Hop til indhold
Pite

Så er SKAT på banen igen

Recommended Posts

Mht. de multinationale virksomheder, så mener jeg faktisk ikke, at man her kan klandre SKAT for at prioritere forkert. Her er det mere vores politikere der har sovet i time og ikke udvist "rettidig omhu" og få nogle seriøse regler og bestemmelser på EU-niveau, for at modvirker, at multinationale virksomheder via transfer pricing og skattely lande som Luxemborg(som også er EU-medlem), kan sende kæmpe milliard pengestrømme udenom national beskatning. Hvis de multi nationale virksomheder rent faktisk har overholdt reglerne, så kan SKAT jo ikke gøre så meget ved det.

 

I forhold til prioritering hos Politi, så er det langt vigtigere at fange "seriøse" kriminelle som operere i Danmark. F.eks. http://ekstrabladet.dk/112/vinhandler-doemt-bestilte-sprutten-hos-rumaenske-butikstyve/5328536 - og dette eksempel tror jeg næppe er en enlig svale.

 

I forhold til prioriteringen hos SKAT, så er det forstemmende, at så mange selvstændige skal have lov til at trække B&O-fjensyn, Kogle-lamper, Wegner-stole og Ægget-stole fra selvom de bliver placeret i privaten, uden at SKAT gør andet end "intelligent" kontrollerer ca. 1% landets firmaer. Og når de selvstændige holder omsætning uden for eller at de lige får hjælp i køkkenet/værkstedet osv. af deres fætter på sygedagpenge/førtidspension, eller sælgere der lige får lidt "returkommision" uden at det bliver skrevet nogen steder. Sådanne eksempler er ekstremt ødelæggende for retfærdighedsfølelsen i forhold til at betale sin SKAT med glæde.

 

At Politi/SKAT så prioriterer at skulle fange thailændske turister der ulovligt arbejder på et thai-massageklinik, som udfører en arbejdsopgave som stort set ingen danskere gider og ikke ligger det danske samfund til last, idet de ikke har adgang til kontanthjælp/dagpenge/pensioner/gratis sygehus osv. er yderst mærkeligt. Det har ihverfald kun en meget begrænset effekt på retfærdighedsfølelsen i forhold til skattesystemet.

 

I princippet mener jeg, at Politiet burde prioritere sager om thailandske turister der arbejder ulovligt, på samme niveau som de prioritere at sætte efterforskere på sager om simpelt tyveri under 100.000

 

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis nu folk sørgede for at låse døre og lukke vinduer, når de forlader deres ejendom, så ville der ikke være så mange simple tyverier.

Og hvis folk undlod at besøge visum-thaier, så ville vi ikke kunne læse artikler som i trådstart så ofte.

Det kræver vel bare at folk tænker lidt mere fornuftigt, og når det ikke sker, så må man lade være med at brokke sig, og måske se lidt mere indad, fremfor at beskylde alle andre for de ulykker, man selv tildels er skyld i.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvilke fakta kan du fremkomme med, der beviser at prostitutions brancehen er rådden? Fakta, altså ikke bare noget du har hørt, eller "det ved alle"

 

Rokkere contra thaipiger: Man bør vel sætte ind der hvor problemet er størst, og mest ødelæggende for samfundet.

Det er vel næppe ødelæggende at nogle lysebrune piger hygger om nogle blegfede danske mænd for betaling, og rejser rige hjem til landsbyen og højner familiens levestandard ud over sultegrænsen.

Hvad rokkerne bedriver behøver jeg næppe remse op, vel.

 

Hvad har rokker der svømmer i havet med thai-piger at gøre?....hvis det er dem i læder-outfit der kører BMW/Mercedes eller Harley Davidson du mener, så tror jeg nok de kaldes for en ROCKER :grin:

Redigeret af Gandalf

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis nu folk sørgede for at låse døre og lukke vinduer, når de forlader deres ejendom, så ville der ikke være så mange simple tyverier.

Ja, det er selvfølgelig folk's eget problem... det er nemlig helt ok, at folk skal leve med en konstant frygt for at miste deres ting, hvis de lige glemmer at lukke vinduer og døre, mens de er på toilettet eller tager en snak over hækken med naboen.

