Hop til indhold
Pite

Så er SKAT på banen igen

Recommended Posts

Min pointe er netop, at SKAT kompetencemæssigt er så langt nede på fælgene, at man ikke længere er i stand til kontrollere (dele af) erhvervslivet - og da slet ikke de multinationale, der har råd til at hyre hele A-kæden af stjernesagførere. Det er efterhånden blevet et frit tag-selv-bord.

 

 

 

Ak ja, selv de små "ærlige" selvstændige snyder, se f.eks. http://www.business.dk/oekonomi/selvstaendige-presser-revisorer-til-at-boeje-skatteregler

 

Og her skal man huske på, at der eksisterer ca. 300.000 aktive firmaer i Danmark.

 

Til sammenligning er der formentligt kun nogle hundrede thailændere som opholder sig i Danmark på et ferievisum ell. lign. og ulovligt udfører erhvervsarbejde. (er der i øvrigt nogle der ved cirka hvor mange antal thai-massageklinikker der findes i Danmark??)

 

Hvis man sammenholder problematikken med de ulovligt arbejdende thailændere med andre problematikker i Danmark, som f.eks. kriminalitet i forbindelse med stoffer eller den generelle skatteunddragelse (sort arbejde) som stort set alle danskere er medvirkende til, så er thai-problematikken ganske ubetydelig. Og det er på denne baggrund, at Politiet/SKAT bør få kritik over deres prioritering, idet deres prioritering - set i dette lys - snarere virker som om, at der er nogle der har ondt i røven over, at der er nogle der handler med seksuelle ydelser i det hele taget, end det er for at sikre generel retfærdighed i forhold til ulovligt arbejdende turister.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du føler dig ramt? Nu mener jeg ikke jeg nævnte dig ved navn, men du indrømmer så, at du har været der.

 

Nu taler du så lige pludseligt om SKAT og ikke om Politi, som i dit indlæg jeg svarede på. Så det med "min præmis om skattesnyderi" har du grebet ud af den blå luft. Ikke uventet, set før.

 

Ja, jeg har været der!

 

Jeg har da aldrig lagt skjul på, at jeg bl.a. kom en del hos Linda på Bangkok i Hillerød, og jeg har heller aldrig lagt skjul på, at jeg ved flere lejligheder særdeles gerne nød Nancys B2B på 505. Med den himmelske badeseance bagefter! Jeg kom også en del på Grundtvigsvej plus alt det løse, jeg aldrig har anmeldt.

 

I hvert fald Bangkok og 505 er, trods mine filiitge anmeldelser og anbefalinger herinde, altså gået din næse helt forbi.

 

Ikke uventet, set før.

 

Når jeg nu koncentrerer mig om skattevæsenet, har det sin simple årsag i, at det er det organ, der har kompetencen ved razziaer på thaiklinikker. Politiet er bare med for at sikre, at Fournæserne, store som små, ikke bliver angrebet/lider overlast.

 

Mit ærinde med at inddrage politiet var at påpege, at det havde langt vigtigere ting at foretage sig end at garantere Furnæsernes sikkerhed over for "farlige" thaipiger.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja, jeg har været der!

 

Jeg har da aldrig lagt skjul på, at jeg bl.a. kom en del hos Linda på Bangkok i Hillerød, og jeg har heller aldrig lagt skjul på, at jeg ved flere lejligheder særdeles gerne nød Nancys B2B på 505. Med den himmelske badeseance bagefter! Jeg kom også en del på Grundtvigsvej plus alt det løse, jeg aldrig har anmeldt.

 

I hvert fald Bangkok og 505, trods mine filiitge anmeldelser og anbefalinger herinde, er altså helt gået din næse forbi.

 

Ikke uventet, set før.

 

Når jeg nu koncentrerer mig om skattevæsenet, har det sin simple årsag i, at det er det organ, der har kompetencen ved razziaer på thaiklinikker. Politiet er bare med for at sikre, at Fournæserne, store som små, ikke bliver angrebet/lider overlast.

 

Eller er det mig, der tager fejl?

 

Gået min næse forbi?? Tror du jeg sidder og pløjer thai-siderne igennem, for at læse om dine eskapader? Og igen, jeg nævnte jo ikke dig ved navn, så stop det pjat, du selv har startet.

