Hop til indhold
Gæst

Kunsten at formulere sig kort og præcist

Recommended Posts

Gæst

Kære tvr

-ah, nu kan BX altså også skrive nogle lange, ja undertiden meget lange indlæg, det er stunderne med en hvis frk. Darling; men til hans ros meget velformulerede indlæg :)

Mange hilsner

Nyder livet

Bevares, BX er ikke den værste.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Okay, så det er dig, der skal definere, hvad pli og situationsfornemmelse er?

 

det skulle meget meget gerne være noget der var fælles forståelse for!! noget som alle forstod og noget som alle gjorde brug af... 

 

men der står du virkelig alene med din eklatante evne til at tilsidesætte enhver god opførsel og opdragelse... du ejer ganske enkelt ikke hverken den alment forståede pli (som formodentlig ville have afholdt dig fra at lave den her tråd overhovedet) eller nogen form for situationsfornemmelse (der ville have afholdt dig fra at smadre Ginas farveltråd på den mest uopdragne og umodne facon) 

 

Bemærk - alle synes faktisk du er en klovn i den tråd... ingen har givet dig ret...  du har ganske enkelt ikke skabt begreb om hvad pli går ud på for så havde du holdt din mund i den tråd!

 

Hvad værre er. du er UFPR .... hvis du på nogen måde skulle være i tvivl, så er det forkortelsen for "uden for pædagogisk rækkevidde" hvilket betyder, at trods gentagne forklaringer så klapper du hverken i, undskylder til Gina (hvilket du BURDE) eller skifter tilbage til trådens emne

 

Ydermere - for at føje spot til skade - eskalerer du faktisk hele situationen ved at kværulere og fremsætte påstande om hvad vi GPer vil og ikke vil/ønsker når vi stopper vores virke!  Noget du tilsyneladende ikke fatter hat af for du har (endnu en gang) ikke ret

 

 

Kort sagt - din adfærd er frastødende i Ginas tråd.  Det er alle debattører i den tråd fuldstændig enige om.  Jeg tror ikke jeg kan sige det meget kortere eller mere præcist!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej 

 

Jeg har observeret, at der efterhånden er mange debattører her på EG, der skriver meeeeeeeeget lange indlæg.

Jeg vil ikke nævne nogle navne, men synes det er en ærgerlig udvikling. 

Problemet med at skrive meget lange indlæg er at man taber rigtig mange brugere, som ellers måske kunne bidrage med noget relevant. Kunne også forestille mig at nogle bliver trætte. 

Jeg kan selvfølgelig ikke bestemme over andres debat-/skrivestil, men vil gerne tage debatten med jer. Hvad synes i om denne udvikling?

 

Kan det ikke lade sig gøre at formulere sig kort og præcist ? 

 

 

Det er vist debat for debattens skyld....

 

Lad folk gøre som de formår....

 

Hvis det er sproglig korrekthed og finesse du søger, så må du lede et andet sted....

 

Vi er heldigvis forskellige....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

jooo men heldigvis er vi alle forskellige heldigvis for det, ellers ville det godt nok være en kedelig, og ensformig gang øllebrød....med hensyn

til laaaange indlæg kan man jo bare vælge at springe dem over....ligesom de GB der skriver en hel novelle i deres annoncer, og i indledningen

beder alle om at læse hele annoncen inden besøget...det er godt nok dræbende :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et gulv hører normalt til på loftet og ingen andre steder!! Det er utrolig vigtigt altid at vande trægulve så de vokser. De er nød til at vokse 50 centimeter om dagen for at blive ved med at have den samme størrelse. At gå på et gulv slider faktisk utrolig meget på det. Alle andre slags gulve er ligegyldige, de indgår ikke i biologiske sammenhæng og er derfor ikke interessante.

En svabert bliver brugt til at rense ovne med, men især gulve. Gulvenes fagforening prøver i øjeblikket at passere en lov der vil forbyde al brug af svaberter. Dette vil betyde at skidt vil hobe sig op i meters højde og vi vil blive nødt til at importere dværge fra Holland til at gå på vores gulve for os.

Derfor er gulve en integreret del af Rundetårn og vores arbejde med kattegrus i dag.

Gulv af marmor har tendens til at knirke, når tykke kvinder går på det, især fordi, kvinder er tykkere end mænd, især omkring anklerne.

Derfor, lad være med at lade kvinder gå frit på gulv, dette kan være højst sundhedsskadeligt for dig.

I tilfælde af at kvinder slipper fri på et gulv, så rådes det til hurtigst muligt at slå hende ned og fjerne hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bananas, Bonobo og Gina. 