 

Alternativt kan folk jo bare ansætte et privat vagtværn til at overvåge deres bolig, samt bygge høje mure rundt om deres boliger, så de kan føle sig trykke i deres eget hjem.

 

Folk kunne også gå sammen i boligområder, med høje mure, pigtråd og vagtværn omkring...  Det er meget normalt i USA og andre lande med stor forskel på rig/fattig. Og så kunne man sikkert få det lidt billigere....

 

Eller også kunne alle folk i hele Danmark gå sammen om et landsdækkende vagtværn som både beskyttede de rige og fattige.... det vil være mere rimeligt, og så kunne man helt sikkert få det endnu billigere...

 

Gad vide hvad folk dog skulle kalde sådan et landsdækkende vagtværn til gavn for både rig og fattig???

 

Politi version 2.0 ?? ;)  ;)

 

Og hvis folk undlod at besøge visum-thaier, så ville vi ikke kunne læse artikler som i trådstart så ofte.

Tjaa, og hvis fold undlod at købe hash af div. pushere, så ville vi heller ikke læse artikler om Politiets aktioner med rydning af hash-boderne på Christiania.

Hvis Politiet ned-prioriterede visum-thai-området til fordel for andre områder, som f.eks. hash-handlen, ville vi heller ikke læse artikler om visum-thai'er så ofte.

 

Det kræver vel bare at folk tænker lidt mere fornuftigt, og når det ikke sker, så må man lade være med at brokke sig, og måske se lidt mere indad, fremfor at beskylde alle andre for de ulykker, man selv tildels er skyld i.

Denne sætning må være i forhold til "simpelt tyveri", ikk?

Jeg kan umiddelbart ikke få den til at give mening i forhold til visum-thai'erne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes også at Skat burde gå efter de store Fisk fremfor de små. Og Thai piger er jo små Fisk.

Alle skal da betale skat, men vores samfund ville få meget mere ud af at Skat prioriterede de store Fisk.

Nogle få tusinde fra de små Fisk rækker jo ikke langt. Men de mange millioner/milliarder fra de store Fisk rækker jo en del længere.

Kunne jo betyde flere penge på børne området og ældre området f.eks.

 

Men Skat har ikke expertisen mere til at gå efter de store Fisk, så de går efter de små...

Mener det var sidste år hvor de prøvede at opkræve penge fra boligejere.. penge de slet ikke havde krav på.

Ved det for min udlejer troede han måtte hæve min husleje pga. det. Men heldigvis kom Skat en smule til fornuft og opgav :P.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu stopper i sku

 

Vi har simpelthen fået nok af afsporinger og personangreb fra de samme få personer. Vi har gentagne gange haft fat i både Starson45 og Borende X om at holde sig på måtten.

 

Derfor får de hver et advarselspoint og er der andre som ikke kan forstå det er der flere hvor de kommer fra. Vi er hamrende ligeglade med hvem der har startet og hvem der har gjort det ene eller andet. 

 

Det her skal stoppe NU, både i denne og andre tråde ellers vil vi tildele karantæner til dem som ikke kan indordne sig.

 

3d_applause.gif

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har selv flere gange besøgt Thai klinikker, hvor der temmelig sikkert har været tale om piger på turistvisum, der ikke måtte arbejde. Det generer ikke min moral. Jeg ser det som en slags udviklingsstøtte til en fattigere del af verden end Danmark, hvis jeg endelig føler moralsk behov for at retfærdiggøre mit besøg. Jeg er også ret afslappet overfor, om der bliver betalt skat eller ej. Pigerne kan jo rent faktisk aldrig komme til at betale skat al den stund, at de næppe nogensinde får en arbejdstilladelse. Jeg vil nødig undvære den service man får på thai klinikkerne i forhold til fx en dansk fysioterapeut, der tror, at alt kan klares med en infrarød lampe. Massagen og de ekstra ydelser er klasser over de tilsvarende danske kolleger i den pæne del af massagebranchen - blot min erfaring.