 

Du koncentrerede dig jo netop ikke om SKAT, men om Politiets ressourcer. Og det er Politiet der har kompetencen vedrørende de manglende tilladelser. At de så kommer ind med SKAT's hjælp, ændre da ikke på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis kunderne altid ser pengene gå i kasseapparatet og får en kvittering for beløbet. Så er  der intet at komme efter for skat.

Det er iøvrigt ikke mange thai-massage steder man kan betale med Dan-kort eller mobil-pay. Det kunne også være en metode til at få styr på skat og moms for alle ydelser og ansatte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Du koncentrerede dig jo netop ikke om SKAT, men om Politiets ressourcer. Og det er Politiet der har kompetencen vedrørende de manglende tilladelser. At de så kommer ind med SKAT's hjælp, ændre da ikke på det.

 

Du har skrevet dit indlæg, mens jeg lavede et oplysende edit, der faktisk forklarer politiets rolle.

Det skal jeg så ikke lægge dig til last.

 

Men jeg skal sandelig lægge dig til last, at du fremfører synspunkter mod mig uden at have sat dig ind, hvad jeg rent faktisk i tidens løb har skrevet i den anledning.

Som sagt: Ikke uventet, set før!

 

Undskyld, måske tager jeg fejl her, men er det ikke SKAT, der kommer ind med politiets hjælp????

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du har skrevet dit indlæg, mens jeg lavede et oplysende edit, der faktisk forklarer politiets rolle.

Det skal jeg så ikke lægge dig til last.

 

Men jeg skal sandelig lægge dig til last, at du fremfører synspunkter mod mig uden at have sat dig ind, hvad jeg rent faktisk i tidens løb har skrevet i den anledning.

Som sagt: Ikke uventet, set før!

 

Undskyld, måske tager jeg fejl her, men er det ikke SKAT, der kommer ind med politiets hjælp????

Du skrev:

 

"Nej, men myndighederne kunne prioritere bedre.

 

Folk kan næsten blive slået til lirekassemand på gaden, uden at politiet grundet "resourcemangel" kan tage sig af det, og i udkantsområderne kan man ikke forvente, at det kan rykke ud til f.eks indbrud.

 

Næh, det har mere travlt med at jage en stakkels thaipige."

 

Du bliver ved. Jeg har ikke fremført synspunkter mod dig. Jeg kan ikke gøre for, at du føler dig ramt.

 

Og ja, du tager fejl. Det er Politiet, der kommer ind for at beskytte SKAT. SKAT har adgang uden kendelse, det har Politiet ikke, hvis de kommer alene.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du skrev:

 

"Nej, men myndighederne kunne prioritere bedre.

 

Folk kan næsten blive slået til lirekassemand på gaden, uden at politiet grundet "resourcemangel" kan tage sig af det, og i udkantsområderne kan man ikke forvente, at det kan rykke ud til f.eks indbrud.

 

Næh, det har mere travlt med at jage en stakkels thaipige."

 

Du bliver ved. Jeg har ikke fremført synspunkter mod dig. Jeg kan ikke gøre for, at du føler dig ramt.

 

Og ja, du tager fejl. Det er Politiet, der kommer ind for at beskytte SKAT. SKAT har adgang uden kendelse, det har Politiet ikke, hvis de kommer alene.

 

Ja, det skrev jeg. Og det mener jeg. Det er dig der vrøvler.

 

Politiets resourcer er efter eget udsagn knappe, og hvis man mener, at et mord er vigtigere end jagten på en thaipige, har politiet som en selvstændig etat vel lov til at sige fra? Med eller uden beklagelse.

 

Jamen, det er jo dig, der bliver ved og ikke mig:

 

Skriver jeg da ikke udtrykkelig ovenfor, at det er SKAT, der har kompetencen, mens politiets rolle kun er at beskytte Fournæserne mod de stakkels thaipiger?

 

Jeg har ikke slået mig op herinde som juridisk ekspert. Det har andre taget sig af.

Dybere viden på det juridiske område har jeg således ikke, men jeg ved i hvert fald, at jeg kan læse, og jeg ved også, hvad jeg har skrevet.

 

Måske dit nick rettere burde være (Hals)star(rig)son45 ?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Über alles: Med lov skal man land bygge.

 

Hvor der kan "svindles" , der bliver der "svindlet".

 

Tænk på Murphy's lov.

 

Ellers go´ weekend  og 1. søndag i advent.

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Murphyes lov??????? 

Den har da intet med svindel eller lignende at gøre. Det er helt andre mekanismer den handler om.

