Hop til indhold
Guest MalerKbh

Glædespiger på førtidspension og andre offentlig ydelser...

Recommended Posts

Gæst

Det har du uden tvivl selv googlet for længst, at bruge ressourcer på netop en ikke sexkøbende troll som dig er mit resterende liv s'gu for værdifuldt til.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

 

Dit problem er, at du nu har ført SFI som sandhedsvidne, men fakta er, at de ikke selv ved det. Og jeg skal fortælle dig hvorfor.

 

De stillede et spørgsmål til et antal prostituerede og havde ikke gjort deres arbejde godt nok, for de aner ikke om svarene, de fik retur, er nettoindkomst eller bruttoindkomst. Så resultatet af deres undersøgelse er INTET værd, lige som dit argument.

 

Kan du stikke den?

 

OBS Hvordan kan du vide, at jeg er "ikke sexkøbende"?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

OBS Hvordan kan du vide, at jeg er "ikke sexkøbende"?

Ja hvordan kan du egentlig udtale dig om det, Hr. Bundstok :-p

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er så hyggeligt, Starson45, at du først spørger til SFIs undersøgelse, hvorefter du afslører, at du i den grad ved, hvad undersøgelsen omfatter. Du er simpelthen så utroværdig og farvet i dine kommentarer, at det nok ender med, at jeg vil vælge at ignorere dig trods din tydeligt ret grundige viden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Først og fremmest er det forkasteligt, at politiet driver agentvirksomhed, og udgiver sig for at være kunder.

Er det ikke nærmere skat der gør det? Den udsendelse jeg så er jeg næsten sikker på det var en ansat fra skat der ringede. Må de egentlig det?

Min moral rækker ikke længe end at jeg have ramt en fornuftigt indtægt i regnskabet og stoppet resten i lommen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

For samfundsøkonomien er det nok bedre at der er nogen danskere som arbejder sort, end hvis de slet ikke laver noget overhovedet, derudover bliver alle pengene i landet modsat hvis alternativet er en udenlandsk arbejder.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Først og fremmest er det forkasteligt, at politiet driver agentvirksomhed, og udgiver sig for at være kunder.

Jeg finder det ikke forkasteligt omvendt hvis de ikke måtte bruge den måde havde de skullet forbi en dommer og få en kendelse til telefonaflytning hvilket de med 99% sikkerhed ville få, og så aflytte sig til pigens arbejdssted og derefter komme uanmeldt med faren for at du lige netop er 10 sekunder fra at skyde raketten af og dermed også skal forklare og legimetere dig i hverfald hvis politiet er med.

Denne omvej koster penge og tid for både politi, og dommer så i forvejen har nok ar se til.

Selv en registreret og 100 % lovlig pige kan jo arbejde P/D og ved besøg af skat vise sine oplysninger og dagens regnskab så vil skat sige tak og forlade stedet, medmindre der arbejdes fra ulovlig adresse som ex en kro.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

.....din tydeligt ret grundige viden.

 

Tak. Jeg er smigret, især over dem der likede dit indlæg. Højst uventet. 

 

Jeg bukker og takker.

 

Kan du og likerne have en god aften.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Hvordan har i det med det, har lige set skat rykker ind uanmeldt hos prostitueret, hvor de ringer og gir sig ud for at være kunde og dernæst konfronterer pigen når de møder op på adressen og i mange tilfælde både danske og udlandske kvinder som har ikke helt ren mel i posen og enten er på FP eller kontanthjælp eller sygedagpenge, jeg personligt har det ikke helt godt med det må jeg indrømme.....Ved ik op emnet har været oppe før og vil da også lige sige at der selvfølgelig også er piger som arbejder lovligt og jeg bestemt ikke fejer alle over en kam :smile:

Hvis en Pige er på kontanthjælp sygedagpenge etc, så har jeg det MEGET svært ved, hun arbejder som GP eller Teledame. Det er at blæse og have mel i munden samtidig og hvis det bliver opdaget håber jeg sandelig der bliver slået meget hårdt ned på det! Ligeledes hvis jeg havde kendskab til en Pige som kørte tingene på den måde, ville jeg melde hende.