Som selvstændig gennem mange år er det umuligt ikke at få et lettere anstrengende forhold til Skat, hvis medarbejdere lider af en mangel på forståelse og viden om hvordan en privat virksomhed fungerer. Vel, Skat skal naturligvis kontrollere, hvor det giver mening, og efter min opfattelse er det ikke med nidkærhed på thaiklinikker, hvor resultater er småpenge til samfundet. Det er nemlig præcis udtryk for SKATs manglende evne til at prioritere. Et samfund kan blive ulideligt at opholde sig i, hvis hver eneste lille lovovertrædelse straffes med den store hammer. Vi er desværre på vej derhen, men det er en anden historie.

Venligst

Monster

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her er da nogle eksempler fra domstolene, så det er ikke fordi der ikke bliver tjekket i andre brancher, hvis det er det du antyder:

 

http://www.domstol.dk/Helsingoer/nyheder/domsresumeer/Pages/Farogs%C3%B8nfrifundetformenneskehandel.aspx

 

http://www.anklagemyndigheden.dk/_layouts/Ankl.dk.SP.Vidensbase.Handler/VidensbaseDocumentHandler.ashx?VidensbaseDocumentName=http://www.anklagemyndigheden.dk/sites/vidensbase/Documents/AM20130619B3.pdf

 

Og her er lidt statistik, hvor prostitution udgør langt hovedparten af de vurderede tilfælde, men hvor der også er repræsentation af andre brancher:

 

http://www.centermodmenneskehandel.dk/menneskehandel/tal-og-statistik/download-statistik

 

Tak for nogle interessante links! Grimme sager, kan godt huske den med rumænerne. Super at den slags bliver opdaget!

Og en god statistik, som viser at prostitutions-branchen er voldsomt overrepræseneret med menneskehandel-sager.

Men den fortæller ikke nødvendigvis at det i virkeligheden er sådan det er; altså at menneskehandel/slaveri er suverænt mest udbredt dér.

Der er flere muligheder:

1. At det virkelig ER sådan. Måske fordi andre brancher er mere reguleret og derfor nemmere at overvåge?

2. At der er langt mere fokus i samfundet, og dermed også hos politi og skat, på at prostitutions-miljøet kan være plaget af menneskehandel, end andre dele af arbejdsmarkedet. Ofte ser men det, man forventer at se. Dette er ikke en kritik mod politi og skat som sådan, men mod samfundet og ikke mindst medierne, som eeelsker at "sovse" rundt i dét - og læserne/seerne (os), elsker det også!

3. At mange mennesker i andre lande ser anderledes på menneskerettigheder end vi gør (det der da vidst et faktum) og at det gælder hos både udnytter og udnyttede. Altså at vi ikke forstår deres mentalitet og derfor fejlfortolker et forhold, som de selv ikke ville betegne som slaveri.

4. Sikkert flere, jeg ikke lige har tænkt over.

Statistikkerne siger således ikke nødvendigvis at slaveri overhovedet er mest udbredt i det udenlandste prostitutions-miljø, men at der er høj fokus her. Og at min oprindelige "tese" om at virkeligheden KUNNE være en anden, godt kan være sand.

Statistikkerne fortæller at menneskehandel-sagerne primært er koncentreret om afrikanske piger. Og ikke om Thai-piger, som det jo handler om i denne streng.

Jeg vil lige understrege at jeg mener at enhver form for ufrivilligt slaveri er afskyeligt og skal bekæmpes med alle midler!!

Venlig hilsen

Brutus

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Denne sætning må være i forhold til "simpelt tyveri", ikk?

Jeg kan umiddelbart ikke få den til at give mening i forhold til visum-thai'erne.

Du tager fejl.

Sætningen er især møntet på visum-thaier. Hvis alle var fornuftige og undlod at besøge dem, var de her slet ikke, og ingen tosser herinde ville få ondt i røven af at SKAT og Politiet gør sit arbejde og får dem udvist.

Tosserne er jo selv med til skabe problemet. Men det fatter tosserne nok ikke, for det der betyder noget for dem er at få dyppet svaberen i en ung visum-thai, og hvis noget forhindre dem i det, så er det samfundets skyld. Tosset tankegang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du tager fejl.