Svindel er menneskabt. Murhpys lov taler om det skæbnebestemte. :mrgreen: :mrgreen: Det er næppe skæbnen der regerer indenfor svindel.

 

Murphy's lov

  1. Intet er så nemt, som det ser ud til
  2. Alting tager længere tid, end du tror
  3. Alt der kan gå galt, vil gå galt
  4. Hvis der er mulighed for at flere ting kan gå galt, vil den ting der vil forårsage mest skade, være den ting der går galt

    Følge: Hvis der er et tidspunkt, hvor det vil være speciel slemt at den ting går galt - så vil det ske på det tidspunkt  Denne side er kopieret fra www.glemsom.dk

  5. Hvis der er noget der ikke kan gå galt, så går det alligevel galt
  6. Hvis der er fire måder hvorpå en procedure kan gå galt og man forudser dette, så vil en femte og uforudset måde øjeblikkeligt forekomme
  7. Når ting bliver overladt til sig selv, vil de gå fra at være dårlige til virkelig dårlige
  8. Hvis alt ser ud til at gå godt - så har man tydeligvis overset et eller andet
  9. Når du har sat dig for at lave en bestemt ting, er der noget andet der må gøres først
  10. Enhver løsning, avler nye problemer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja, det skrev jeg. Og det mener jeg. Det er dig der vrøvler.

Politiets resourcer er efter eget udsagn knappe, og hvis man mener, at et mord er vigtigere end jagten på en thaipige, har politiet som en selvstændig etat vel lov til at sige fra? Med eller uden beklagelse.

Jamen, det er jo dig, der bliver ved og ikke mig:

Skriver jeg da ikke udtrykkelig ovenfor, at det er SKAT, der har kompetencen, mens politiets rolle kun er at beskytte Fournæserne mod de stakkels thaipiger?

Jeg har ikke slået mig op herinde som juridisk ekspert. Det har andre taget sig af.

Dybere viden på det juridiske område har jeg ganske vist ikke, men jeg ved i hvert fald, at jeg kan læse, og jeg ved, hvad jeg har skrevet.

Måske dit nick rettere burde være (Hals)star(rig)son45 ?

Jamen dog for et humør. Og jeg har på intet tidspunkt nævnt dig i denne tråd eller tisset på din sukkermad. Så jeg står helt uforstående over for dit PERSONANGREB (som jeg i øvrigt ikke helt forstår meningen af)

Men jeg kan jo også tilbyde dig en eftergivelse af din gæld til mig på 250 kr og håbe på, at dit humør bliver bedre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Murphyes lov??????? 

Den har da intet med svindel eller lignende at gøre. Det er helt andre mekanismer den handler om.

Svindel er menneskabt. Murhpys lov taler om det skæbnebestemte. :mrgreen: :mrgreen: Det er næppe skæbnen der regerer indenfor svindel.

 

Murphy's lov

  1. Intet er så nemt, som det ser ud til
  2. Alting tager længere tid, end du tror
  3. Alt der kan gå galt, vil gå galt
  4. Hvis der er mulighed for at flere ting kan gå galt, vil den ting der vil forårsage mest skade, være den ting der går galt

    Følge: Hvis der er et tidspunkt, hvor det vil være speciel slemt at den ting går galt - så vil det ske på det tidspunkt  Denne side er kopieret fra www.glemsom.dk

  5. Hvis der er noget der ikke kan gå galt, så går det alligevel galt
  6. Hvis der er fire måder hvorpå en procedure kan gå galt og man forudser dette, så vil en femte og uforudset måde øjeblikkeligt forekomme
  7. Når ting bliver overladt til sig selv, vil de gå fra at være dårlige til virkelig dårlige
  8. Hvis alt ser ud til at gå godt - så har man tydeligvis overset et eller andet
  9. Når du har sat dig for at lave en bestemt ting, er der noget andet der må gøres først
  10. Enhver løsning, avler nye problemer

 

 

Eller omvendt.

 

Det kommer meget an på hvordan man definerer "svindel" og "skæbne".

 

De to ting har ret meget med hinanden at gøre, hvis man tænker dybere over tilværelsen. Vi tænker her og nu og hvad er bedst for netop mig og kun mig.

Der er andre måder at tænke på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da tankevækkende som borende x har ondt i røven over at Skat og politiet bekæmper skatte- og momsunddragelse blandt de prostituerede og samtidig brokker sig over, at der ikke bliver gjort nok i forhold til andre erhverv. It makes you wonder why...