 

Hvis i gerne vil diskutere Haiku digte, så synes jeg at i skulle oprette en tråd til det formål istedet for at afspore debatten yderligere i denne tråd. 

 

 

 

 

Jeg vil dog gerne

En januar aftenstund

Fortsætte Haiku

 

 

Duvedselvhvorfor,

 

/Gina.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Et gulv hører normalt til på loftet og ingen andre steder!! Det er utrolig vigtigt altid at vande trægulve så de vokser. De er nød til at vokse 50 centimeter om dagen for at blive ved med at have den samme størrelse. At gå på et gulv slider faktisk utrolig meget på det. Alle andre slags gulve er ligegyldige, de indgår ikke i biologiske sammenhæng og er derfor ikke interessante.

En svabert bliver brugt til at rense ovne med, men især gulve. Gulvenes fagforening prøver i øjeblikket at passere en lov der vil forbyde al brug af svaberter. Dette vil betyde at skidt vil hobe sig op i meters højde og vi vil blive nødt til at importere dværge fra Holland til at gå på vores gulve for os.

Derfor er gulve en integreret del af Rundetårn og vores arbejde med kattegrus i dag.

Gulv af marmor har tendens til at knirke, når tykke kvinder går på det, især fordi, kvinder er tykkere end mænd, især omkring anklerne.

Derfor, lad være med at lade kvinder gå frit på gulv, dette kan være højst sundhedsskadeligt for dig.

I tilfælde af at kvinder slipper fri på et gulv, så rådes det til hurtigst muligt at slå hende ned og fjerne hende.

 

:D:lol:

 

Konge

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Flaber, dit indlæg er så pragtfuldt åndsvagt, at jeg ikke kan lade være med at elske det !

Del dette indlæg


Link til indlæg

Flaber, dit indlæg er så pragtfuldt åndsvagt, at jeg ikke kan lade være med at elske det !

 

Det er sort snak, kom bare til at tænke på det, da jeg så overskriften ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er svært at have pli når man selv er overbevist om at man har ret og har lov til at være her, nogle skaber sin egen sandhed og tror fuldt og fast på den... :(  - lige som ekstremisterne...

 

Nille det vil klæde dig at undlade at sammenligne mig med ekstremister og terrorister :wink:

 

Jeg har skrevet mit sidste indlæg i denne tråd.

Den er endt ud i underlødige beskyldninger og person angreb som går på, at jeg skulle være ond, ekstremist, mindre rummelig, intolerant, usympatisk, blah blah blah.

Jeg minder om at det var en opfordring jeg kom med og jeg spurgte efter jeres mening. 

 

Hej

Jeg har observeret, at der efterhånden er mange debattører her på EG, der skriver meeeeeeeeget lange indlæg.

Jeg vil ikke nævne nogle navne, men synes det er en ærgerlig udvikling.

Problemet med at skrive meget lange indlæg er at man taber rigtig mange brugere, som ellers måske kunne bidrage med noget relevant. Kunne også forestille mig at nogle bliver trætte.

Jeg kan selvfølgelig ikke bestemme over andres debat-/skrivestil, men vil gerne tage debatten med jer. Hvad synes i om denne udvikling?

Kan det ikke lade sig gøre at formulere sig kort og præcist ? 

 

 

 

Bevares jeg skal da ikke undlade at erkende at jeg måske skal formulere mig mere diplomatisk en anden gang og måske tænke mig lidt mere om før jeg poster et nyt indlæg.

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

det skulle meget meget gerne være noget der var fælles forståelse for!! noget som alle forstod og noget som alle gjorde brug af... 

 

men der står du virkelig alene med din eklatante evne til at tilsidesætte enhver god opførsel og opdragelse... du ejer ganske enkelt ikke hverken den alment forståede pli (som formodentlig ville have afholdt dig fra at lave den her tråd overhovedet) eller nogen form for situationsfornemmelse (der ville have afholdt dig fra at smadre Ginas farveltråd på den mest uopdragne og umodne facon) 

 

Bemærk - alle synes faktisk du er en klovn i den tråd... ingen har givet dig ret...  du har ganske enkelt ikke skabt begreb om hvad pli går ud på for så havde du holdt din mund i den tråd!

 

Hvad værre er. du er UFPR .... hvis du på nogen måde skulle være i tvivl, så er det forkortelsen for "uden for pædagogisk rækkevidde" hvilket betyder, at trods gentagne forklaringer så klapper du hverken i, undskylder til Gina (hvilket du BURDE) eller skifter tilbage til trådens emne

 

Ydermere - for at føje spot til skade - eskalerer du faktisk hele situationen ved at kværulere og fremsætte påstande om hvad vi GPer vil og ikke vil/ønsker når vi stopper vores virke!  Noget du tilsyneladende ikke fatter hat af for du har (endnu en gang) ikke ret

 

 

Kort sagt - din adfærd er frastødende i Ginas tråd.  Det er alle debattører i den tråd fuldstændig enige om.  Jeg tror ikke jeg kan sige det meget kortere eller mere præcist!