Sætningen er især møntet på visum-thaier. Hvis alle var fornuftige og undlod at besøge dem, var de her slet ikke, og ingen tosser herinde ville få ondt i røven af at SKAT og Politiet gør sit arbejde og får dem udvist.

Tosserne er jo selv med til skabe problemet. Men det fatter tosserne nok ikke, for det der betyder noget for dem er at få dyppet svaberen i en ung visum-thai, og hvis noget forhindre dem i det, så er det samfundets skyld. Tosset tankegang.

 

Du udtrykker dig altid så pænt og venligt ovenfor dine medmennesker,

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du tager fejl.

Sætningen er især møntet på visum-thaier. Hvis alle var fornuftige og undlod at besøge dem, var de her slet ikke, og ingen tosser herinde ville få ondt i røven af at SKAT og Politiet gør sit arbejde og får dem udvist.

Tosserne er jo selv med til skabe problemet. Men det fatter tosserne nok ikke, for det der betyder noget for dem er at få dyppet svaberen i en ung visum-thai, og hvis noget forhindre dem i det, så er det samfundets skyld. Tosset tankegang.

Ok, det er bare fordi jeg ikke anser visum-thai-problematikken som en "ulykke", at jeg ikke kunne får det til at passe.

Men jeg kan så forstå, at du mener at visum-thai'erne i Danmark er en stor ulykke.

Jeg er ikke enig heri, og jeg synes at dine indlæg herom, er fulde af fordomme om, at thai-massage-branchen nærmest 100% benytter ulovlig udenlandsk arbejdskraft. Sandheden er væsentlig mere nuanceret end dette. F.eks. vil det være meget mærkeligt, om ikke en væsentlig del af de thai'er der arbejder på danske thai-massage-klinikker enten danske statsborgere eller EU-borgere f.eks. fra Sverige eller Tyskland, og de derfor har fuldt ret til at arbejde i Danmark.

Derudover så er det stadig ikke nogen stor "ulykke", at thai'er på turist-visum arbejder i Danmark. I hverfald ikke set i forhold til f.eks. en dansk statsborgere, som arbejder sort samtidig med at han/hun hæver dagpenge/kontanthjælp/pension og har fuld sygeforsikring og andre velfærdsydelser som f.eks. biblioteker osv.

Thai'erne på turist-visum hæver ikke dagpenge/kontanthjælp og og betaler typsik selv deres sygeforsikring via en rejseforsikring, og har ingen krav på velfærdsydelser.

 

PS. Jeg gør lige opmærksom på, at handlingen "at få dyppet svaberen" er en 100% lovlig handling i Danmark samt at det er fuldt lovligt at modtage betaling herfor, og det derfor ikke er tosset, at nogle mennesker rent faktisk falder for tilbud om at foretage sådanne køb. Ja, thai-massage-branchen er belastet af ulovlig arbejdskraft, men det er intet grundlag for at lave en generalisering om at ALLE i thai-massage-branchen er ulovlige, og at man derfor generelt ikke bør benytte thai-massage.

 

De problemer med ulovlig arbejdskraft der er i thai-massage-branchen er og bliver en myndighedsopgave at løse. Hvis kunderne stemte "med benene", og helt fravalgte that-massage, ville det give store problemer for de lovlige thai'er der er i thai-massage-branchen. Og dette er på ingen måde rimeligt.

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ok, det er bare fordi jeg ikke anser visum-thai-problematikken som en "ulykke", at jeg ikke kunne får det til at passe.

Men jeg kan så forstå, at du mener at visum-thai'erne i Danmark er en stor ulykke.

Jeg er ikke enig heri, og jeg synes at dine indlæg herom, er fulde af fordomme om, at thai-massage-branchen nærmest 100% benytter ulovlig udenlandsk arbejdskraft. Sandheden er væsentlig mere nuanceret end dette. F.eks. vil det være meget mærkeligt, om ikke en væsentlig del af de thai'er der arbejder på danske thai-massage-klinikker enten danske statsborgere eller EU-borgere f.eks. fra Sverige eller Tyskland, og de derfor har fuldt ret til at arbejde i Danmark.

