Hop til indhold
Guest MalerKbh

Glædespiger på førtidspension og andre offentlig ydelser...

Recommended Posts

Så vil jeg også gerne slippe for at betale skat. Og jeg modtager ikke hjælp fra det offentlige.

Jeg tænker bare; Det er vel min personlige sag?

Ja det er også din egen personlige sag om du betaler skat det vil jeg ikke blande mig i.

Når det er sagt så bør pigerne betale skat og moms af deres omsætning lige som jeg selv gør. Især hvis de gerne vil have ordnede forhold og rettigheder som andre på det danske arbejdsmarked.

Men for at vende tilbage til trådstaters oprindelige indlæg så syntes jeg det er okay at skat laver kontroller om det så er mod GP eller rige mænd der "glemmer" at betale skat af deres firma bil eller polakken som ikke lige har nået at omregistre deres bil til danske plader

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har absolut INTET tilovers for folk der snyder i skat, og endnu mindre tilovers for folk som der nyder rigtig godt af de skattebetalte goder, (førtidspension/kontanthjælp osv..) SAMTIDIG med at de snyder i skat.

og din samvitighed er 100 procent ren. i så fald er du en af de meget få personer her i landet 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Helt ærligt, så er socialt bedrageri noget forbandet svineri, og burde straffes benhårdt...Men men, hvis nu vi mænd havde den samme mulighed for at tjene x-antal tusinde kroner på samme antal timer, som pigerne i denne branche har mulighed for..? Ville mange af os, så ikke lade os friste på samme måde..?

 

Ikke at det retfærdiggør noget, men hvis vi under en periode med understøttelse, under et andet navn, 12 timer om ugen, kunne tjene mellem 25 og 40 tusinde kroner, som udelukkende du og dig selv kendte til... Ja, så tror jeg selv de mest retskaffene af os, ville overveje at stoppe hele dynen i lommen.. :)

Og det er jo faktisk de muligheder pigerne har, hvis de under offentlig forsørgelse, tager chancen og håber på ikke at blive snuppet.

 

Jeg har læst at en af grundene til roderiet i mange af pigernes regnskaber, kan skyldtes at de føler sig tvunget ud i den selvstændige verden, og i beklagelse over regler og administrative pligter, så undlader man bare at indbetale det berettigede, for nu føler man sig fornærmet over at nogen "staten" forlanger lidt tilbage for det momsnummer man har fået, og fordi man bliver efterladt i stikken uden rettigheder.

 

De manglende rettigheder har pigerne selvfølgelig krav på, og var det ikke fordi at anonymiteten spiller så stor en rolle, havde de også forlængst været videre på det plan, for så havde muligheden for at stå sammen været tilstede.

 

Hvis man vælger at være luder, og dermed også selvstændig erhvervsdrivende, så har man på lige fod med alle andre, en forpligtelse til at sætte sig grundigt ind i hvad det indebære...Man kan sgu da ikke bare kaste håndklædet i ringen fordi man ikke orker eller fatter hvad der kræves af en. Man er da ikke tvunget til at være selvstændig..? Vil man ikke indordne sig under gældende regler, må man bare finde et andet job, og ikke benytte systemet som undskyldning for skattesnyd.

 

Der er mange dygtige håndværkere gået tabt bag et skrivebord. Man brændte for faget, og hovsa pludselig havde man 12 ansatte og derfra gik tiden udelukkende med papirpis, regler, økonomi, løn og tilbudsgivning. Så ja, det er sindsygt hvad der kræves af papirarbejde når man har et momsnummer, men tvungen eller ej, så ville det jo ende med en bananrepublik hvis alle lavede deres egne regler. Håndværkere laver også sorte penge, og hvis det skal foregå i mange år ved vi godt at det kræver en sort streg på bundlinjen... Ellers er Ugandadollar'en på lånt tid.. :)

 

VH. Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er også mine penge. Kan da godt være det er en forsikringsydelse, men du går måske også ind for forsikringssvindel? Jeg synes vi har set rigeligt med eksempler på folk i TV på det seneste der lever på nas! Og ja, jeg mener nas!

 

GP'er skal ikke snyde i skat - og heller ikke have kontanthjælp eller andet mens de arbejder.

 

 

Ja...nu du åbenlyst bekender dig til Tv's forkyndelse, hvad så med det her?

 

(Troede seriøst ikke nogle ville forsøge at argumentere sagligt med "eksempler på folk i TV på det seneste der lever på nas" ....)

