Hop til indhold
Gæst

Kunsten at formulere sig kort og præcist

Recommended Posts

Gæst

 

Svar mig på: "Er det okay at nogle GPer, som dig, Gina og andre bliver kaldt en LEGENDE?" Det synes jeg ikke og den bemærkning blev jeg altså provokeret af. Det var der mange, som ikke kunne forstå, men de kunne have valgt at ignorere mig, men istedet blev de ved med at komme med svinere og så er det klart at der kommer en modreaktion. Skulle jeg vælge at se stort på et angreb på min person?

Med hensyn til Jasmin så fik hun en tak for sidst efter at have svinet mig til i denne tråd bla..  

 

Det er muligt, at legender ikke findes i dit liv Titman, men jeg tror vi er mange som kender til fænomenet i vores hverdag. Vi er jo vant til, at enkelte personer i alle slags fag og erhverv bliver fremhævet hvis de skiller sig ud fra mængden.. Hvorfor bliver fodboldspilleren Ronaldo altid fremhævet som stjerne, selvom han er omgivet af dyrt betalte holdkammerater..? Hvorfor er der soldater, der bliver tildelt en tapperhedsmedalje af vores kongehus..? osv. osv.

 

Det er fordi de formår at skille sig ud fra mængden.. :smile:

 

Og heldigvis for det, for gik vi alle rundt med en selvtilfredshed som blev mættet ved at være en del af den grå masse, så syntes jeg, at ambitionsniveauet for vores livsførelse er en falliterklæring.

 

Jeg betragter det ikke som tilsvininger mod dit nick, snarere en undren over at du ikke bare kan acceptere, at nogen gør tingene lidt bedre end flertallet.. :)

 

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er muligt, at legender ikke findes i dit liv Titman, men jeg tror vi er mange som kender til fænomenet i vores hverdag. Vi er jo vant til, at enkelte personer i alle slags fag og erhverv bliver fremhævet hvis de skiller sig ud fra mængden.. Hvorfor bliver fodboldspilleren Ronaldo altid fremhævet som stjerne, selvom han er omgivet af dyrt betalte holdkammerater..? Hvorfor er der soldater, der bliver tildelt en tapperhedsmedalje af vores kongehus..? osv. osv.

 

Det er fordi de formår at skille sig ud fra mængden.. :smile:

 

Og heldigvis for det, for gik vi alle rundt med en selvtilfredshed som blev mættet ved at være en del af den grå masse, så syntes jeg, at ambitionsniveauet for vores livsførelse er en falliterklæring.

 

Jeg betragter det ikke som tilsvininger mod dit nick, snarere en undren over at du ikke bare kan acceptere, at nogen gør tingene lidt bedre end flertallet.. :)

 

VH Ludvig.

Kære Ludvig

 

- et godt indlæg fra din side :)

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej 

 

Jeg har observeret, at der efterhånden er mange debattører her på EG, der skriver meeeeeeeeget lange indlæg.

Jeg vil ikke nævne nogle navne, men synes det er en ærgerlig udvikling. 

Problemet med at skrive meget lange indlæg er at man taber rigtig mange brugere, som ellers måske kunne bidrage med noget relevant. Kunne også forestille mig at nogle bliver trætte. 

Jeg kan selvfølgelig ikke bestemme over andres debat-/skrivestil, men vil gerne tage debatten med jer. Hvad synes i om denne udvikling?

 

Kan det ikke lade sig gøre at formulere sig kort og præcist ? 

Så vil jeg da prøve at holde mig til emnet....

 

Jeg kan egentlig godt forstå dig titman. Men hvordan filan vil du næsten have at det skal ændres / laves om.? Man kan jo ikke udelukke folk fra at skrive, fordi at de ikke kører 100 procent efter retskrivningsordbogen.

Og hvis det skal løses, så skal vi jo have lavet et redaktionsteam, som kan skrive alle indlæg om til det rigtige skrivesprog. Nok ikke holdbart i længden..

Men jeg er som du... Har svært ved ikke at sige min mening. Og jeg får også ret mange tæsk for det. Bliver af nogen kaldt konfliktsøgende. Tjae..!! Har virkelig prøvet at snakke med kloge og tossede om det. Endda professionelt.  Har nogen værktøjer til at at nedtrappe og optrappe konflikter. Kender de fleste teorier osv. Men når jeg selv står i konflikten er de total glemt. Kan godt gå og blive lidt bitter over at jeg ikke nogen gange bare kan trække på skulderen, og så lade det rende igennem, uden at bidrage med min mening.

Men det er vi altså bare nogen der ikke så godt kan.

Tror også bestemt at der skal være nogen som os, til at åbne øjnene hos folk en gang imellem. Ellers ville det jo være lidt som kejserens nye klæder, og alle havde samme mening. Ikke just den måde verden udvikler sig på.