Derudover så er det stadig ikke nogen stor "ulykke", at thai'er på turist-visum arbejder i Danmark. I hverfald ikke set i forhold til f.eks. en dansk statsborgere, som arbejder sort samtidig med at han/hun hæver dagpenge/kontanthjælp/pension og har fuld sygeforsikring og andre velfærdsydelser som f.eks. biblioteker osv.

Thai'erne på turist-visum hæver ikke dagpenge/kontanthjælp og og betaler typsik selv deres sygeforsikring via en rejseforsikring, og har ingen krav på velfærdsydelser.

PS. Jeg gør lige opmærksom på, at handlingen "at få dyppet svaberen" er en 100% lovlig handling i Danmark samt at det er fuldt lovligt at modtage betaling herfor, og det derfor ikke er tosset, at nogle mennesker rent faktisk falder for tilbud om at foretage sådanne køb. Ja, thai-massage-branchen er belastet af ulovlig arbejdskraft, men det er intet grundlag for at lave en generalisering om at ALLE i thai-massage-branchen er ulovlige, og at man derfor generelt ikke bør benytte thai-massage.

De problemer med ulovlig arbejdskraft der er i thai-massage-branchen er og bliver en myndighedsopgave at løse. Hvis kunderne stemte "med benene", og helt fravalgte that-massage, ville det give store problemer for de lovlige thai'er der er i thai-massage-branchen. Og dette er på ingen måde rimeligt.

Har aldrig ytret at det er et stort problem. Nogle personer, med et alternativt karaktertræk herinde, synes det er et kæmpestort problem, at Politiet og SKAT gør deres arbejde på dette område fordi det indskrænker deres muligheder for at få udløst bestemte lyster.

Selvsamme personer med alternative karaktertræk, skrive vidt og bredt om deres kendskab til at den og den thai, som de har besøgt, er her på visum. De er en del af problemet, men har svært ved at erkende det.

Pas nu på du ikke får vendt tingene på hovedet. Artiklen i trådstart omhandler to thaier som Politiet vil udvise, og straks bliver det blæst helt ud af proportioner og SKAT bliver beskyldt for både det ene og det andet, selvom de nærmest slet ikke er nævnt i artiklen.

Og jeg generaliserer ikke, men i mange anmeldelser herinde fremstår det helt klart, at anmelderne er helt bevidst om, at de netop har dus.... undskyld besøgt en visum-thai.

Del dette indlæg


Link til indlæg

... Nogle personer, med et alternativt karaktertræk herinde ..... Selvsamme personer med alternative karaktertræk .....

 

Forklaring udbedes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har aldrig ytret at det er et stort problem.

Ok, det var bare ikke helt det indtryk jeg har fået ved at læse dine indlæg i denne tråd.

 

Nogle personer, med et alternativt karaktertræk herinde, synes det er et kæmpestort problem, at Politiet og SKAT gør deres arbejde på dette område fordi det indskrænker deres muligheder for at få udløst bestemte lyster.

Hmmm, jeg læser det nu mere som at der er nogle der mener, at Politiet skyder gråspurve med kanon'er. Jeg tror næppe bekymringen går på, om de får indskrænket muligheder for at få "dyppet svaberen" mv., men derimod, at det er mistænkeligt at Politiet (og SKAT) prioriterer dette "lille" problem så højt som de reelt gør. Men kan nærmest ikke fortænke dem i at tro, at Politiet (og SKAT) er påvirket politisk af f.eks. sexkøbs-forbuds-fortalere...

 

Pas nu på du ikke får vendt tingene på hovedet. Artiklen i trådstart omhandler to thaier som Politiet vil udvise, og straks bliver det blæst helt ud af proportioner og SKAT bliver beskyldt for både det ene og det andet, selvom de nærmest slet ikke er nævnt i artiklen.

Beklager, hvis du mener, at jeg vender tingene på hovedet. Jeg mener, at jeg hele hele tiden har forholdt mig til Politiets (samt herunder SKATs) prioritering, og synes at dette er ganske relevant i forhold til artiklen hos trådstarter.

