Hop til indhold
Guest MalerKbh

Glædespiger på førtidspension og andre offentlig ydelser...

Recommended Posts

"Madammen" har vist en pointe her.

 

Dette emne er under forskellige synsvinkler blevet tærsket igennem på kryds og tværs næsten til ulidelighed i snart et dusin strenge, og sandheden er, at vi ikke aner, hvad der sker med de penge, eller dele af dem, når de havner i glædespigens hånd. 

 

Det nytter heller ikke at spørge ind til dette. Glædespiger kan sagtens hævde, at de betaler skat, men faktisk er det kun skattevæsenet, der kan vide det.

 

Det er selvfølgelig direkte usympatisk, at en glædespige tjener mere eller mindre godt i den egenskab samtidigt med, at hun hæver en eller anden offentlig ydelse.

 

Men som jeg har skrevet andetsteds:

Det er ikke her de store penge er at hente. Det er hos de multinationale, hvoraf mange af dem i forhold til deres omsætning betaler intet eller kun lidet i skat til det danske samfund.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er ikke her de store penge er at hente. Det er hos de multinationale, hvoraf mange af dem i forhold til deres omsætning betaler intet eller kun lidet i skat til det danske samfund.

Jeg har slet ikke sympati med argumentet om, at fordi andre snyder mere, så gør det ikke noget, at den lille mand/pige snyder. Alle skal betale, det loven siger.

Og så passer det langt fra, at der ikke er fokus på transfer pricing sagerne og anden skatteunddragelse hos multinationale selskaber. Skat har bl.a. netop meddelt, at man vil bruge et større millionbeløb på at gennemlæse de lækkede PwC-dokumenter fra Luxembourg for at se, om der er begået ulovligheder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MalerKbh

"Madammen" har vist en pointe her.

 

Dette emne er under forskellige synsvinkler blevet tærsket igennem på kryds og tværs næsten til ulidelighed i snart et dusin strenge, og sandheden er, at vi ikke aner, hvad der sker med de penge, eller dele af dem, når de havner i glædespigens hånd. 

 

Det nytter heller ikke at spørge ind til dette. Glædespiger kan sagtens hævde, at de betaler skat, men faktisk er det kun skattevæsenet, der kan vide det.

 

Det er selvfølgelig direkte usympatisk, at en glædespige tjener mere eller mindre godt i den egenskab samtidigt med, at hun hæver en eller anden offentlig ydelse.

 

Men som jeg har skrevet andetsteds:

Det er ikke her de store penge er at hente. Det er hos de multinationale, hvoraf mange af dem i forhold til deres omsætning betaler intet eller kun lidet i skat til det danske samfund.

 

Det er du helt galt på den, en glædes pige kan snilt lave 500.000 kr plus om året udover sin offentlige ydelser og det syntes du er småpenge ???? men små penge eller ej, det er moralen idet og det kan godt være at emnet har været oppe før, men så det først nu i station 2 hvor en prostitueret havde snydt med offentlige ydelser siden 2008 og op til idag, da skat kunne se hendes annoncer fra dengang også og det var mange penge det drejede sig om.....Det blev jeg stødt over, glædespiger eller ej, har intet imod prostitueret, er sku godt de er her, men det bringer bare mit pis i kog når folk snyder bevidst på den måde, jeg ville gerne behandles på et dansk sygehus hvis jeg blev alvorlig syg en dag, men hvis alle snød så var der ingen penge i fælles kassen.....

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er bare oprigtig træt af at skulle betale en glædespige 1000 for en halv time, det er næsten en dagsløn for mig og så når jeg samtidig ved at pågældende modtager offentlig ydelser ved siden af, det pisser mig af....og undrer mig stadig hvorfor ikke flere glædespiger deltager i dette emne...

Det har Bundstokken så fint forklaret i indlæg nr 38 i denne tråd ;)

Selv er jeg overmåde træt af, at blive beskyldt for at snyde og bedrage. Jeg er ikke interesseret i at skulle redegøre for mine private forhold på et offentligt forum. Man kan godt have orden i sine ting, føre regnskab og indbetale skat og moms uden et kasseapparat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MalerKbh

Det har Bundstokken så fint forklaret i indlæg nr 38 i denne tråd ;)

Selv er jeg overmåde træt af, at blive beskyldt for at snyde og bedrage. Jeg er ikke interesseret i at skulle redegøre for mine private forhold på et offentligt forum. Man kan godt have orden i sine ting, føre regnskab og indbetale skat og moms uden et kasseapparat.