 

Tak for dit "venlige" indlæg, Jasmin :smile:

 

Jeg vil minde om at jeg fremsatte en kritik om at nogle GPer får LEGENDE / STJERNE status herinde. Det har jeg altså svært ved at forstå. Jeg har INTET personligt imod Gina F, ND og SEM.  

Bevares jeg ved godt at du, AarhusElsker (AE) plaskeren m.fl gerne vil forsøge at fremstille mig som en usympatisk, led og afstumpet person, men der må jeg desværre skuffe jer. Det er ingenlunde tilfældet! 

Jeg er i virkeligheden en meget sød og venlig person, i al beskedhed :smile:

 

Jeg kommer IKKE til at sige undskyld til Gina F, eller andre for den sags skyld!

 

Hvorfor skulle jeg det?

Lad mig minde om at du IKKE selv har sagt undskyldt for al den polemik du skabte her på EG med dine udtalelser i artiklen i dagbladet Information? Lad mig minde om, at du der kom med et estimat om at: "25 % af de mandlige brugere på EG led af kvinde lede."

Det blev JEG og andre Debattører altså provokeret af og du har stadig ikke sagt undskyld for det og så tillader du dig at pege fingre af mig! 

 

Du er meget fremme i skoene herinde på EG og kritiserer ledelsen og os andre voldsomt, når vi ikke lige spiller efter dit hoved. Hvis det stod til dig, Jasmin, så vil du jo allerhelst være fri for kritik, men når du vælger at være så meget fremme i skoene her på EG, så må du også forvente at noget af det, som bliver sagt om dig ikke er lige behageligt at høre på. Du linker til alle mulige anmeldelser inde på din profil side. Jeg skal ikke undlade at bemærke at IKKE en eneste af disse anmeldelser er dårlige og det kan jeg egentlig godt forstå..    

 

Du henviser til, at jeg har forsøgt at spolere Gina F's farveltråd. Det er IKKE tilfældet, som jeg ser på det.

Hverken dig, Plaskeren eller AE skal bestemme, hvad jeg skriver på et offentlig forum. Det er kun ADMIN og moderatorerne, der bestemmer dette. 

Jeg kom med 1 eller 2 kritiske indlæg og så farer AE, Nille, plaskeren og andre "Gina-elskere" i flæsket på mig. Ganske ubehageligt må jeg sige !

Resten af de indlæg, som jeg kom med i den tråd var udelukkende udtryk for et forsvar for mig selv. Jeg kunne selvfølgelig have valgt ikke at forsvare mig selv, men det er altså ikke min stil ! 

Jeg er hverken herinde for at tilfredsstille dig, AE og plaskeren og jeg udtaler mig altså i et offentlig forum. Man kan være uenig med mig, men at begynde at

"svine" mig til og fremstille mig som barnlig, uopdragen, usympatisk, hensynløs, afstumpet og ekstremistisk, blah, blah, blah. Det synes jeg sgu ikke er helt FAIR og det er jeg nød til at reagere på!

 

Jeg respekterer 100% ADMIN og moderatorerne på siden og hvis min "dårlige stil / opførsel" medfører, at jeg får tildelt strafpoint, karantæne, eller andet, så må jeg rette mig efter det, men indtil videre er der altså ikke kommet nogen reaktion fra dem. 

 

Jeg må erkende, at det var virkeligt DUMT og TÅBELIGT af mig at starte denne tråd og det vil jeg gerne sige UNDSKYLD FOR!

Jeg lover jer ALLESAMMEN at jeg en anden gang nok skal ANSTRENGE mig og tænke mig bedre om inden jeg poster et nyt indlæg, eller starter en ny tråd!   

 

Hav en fortsat god dag :smile:

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du linker til alle mulige anmeldelser inde på din profil side. Jeg skal ikke undlade at bemærke at IKKE en eneste af disse anmeldelser er dårlige og det kan jeg egentlig godt forstå..  

 

wow.... et geni  er født :) *fnis*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Hej

Jeg har observeret, at der efterhånden er mange debattører her på EG, der skriver meeeeeeeeget lange indlæg.

Jeg vil ikke nævne nogle navne, men synes det er en ærgerlig udvikling.