Derudover, så er vi jo i "Generel debat", så debatterne kan godt "udvide" sig til tilstødende emner, uden at dette skulle være et problem.

 

Og jeg generaliserer ikke, men i mange anmeldelser herinde fremstår det helt klart, at anmelderne er helt bevidst om, at de netop har dus.... undskyld besøgt en visum-thai.

I mine øjne er det at generalisere. Men fred være med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selfølgelig skal pigerne betale skat og have fradrag ligesom alle andre i samfundet.

Erhvervet burde registreres og akcepteres af myndighederne.

Man burde indføre et system med ID kort og evt. regelmæssige helbredsundersøgelser.

Kære RobinHood :)

 

- jamen jeg har sgu pt en yndet hobby - at "nurse" :wub:  mine kære P-vagter

 

Man skal ved gud ikke stoppe: - indsatsen mod rockere og andre bander, der også står bag organiseret kriminalitet samt moms og skattesvig? -  det er hardcore kriminalitet m.m.  - det skal derimod opgraderes - helt ærligt er der slet ikke din verden forskel på det pigerne laver :wub: - :ph34r:  og så det Hells Angel og andre bedriver af grusomheder.

 

Er prostitutionsbranchen mere rådden end SKAT selv??????  - åh jeg tænker bare sådan selv lige på de 800mill som SKAT´s skvat glemte at inddrive!!!!!!!!!!!!!!!!!  ( i en lille "husholdningsøkonomi" som Danmarks er 800mill altså også en slags penge!!)

 

- og hvad med Kassi Jesper - og hende fotomodellen - og den medarbejder i en kommune hvor SKAT var anledning til uberettiget at hun blev fyret!!!!!!!  - mig bekendt havde SKAT ikke noget på dem - og så er der alle de ting som det øvrige samfund ikke hører noget.

 

Jeg synes altså at SKAT + Politi kun evner at gå efter inddrivelse hos "Småtfolk" fremfor "Godtfolk" - forstået på den måde, at de mange milliarder som SKAT så udmærket ved bare ligger derude og venter på at blive inddrevet, blandt den bedrestillede del af befolkningen men også i erhvervslivet. Jeg ved altså lidt om de kaotiske forhold i SKAT. Pga diskretion kan jeg ikke sige mere om dette forhold.

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Alle

 

 Der er INGEN herinde der er i tvivl om, at de små søde nips der er i Danmark i 3 mdr. ikke betaler skat.

 

 Branchen er voldsomt betændt. Selv de moms registrerede snyder så vandet driver.

 

 Var for nylig på besøg hos en momsregistreret massør, og lidt efterfølgende research fortalte mig, at vedkommende virksomhed ikke har indleveret regnskaber de sidste 3 år (informationer fra E&S). Hvorledes det kan forekomme, aner jeg ikke, andre virksomheder kan i hvert fald ikke slippe af sted med denne praksis.

 

 Når man så driver registreret virksomhed, og ikke et har kasseapparat i biksen, virker det lidt "snavset".

 

 Derudover har man 3 piger ansat, ingen taler Dansk (dårligt engelsk), som tilbyder alle former for services, fra HJ til fuld pakke.

 

 Sjovt nok, er de alle "Søstre" med ejeren (??), indtil man spørger lidt nærmere, så smågriner de og siger "We know each other"... De er her på turist visum, arbejder fra kl. 8 - 24... 16 timers arbejdsdage. De bor på stedet, og laver ikke andet end at arbejde og sove.

 

 I min verden, er "ejeren" af biksen ikke blot skyldig i skatteunddragelse, men også i bedrageri overfor staten (hun skriver under på visum papirerne og betaler et depositum), men derudover også i rufferi, idet hun tjener penge på pigernes seksuelle ydelser.

 

 ALLE der læser EG ved, at det hænger således sammen...

 ALLE har mødt eller læst om pigerne, der er på "Ferie i Danmark" og tilbyder de seksuelle ydelser.

 At kalde det en bagatel, at der befinder sig xx antal Thailandske piger i Danmark, der tjener xx antal tusinde kroner sort HVER dag, er en underdrivelse der vil noget.