 

Den køber jeg ikke, man kunne jo bare snakke ud fra sig selv og være ligeglad hva andre syntes om andre glædespiger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den køber jeg ikke, man kunne jo bare snakke ud fra sig selv og være ligeglad hva andre syntes om andre glædespiger.

Undskyld mig, du efterlyser pigers holdninger, jeg kommer med min og den køber du så ikke? Hvad er det præcist du ikke køber?

Der generaliseres jo en del her 'Prostiturede snyder i skat, er på overførsel mv'. Jeg ved at min forretning kører efter bogen, det behøver jeg ikke forsvare overfor anonyme brugere på et offentligt forum. Det er en sag mellem mig og Skat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MalerKbh

Jeg spørger ikke dig om du fører log bog eller ej, fat det nu, jeg spør om hva folks holdning generalt er at en del glædes piger er på offentlig forsørgelse samtidig med de driver forretning , ja nu handler det sjovt nok om glædes piger da eroguide er for glædespiger, men kunne ha været noget helt andet og nu blev der tilfældigvis refereret til det program på tv2 som handlede om glædespiger som snyder og jeg siger ikke alle snyder! Det var da sjovt som du føler dig truffet med paraderne oppe.... Jeg skær det lige ud i pap en sidste gang, syntes du det er ok at "NOGEN" glædespiger snyder ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg spørger ikke dig om du fører log bog eller ej, fat det nu, jeg spør om hva folks holdning generalt er at en del glædes piger er på offentlig forsørgelse samtidig med de driver forretning , ja nu handler det sjovt nok om glædes piger da eroguide er for glædespiger, men kunne ha været noget helt andet og nu blev der tilfældigvis refereret til det program på tv2 som handlede om glædespiger som snyder og jeg siger ikke alle snyder! Det var da sjovt som du føler dig truffet med paraderne oppe.... Jeg skær det lige ud i pap en sidste gang, syntes du det er ok at "NOGEN" glædespiger snyder ?

Og jeg forklarer dig, hvorfor jeg (og mange af mine kollegaer) ikke er interesseret i at deltage i disse debatter. Den tone du skriver i nu, får mig så til at stå helt af. Ha en god weekend.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har slet ikke sympati med argumentet om, at fordi andre snyder mere, så gør det ikke noget, at den lille mand/pige snyder. Alle skal betale, det loven siger.

Og så passer det langt fra, at der ikke er fokus på transfer pricing sagerne og anden skatteunddragelse hos multinationale selskaber. Skat har bl.a. netop meddelt, at man vil bruge et større millionbeløb på at gennemlæse de lækkede PwC-dokumenter fra Luxembourg for at se, om der er begået ulovligheder.

 

Jamen, til min store overraskelse er vi da for en gangs skyld enige.

 

Mit argument er ikke invalidt, for det er et spørgsmål om indsats og udbytte. Som en skrev højere oppe: Hvor får vi flest penge ind for mindst indsats.

 

Og da resourcerne er begrænsede, bl.a. takket regeringen 2001-11, der har fyret en del god kompetence i Skat, er det nemmere talstærkt at omringe og overfalde et bordel end at hive de multimationale i ørene.

 

Modsat en overfaldet thaimutter har de multinationale råd til at hyre en lang række stjerneadvokater, der kan klare eller mildne problemerne.

 

Et af problemerne er, at et firma - f.eks et olieselskab i Nordsøen - med et kæmpe overskud i Danmark kan trække et underskud i et andet land fra.

Hvem pokker kan kontrollere det? Og hvad pokker rager det mig, at et selskab med snablen dybt nede i Danmarks resourcer (påstået) har kvajet sig i et andet land?

 

At forfølge et af disse selskaber i Nassau, Lichtenstein, Jersey, Cayman Islands m.fl. overgår efter mine begreber nok kompetence og resourcer i det danske skattevæsen.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er du helt galt på den, en glædes pige kan snilt lave 500.000 kr plus om året udover sin offentlige ydelser og det syntes du er småpenge ????

