Hop til indhold
Midtj

Fem anholdt for menneskehandel.

Recommended Posts

Jeg synes også der skulle gøres mere mod løndumping fra udlandet. Hver gang der iværksættes offentlige arbejder, for at få samfundsøkonomien i gang i Danmark, så går entreprisen til lavestbydende, som f.eks. i tilfældet med metroen i København, hvor man benytter udenlandsk arbejdskraft - polakker og italienere. Det er i alt fald de sprog jeg tilfældigvis hører undervejs på arbejde. Så kan man spekulere over, hvor meget det sætter gang i hjulene i Danmark, men det hjælper utvivlsomt på de to landes økonomi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes også der skulle gøres mere mod løndumping fra udlandet. Hver gang der iværksættes offentlige arbejder, for at få samfundsøkonomien i gang i Danmark, så går entreprisen til lavestbydende, som f.eks. i tilfældet med metroen i København, hvor man benytter udenlandsk arbejdskraft - polakker og italienere. Det er i alt fald de sprog jeg tilfældigvis hører undervejs på arbejde. Så kan man spekulere over, hvor meget det sætter gang i hjulene i Danmark, men det hjælper utvivlsomt på de to landes økonomi.

Kan ikke lige se det relevante i indlægget.

Cityringen blev igangsat på et tidspunkt (medio 2007), hvor finansministeren stolt udtalte, at Danmark over tid vil komme til at eje hele verden og ledige danskere hørte til sjældenheder. Projektet havde i 2007 nok helt andre formål, end at sætte gang i samfundsøkonomien. Så dit eksempel er ikke bare uden relevans, det er også forkert.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Claire

Jeg synes også der skulle gøres mere mod løndumping fra udlandet. Hver gang der iværksættes offentlige arbejder, for at få samfundsøkonomien i gang i Danmark, så går entreprisen til lavestbydende, som f.eks. i tilfældet med metroen i København, hvor man benytter udenlandsk arbejdskraft - polakker og italienere. Det er i alt fald de sprog jeg tilfældigvis hører undervejs på arbejde. Så kan man spekulere over, hvor meget det sætter gang i hjulene i Danmark, men det hjælper utvivlsomt på de to landes økonomi.

Der er mange ting der kan forbedres i dette land. Ligenu snakker jeg om kvinder der bliver solgt som sexarbejdere i det danske land.

sørgeligt hvis du ikke selv ser det som et problem værd at bruge tid på.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm... Jeg troede ellers, at jeg havde gjort min mening rimelig klar, når det kom til handlede kvinder, tvang og udnyttelse. Hvis der blev brugt flere resurser til at bekæmpe disse menneskelige grusomheder og ulovligheder, så ville mine tommelfingre da kun pege opad.

Jeg bliver beskyldt for at bagatellisere et problem... Hvorfor? Fordi jeg beskriver mine tanker om, hvad der ellers kan ligge bag de forskellige konklusioner og fordomme om udenlandske glædespiger?

Da jeg skrev mit indlæg, handlede det faktisk ikke om gadepigerne. Jeg har den tanke, at der nok i mange tilfælde ligger en form for desperation af den ene eller anden art bag valget om at arbejde fra fortovskanten. Men igen... Der er stadig et stykke vej fra at være gadepige af nød og desperation og så til at være sexslave.

Jeg vil da altid og til evig tid opfordre jer sexkøbere til at forholde jer til de kvinder, som i køber seksuelle serviceydelser af, og jeg har da aldrig påstået noget andet!? Jeg har da netop altid fundet det yderst prisværdigt, at det heldigvis er så vigtigt for så mange sexkøbere, at glædespigen har det godt med aftalen. Det er heldigvis de færreste sexkøbere, som er så usympatiske og totalt uden samvittighed, selvom det er set mange gange, at de bliver fremstillet sådan.

Jeg tillader mig at tænke lidt over, hvorfor der ofte bliver reageret og konkluderet på en helt anden måde overfor eksempler på dårlige oplevelser med udenlandske glædespiger end overfor de danske. Jeg tillader mig også at tænke over samt sætte spørgsmålstegn ved den måde, som de danske medier nogen gange fremstiller de forskellige sager om sexbranchen på.

Jeg tillader mig at stille spørgsmålstegn ved, at sexslaveri skulle være så udbredt i DK, hvor jeg faktisk også begrunder mine tanker bag de spørgsmål.

Det bliver brygget sammen til, at jeg bagatelliserer et problem med sexslaveri?