 

 Jeg ved ikke, hvor meget de nøjagtigt tjener, men kigger man på trådene her på EG, ligger vi på 5 - 1200 pr. besøg - x måske 8 om dagen... Det giver 10.000,- pr. dag, i 90 dage.... Det kan jeg på ingen måder kalde for en "bagatel"...

 

 

 Har også besøgt en dansk pige der annoncerer her på EG, hun er modtager af sociale ydelser (ingen arbejde), og driver derudover sin lille lukrative massage forretning ved siden af - Sort som graven vel at mærke. Og denne lille biks blev indtil for nylig drevet fra hjemmet, hvor der er hjemmeboende (3 mindreårige) børn. "Mor" driver sin forretning, medens børnene er i skole.... Jeg har været der én gang, første, sidste og eneste....

 

  I min verden, er det IKKE i orden, at man kører på frihjul og modtager offentlige forsørgelse med den ene hånd, for at tjene sorte penge med den anden....  

 

 

 Jeg synes det er helt fair, at SKAT tager fat i det, og gør noget ved det.... Jeg mener de bør læse indlæggende her på EG, og derigennem planlægge deres daglige færden og besøg.

 

 Jeg har ikke ondt i røven over, at pigerne udfører deres arbejde, men bor og arbejder man i Danmark, skal man betale sin skat på lige fod med andre, ellers kan vores "velfærdssamfund" ikke bestå.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var for nylig på besøg hos en momsregistreret massør, og lidt efterfølgende research fortalte mig, at vedkommende virksomhed ikke har indleveret regnskaber de sidste 3 år (informationer fra E&S). Hvorledes det kan forekomme, aner jeg ikke, andre virksomheder kan i hvert fald ikke slippe af sted med denne praksis.

Hvis man driver sin virksomhed som en personlig virksomhed, skal man ikke offentligøre årsregnskab hos Erhvevsstyrelsen, og man vil derfor ikke kunne se, om der er indleveret årsrapporter hos Erhvervsstyrelsen (de har ikke heddet E&S siden 1. januar 2012)

Hvis man driver sin virksomhed i selskabsform (ApS, AS, IVS mv.), skal man offentligøre selskabets årsrapport hos Erhvervsstyrelsen hvert år. Indsendelsesfristen er 5 måneder efter årsafslutning. Såfremt man ikke indsender årsrapport og sidder rykkere mv. overhørig, vil selskabet bliver sendt til tvangsopløsning. Hvis man ikke reagerer på Sø og Handelsretten henvendelser mv., bliver selskabet opløst. Dette sker inden for 1 år efter den årsafslutning hvor der mangler at blive indsendt årsrapport. Mao. vil et selskab ikke kunne mangle at indsende mere end 2 års årsrapporter, førend det holder op med at eksistere.

At årsrapporter for selskaber ikke bliver offentliggjort, er iøvrigt ingen hindring for, at ejeren af virksomheden kører videre i andre selskaber eller som en personlig virksomhed.

 

Set i forhold til dette, synes jeg derfor, at din historie om din "research" om manglende regnskaber for 3 år osv., er noget "hullet"...

 

Mht. at man ikke har kasseapparater/faktura-udskrivning er jeg enig i at det er kritisabelt. Men dette gælder for hele prostitutionsbranchen og ikke specielt for thai'erne. Og iøvrigt: Det at man har et kasseapparat, er jo ingen garanti for, at man rent faktisk anvender det. Hvem har f.eks. ikke prøvet at handle i en indvandrerekiosk el. lign., og efter man har betalt, set at ekspedienten trykker på clear-tasten og derved holder omsætningen ude?

Og med hensyn til generel skattesynd, så skal du bare huske på, at antallet af thai'er i Danmark i forhold til det samlede antal danskere med mulighed for at snyde i skat (dvs. alle danske selvstændige, håndværkere, sælgere, frisører osv. osv.) så udgør thai'erne (og hele prostitutionsbranchen for dens sags skyld) et helt ufatteligt lille problem set i forhold til det samlede tabte skatteprovenu.