 

Gal og gal på den?

Det er i sandhed et spørgsmål om proportioner. For dig og mig er 500 gryn plus eventuelle sociale ydelser da en post, men set i det store regnskab er det nok småpenge - se også mit svar til Starson - så en vis portion Jantelov er nok også inde i billedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jamen, til min store overraskelse er vi da for en gangs skyld enige.

Mit argument er ikke invalidt, for det er et spørgsmål om indsats og udbytte. Som en skrev højere oppe: Hvor får vi flest penge ind for mindst indsats.

Og da resourcerne er begrænsede, bl.a. takket regeringen 2001-11, der har fyret en del god kompetence i Skat, er det nemmere talstærkt at omringe og overfalde et bordel end at hive de multimationale i ørene.

Modsat en overfaldet thaimutter har de multinationale råd til at hyre en lang række stjerneadvokater, der kan klare eller mildne problemerne.

Et af problemerne er, at et firma - f.eks et olieselskab i Nordsøen - med et kæmpe overskud i Danmark kan trække et underskud i et andet land fra.

Hvem pokker kan kontrollere det? Og hvad pokker rager det mig, at et selskab med snablen dybt nede i Danmarks resourcer (påstået) har kvajet sig i et andet land?

At forfølge et af disse selskaber i Nassau, Lichtenstein, Jersey, Cayman Islands m.fl. overgår efter mine begreber nok kompetence og resourcer i det danske skattevæsen.

Jamen når du udtaler dig som du gør, må det betyde, at du kender ressourcefordelingen i SKAT, herunder den relative fordeling mellem multinationale selskaber og prostituerede.

Kunne du sprede lidt af denne viden her?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jamen når du udtaler dig som du gør, må det betyde, at du kender ressourcefordelingen i SKAT, herunder den relative fordeling mellem multinationale selskaber og prostituerede.

Kunne du sprede lidt af denne viden her?

Nu tangerer det lidt en personlig vinkel, men er det rigtigt set-Starson- at også dette, indlæg går på at "få" noget på din mod debattør?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen når du udtaler dig som du gør, må det betyde, at du kender ressourcefordelingen i SKAT, herunder den relative fordeling mellem multinationale selskaber og prostituerede.

 

Ja, hvem ved egentlig hvad, Starson?

 

Du giver jo altid indtryk af at have et betydeligt bedre kendskab til skattevæsenet, end du faktisk vil være ved.

 

Jeg kender i modsætning til dig ikke til resourcefordelingen i skattevæsenet, men når man f.eks ikke længere kan finde ud af ganske simple ejendomsvurderinger, som man jo rent faktisk udmærket godt kunne før computerens indtog, så står det jo slemt til.

 

Hvordan i alverden skal et amputeret skattevæsen så kunne hamle op med multinationale, hvor sagførerne rask væk har en gage som apanagen i det danske kongehus?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja, hvem ved egentlig hvad, Starson?

Du giver jo altid indtryk af at have et betydeligt bedre kendskab til skattevæsenet, end du faktisk vil være ved.

Jeg kender i modsætning til dig ikke til resourcefordelingen i skattevæsenet, men når man f.eks ikke længere kan finde ud af ganske simple ejendomsvurderinger, som man jo rent faktisk udmærket godt kunne før computerens indtog, så står det jo slemt til.

Hvordan i alverden skal et amputeret skattevæsen så kunne hamle op med multinationale, hvor sagførerne rask væk har en gage som apanagen i det danske kongehus?

Så du har altså intet belæg for at sige, at SKAT's ressourcefordeling er forkert.

Fint nok, det var bare lige det jeg ville have frem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så du har altså intet belæg for at sige, at SKAT's ressourcefordeling er forkert.

Fint nok, det var bare lige det jeg ville have frem.

 

Nej, selvom en sund logik og almindelig samfundsindsigt tilsiger det.

Det kan ikke være en bedre forretning at storme et bordel end et internationalt firma. Og kan du ikke se det, mangler du simpel sans for proportioner.

 

Imidlertid viser din sidste sidste bemærkning, at du ved bedre.

Det skal da være velkomment, men så er det så din tur til at rykke ud med din viden på området.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nej, selvom en sund logik og almindelig samfundsindsigt tilsiger det.

