Hop til indhold
asspassion

Prostitution kan ikke idylliseres

Recommended Posts

Enig!

F.eks. Hvad kom først prostitution eller misbrug?

Hvad med alle andre, der er udsat for fysiske eller psykiske overgreb - lærere, pædagoger, socialrådgivere, plejepersonale, butiksansatte, taxi- og buschauffører?

Interessant nok har Information i disse dage en serie om "gråzoneprostitution". I dag denne http://www.information.dk/524275

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enig!

F.eks. Hvad kom først prostitution eller misbrug?

Hvad med alle andre, der er udsat for fysiske eller psykiske overgreb - lærere, pædagoger, socialrådgivere, plejepersonale, butiksansatte, taxi- og buschauffører?

Interessant nok har Information i disse dage en serie om "gråzoneprostitution". I dag denne http://www.information.dk/524275

 

Jeg har desværre aldrig mødt en GP der kunne nøjes med en burger som betaling.

 

Men ja, det er fordi det politisk korrekt at være imod prostitution ligesom det er politisk korrekt, at give bedre forhold til cyklisterne fremfor bilisterne der betaler de skyhøje afgifter.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enig!

F.eks. Hvad kom først prostitution eller misbrug?

Hvad med alle andre, der er udsat for fysiske eller psykiske overgreb - lærere, pædagoger, socialrådgivere, plejepersonale, butiksansatte, taxi- og buschauffører?

Interessant nok har Information i disse dage en serie om "gråzoneprostitution". I dag denne http://www.information.dk/524275

 

Hamrende godt skrevet, warmgun!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prostitution er ved at blive helt almindeligt og i fremtiden der køber vi vores kærester.

 

Jeg tror at det er dette scenario vi er ovre i.

 

Lige nu sidder eksperterne og roder rundt i dit og dat med prostituerte proffer 

 

De glemmer totalt at deres egne døtre kan være sugarbabes, for dem er der mange af

 

Mange flere end vi er klar over

 

Det er ved at blive normalt - for folk ønsker mønter til at forsøde tilværelsen med

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har desværre aldrig mødt en GP der kunne nøjes med en burger som betaling.

Men ja, det er fordi det politisk korrekt at være imod prostitution ligesom det er politisk korrekt, at give bedre forhold til cyklisterne fremfor bilisterne der betaler de skyhøje afgifter.

Du kan ikke sammenligne. Jeg er ikke mod prostitution, men går ind for bedre forhold til cyklister. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor er det så vigtig at få jeres synspunkt frem?

»Jeg har en datter på ti år. Jeg har ikke lyst til, at hun skal vokse op og læse sig til, at det at sælge sin krop er seksuelt frigørende, økonomisk attraktivt eller en god måde at eksperimentere på. Hun skal værne om sig selv, sin seksualitet og sine følelser«. [citat[

»Prostitution kan ikke sammenlignes med et arbejde i Netto eller det at være massør, for seksualiteten er en del af vores identitet. Den knytter sig til følelser, tillid, nærhed og intimitet. Derfor kan man ikke sætte den på et menukort«, siger Tanja Rahm.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Igen må man stille spørgsmålet om der findes "lykkelige ludere"!

Igen må man konstatere, at ovenstående er et virkelig mærkeligt spørgsmål!

Man burde hellere spørge: Findes der glædespiger, der til tider er lige så lykkelige og tilfredse og til andre tider lige så ulykkelige og utilfredse som alle andre normale mennesker.

Artiklen 'Bordellet' bliver kaldt ensporet, fordi den ikke passer ind i de pågældende ex-glædespigers oplevelse af faget. Det synes jeg er meget tamt.

De interviewede ex-glædespigers oplevelse bliver ikke forkert eller ensporet, fordi andre har oplevet andet. Og pigerne fra 'Bordellet'(s) beretninger bliver heller ikke forkerte eller ensporet af, at disse ex-glædespiger har oplevet noget andet. :huh:

Selvom Tanja nægter, at hun faktisk sidder og siger, at kvinderne fra 'Bordellet' ikke selv ved, hvordan de har det (for de arbejder jo stadig) så er det jo lidt den tvivl, som hun gerne vil så. For hun siger, at det billede de kvinder tegner i artiklen er noget, man er nødt til at tro på, mens man arbejder.

Igen bliver der strøet sådan et lille fint og manipulerende net henover kvinderne fra 'Bordellet', der retter et lille utroværdigt lys imod dem. Ærgerligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Igen må man stille spørgsmålet om der findes "lykkelige ludere"!

 

 

MEN

findes der lykkelige advokater, lykkelige tandlæger, lykkelige kassedamer, lykkelige pædagoger, lykkelige skraldemænd osv. ?

 

I bund og grund handler det om, hvordan vi hver især definerer lykke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

MEN

findes der lykkelige advokater, lykkelige tandlæger, lykkelige kassedamer, lykkelige pædagoger, lykkelige skraldemænd osv. ?

I bund og grund handler det om, hvordan vi hver især definerer lykke.

Det kan godt være, at advokaterne ikke er lykkelige, men med deres indtægt er det nok lettere at leve med ikke at være lykkelig :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

MEN

findes der lykkelige advokater, lykkelige tandlæger, lykkelige kassedamer, lykkelige pædagoger, lykkelige skraldemænd osv. ?