Jeg ved ikke med jer... Men jeg sluger ikke alt, hvad jeg hører og læser i medierne råt. Det har jeg aldrig gjort. Jeg tillader mig at tænke selv og samtidig tage min fornuft og egen efterhånden årelange erfaring fra denne branche i brug.

Én ting er, at jeg før har set, at omfanget af trafficking er blevet overdrevet helt vildt af f.eks Reden... Men at jeg forholder mig kritisk til, at sexslaveri skulle være så udbredt i DK, er ikke det samme, som at jeg forsøger at lukke øjnene for det grimme, ej heller at jeg skulle være imod, at der blev gjort en større indsats mod det, der trods alt findes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Claire, jeg har indtryk af, at folk behandler hinanden på en anden måde i andre kulturer, end i Danmark. Et ekstremt eksempel er Islamisk Stat, hvor kvinder bliver stenet for et godt ord.  Men vores relativt nye østeuropæiske EU-broderfolk er måske også  temmelig voldelige og kvindefjendske.

Men i vores lovgivning må man ikke skelne. Så en kriminalisering af kunderne er den eneste løsning. Vi købere er bare nogen zombier uden menneskelige følelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nikita, det er da klart, at der tænkes mere i trafficking, når en udenlandsk pige virker beklemt ved situationen, end hvis det er en dansk pige, i den stund at det kun er i det første segment, dette fænomen pr. definition kan forekomme.

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nikita, det er da klart, at der tænkes mere i trafficking, når en udenlandsk pige virker beklemt ved situationen

Det er meget muligt, at det åbenbart er klart, at der tænkes trafficking...

Så man skal derfor undlade at udfordre den tankegang samt at tænke over, hvor styrende de forskellige fordomme kan være i disse tilfælde? :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Claire

Louie ved slet ikke hvad jeg skal sige til dine indlæg, de er uden nogen relevans ift det jeg skriver.. Derudover er jeg uenig i,  at det eneste der kan gøres i kampen mod trafficking, er at forbyde køb af sex.

 

Nikita jeg er enig i midtj's kommentar, jeg er også enig med dig i at medierne er særdeles glade for at putte alt under "sex arbejde" ned i forskellige bokse, og jeg hopper generelt let og elegant over enhver udtalelse der kommer fra reden.

 

Hvad jeg dog tager ganske seriøst, er en politirapport der beskriver hvordan personer i Danmark er blevet anholdt for menneske handel, fint at man så vælger at skrive et mile vidt langt indlæg om.. alt muligt andet, men hvis vi lige tager udgangspunkt i TS indlæg, så handler det kort og enkelt om menneskehandel som er forgået i Danmark og så opfatter jeg, lige som midtj, dit indlæg som ganske "bagatelliserende".

 

Jeg syntes det er vigtigt at både GP'er og sex købere tager stilling til disse problemer, fremfor at bekymre sig om branchen mon igen skal udstilles negativt i medierne. Det er vores branche, der er ikke noget at sige til at vilkårene er så dårlige, for det er da en af de eneste brancher, hvor de professionelle mener at det er op til alle andre end os selv, at forbedre den.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Okay, Claire... Hvis det er dét, at jeg ikke kun forholder mig til artiklen i trådstarten, jeg bliver klandret for, så fred være med det. :)

Jeg læste det første indlæg... Så artiklen... Så læste jeg de efterfølgende indlæg, og det affødte så nogle tanker om flere ting, som jeg så valgte at skrive ned. Tja, sådan går det med debat nogen gange - også selvom det handler om alvorlige ting som menneskehandel.

Hvis emnet f.eks var krig i verden, og man udover at skrive "Nøj, det er jeg bare helt vildt imod, og det skal vi så sandelig gøre mere for at komme til livs" også forholdte sig til andre aspekter omkring dette emne og tænkte videre... Bagatelliserer man så også krig i verden? Naah, den holder ikke. :)

Men jeg hopper gerne ud af denne tråd igen, så der udelukkende kan være debat om, at der bliver gjort for lidt, hvis der bare er én handlet sexslave i DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Men jeg hopper gerne ud af denne tråd igen, så der udelukkende kan være debat om, at der bliver gjort for lidt, hvis der bare er én handlet sexslave i DK.

Du bagateliserer igen. Der er 70+ kendte tilfælde af handlede kvinder årligt, og det er kun toppen af isbjerget. Uhyggeligt at tænke på det virkelige antal, der ville komme frem, hvis der blev sat tistrækkelige ressourcer af til bekæmpelsen af menneskehandel.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Synes da også vi mænd har et ansvar, og er der åbentlyst tale om handlede piger.