 

Det er skidt, når folk nasser og gør grin med samfundet på den måde!!! Der er faktisk nogle der har oprigtig brug for ydelserne fra det offentlige som bliver sat i dårligt lys af disse nassere. Mange er ligeglade med Skat "lad os da bare snyde dem og kræve så meget ind til os selv som muligt" Den holdning er en bombe under vores velfærdssystem. Hver gang der kommer færre skattekroner ind, skal der spares et sted. Ja det bliver for alvor dobbeltmoralsk, når folk som omgåes systemmet brokker sig over de besparelser det offentlige er nød til at lave  :-|

 

Teledamer på førtidspension har jeg det også svært ved. Hvis hun kan sidde 10 timer som teledame, skifte lagen, tage telefon, hjælpe Mændene ind og ud + hvad de nu har af opgaver…….. skal vi så ikke bare fjerne førtidspensionen og sætte hende ud og arbejde og bidrage til samfundet??? det mener jeg! Ved godt de rent lovgivningsmæssig må tjene noget ved siden af….. Men der er noget galt, hvis de rent faktisk godt kan arbejde og de så får Førtidspension. 

 

Håber det er enkelt episoder dette her! og det ikke afspejler Branchen generelt  :???:  Ligeledes finder jeg det ganske i orden, at Skat leger Agent Provokatør for at finde frem til disse Hustler typer, hvis det er nødvendigt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Håber det er enkelt episoder dette her! og det ikke afspejler Branchen generelt  :???:  Ligeledes finder jeg det ganske i orden, at Skat leger Agent Provokatør for at finde frem til disse Hustler typer, hvis det er nødvendigt

 

Ja helt enig, hvis det er nødvendigt. 

Jeg har heller ikke noget problem med at en medarbejder fra SKAT ringer til GPerne, laver frække aftaler med dem og udgiver sig for at sexkunder. 

Der vil altid være nogle, der snyder og laver sort arbejde i alle brancher. Jeg ved ikke noget om omfanget af snyd indenfor massagebranchen, så det vil jeg ikke udtale mig om. 

Generelt mener jeg, at man bør prioritere kontrolindsatsen ud fra et mål; om hvor der er mest muligt at hente for færrest mulige ressourcer (penge).  

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rejse skriver.

 

 

 

Det er vi så nok også mange, der ikke gør.

 

Hvis jeg får så meget som mistanke om, at min pizzapusher ikke har skattemæssigt rent mel i posen, så ville jeg i første ombæring konfrontere ham og i anden skifte leverandør.

 

Har det aldrig slået dig med en antydning af undren, hvorfor den flinke grønthandler, der har overtaget den butik, som også lå der og var dansk ejet, da du var dreng, tilsyneladende lever fint, mens han forgænger måtte dreje nøglen rundt og kalke vinduerne?

 

I min optik er det i højeste potens mistænkeligt, at mennesker, der kommer fra lande, hvor intet legalt erhverv hænger sammen rent økonomisk, udvikler sig til at være troldmænd, når de rammer vore breddegrader.

 

Men et simpelt kig bag kulisserne afslører jo så også i reglen, at det er én slags dåsesodavand, du får langet over disken som ny kunde, og en anden, som stamkunderne modtager, ligesom afregningsformlen er en ganske anden.

 

Når der så samtidigt er gevinst, stort set hver gang myndighederne interesserer sig for ansættelsespapirer eller mangel på samme, ja så skal man vist være mere end almindeligt rødøjet for ikke at kunne gennemskue scenariet.

 

Om der er grund til at måle med tå forskellige skalaer for socialt bedrageri, kræver en højere videnskab, som jeg ikke er i besiddelse af, men måske du kan oplyse mig dine bevæggrunde, det kan være, at du vil opnå min sympati herved, men de tusindvis af danske erhvervsdrivende, der har måtte lukke p.g.a. den kreative konkurrence, ser nok anderledes på det. :(

 

Og så er der lige det aspekt, at for at kunne udbetale sorte lønninger, så kræver det en temmelig stor sort indkomst og/eller et kæmpe + på bundlinjen, og ved det sidste, hvor skulle motivationen så være?