Selvfølgelig skal man da kontrollere ofte og grundigt, når der er tale om en så rådden branche. Jeg betaler min skat med glæde og det gør flertallet af danskere.

For ar bevare danskernes opbakning til det eksisterende skattesystem - så er det enormt vigtigt at man bekæmper sort arbejde i enhver form....

Starson, du skal ikke tage X'ets personangreb. Mandens speciale er at svine folk til og blive indigneret, når nogen tager til genmæle. Man må håbe for ham at han går sig en hobby....han må få frygteligt meget tid, når the special one går på "pension" ;-)

Redigeret af RobinHood

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Bx Rejsenetværk og jeg tilbød Stars on 45, 1000 kr til et glædespige besøg. Han har dog aldrig besøgt en pige, så vi skylder ham intet.

Men kommer Stjernen med en anmeldelse, så falder de 250 skam omgående. Skulle han blive fristet til lidt kinky ting undervejs, så smider jeg da gerne ekstra i puljen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen dog for et humør. Og jeg har på intet tidspunkt nævnt dig i denne tråd eller tisset på din sukkermad. Så jeg står helt uforstående over for dit PERSONANGREB (som jeg i øvrigt ikke helt forstår meningen af)

Men jeg kan jo også tilbyde dig en eftergivelse af din gæld til mig på 250 kr og håbe på, at dit humør bliver bedre.

 

Øhh, jeg ved ikke af, at jeg skylder dig 250 kr. ????? Jeg bemærkede, at du på et tidspunkt skrev det samme til Århuselskeren. Sig mig en gang: Indkasserer du ukendte dummebøder for rockere eller hvad?

 

Du har måske ikke nævnt mig direkte ved navn, men jeg synes nok, jeg må sige, at der har været en vis adresse på dine indlæg. Du begyndte jo immervæk at reagere på indlæg fra min hånd.

 

Havde du ikke selv sået mistanken, havde du haft en ganske fredelig aften.

 

Det ser dog ud til - nu tillader jeg mig at fortolke på dine vegne - at du har fejllæst mit indlæg om politiets/Fournæsernes juridiske rolle i razzierne på thaistederne.

 

Men fred være med det. Bare du får en fredelig nat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Øhh, jeg ved ikke af, at jeg skylder dig 250 kr. ????? Jeg bemærkede, at du på et tidspunkt skrev det samme til Århuselskeren. Sig mig en gang: Indkasserer du ukendte dummebøder for rockere eller hvad?

Du har måske ikke nævnt mig direkte ved navn, men jeg synes nok, jeg må sige, at der har været en vis adresse på dine indlæg. Du begyndte jo immervæk at reagere på indlæg fra min hånd.

Havde du ikke selv sået mistanken, havde du haft en ganske fredelig aften.

Det ser dog ud til - nu tillader jeg mig at fortolke på dine vegne - at du har fejllæst mit indlæg om politiets/Fournæsernes juridiske rolle i razzierne på thaistederne.

Men fred være med det. Bare du får en fredelig nat.

Ømskindet og glemsom.

Fortsat god aften, Boring X (det skal læses på engelsk) Gab ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da tankevækkende som borende x har ondt i røven over at Skat og politiet bekæmper skatte- og momsunddragelse blandt de prostituerede og samtidig brokker sig over, at der ikke bliver gjort nok i forhold til andre erhverv. It makes you wonder why...

 

Ked af at sige det, men du misbruger i den grad Robin Hoods gode navn og ånd.

 

Den gæve angelsaxer bekæmpede økonomisk og social uretfærdighed i Nottingham og omegn.

 

Du gør dig derimod til talsmand for, at thaipigerne skal jages for relativt få lusede kroner, der hverken batter her eller der i det større nationalregnskab, mens storkapitalen i skikkelse af bl.a. de multinationale skal have lov til at føre ukendte milliarder ud af landet camoufleret i smarte regnskaber.

 

Og hvor meget er det lige, at Mærsk betaler for at være i Nordsøen?

 

Fy for Satan, siger jeg bare.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Borende... Og her troede jeg at det var fredag aften at du og de andre landsbytosser fra DF mødtes.

