning kan synes det mindste ude af proportion ?

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du skulle sgu have sagt til hende, "ja de skal bruges til at købe fisse for"" og så have set hendes ansigtsudtryk.  sm154.gif

 

Det skulle dæleme lige være mit pengeinstitut, der spurgte hvad jeg skulle bruge mine penge til, så kan jeg garantere for at jeg var forhenværende kunde i den biks, hurtigere end de kunne sige "fisse". wana_fuck.gif   :angry:

 

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone  :(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er ikke noget at sige til, hvis vi begynder at se spøgelser, der er masser af groteske historier.

Der er fx. Hende, der importerer kjoler fra Sri Lanka, eller var det Bangladesh, eller et tredje sted i det område. Hun bestiller, overfører pengene, men modtager intet. Da hun undersøger sagen viser det sig, at hendes betaling er standset efter begæring fra USA, fordi de er bange for, at de indgår i finansiering af terror.

Selv sender jeg regelmæssigt et (mindre) beløb til min bankkonto i et andet EU-land. Det betyder, at jeg har måttet legitimere mig både i DK og i det andet land.

Det betyder, at det besværliggøres både for erhvervsfolk og for nedre at foretage betalinger på tværs af landegrænser. Er vi gået overstreget med kontrollen?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det skulle dæleme lige være mit pengeinstitut, der spurgte hvad jeg skulle bruge mine penge til, så kan jeg garantere for at jeg var forhenværende kunde i den biks, hurtigere end de kunne sige "fisse". wana_fuck.gif:angry:

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone :(

Meget voksen tankegang. Har du aldrig hørt om small talk?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har været i banken engang og skulle hæve 30000kr i kontant til en bil. Det mente min bank ikke at jeg bare kunne komme og ville hæve trods det at pengene stod på min konto.

Havde endda et print af annoncen med men det mente de ikke at det var dokumentation nok på at pengene skulle bruges på det.

Måtte til sidst bede om at komme til at tale med afdelingens leder og true med at finde en anden bank før jeg kunne få mine penge.

Ville intet ha haft imod at skulle vente 5-10 min på at få pengene. Men at nægte mig at få penge som står på min konto som reelt er mine men venligst udlånt til banken holder bare ikke.

Og hvad jeg skal bruge mine penge på kommer i realiteten heller ikke min bank ved så længe jeg ikke skal sætte penge ind.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spørgsmålet er warmgun, blev jeg kontrolleret, eller så jeg måske selv spøgelser?

 

Som hardcore single og eneboer på tredje er jeg græsk katolsk, om banken eller offentlig myndighed bliver gjort bekendt med mit legale forbrug af egne legale indtægter, men andre i anden situation kan måske gribes af en, er jeg overbevist om helt ubegrundet paranoia.

 

I må gerne kalde mig naiv, men jeg har fuldstændig tillid til at der er forskel på hvordan et diktatur, og et demokrati som Danmark forvalter adgangen til at udøve et overvågningssamfund.

 

Uden at gå nærmere i detaljen, kan jeg oplyse om at mit job ikke blot er er afhængig af en ren straffeattest, men også en udvidet sikkerheds godkendelse.

 

I alle de år hvor PET mfl har haft fri adgang til mine kontoudtog mv, har jeg ikke mistet min udvidede sikkerheds godkendelse.

 

I et diktatur vil alt det de kan følge omkring hvor og til hvad jeg bruger mine penge, givet kunne afstedkomme personlige konsekvenser som jeg knap tør tænke på.

 

Jeg har fuldstændig tillid til at jeg fortsættende kan skeje ud og bruge mine penge på legal vis, så længe jeg i øvrigt fortsættende lever op til præmissen for mit ansættelsesforhold.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Synes det er dybt latterligt hvis de skal blande sig for 1500 euro , det rækker jo ikke engang til en AK47   ;)

 

 

Nu er jeg normal  ikke særlig sart og nærtagende.  Men netop i øjeblikket synes jeg, det var en malplaceret kommentar, du kom med (det jeg har markeret med rødt).

 

Og prisen kender du vel forhåbentlig ikke selv!!! Våben i disse kredse er faktisk ikke ret dyre.

 

Beklager, dersom jeg har trådt enkelte på deres designer-sko. Det skal ikke ske mere i dag.

 

:ugeek:      :eek:     :oops:     :mrgreen:     :arrow:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er jeg normal ikke særlig sart og nærtagende. Men netop i øjeblikket synes jeg, det var en malplaceret kommentar, du kom med (det jeg har markeret med rødt).