 

Efter et langt liv i bygge- og anlægsbranchen kan jeg berolige dig med, at indtjeningsgraden er så lille, at sorte lønninger tilnærmelsesvis ikke er eksisterende, og da de fleste firmaer jo udfører opgaver af halv- eller heloffentlig karakter, hvad skulle så generere de sorte penge?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om pigen vil betale skat er hendes egen personlige sag, der hvor jeg kan blive sur er når en person modtager offentlig forsørgelse men vedkommende rent faktisk er i arbejde, så er jeg lige glad om det er en GP eller jan der lige tager en udbringnings tur med pizza eller andet.

 

Arbejder man så skal man ikke også have hjælp fra det offentlige.

 

Jeg kan ikke se hvorfor du skelner mellem snyd i skat og snyd i offentlig forsørgelse,

snyd er snyd, det er vores fælleskasse der snydes af.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja...nu du åbenlyst bekender dig til Tv's forkyndelse, hvad så med det her?

 

(Troede seriøst ikke nogle ville forsøge at argumentere sagligt med "eksempler på folk i TV på det seneste der lever på nas" ....)

 

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/fagligt/113da173508c4495a320a034885c0fd6-20141216-politiker-efterbetaler-350000-kroner-til-ansatte

 

Og den med 'mine penge' er vist en klassisk LA bemærkning også til dem, der IKKE snyder!

 

Så den stråmand må du pakke samme....har ikke på noget tidspunkt sagt, at snyd er i orden....

 

Men hvis du sådan holder hus med statens penge, så kan du vel godt se, at ekstremdyre kontrolforanstaltninger i sig selv er en dårlig forretning for samfundet!

 

/Steve

 

Hvis der er en overenskomst skal man selvfølgelig ikke prøve at snyde de ansatte. Men ved ikke hvorfor du drager den stråmand ind for nu at bruge dine egne ord. Fordi du kan finde ét eksempel på en arbejdsgiver der snyder så ændrer det da ikke ved at flere af dem der deltog i de udsendelser lever på nas. 

 

Mine eller vores penge. Same same. Men fair nok hvis du synes det er i orden at folk snyder med dine penge. 

 

Jeg har ikke skrevet at ekstreme kontrolforanstaltninger er en god forretning for samfundet. Det er vist bare en stråmand ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er jeg stødt på, ja. Men man må så gerne (i modsætning til bistandshjælp) tjene lidt ved siden af en førtidspension, og rig bliver man i hvert fald ikke af at være teledame. :)

 

Aner ikke hvad en teledame tjener, men hun skal jo også betale skat.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da ingens egen personlige sag om de vil betale skat eller ej :D

Det er deres egen personlige sag på den måde at jeg ikke kan eller vil kontrollere om du eller andre betaler den rigtige skat, men at du også selv må tage det ansvar det så er at blive opdaget.

Ligeledes syntes jeg at det er ok at skat bruger den nemmeste og billigste måde at kontrollere borgerne på og det gælder både GP og direktøren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Det er da ingens egen personlige sag om de vil betale skat eller ej :D

Helt enig!!

Det er i vores alles interesse at så mange som mulig betaler deres Skat og så mange som muligt er med til at bidrage.

Giver jo ikke megen mening jeg skal arbejde til jeg er 70+ når andre får tildelt Førtidspension ikke betaler skat ikke reelt søger arbejde ( eller kun søger drømmejobbene) Det er et enorm pres at ligge på nogles skuldre, når andre slipper drastisk nemmere om ved det. Jeg arbejder nu nok til jeg er 70+ uanset! men tror da håndværkeren etc ville sætte pris på at kunne stoppe noget før ved flere bidrog

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Onslow

 

Det at jeg ikke anmelder de småforretninger jeg handler hos, er ikke ensbetydende med at jeg billiger praksis.