Du mener altså at prostituerede ustraffet skal ha' frit spil til at omgå skattereglerne - blot fordåi du har set dig sur på storkapitalen. Men på den anden side - hvad skal du ellers få tiden til at gå med... Når nu det snart er slut med at betale the special one for at spise din mad i robåden ;-)

Redigeret af RobinHood

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ømskindet og glemsom.

Fortsat god aften, Boring X (det skal læses på engelsk) Gab :wink:

 

Ja, og velsagtens har din fredagsrødvin gjort sit til denne din spredte fægtning. Jeg har jo endnu ikke fået nogen saglig reaktion på mine indvendinger på dine indlæg. Måtte du sove godt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Borende... Og her troede jeg at det var fredag aften at du og de andre landsbytosser fra DF mødtes.

Du mener altså at prostituerede ustraffet skal ha' frit spil til at omgå skattereglerne - blot fordåi du har set dig sur på storkapitalen. Men på den anden side - hvad skal du ellers få tiden til at gå med... Når nu det snart er slut med at betale the special one for at spise din mad i robåden ;-)

Er vi i en limbodans nu?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja, og velsagtens har din fredagsrødvin gjort sit til denne din spredte fægtning. Jeg har jo endnu ikke fået nogen saglig reaktion på mine indvendinger på dine indlæg. Måtte du sove godt.

Jamen det hænger sammen med at dine indvendinger på mine indlæg er grebet ud af den blå luft. Noget du selv har opfundet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du mener altså at prostituerede ustraffet skal ha' frit spil til at omgå skattereglerne - blot fordåi du har set dig sur på storkapitalen. Men på den anden side - hvad skal du ellers få tiden til at gå med... Når nu det snart er slut med at betale the special one for at spise din mad i robåden :wink:

 

Endnu et underlødigt underbæltestedsindlæg fra din side om bl.a robåde, der jo intet har med den aktuelle streng at gøre. Rent trolderi og afsporing.

 

Når det er sagt, så har du helt misforstået, hvad jeg skriver i strengen. Læs den venligst endnu en gang. Hvis du da kan.

 

Men også for Prins Knuds skyld skærer jeg gerne ud i pap:

Jeg gør mig ikke til fortaler for "frit spil til at omgå skattereglerne". Hverken for prostitutionsbranchen eller erhvervslivet.

 

Nej, det jeg skriver, er, så det også må kunne forstås i Sherwoodskoven:

 

Man skal ikke bruge resourcer på at jagte få millioner nederst i systemet, fordi det er det letteste, når der er multimilliarder at hente øverst i samme system. Det er da dårligt købmandsskab, når myndighedernes resourcer er begrænsede, og opgaverne skal prioriteres.

 

Og den rigtige Robin Hood ville uden tvivl have givet mig ret. Du ville næppe være blevet budt velkommen i Sherwoodskoven.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen det hænger sammen med at dine indvendinger på mine indlæg er grebet ud af den blå luft. Noget du selv har opfundet.

 

Vrøvl med dig fra ende til anden. I din fantasi er det mig, der opfinder. Kom nu ud af denne selvindbildte virkelighed. Og gå nu ind og sov. Tingene ser anderledes ud i morgen.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu stopper i sku

 

Vi har simpelthen fået nok af afsporinger og personangreb fra de samme få personer. Vi har gentagne gange haft fat i både Starson45 og Borende X om at holde sig på måtten.

 

Derfor får de hver et advarselspoint og er der andre som ikke kan forstå det er der flere hvor de kommer fra. Vi er hamrende ligeglade med hvem der har startet og hvem der har gjort det ene eller andet. 

 

Det her skal stoppe NU, både i denne og andre tråde ellers vil vi tildele karantæner til dem som ikke kan indordne sig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Åhhh lille pus dog... Føler du dig nu ramt igen? Mon ikke the special kan overvinde sig selv og spise lidt af din mad - hvis ellers du stikker hende nystrøgede 1000a-lapper nok. Det plejer jo at hjælpe - ik? ;-)

Du er jo selv storforbruger af underlødige slag under bæltestedet....så du skulle måske øve dig i at være en anelse mindre nærtagende ;-)

Der er ikke tale om at man vender det blinde øje det etablerede erhvervsliv eller multinationale virksomheder i særdeleshed. Tværtimod er der jo nedsat en indsatsgruppe, der netop har fokus på multinationale virksomheder. Blandt andet har Novo Nordisk at betale et millardbeløb i forbindelse med salg af intellektuelle rettigheder til et datterselskab i Schweiz.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...