Hop til indhold
Gæst

Mænds lykke...

Recommended Posts

Gæst

Går sådan og tænker lidt over, gad vide hvad der egentlig gør mænd lykkelige ?

Hvilke elementer skal der være for at i kan sige/ føle i er lykkelige ?

Hvad forbinder i med lykke?

Mener i , at det er andre der skal gøre jer lykkelige, eller at lykken kommer indefra og hvad kommer den af så?

Ved godt der vil komme svar som fisse og mere af det, men sådan helt helt dybt inde, hvad er så lykken for jer?

Knus Line

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Går sådan og tænker lidt over, gad vide hvad der egentlig gør mænd lykkelige ?

Hvilke elementer skal der være for at i kan sige/ føle i er lykkelige ?

Hvad forbinder i med lykke?

Mener i , at det er andre der skal gøre jer lykkelige, eller at lykken kommer indefra og hvad kommer den af så?

Ved godt der vil komme svar som fisse og mere af det, men sådan helt helt dybt inde, hvad er så lykken for jer?

Knus Line

Kort og godt: at kunne bestemme 100% over egen tilværelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg

det kommer vel an på ens omgivelser og personlighed.. jeg tror det er forskelligt.. men ja, som Aarhuselsker skriver, at kunne bestemme 100% over egen tilværelse, frihed er en meget god ting :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Går sådan og tænker lidt over, gad vide hvad der egentlig gør mænd lykkelige ?

Hvilke elementer skal der være for at i kan sige/ føle i er lykkelige ?

Hvad forbinder i med lykke?

Mener i , at det er andre der skal gøre jer lykkelige, eller at lykken kommer indefra og hvad kommer den af så?

Ved godt der vil komme svar som fisse og mere af det, men sådan helt helt dybt inde, hvad er så lykken for jer?

Knus Line

 

Frikadeller - fars er bedst når mor rører den;-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er lige stået af min MC, pisse fryser men lige nu er jeg tæt på lykkelig. En af de små ting kan gøre mig glad/lykkeligere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Er lige stået af min MC, pisse fryser men lige nu er jeg tæt på lykkelig. En af de små ting kan gøre mig glad/lykkeligere.

Uha ja se det kan jeg godt være meget enig i... Smil. Men er det lykke eller skøn oplevelse?

Knus Line

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan vel sige, man måske føler sig lykkelig når man kan acceptere det man har på nuværende tidspunkt, det kan være på flere punkter, økonomisk, familie kone/børn/kæreste, social, status, helbred, at man føler sig lykkelig kan være af kort eller lang tid, selvom man er ked af visse ting som sker mens man er i en lykkelig periode, kan man sagtens være lykkelig.. hvis man ikke ærgrer sig over at man ikke har "mere" eller kunne havde opnået "mere" og man er tilfreds med hvad man har, så er man egentligt lykkeligt, kort sagt, hvis man ikke er ulykkelig, så er man lykkelig, spørgsmålet er bare om man selv synes det.. det jo ligesom er glasset halvfyldt eller halvtomt? det jo enten eller, det kan ikke være "halvt"... halvt af hvad? det er altid enten eller..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Går sådan og tænker lidt over, gad vide hvad der egentlig gør mænd lykkelige ?

Hvilke elementer skal der være for at i kan sige/ føle i er lykkelige ?

Hvad forbinder i med lykke?

Mener i , at det er andre der skal gøre jer lykkelige, eller at lykken kommer indefra og hvad kommer den af så?

Ved godt der vil komme svar som fisse og mere af det, men sådan helt helt dybt inde, hvad er så lykken for jer?

Knus Line

 

 

Hej Line

 

 

Lykke er at kunne være sammen med en man elsker uden at man sætter sig på hinanden....

 

Lykke er at holde i hånden, (uden at man holder så fast at man ikke kan slippe den igen)..

 

Lykke er når man nyder tosomhed

 

Lykke er når man er glad for at være den man er......

 

 

 

Lykke er kærlighed

Redigeret af Marquis de Sade

Del dette indlæg


Link til indlæg

Går sådan og tænker lidt over, gad vide hvad der egentlig gør mænd lykkelige ?

Hvilke elementer skal der være for at i kan sige/ føle i er lykkelige ?

Hvad forbinder i med lykke?

Mener i , at det er andre der skal gøre jer lykkelige, eller at lykken kommer indefra og hvad kommer den af så?

Ved godt der vil komme svar som fisse og mere af det, men sådan helt helt dybt inde, hvad er så lykken for jer?

Knus Line

 

Lykken er at være passioneret om at opnå sine drømme. Og at man er tro mod sine egne personlige værdier og holdninger.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er blevet skilt for ikke så lang tid siden og der havde jeg den frihed jeg ville have, måske så meget frihed at jeg misforstod min partners interesse for mig, og misforstod den som ligegyldighed. Så tror ikke man intydigt kan sige at frihed er nøglen til lykke. Jeg kunne ønske mig en der gad tage på cafe, køre MC, storbyferie. Ville være opfindsom og komme med forslag til ting der kunne laves i et parforhold. At blive respekteret af partneren. Lykke er vel også at se sine børn klare sig godt. At have en god økonomi. Gode venner både af det ene og andet køn.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Line

Lykke er at kunne være sammen med en man elsker uden at man sætter sig på hinanden....