Og prisen kender du vel forhåbentlig ikke selv!!! Våben i disse kredse er faktisk ikke ret dyre.

Beklager, dersom jeg har trådt enkelte på deres designer-sko. Det skal ikke ske mere i dag.

:ugeek::eek::oops::mrgreen::arrow:

A pro pos sko. Det er da muligt at Lars Løkke kan finde et par sko til 1500 EUR :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er et anliggende, som banken ikke bør blade sig i. Særligt ikke, hvis man er fast kontohaver, og hvis ikke det involverer "millioner".

 

Jeg er netop kommet hjem fra en længere tjenesterejse, og heldigvis var der ingen problemer her, selvom jeg bestilte og brugte et større kontantbeløb i gangbar $.

 

Men jeg har da for år tilbage privat oplevet at stå i Miami og forsøge at købe en flybillet til Nassau på Bahamaøerne.

Det var uventet vanskeligt.

 

Jeg havde rigeligt med kontante $ med hjemmefra og ville gerne af med nogle af dem, så jeg lagde et passende antal af "de grønne" på desken.

 

Det kunne imidlertid ikke lade sig gøre:

Man ville kun vide af kreditkort! Om det skyldtes frygten for lokalt kasserøveri eller andre overvejelser, tør jeg ikke sige.

 

En utrolig vending.

For ikke så forfærdelig mange år siden var man skeptisk over for kort og turde dårligt modtage dem. Nu er det omvendt, og vi må vel nok se i øjnene, at denne "afkontantisering" fortsætter.

 

Men til dit aktuelle problem:

Hæv/køb ad flere omgange, hvis du vil undgå ubehagelige spørgsmål. Det koster måske et gebyr mere, men her må man overveje.

Alternativt kan du hæve kontanter i en automat i Berlin, hvilket koster i omegnen af ca. 30 kr. i gebyr.

 

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

A pro pos sko. Det er da muligt at Lars Løkke kan finde et par sko til 1500 EUR :)

 

 

OK!

 

Men var det ikke 2000!!

 

Altså dänische kronen.

 

Til RN og andre:

 

Betaler man gebyr for sin konto, så kan det oftest være gratis at veksle. Sådan er det da i min bank.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har været i banken engang og skulle hæve 30000kr i kontant til en bil. Det mente min bank ikke at jeg bare kunne komme og ville hæve trods det at pengene stod på min konto.

 

Det er faktisk ret almindeligt.

Banker ligger ikke nødvendigvis inde med større beløb. I en arvesag for nogle år siden kom jeg ind i en bankfilial med fuldmagt, skifteretsattest samt hele svineriet og ville hæve et beløb på 30.000.

 

Tænk, det havde de ikke. De blev ret sure og bebrejdede mig, at jeg ikke på forhånd havde bestilt "et så stort" beløb på forhånd.

 

Banker er vist ikke helt så "rige", som vi går rundt og tror ;) ;)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er faktisk ret almindeligt.

Banker ligger ikke nødvendigvis inde med større beløb. I en arvesag for nogle år siden kom jeg ind i en bankfilial med fuldmagt, skifteretsattest samt hele svineriet og ville hæve et beløb på 30.000.

Tænk, det havde de ikke. De blev ret sure og bebrejdede mig, at jeg ikke på forhånd havde bestilt "et så stort" beløb på forhånd.

Banker er vist ikke helt så "rige", som vi går rundt og tror ;) ;)

Efter finanskrisen er bankerne også blevet pålagt at skulle kunne redegøre for hvad større penge transaktioner, der stikker ud for normen, bliver brugt til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Borende X

 

Nu er jeg jo netop eneren i en position, hvor jeg er og kan være aldeles ligeglad, såvel med bankens eller offentlig myndigheds viden om min økonomi, og eller private forhold i øvrigt.

 

Jeg har derfor intet aktuelt problem, og kunne ikke drømme om at hæve skaldede 11000 kr i flere omgange, som jeg uden videre kan forklare hensigten med skulle jeg blive spurgt.

 

Faktisk er jeg af den opfattelse at betænkelighederne omkring statsmagtens stadigt udvidede beføjelser, i et vist omfang udgør en gang principielt pedanteri, som man måske med rette kunne indvende i en tid uden de udfordringer statsmagtens legale autoriteter, i nutiden har til at beskytte folk, nation og samfund.