Det kan ikke være en bedre forretning at storme et bordel end et internationalt firma. Og kan du ikke se det, mangler du simpel sans for proportioner.

Imidlertid viser din sidste sidste bemærkning, at du ved bedre.

Det skal da være velkomment, men så er det så din tur til at rykke ud med din viden på området.

Modsat visse andre holder jeg mig for god til at udtale mig skråsikkert om ting jeg ikke ved noget om.

Så nej, den viden har jeg ikke.

Men fint, at du, godt nok hårdt presset, indrømmer, at du ikke ved en hujende fis om det du udtaler dig om.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Glædespiger lægger mange penge rundt omkring- der er mange udgifter forbundet med arbejdet.

Kan huske et sted i odense, hvor jeg betalte 1600 for en vagt, 1000 til tlfpigen, 700 frem og tilbage med tog, 500 for annonce i eb, sko, parfume, undertøj, kondomer, sminke - listen er lang. Der var meget fokus på stedet, så det vrimlede ikke med kunder- tror jeg tjente 5500 på den vagt. (Ikke at det er en dårlig vagt, men ift udgifterne)

Jeg betalte ikke skat i starten- indtil de berygtede skattefolk fra Odense kom og bankede på og legede cia- agenter. Politifolkene var ok, men der stod 4 alt i alt og ham den ene lænede sig over mig mens jeg sad ved et bord og han var helt rød i hovedet og lidt oppe at køre- der blev jeg simpelthen irriteret. Og fik det også vendt til en lidt pænere kommunikation mig og dem imellem hehe.. Jeg lavede en aftale med dem og de sendte forslag til en revisor, som jeg tog brug af.

Jeg var dog ikke på kontanthjælp.

Der findes jo også glædespiger på stoffer- både de lettere og hårdere eller piger som drikker en del. Jeg ved ikke om du inderst inde gerne vil bytte dit liv med deres, malerkbh? Hvis man er inde i kontanthjælpsystemet, så har man haft brug for hjælp på en eller anden måde.. Jeg begyndte også at sniffe coke på et tidspunkt og brugte mange penge på fest og eventyr. Det var sjovt een sommers tid. Man finder ud af at penge ikke har den store betydning.

Jeg har mødt mange typer af fyre fra forskellige samfundslag- tror mange snyder lidt her og der. Jeg er dog på vej væk fra branchen og er afklaret med at leve for mindre midler- det er ligefrem noget jeg glæder mig til. Der er ingen som afholder nogen fyre fra at tage et par vagter som trækkerdreng og så kan vi tage diskussionen igen på ny smiler.

Jeg kan dog godt forstå din harme- du bruger surt tjente penge på en, som skider på det hele- dine, mine skattepenge. Men det er som regel også en pige, som skider på sig selv. Det er svært at kontrollere andre og jeg tror at man kommer længst ved at kontrollere sit eget- hvis jeg værdsætter migselv, så kan jeg kun føle empati med en, som er så langt væk fra sig selv...

Kh. Sara

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Noget af problemstillingen med de Multinationale firmaer, er det faktisk er lovligt det de gør. De har jo meget køb og salg internt i Firmaet, licenser og andre ting. Så det kan jo altid lade sig gøre, at få overskuddet til at ligge det rigtige sted. Det er jo som sådan ikke ulovligt, Firmaer kan jo selv sætte deres kostpriser etc de forskellige "afdelinger" imellem. Selvom Skat havde flere ressourcer ville det ligeledes kræve nogle lovændringer at få overskuddet til at ligge i DK. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Noget af problemstillingen med de Multinationale firmaer, er det faktisk er lovligt det de gør. De har jo meget køb og salg internt i Firmaet, licenser og andre ting. Så det kan jo altid lade sig gøre, at få overskuddet til at ligge det rigtige sted. Det er jo som sådan ikke ulovligt, Firmaer kan jo selv sætte deres kostpriser etc de forskellige "afdelinger" imellem. Selvom Skat havde flere ressourcer ville det ligeledes kræve nogle lovændringer at få overskuddet til at ligge i DK. 