 

For hvor beklageligt det end er, så har de forretninger udviklet sig til hele kvarterers nærbutikker, som Skat bare kan slå en cirkel omkring og begynde fra en ende af, uden at det forudsætter at borgerne står i kø med de samme anmeldelser af de samme forretninger.

 

Hvis jeg var tilstrækkelig hellig gjorde jeg det at jeg som den nok eneste i hele kvarteret nægtede at handle hos dem, men så bliver livet i brokvartererne en smule besværligt, særligt på døgnets skæve timer.

 

Bortset fra at juraen er klar, og at den ikke skelner, så mener jeg at der sellektivt moralsk kan skelnes mellem service og håndværk, der giver beskæftigelse og som lønner efter dansk brancheoverenskomst, der underbydes af sort arbejde og social/løndumping, og så små bagerforretninger og kiosker der overtages af etniske ejerskaber, og unægteligt giver anledning til undren over at de kan få det til at løbe rundt.

 

For det er jo ophævelsen af lukkeloven, Coop's og Dansk Supermarkeds langtidsåbne koncepter, supermarkedernes egne bagerforretninger, Benzin selskabernes tankstationer, kæde kiosker og kæde bagerier, der har stået for en udvikling, hvor den traditionelle selvstændige danske bagermester, slagter og tobak-kiosk ikke længere kunne overleve.

 

Nogle af dem har forhåbentlig fået arbejde som svende hos kæderne, og arbejder hos dem i stedet, men jeg mener ikke at det er de etniske småforretninger der har ført til butiksdøden, for de har bare formået at overtage hvor de andre slap, og det til dyb undren for mange af os, at de kan.

 

Det har sådan set blot betydet at vi har bevaret nogle butikker som vi som forbrugere, vel egentlig havde fortjent at mangle for vi er selv skyld i at de gamle ejere ikke kunne fortsætte fordi vi storhandler i daglighandlen og småhandler i nærbutikker.

 

Skyld i butiks død og arbejdsløshed tror jeg ikke at de er, men jeg tror faktisk at vi sparer en hel del skattekroner til passiv forsørgelse fordi de på, nok ofte et grundlag af svindel i større elle mindre grad får deres små virksomheder til at overleve.

 

Selv har jeg droppet at købe bland selv slik i etniske butikker, efter en artikelserie i Jyllandsposten om hvor uhygiejnisk håndtering af illegalt importeret slik foregik, og afsløring af svinsk misbrug af illegal arbejdskraft på øde lagre.

 

Nu køber jeg hos Coop og Dansk Supermarked.

 

Det var så ikke snyd kassen i butikken, men nogle langt værre forhold der her fik mig til at sige stop.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MalerKbh

Jeg er bare oprigtig træt af at skulle betale en glædespige 1000 for en halv time, det er næsten en dagsløn for mig og så når jeg samtidig ved at pågældende modtager offentlig ydelser ved siden af, det pisser mig af....og undrer mig stadig hvorfor ikke flere glædespiger deltager i dette emne...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MalerKbh

Man kan vel altid bare fravælge de steder hvor man føler at der snydes... :???:

 

det er jo ik det det handler om, men du syntes altså det er ok ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bangbros

det er jo ik det det handler om, men du syntes altså det er ok ?

 

Nej, bestemt ikke. Men hvorfor ikke selv gøre noget ved det? Og første skridt kunne da være at lade være med at handle der.

Redigeret af Bangbros

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis i gerne vil sikker jer at man betaler skat af de penge man tjener hvad enten det er på en lagen, for enden af en pisk eller når man køber hos købmanden bare bare sin pizza så betal med kort. 

 

de penge kan man ikke snyde med overhovede 

 

MH 

 

ps hvis i under jer over at vi ikke gider at deltager i debatten her, så er det nok fordi at det føre jo ikke nogen steder hen at diskutere dette. 

 

MH 

 

ps med styr på dimserne :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...