Lykke er at holde i hånden, uden at holde så fast at man ikke kan slippe den igen..

Lykke er når man nyder tosomhed

Lykke er når man er glad for at være den man er......

Lykke er kærlighed

Super dejligt uselvisk indlæg, som jeg kun kan støtte op om...

Kram herfra

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er blevet skilt for ikke så lang tid siden og der havde jeg den frihed jeg ville have, måske så meget frihed at jeg misforstod min partners interesse for mig, og misforstod den som ligegyldighed. Så tror ikke man intydigt kan sige at frihed er nøglen til lykke. Jeg kunne ønske mig en der gad tage på cafe, køre MC, storbyferie. Ville være opfindsom og komme med forslag til ting der kunne laves i et parforhold. At blive respekteret af partneren. Lykke er vel også at se sine børn klare sig godt. At have en god økonomi. Gode venner både af det ene og andet køn.

Enig, men tænker stadigvæk at den slags lykke er afhænig af andre .. Skal vi ikke være lykkelige i os selv og så er det vores medmennesker der bidrager til vores egen lykke?

Knus Line

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Frikadeller - fars er bedst når mor rører den;-)

Uha ja mormors frikadeller nærmede sig lykken el nok nærmere himmelen smil... Så du siger mænds lykke er igennem maven og smagsløget? Så gør jeg sgu mange lykkelige og har gjort hihi...

Velbekomme og knus Line

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uha ja se det kan jeg godt være meget enig i... Smil. Men er det lykke eller skøn oplevelse?

Knus Line

Tættere på lykkelig kommer jeg ikke uden der skal blandes andre mennesker ind i det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tættere på lykkelig kommer jeg ikke uden der skal blandes andre mennesker ind i det.

Jeg forstår.... Har det ligeledes med naturen... Krammer og god tur næste gang..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Enig, men tænker stadigvæk at den slags lykke er afhænig af andre .. Skal vi ikke være lykkelige i os selv og så er det vores medmennesker der bidrager til vores egen lykke?

Knus Line

Arbejder også ihærdigt på det alene

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Går sådan og tænker lidt over, gad vide hvad der egentlig gør mænd lykkelige ?

Hvilke elementer skal der være for at i kan sige/ føle i er lykkelige ?

Hvad forbinder i med lykke?

Mener i , at det er andre der skal gøre jer lykkelige, eller at lykken kommer indefra og hvad kommer den af så?

Ved godt der vil komme svar som fisse og mere af det, men sådan helt helt dybt inde, hvad er så lykken for jer?

Knus Line

 

Det er svært at sige hvad der er lykken for en. Jeg tror heller ikke det behøver at være kønsbestemt.

 

Man skal tænke over hvad giver en værdi i tilværelsen, hvad drømmer man om. Vil man/jeg være lykkelig skal man/jeg stræbe efter at opfylde sine drømme en efter en, ikke alle drømme kan blive opfyldt, men mange gang.

 

Det gør mig lykkelig

 

Overordnet set:

At elske og være elsket

At være eller gøre noget for nogen

At opleve at nogen er der eller gør noget for en

 

Og mere jordnært:

Rejser til alverdens steder

Være sammen med gode venner og familie

Gåture i naturen

Gode kulinariske oplevelser

Gode erotiske og sexuelle oplevelser

Gode kulturelle oplevelser

At have et arbejde man har det fint med

 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når mine børn betingelsesløst viser mig deres kærlighed. Når min sønner giver mig kram og vil putte ind til mig. Når min kone har købt luksuschokolade med hjem fra Schweiz. Når min kone fortæller fortæller mig at jeg gør hende lykkelig. Når mine bedste venner siger at det er guld værd at have en ven som mig. Når jeg føler at jeg gør en forskel for andre mennesker. Når jeg ser andre være gode ved hinanden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Går sådan og tænker lidt over, gad vide hvad der egentlig gør mænd lykkelige ?

Hvilke elementer skal der være for at i kan sige/ føle i er lykkelige ?

Hvad forbinder i med lykke?

Mener i , at det er andre der skal gøre jer lykkelige, eller at lykken kommer indefra og hvad kommer den af så?

Ved godt der vil komme svar som fisse og mere af det, men sådan helt helt dybt inde, hvad er så lykken for jer?

Knus Line

Hej Line.

 

Sikke da nogle dybe spørgsmål du her stiller. Der er mange ting der gør mig lykkelig. 

 

Mit Arbejde, det er så livsbekræftende, når der står en foran en giver et knus og siger du er sød. Eller når forældrene siger om morgenen hold da op xxx har snakket om hvor meget du har gjort i går. Så bliver man lykkens pamfilius.