 

Mao. det er langt vigtigere, at SKAT og Politi gør noget ved sort arbejde og socialt snyd mv. i de "store" brancher, som f.eks. håndværkere, restauranter, frisøre osv. osv., end at kigge på skatte/visum-snyd i prostitutionsbranchen, herunder thai-massage-klinikkerne hvor det samlede problem (totale tabte skatteprovenu) i sammenligning hermed, er meget lille.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Var for nylig på besøg hos en momsregistreret massør, og lidt efterfølgende research fortalte mig, at vedkommende virksomhed ikke har indleveret regnskaber de sidste 3 år (informationer fra E&S). Hvorledes det kan forekomme, aner jeg ikke, andre virksomheder kan i hvert fald ikke slippe af sted med denne praksis

Randers_borger

Du skal ikke tage dig af eventuelle kommentarer til ovenstående. Jeg har før set aktører, der påstår de er momsregistreret og når man søger på CVR er virksomheden opløst for flere år siden. Det er naturligvis det du hentyder til.

I øvrigt skal personligt drevne virksomheder ikke indlevere regnskaber til Erhvervsstyrelsen som det antydes i indlægget ovenfor. Det er heller ikke kun virksomheder i selskabsform, der skal offentliggøre regnskab og visse virksomheder drevet i selskabsform kan blive undtaget pligten til at offentliggøre regnskab. Og så er det skifteretten der står for tvangsopløsning og ikke kun Sø- og Handelsretten, der kun står for tvangsopløsningerne i København.

Så researcen i ovenstående indlæg er ikke imponerende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Randers_borger

 

Det du vedhæfter, viser jo netop, at ApS'et har aflagt årsrapport på helt lovlig vis. Så problemet er IKKE manglende årsrapporter, som du antydede i dit første indlæg.

 

Det der til gengæld er meget mystisk, at selskabet ingen omsætning har haft siden sin stiftelse i 2010.

 

Men det kan ikke afvises, at den pågældende thai-klinik-ejer har valgt at drive sin virksomhed som personlig virksomhed, og fravalgt selskabet, hvilket så vil være forklaring på 0-omsætningen i selskabet.

 

Og - som jeg skrev i mit forrige indlæg - så skal virksomheder, der drives som personlige virksomheder, IKKE offentliggøre (og indsende) regnskab til Erhvervsstyrelsen. Så vi kan - på ovenstående grundlag  - intet vide om der sker korrekt beskatning eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som de lærde dog slås. Både tækere og stjerner.

Udover Himalajabjerge af papir anede jeg ikke, at det rent faktisk var så problematisk at drive virksomhed i Danmark.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Randers_borger

 

Det du vedhæfter, viser jo netop, at ApS'et har aflagt årsrapport på helt lovlig vis. Så problemet er IKKE manglende årsrapporter, som du antydede i dit første indlæg.

 

Det der til gengæld er meget mystisk, at selskabet ingen omsætning har haft siden sin stiftelse i 2010.

 

Men det kan ikke afvises, at den pågældende thai-klinik-ejer har valgt at drive sin virksomhed som personlig virksomhed, og fravalgt selskabet, hvilket så vil være forklaring på 0-omsætningen i selskabet.

 

Og - som jeg skrev i mit forrige indlæg - så skal virksomheder, der drives som personlige virksomheder, IKKE offentliggøre (og indsende) regnskab til Erhvervsstyrelsen. Så vi kan - på ovenstående grundlag  - intet vide om der sker korrekt beskatning eller ej.

 

Filosof,

 

 Du har ret i, at min formulering mht. "ikke af aflevere regnskab" var forkert, det jeg mente var "at aflevere regnskaber der viser blankt 0".

 

 Vedkommende har IKKE andre registreringer, og det er ikke en registreringsfejl, downloadet regnskab viser et blankt 0 for alle tal, og indehaveren udtaler, at regnskabet er tilfredsstillende...

 

 Det er jo lidt tankevækkende, når man driver en million forretning med "3 unge Thaipiger ansat" + en selv...

 

 Om det i dine øjne er en bagatel kan jeg selvfølgelig ikke afgøre, men i mine øjne er skatte unddragelse / bedrageri og rufferi noget over "bagatel grænsen".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...