 

I bund og grund handler det om, hvordan vi hver især definerer lykke.

 

 

 

 

gerog  har du nogen børn?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har haft en ualmindelig skod uge rent arbejdsmæssigt, og har været på nippet til at pande op til flere en på bæret i forbindelse hermed.

Ja, jeg har slæbt nogle af oplevelserne med hjem, og siddet med en grå regnsky over hovedet foran fjernsynet.

Er jeg en ulykkelig "arbejder" af den grund?

Nej, for selv om hele ugen har været noget bæ, så glæder jeg mig til at tage fat igen i næste uge.......

Indrømmet, ....hvis nogen havde spurgt mig i går om jeg var lykkelig i mit arbejde, så havde svaret nok været et rungende nej. I dag vil svaret på samme spørgsmål være et rungende ja!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Heldigvis er politiken ikke ligeså virkelighedsfjern, som Information, da den trods alt gør brug af eksperter ;-)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har haft en ualmindelig skod uge rent arbejdsmæssigt, og har været på nippet til at pande op til flere en på bæret i forbindelse hermed.

Ja, jeg har slæbt nogle af oplevelserne med hjem, og siddet med en grå regnsky over hovedet foran fjernsynet.

Er jeg en ulykkelig "arbejder" af den grund?

Nej, for selv om hele ugen har været noget bæ, så glæder jeg mig til at tage fat igen i næste uge.......

Indrømmet, ....hvis nogen havde spurgt mig i går om jeg var lykkelig i mit arbejde, så havde svaret nok været et rungende nej. I dag vil svaret på samme spørgsmål være et rungende ja!

 

 

Er du gigolo ? ellers kan det da ikke sammenlignes

 

Prøv at forestille dig at det var din datter der var prostitueret

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg

Igen må man konstatere, at ovenstående er et virkelig mærkeligt spørgsmål!

Man burde hellere spørge: Findes der glædespiger, der til tider er lige så lykkelige og tilfredse og til andre tider lige så ulykkelige og utilfredse som alle andre normale mennesker.

Artiklen 'Bordellet' bliver kaldt ensporet, fordi den ikke passer ind i de pågældende ex-glædespigers oplevelse af faget. Det synes jeg er meget tamt.

De interviewede ex-glædespigers oplevelse bliver ikke forkert eller ensporet, fordi andre har oplevet andet. Og pigerne fra 'Bordellet'(s) beretninger bliver heller ikke forkerte eller ensporet af, at disse ex-glædespiger har oplevet noget andet. :huh:

Selvom Tanja nægter, at hun faktisk sidder og siger, at kvinderne fra 'Bordellet' ikke selv ved, hvordan de har det (for de arbejder jo stadig) så er det jo lidt den tvivl, som hun gerne vil så. For hun siger, at det billede de kvinder tegner i artiklen er noget, man er nødt til at tro på, mens man arbejder.

Igen bliver der strøet sådan et lille fint og manipulerende net henover kvinderne fra 'Bordellet', der retter et lille utroværdigt lys imod dem. Ærgerligt.

 

Nikita, du ville være den perfekte person, til et interview i Politikken. Dine holdninger vil helt sikkert gavne mange piger i brancen, - nu som tidligere piger.

 

Jeg hæfter mig især ved Tanja Rahm's udtagelse

 

For de fleste er det selvbedrag!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er du gigolo ? ellers kan det da ikke sammenlignes

Morten1981

Hvad kan ikke sammenlignes?

Forskellige typer af arbejde - nej, selvfølgelig kan de ikke sammenlignes.

Følelserne af tilfredshed eller det modsatte ved ens arbejde - jo, selvfølgelig kan de sammenlignes.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Morten1981

Hvad kan ikke sammenlignes?

Forskellige typer af arbejde - nej, selvfølgelig kan de ikke sammenlignes.

Følelelsen af tilfredshed eller det modsatte ved ens arbejde - selvfølgelig kan den det.

GF

 

 

At sælge sin krop kan da ikke sammenlignes med ret mange andre jobs

 

Jeg anser det for et af de hårdest psykisk belastende arbejdsområder

 

Men det kan tydeligt ses at der ikke er mange herinde der har samme overbevisning som mig

 

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg hæfter mig især ved Tanja Rahm's udtagelse

"For de fleste er det selvbedrag!"

Jeps, det gør jeg lige præcis også... Og det er netop den del, der gør, at jeg ikke kan tage hende seriøst. For i starten af artiklen påstår hun, at hun kun taler for sig selv - men det aner hun simpelthen ikke, hvad vil sige!

Hvad ligner det at påstå, at de fleste lider af selvbedrag, bare fordi hun selv er et klassisk eksempel på en kvinde, der aldrig skulle have kommet bare i nærheden af branchen.

Redigeret af Nikita Darling

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er 100% enig med dig Morten :)

 

At sælge sin krop kan da ikke sammenlignes med ret mange andre jobs

 

Jeg anser det for et af de hårdest psykisk belastende arbejdsområder

 

Men det kan tydeligt ses at der ikke er mange herinde der har samme overbevisning som mig

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...