 

http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/fagligt/113da173508c4495a320a034885c0fd6-20141216-politiker-efterbetaler-350000-kroner-til-ansatte

 

Og den med 'mine penge' er vist en klassisk LA bemærkning også til dem, der IKKE snyder!

 

Så den stråmand må du pakke samme....har ikke på noget tidspunkt sagt, at snyd er i orden....

 

Men hvis du sådan holder hus med statens penge, så kan du vel godt se, at ekstremdyre kontrolforanstaltninger i sig selv er en dårlig forretning for samfundet!

 

/Steve

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår ærligt talt ikke, at folk der ser sig voldsomt vrede på socialt bedrageri for ganske få kroner SAMTIDIG kan synes, at det at betale skat  nærmest er 'op til den enkeltes samvittighed'...ofte for millioner af kroner!

 

Det er en pervers skelnen mellem penge der ender i SAMME kasse...VORES kasse!

 

Det er neoliberalt bullshit!

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Foresten kunne være sjovt at høre glædespigerne herinde om deres syn på dette emne her ?

Okay så.

Jeg kan kun ryste på hovedet over valget om at gøre sig til socialbedrager for det sølle beløb, som man kan rage til sig på en bistandsindkomst, hvis man samtidig tjener godt som glædespige ved siden af. Det er bare ikke særlig kløgtigt, men det er så, hvad jeg mener om det.

Har faktisk aldrig mødt en glædespige på førtidspension. :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Har faktisk aldrig mødt en glædespige på førtidspension. :huh:

 

Jeg troede også førtidspensionisterne havde førsteret på teledame titlen.. :)

 

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Elsker argumentet med, at fordi der er andre der snyder i skat, er det i orden at GP'er gør det... Jeg betaler som sådan ikke min skat med glæde, i og med jeg mener skatten bør sænkes, MEN jeg betaler den og stemmer så på partier, der arbejder for at sænke den. Ja, det danske system er ikke perfekt, men vil kritikerne ikke godt komme med et perfekt system, som vi kan kopiere i Danmark, så alle bliver glade? 

 

Jeg foragter folk der modtager offentlige ydelser og samtidig bijobber, hvad enten det er som GP eller andet. Jeg har tidligere arbejdet i en kommunal forvaltning, og kan se, at pengene ikke altid rækker i forhold til det serviceniveau man ønsker at give borgerne - og dette afhjælpes ikke af skattesnyd. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg troede også førtidspensionisterne havde førsteret på teledame titlen.. :)

VH Ludvig.

Det er jeg stødt på, ja. Men man må så gerne (i modsætning til bistandshjælp) tjene lidt ved siden af en førtidspension, og rig bliver man i hvert fald ikke af at være teledame. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er jeg stødt på, ja. Men man må så gerne (i modsætning til bistandshjælp) tjene lidt ved siden af en førtidspension, og rig bliver man i hvert fald ikke af at være teledame. :)

 

Ja, de er jo nærmest skræddersyet til den stilling, hvis det da ikke er stemmebåndet som har sendt dem på pension.. :)

 

VH Ludvig.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

sort...

De ældre madammer, som tog telefonen for mig på klinikken, var registreret. Skat kom alt for ofte forbi, til at andet kunne lade sig gøre.

Gad vide hvorfor, der er så få glædespiger, der orker at blande sig i disse debatter?

Del dette indlæg


Link til indlæg

De ældre madammer, som tog telefonen for mig på klinikken, var registreret. Skat kom alt for ofte forbi, til at andet kunne lade sig gøre.

Gad vide hvorfor, der er så få glædespiger, der orker at blande sig i disse debatter?

 

Det er nok fordi glædespigerne ved at det er ørkesløst at kæmpe mod den herskende fordom hos mange sexkøbere at stort set alle pigerne er uregistrerede, snyder med moms og skat og har en omsætning på mindst 2.000,- pr. vagttime.

 

For nogle af kommentatorerne her og på andre lignende fora er det ret 'sex'et' at kunne henvise til deres egen "viden" om hvordan sexarbejderes økonomi er, og de samme kommentatorer lader fuldstændig hånt om resultatet af bla SFI's undersøgelse om emnet OG sexarbejdernes egne oplysninger.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Redigeret af Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er nok fordi glædespigerne ved at det er ørkesløst at kæmpe mod den herskende fordom hos mange sexkøbere at stort set alle pigerne er uregistrerede, snyder med moms og skat og har en omsætning på mindst 2.000,- pr. vagttime.

Bullseye! ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MalerKbh

De ældre madammer, som tog telefonen for mig på klinikken, var registreret. Skat kom alt for ofte forbi, til at andet kunne lade sig gøre.