Problemet med at skrive meget lange indlæg er at man taber rigtig mange brugere, som ellers måske kunne bidrage med noget relevant. Kunne også forestille mig at nogle bliver trætte.

Jeg kan selvfølgelig ikke bestemme over andres debat-/skrivestil, men vil gerne tage debatten med jer. Hvad synes i om denne udvikling?

Kan det ikke lade sig gøre at formulere sig kort og præcist ?

Hvis man kan starte med ikke at blande sig i ALT og i det mindste være sandfærdig - så er Man nået langt.

Du er jo absolut typen som er ude med din egen personlige mening OVERALT!

Og det er umuligt at få et offentligt undskyld ud af dig.

Så nu spørger jeg dig direkte....

Er det okay at du sviner en sød afskeds tråd om Gina?

Er det okay at du sviner en tråd om mig med falske urigtige påstande om at jeg har arbejdet på et tidspunkt jeg slet ikke var begyndt endnu?

Er det okay at Jasmin lige skal have en sviner med i en anmeldelse som iøvrigt var rigtigt pæn?

Hvis nu du startede med at feje hos dig selv så går resten nok - tror du ik?

Du bruger din energi helt skævt..... Ud og få noget sex.

Så kan det være at du kan se tingene lidt mere klart....

Trine

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så er spørgsmålet nu, om den undskyldning er ærligt ment.

 

Da du oprettede dig som bruger, indledte du meget sympatisk med en undskyldning til både Nikita og undertegnede for nogle verbale udfald mod os.

 

For derefter at fortsætte helt i samme spor mod mig.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Så er spørgsmålet nu, om den undskyldning er ærligt ment.

 

Da du oprettede dig som bruger, indledte du meget sympatisk med en undskyldning til både Nikita og undertegnede for nogle verbale udfald mod os.

 

For derefter at fortsætte helt i samme spor mod mig.

 

Nej den undskyldning var faktisk mest rettet til ADMIN og moderatorene. 

Jeg skal ikke gå og sige undskyld til nogen og da slet ikke når man tænker på den velkomst, som jeg fik her på EG og de svinere, som jeg er blevet udsat for bla. i den her tråd.

Jeg står kun til ansvar overfor ADMIN og moderatorne og ikke andre!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rolig guys ... Her skal være plads til alle... Også Titman... Er jo heller ikke Udenrigsministeriets interne net for diplomater i udlandet det her, vel?

Er jo netop de lidt skarpe (grænsesøgende?) og kontroversielle indlæg der skaber liv og god DEBAT her....

Dem vil vi da ikke undvære, vel?

Personfnidderet er jeg derimod gerne foruden ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis man kan starte med ikke at blande sig i ALT og i det mindste være sandfærdig - så er Man nået langt.

Du er jo absolut typen som er ude med din egen personlige mening OVERALT!

Og det er umuligt at få et offentligt undskyld ud af dig.

Så nu spørger jeg dig direkte....

Er det okay at du sviner en sød afskeds tråd om Gina?

Er det okay at du sviner en tråd om mig med falske urigtige påstande om at jeg har arbejdet på et tidspunkt jeg slet ikke var begyndt endnu?

Er det okay at Jasmin lige skal have en sviner med i en anmeldelse som iøvrigt var rigtigt pæn?

Hvis nu du startede med at feje hos dig selv så går resten nok - tror du ik?

Du bruger din energi helt skævt..... Ud og få noget sex.

Så kan det være at du kan se tingene lidt mere klart....

Trine

 

Ja, jeg er ude med min mening over alt og det har jeg jo også ret til.

Jeg er faktisk lidt ked af det jeg skrev om, at du var startet i år 2000 og der har jeg osse sendt dig en beklagelse over PB-systemet, som du dog ikke har svaret på. Der må jeg indrømme at jeg dummede mig lidt, men essensen i mit budskab var at du har været længe i branchen og det er vel ikke forkert, eller hvad? 

Med hensyn til Gina, så var det som du siger en: "afskeds tråd", men der er vist ingen tråde herinde, der er så hellige at jeg og andre ikke må blande mig.

Svar mig på: "Er det okay at nogle GPer, som dig, Gina og andre bliver kaldt en LEGENDE?" Det synes jeg ikke og den bemærkning blev jeg altså provokeret af. Det var der mange, som ikke kunne forstå, men de kunne have valgt at ignorere mig, men istedet blev de ved med at komme med svinere og så er det klart at der kommer en modreaktion. Skulle jeg vælge at se stort på et angreb på min person?

Med hensyn til Jasmin så fik hun en tak for sidst efter at have svinet mig til i denne tråd bla..  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Nej den undskyldning var faktisk mest rettet til ADMIN og moderatorene.