 

Firmaerne giver beskæftigelse herhjemme, selvom de flytter overskuddet til udlandet for at undgå at betale skat. Så noget er dog positiv selvom de ikke betaler skat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Firmaerne giver beskæftigelse herhjemme, selvom de flytter overskuddet til udlandet for at undgå at betale skat. Så noget er dog positiv selvom de ikke betaler skat.

helt sikkert!!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Jeg har mødt mange typer af fyre fra forskellige samfundslag- tror mange snyder lidt her og der. Jeg er dog på vej væk fra branchen og er afklaret med at leve for mindre midler- det er ligefrem noget jeg glæder mig til. Der er ingen som afholder nogen fyre fra at tage et par vagter som trækkerdreng og så kan vi tage diskussionen igen på ny smiler.

 

Det er vist ret fesen som Mand. Morten herindefra nævner 700 kr for en time. Det er vist langt fra Jeres Lønninger  :wink: Med 1500- 2000 kr i timen sort, har man da en fantastisk mulighed for at blive en holden Dame. Der er ikke mange andre, som kan være med på det plan, uanset hvor mange års uddannelse de har  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Noget af problemstillingen med de Multinationale firmaer, er det faktisk er lovligt det de gør. De har jo meget køb og salg internt i Firmaet, licenser og andre ting. Så det kan jo altid lade sig gøre, at få overskuddet til at ligge det rigtige sted. Det er jo som sådan ikke ulovligt, Firmaer kan jo selv sætte deres kostpriser etc de forskellige "afdelinger" imellem. Selvom Skat havde flere ressourcer ville det ligeledes kræve nogle lovændringer at få overskuddet til at ligge i DK.

Man kan ikke vilkårligt fastsætte priser mellem afdelinger. Arm-længde princippet gælder, priserne skal fastsættes på markedsvilkår, og det er til tider rasende svært at afgøre hvordan disse priser skal fastsættes.

Luxembourg finten behøver ikke være ulovlig, men om den moralsk i orden er en anden sag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Man kan ikke vilkårligt fastsætte priser mellem afdelinger. Arm-længde princippet gælder, priserne skal fastsættes på markedsvilkår, og det er til tider rasende svært at afgøre hvordan disse priser skal fastsættes.

Luxembourg finten behøver ikke være ulovlig, men om den moralsk i orden er en anden sag.

Nej helt vilkårligt kan de ikke :-) Men det er jo lovligt det de fleste gør. Moralsk forkert, naturligvis, men et Multinationalt Firma er ikke Moralister ;-)

Der er andre muligheder med licensbetaling etc Men typisk skal du ikke ændre din kostpris på en ting alverden, før du rykker overskuddet fra det ene lang til det andet. Hvis det kun er ganske få % afvigelse kan det være svært st bevise det ikke er Markedsprisen

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Modsat visse andre holder jeg mig for god til at udtale mig skråsikkert om ting jeg ikke ved noget om.

Så nej, den viden har jeg ikke.

Men fint, at du, godt nok hårdt presset, indrømmer, at du ikke ved en hujende fis om det du udtaler dig om.

 

Næh, jeg er på ingen måde hårdt presset. Slet ikke.

 

Det er jo ikke mig, der herinde for Gud ved hvilken gang har slået sig op som "skatteekspert", uden dog, selv alvorligt afæsket, på noget som helst tidspunkt har villet redegøre nærmere for ophavet til al den "ekspertise".

 

Det er dig, presset ligger på.

 

Du er således nødt til at give mig en nærmere påvisning af, på hvilke punkter jeg tager fejl. Det er ikke nok blot alment at sige, at jeg ikke ved en hujende fis om tingene.

 

Jeg er faktisk en engageret samfundsborger, der læser flere aviser hver dag, så jeg har en ganske god fornemmelse for, hvad der rører sig i verden.

 

Men dig?

 

Imidlertid er jeg på vej på juleferie. Og selv over dig vil jeg gerne lyse julefreden. Men du er selvfølgelig velkommen til at vende tilbage efter jul.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er vist ret fesen som Mand. Morten herindefra nævner 700 kr for en time. Det er vist langt fra Jeres Lønninger  :wink: Med 1500- 2000 kr i timen sort, har man da en fantastisk mulighed for at blive en holden Dame. Der er ikke mange andre, som kan være med på det plan, uanset hvor mange års uddannelse de har  :-P

 

en pusher/dealer kan lave flere penge :P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...