Gad vide hvorfor, der er så få glædespiger, der orker at blande sig i disse debatter?

 

Ja det undrer også mig.....Men kan kun gisme hvorfor ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har meget stor respekt for dem som vælger at køre deres forretning på ærlig vis og som afregner både skat og moms, men jeg må være ærlig at jeg spørger ikke om hun gør lige som jeg ikke beder om kvitering efter et besøg.

Men jeg spørger heller ikke min frisør eller pizza mand om de betaler skat og moms.

Jeg er selv selvstændig og fylder årligt med glæde ca. 500000 i statskassen til fælles brug og jeg håber blot at andre selvstændig gør det samme

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bangbros

Kunne måske også bare fordi emnet er herre kedeligt og at en debat næppe kan ændre noget - eller kan den?

 

Noget helt andet er så at jagten på snyderne (og de super kriminelle fartsyndere) nu er blevet legitim aften underholdning. Ikke lige en udvikling jeg ville have stemt for hvis jeg havde fået valget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

Det er jeg stødt på, ja. Men man må så gerne (i modsætning til bistandshjælp) tjene lidt ved siden af en førtidspension, og rig bliver man i hvert fald ikke af at være teledame. :)

 

ja.efter den nye lov angående førtidspension kan man have en lille indkomst ved siden af...man skal bare lige huske at indberette beløbet som

så vil blive indregnet i beregningen af taksten for den pågældendes førtidspension, og hvis det ikke bliver det er det socialbedrageri... :)

 

Et tiltag som man kun kan hilse velkommen således at der er en mulighed for dem der kan, og gerne vil bidrage til samfundet i det omfang

det nu er dem muligt... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det undrer også mig.....Men kan kun gisme hvorfor ;-)

Åh ja, sarkasme er en svær ting at rode med herinde - my bad. :)

Jeg kendte selv svaret på mit spørgsmål, og det beskrev Bundstokken helt korrekt. :)

Godt nok er disse åbenbart meget spændende emner langhårede, men diverse fordomme ligger nok på 1. pladsen, samt det faktum at debatter om skat, moms, økonomi og indtjening (samt fransk uden kondom og vores prissætning) er blevet diskuteret én milliardmillion gange... Mindst! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kunne måske også bare fordi emnet er herre kedeligt og at en debat næppe kan ændre noget - eller kan den?

 

Noget helt andet er så at jagten på snyderne (og de super kriminelle fartsyndere) nu er blevet legitim aften underholdning. Ikke lige en udvikling jeg ville have stemt for hvis jeg havde fået valget.

 

Har det ikke altid været det?

Er det ikke menneskeligt at være skadefro og underholde sig over andres ulykke?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har det ikke altid været det?

Er det ikke menneskeligt at være skadefro og underholde sig over andres ulykke?

Mange tænker jo det er ikke mig det går ud over så kan jeg jo være ligeglad. Eller så kan de lære det. Jo jeg ser selv nogle af de programmer men generelt ser jeg meget lidt tv netop fordi jeg ikke ønsker at se andres ulykke som underholdning eller de "næste" kendte danse og så jeg tror jeg kan synge programmer.

Men tilbage til det at nogle det være siger GP og pizza manden der vælger ikke at overholde reglerne med at betale skat og moms, de tager selv ansvaret og bære dermed også selv risikoen for at skat en dag står og banker på døre. Pigerne der vælger at arbejde privat/diskret og først oplyse adresse ved endelig aftale må også leve med den risiko det er at en medarbejder fra skat udgiver sig som kunde for at få kontakt til hende. Det er hendes valg ved ikke at spille med åbne kort og betale skat og moms

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

For nogle af kommentatorerne her og på andre lignende fora er det ret 'sex'et' at kunne henvise til deres egen "viden" om hvordan sexarbejderes økonomi er, og de samme kommentatorer lader fuldstændig hånt om resultatet af bla SFI's undersøgelse om emnet OG sexarbejdernes egne oplysninger.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

 

Hvad er resultatet da af SFI's undersøgelse?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er resultatet da af SFI's undersøgelse?

 

Det kunne du jo meget passende selv tage og oplyse om, for du excellerer jo i at udvælge, hvilken viden der skal bringes til torvs, og siden du skriver, som du gør, har du helt sikkert en mening.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er resultatet da af SFI's undersøgelse?

 

Det har du uden tvivl selv googlet for længst, at bruge ressourcer på netop en ikke sexkøbende troll som dig er mit resterende liv s'gu for værdifuldt til.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...