Jeg skal ikke gå og sige undskyld til nogen og da slet ikke når man tænker på den velkomst, som jeg fik her på EG og de svinere, som jeg er blevet udsat for bla. i den her tråd.

Jeg står kun til ansvar overfor ADMIN og moderatorne og ikke andre!

Titman... Er du helt sikker på at du disponerer din tid fornuftigt. Der er immervæk nemmere måder at få negativ opmærksomhed på end ved at spille smart herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Titman... Er du helt sikker på at du disponerer din tid fornuftigt. Der er immervæk nemmere måder at få negativ opmærksomhed på end ved at spille smart herinde.

 

Øhhh jeg ved ikke helt, hvad du mener TL...

Jeg går hverken efter negativ eller positiv opmærksomhed. 

Jeg giver udtryk for mine synspunkter og er sådan set ret ligeglad med, hvad folk mener om dem, men jeg ved da godt at du mest går efter positiv opmærksomhed. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille det vil klæde dig at undlade at sammenligne mig med ekstremister og terrorister :wink:

 

Jeg har skrevet mit sidste indlæg i denne tråd.

Den er endt ud i underlødige beskyldninger og person angreb som går på, at jeg skulle være ond, ekstremist, mindre rummelig, intolerant, usympatisk, blah blah blah.

Jeg minder om at det var en opfordring jeg kom med og jeg spurgte efter jeres mening. 

 

 

 

Bevares jeg skal da ikke undlade at erkende at jeg måske skal formulere mig mere diplomatisk en anden gang og måske tænke mig lidt mere om før jeg poster et nyt indlæg.

 

Siden da har du skrevet 4 indlæg i tråden  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

Redigeret af Agent 007

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Øhhh jeg ved ikke helt, hvad du mener TL...

Jeg går hverken efter negativ eller positiv opmærksomhed.

Jeg giver udtryk for mine synspunkter og er sådan set ret ligeglad med, hvad folk mener om dem, men jeg ved da godt at du mest går efter positiv opmærksomhed.

Ja ja ja.

4chan.org. Go nuts...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er ved at gå i denne debat som i flere andre, de første par sider holder man sig til emnet og så går det op i personligt fnidder.

Tråden låses hvis det forsætter eller sletteknappen kommer i brug.

Til det som trådstarter og andre har skrevet så er moderationslinjen at folk må skrive ligeså tosset de vil og så langt de vil. Skulle nogen overfalde folk fordi de ikke staver godt, ikke bruger tegnsætning godt nok, bruger et udenlandsk ord, laver et langt indlæg eller lign vil vi gribe ind.

Hver fugl synger med sit næb, og det skal accepters. Det er fint nok at debattere folks indlæg generelt uden at hænge nogen ud i en selvstændig streng som her, bare I holder det der, vi har før f.eks. oplevet at folk er blevet hånet fordi de ikke staver godt og lign, derfor jeg bare lige påpeger det.

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når man betragter debatten i nærværende indlæg flimrer det nærmest for øjnene! Det hele kulminerede med Beeps ordanalyse, som var meget imponerende men næsten ulidelig at læse igennem for ikke at sige forstå. Der var dog en rimelig afslutning, nemlig: "nu går jeg op og lægger mig!"

Underforstået, at Beep nok har fået hovedpine efter sin vilde og ekvilibristiske ordanalyse.

 

Spm omkring indlægs perfekte længde kan ikke besvares entydigt efter min mening! Alenlange indlæg er ofte uoverkommelige at gennemlæse, men poetiske lange rejseberetninger i stil med Rejsenetværket er glimrende til en aften, hvor man har tid og lyst til at læse sådanne. En fyldig anmeldelse af en GP er vel også bedre end blot 3 ryk og en aflevering. Dog bør man søge at begrænse sig til omkring 1 A4 side! Beep kan sikkert informere om antallet af ord på en sådan side - eller jeg kan tjekke mine egne wordfiler, men orker ikke! 

 

Endelig er der igen disse voldsomme vredesudbrud imod Titman, hvor man tager konteksten væk og refererer til andre indlæg uden sammenhæng med nærværende. Jasmin farer i flint sikkert fordi hun selv kan skrive lange indlæg indimellem og føler sig truffet. Nogle af disse indlæg er glimrende og velskrevet, mens andre er tendentinøse og meget ensrettede. Borende fabler om undskyldninger eller mangel på samme, hvilket også er lidt af en vittighed, da manden aldrig selv kunne drømme om at undskylde endsige beklage eller indse egne fejl og mangler.

 

Med fare for at overskride det overkommelige slutter jeg hermed af i denne tråd! Stay cheerful! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...