Må hellere stoppe her, for ikke at mit indlæg bliver for langt. :D  :D

Men fortsæt i samme stil Titman, og tag de hug der kommer, og lad os have de gode debatter som hidtil. ;)

Redigeret af frddblk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så vil jeg da prøve at holde mig til emnet....

 

Jeg kan egentlig godt forstå dig titman. Men hvordan filan vil du næsten have at det skal ændres / laves om.? Man kan jo ikke udelukke folk fra at skrive, fordi at de ikke kører 100 procent efter retskrivningsordbogen.

Og hvis det skal løses, så skal vi jo have lavet et redaktionsteam, som kan skrive alle indlæg om til det rigtige skrivesprog. Nok ikke holdbart i længden..

Men jeg er som du... Har svært ved ikke at sige min mening. Og jeg får også ret mange tæsk for det. Bliver af nogen kaldt konfliktsøgende. Tjae..!! Har virkelig prøvet at snakke med kloge og tossede om det. Endda professionelt.  Har nogen værktøjer til at at nedtrappe og optrappe konflikter. Kender de fleste teorier osv. Men når jeg selv står i konflikten er de total glemt. Kan godt gå og blive lidt bitter over at jeg ikke nogen gange bare kan trække på skulderen, og så lade det rende igennem.

Men det er vi altså bare nogen der ikke så godt kan.

Tror også bestemt at der skal være nogen som os, til at åbne øjnene hos folk en gang imellem. Ellers ville det jo være lidt som kejserens nye klæder, og alle havde samme mening. Ikke just den måde verden udvikler sig på.

Må hellere stoppe her, for ikke at mit indlæg bliver for langt. :D  :D

Men fortsæt i samme stil Titman, og tag de hug der kommer, og lad os have de gode debatter som hidtil. ;)

 

Læser dit indlæg og trækker på skulderen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Svar mig på: "Er det okay at nogle GPer, som dig, Gina og andre bliver kaldt en LEGENDE?" Det synes jeg ikke og den bemærkning blev jeg altså provokeret af.

ø

Det er generelt en god ide at spørge pænt, frem for at give andre ordrer. Især i online-debatter, som er uden magtmidler til at sætte alvor bag ordrer. Risikoen ved ordrer er derfor at de ikke bliver fulgt, og så er befalingsmanden jo lidt klædt af. Tag det som et (patroniserende, undskyld) råd.

Jeg ved godt det ikke er trådens emne, men på den anden side er emnet jo alt, hvis det er kort eller langt? Ethvert indlæg i denne tråd er vel relevant, for det besvarer med sin længde emnet.

Til den egentlige sag i dette indlæg: Mener du selv nogensomhelst mennesker overhovedet må kaldes stjerner eller legender? Jeg tror det vil oplyse mange af os, hvis du svarer på det spørgsmål. For lige nu kan jeg ikke afgøre, om det egentlig er GP'er som du ikke vil acceptere som stjerner el.lign., eller om det er en generel modvilje mod fænomenet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

ø

Det er generelt en god ide at spørge pænt, frem for at give andre ordrer. Især i online-debatter, som er uden magtmidler til at sætte alvor bag ordrer. Risikoen ved ordrer er derfor at de ikke bliver fulgt, og så er befalingsmanden jo lidt klædt af. Tag det som et (patroniserende, undskyld) råd.

Jeg ved godt det ikke er trådens emne, men på den anden side er emnet jo alt, hvis det er kort eller langt? Ethvert indlæg i denne tråd er vel relevant, for det besvarer med sin længde emnet.

Til den egentlige sag i dette indlæg: Mener du selv nogensomhelst mennesker overhovedet må kaldes stjerner eller legender? Jeg tror det vil oplyse mange af os, hvis du svarer på det spørgsmål. For lige nu kan jeg ikke afgøre, om det egentlig er GP'er som du ikke vil acceptere som stjerner el.lign., eller om det er en generel modvilje mod fænomenet.

 

Bebop den diskussion har jeg lukket for længst ;-)

Du og andre i denne tråd har misforstået, at det var en opfordring jeg kom med, men fred være med det.

Jeg orker ikke at forholde mig mere til dit og andres "personfnidder" slet ikke set i lyset af at moderatorene har blandet sig. Det vil jo være et tegn på disrespekt, hvis jeg fortsatte.  

 

Så tag dette som et patroniserende råd: Jeg opfordrer dig til at starte en ny tråd eller emnet, hvis du vil diskutere pli, takt og tone :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg opfordrer dig til at starte en ny tråd eller emne

 

Hahaha, der er altså lidt komisk ubalance over den holdning.

 

 

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...