 

Min familie og nære venners velbefindende,er meget vigtig  for min egen lykkefølelse. uden dem er jeg ingenting. Der ville jeg være en tom skal uden indhold. Så lykken er når min familie og venner gør mig klogere, stærkere, Viser mig den rette vej når jeg fejler. Det er den rendyrkede lykkefølelse for mig.

 

Jeg tror det er et samspil i alle elementer der gør en lykkelig, som man skaber i samarbejde med sit netværk. Hvis man er negativ i alle ting, er sortsynet eller føler sig svigtet hele tiden, kan jeg have svært ved at se man er lykkelig. Derfor er man også selv herre over hvad man skal være lykkelig over. Lykken er også de små ting, et skulderklap, anerkendelse for den man er og ikke for det man har,  sundhed er en vigtig lykkeparameter, at man ser det går godt for sit netværk.

 

Lykke er for mig positive tanker eller følelser af varierende intensitet og stabilitet.

 

Ha en dejlig dag Line.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

100% frihed til at gøre hvad jeg vil.

At se min familie lykkelig og økonomisk trygge.

At hver dag komme ud i naturen og fiske eller gå med metaldetektor.

At fotografere bylivet og naturen.

Og mm.

 

Når jeg hviler i mig selv, er jeg lykkelig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja - At kunne hvile i sig selv, og vide jeg forsøger at gøre mit bedste for andre . . 

 

Fylde termokanden tidligt om morgenen, tage til fjorden og se solen stige op over horisonten.

 

Tænde bål på stranden om aftenen, sidde og hygge mens månen spejler sig i den blanke fjord og høre marsvineblåst ude på fjorden . .

 

Og når vandet bliver dobbelt så varmt igen, at kunne tage et nøgenbad uden alt leger skildpadde . .  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

"With freedom, books, flowers, and the moon, who could not be happy?"

 

- Oscar Wilde

 

 

Personligt havde jeg måske også lige smidt sex med smukke gp'er med på den liste, men så tror jeg også den er ved at være der :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har "lurket" et stykke tid, men nu måtte jeg lave en bruger, jeg elsker filosofiske spørgsmål.

 

Man kan vel sige, man måske føler sig lykkelig når man kan acceptere det man har på nuværende tidspunkt, det kan være på flere punkter, økonomisk, familie kone/børn/kæreste, social, status, helbred, at man føler sig lykkelig kan være af kort eller lang tid, selvom man er ked af visse ting som sker mens man er i en lykkelig periode, kan man sagtens være lykkelig.. hvis man ikke ærgrer sig over at man ikke har "mere" eller kunne havde opnået "mere" og man er tilfreds med hvad man har, så er man egentligt lykkeligt, kort sagt, hvis man ikke er ulykkelig, så er man lykkelig, spørgsmålet er bare om man selv synes det.. det jo ligesom er glasset halvfyldt eller halvtomt? det jo enten eller, det kan ikke være "halvt"... halvt af hvad? det er altid enten eller..

 

Her har vi fat i noget af det rigtige, kort og godt rammer Tao Te Ching plet igen:

"If you realize that you have enough, you are truly rich" - Lau Tzu

 

Kort og godt, "enough" er jo subjektivt, er det kone og børn eller er det en Ferrari og stor villa? 

Hvad naboen mener er vigtigt i livet er jo ikke nødvendigvis hvad du selv mener.

 

Jeg tror også, at det er en af grundende til at depression og andre psykiske lidelser er stigende i ungdommen. TV, Internet og sociale medier presser idealer og rollemodeller ned over masserne, og som teenager har du hverken lyst eller mulighed for at danne dine egne værdier; i hvert fald ikke uden at blive lukket ude af fællesskabet.

Det giver en flok ikke-tænkende efterløbere og endnu flere der føler sig uden for. Kobel det sammen med et uddannelsessystem der, ideelt set, ikke giver nogen pauser til at "samle sig selv", ja så står vi med en masse individer der først finder sig selv i midten af 20'erne. Hvis de da når så langt..

 

Jeg er selv i starten af 20'erne, og snakker af egen og min omgangskreds' erfaring. 

 

Men jeg er oven på igen, jeg fandt min lykke i fitness centeret. Det lyder overfladisk, og det var det også i starten. Men så indser man at damerne egentlig ikke er så fokuserede på det ydre som os mænd, og så kan det jo være lige meget, eller hvad? 

Nej, jeg kan egentlig godt lide at træne, det er et pusterum og afbræk fra virkeligheden. Har man har trænet et stykke tid, møder man ofte en eufori der kan strække sig over dage når man sætter en ny personlig rekord. 

Men det jeg egentlig elsker, er følelsen af den rå styrke der strømmer igennem ens krop når man f.eks. rejser sig fra et squat med en tung stang på ryggen. Det lyder utroligt primitivt og banalt, men det er jo det der gør det så dejligt!

 

I det øjeblik at jeg træder ind i træningscenteret er jeg lykkelig! Udenfor har jeg ting jeg stadig vil opnå og opleve, men i træningscenteret - hvor der kun er mig selv og jernet - dér er jeg lykkelig.

 

 

Edit: typos.

Redigeret af BrorBjørn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...