 

Truslen mod os er ekstraordinær, og så længe vi grundlæggende taler om institutioner der hviler på en demokratisk kontrol, så mener jeg ærlig talt at den mere akademiske diskussion kan vente indtil at vi eventuelt igen kan tillade os denne luksus.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efter finanskrisen er bankerne også blevet pålagt at skulle kunne redegøre for hvad større penge transaktioner, der stikker ud for normen, bliver brugt til.

 

Jeg skylder nok her at oplyse, at nævnte episode fandt sted i 1998 - ti år før at finanskrisen var opfundet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ved lidt om dette område, så er der konkrete spg. til hvorfor bankerne gør som de gør. Er i velkomne til at spørge mig, så skal jeg efter bedste evne forsøge at svare på dem :)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Borende X

 

Nu er jeg jo netop eneren i en position, hvor jeg er og kan være aldeles ligeglad, såvel med bankens eller offentlig myndigheds viden om min økonomi, og eller private forhold i øvrigt.

 

Jeg har derfor intet aktuelt problem, og kunne ikke drømme om at hæve skaldede 11000 kr i flere omgange, som jeg uden videre kan forklare hensigten med skulle jeg blive spurgt.

 

Faktisk er jeg af den opfattelse at betænkelighederne omkring statsmagtens stadigt udvidede beføjelser, i et vist omfang udgør en gang principielt pedanteri, som man måske med rette kunne indvende i en tid uden de udfordringer statsmagtens legale autoriteter, i nutiden har til at beskytte folk, nation og samfund.

 

Truslen mod os er ekstraordinær, og så længe vi grundlæggende taler om institutioner der hviler på en demokratisk kontrol, så mener jeg ærlig talt at den mere akademiske diskussion kan vente indtil at vi eventuelt igen kan tillade os denne luksus.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Jeg skrev nu også mere principielt.

 

Men jeg forstår ikke helt din sidste bemærkning om "institutioner, der hviler på et demokratisk grundlag". Efter min erfaring tager banker hverken demokratiske- eller samfundsmæssige hensyn i deres forretningsgang.

Kun aktionærerne tæller, hvilket både finanskrisen og de efterfølgende år tydeligt har vist.

 

Eller har jeg misforstået dig?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det jeg mente Borende X, er  at mit indtryk er at systemiske private strukturer, såsom finansiel virksomhed og telekommunikation i et betydeligt omfang er underlagt et politisk påbud om at give statens magtstrukturer under demokratisk kontrol adgang.

 

Hensigtsmæssigheden i  omfanget heraf kan altid diskuteres.

 

Jeg selv er skeptisk til helt generel logning af alt vi foretager os, men jeg har intet problem med at politi, PET og FET efter eget skøn i konkret anledning uden retskendelse kan kræve adgang til alles personfølsomme oplysninger, og jeg forestiller mig at det måske allerede foregår i et omfang vi ikke vil bryde os om, vi ikke behøver at vide, endsige i almindelighed behøver at bekymre os om.

 

Jeg erindrer at det blev fremført som en formodning i medierne, uden at PET det bekræftede, at årsagen til at PET i sidste øjeblik forhindrede planlagte halshugninger af JP medarbejdere på redaktionen, beroede på at de via Nemid gik ind på mistænktes brug af egen PC.

 

Hvis der for at det kan lade sig gøre skal videre beføjelser til, end traditionelle formelle retsstatslige formalia i fredeligere tider, ja så for min skyld gerne.

 

Hovedsagen er at alles personlige retssikkerhed som anholdt, sigtet, under anklage og i sidste ende i en retssag, ikke grundlæggende anfægtes af nødvendige kompromiser mellem privatlivets fred, og nødvendigheden af at statsmagten skal kunne beskytte os alle sammen kollektivt.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det jeg mente Borende X, er at mit indtryk er at systemiske private strukturer, såsom finansiel virksomhed og telekommunikation i et betydeligt omfang er underlagt et politisk påbud om at give statens magtstrukturer under demokratisk kontrol adgang ....

 

.... Hovedsagen er at alles personlige retssikkerhed som anholdt, sigtet, under anklage og i sidste ende i en retssag, ikke grundlæggende anfægtes af nødvendige kompromiser mellem privatlivets fred, og nødvendigheden af at statsmagten skal kunne beskytte os alle sammen kollektivt.

 

Tak for uddybningen.

Her er vi helt enige, og nu vil jeg - a propos finanser - sætte mig hen og se "Goldfinger" med Sean Connery og Gert Froebe i hovedrollerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...