Så ønsker jeg ikke og bidrage, men mange udenlandske piger virker faktisk glade og tilfredse under et besøg.

Hvordan skal jeg gennemskue hvem der er handlet og hvem der ikke er.

Jeg har da også mødt piger som har ytret de ønsker ud af branchen, dem tror jeg der er mange af danske som udenlandske.

Som Claire er inde på så lader jeg også min samvittighed guide mig.. Resultatet er at jeg ikke kommer ved de helt unge piger, og holder mig væk fra piger der virker omtåget og påvirket.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men jeg hopper gerne ud af denne tråd igen, så der udelukkende kan være debat om, at der bliver gjort for lidt, hvis der bare er én handlet sexslave i DK.

Go ide. Lad os overlade tråden til Claire, Midtj, Zanderveld og Starson45. De kan sikkert blive enige om ét og andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er meget muligt, at det åbenbart er klart, at der tænkes trafficking...

Så man skal derfor undlade at udfordre den tankegang samt at tænke over, hvor styrende de forskellige fordomme kan være i disse tilfælde? :huh:

Langt hen af vejen handler det om valgmuligheder, bevidstheden om disse samt netværk!

Og den primære 'udfordring' for de udenlandske piger er, at de i modsætning til den 'gennemsnitlige' danske pige er i underskud på alle 3 områder, når de befinder sig i et fremmed land, de intet kendskab havde til, før de krydsede grænsen!

Det gør disse piger sårbare og lette(re) ofre for spekulanter og manipulatorer!

Og når der så går op for dem, er der intet at sige til, at de bliver lidt 'beklemte' ved situationen i det hele taget!

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Claire

 

Jeg er enig i at vi mænd ikke fuldstændig ukritisk bare skal købe sex af piger, uanset det indtryk, hun, hvor og hvilke deltaljer der i øvrigt bør tilsige os at afholde os fra at gå linen ud.

 

Jeg selv afholder mig fra forbrug af gadeprostitution, af den grund at segmentet generelt fremstår som overrepræsenteret i sager hos politi og anklagemyndighed, samt det helt overordnede billede der tegnes heraf.

Men afvise at det er muligt at møde piger på gaden, som det er etisk forsvarligt at købe sex af, det vil jeg til gengæld ikke pr definition.

 

Jeg har købt sex på gaden en eneste gang i Hamburg, i en særlig gade hvor pigerne holdt med deres Mercedes, BMW, stod i pels og lange lakstøvler, og man blev taget med på et luksus resort med spabad på hver værelse - det var dyrere end FKK, men også et sted hvor jeg kunne fravige mit princip om ingen gadepiger :)

 

Selv den artikel i politibladet påpeger at piger kan have den helt overordnede interesse, bare at kunne fortsætte med at sælge sex, og bliver de taget med udsigten til hjemsendelse, ja så medvirker de pludseligt som et udtryk for det mindste af 2 onder, til at fremstille sig i det lys, som efterforskningen har til formål at søge afklaret?

 

Men helt sikkert - hver eneste retmæssigt dømte for menneske handel, og hver eneste pige der bliver reddet fra samme, det er en sejr for politi og retssamfund.

 

Men set i et større perspektiv, som udnyttelse indenfor prostitution udgør sin del af, der er det ikke så let, bare det at gøre dig som forbruger ansvarlig for ved den mindste tvivl, at undlade at bruge dine penge her og der - underforstået i en del danske pigers øjne, brug dine penge hos os, så er du på sikker grund.

 

Du kan gå på, ofte etniske restauranter, handle i alt andet end Coop og hos Dansk Supermarked, hvor tilstandene bag facaden ikke tåler dagens lys, kommuner og virksomheder kan benytte rengøringsselskaber, hvor de lukker øjnene for  forholdene hos underleverandør på underleverandør, alt imens vi forbruger vores penge der, og forældre har deres børn gående i de skoler.

 

Det er op af bakke, og forhåbentlig er vi ikke ligeglade som forbrugere, selvom om det kommer frem, efterfølgende at forholdene ikke var helt som vi troede og håbede.

 

Det drejer sig om sten for sten at nedbryde de brådne kar, hvor det er muligt, for myndigheder som for fagforeninger mv.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Claire

Jeg syntes det er enormt "bagatelliserende" at begynde at komme med teorier om hvordan piger skulle lade som om at være ofre for sexhandel, når de bliver snuppet af politiet

(-i denne tråd også set i lyset af de svar der var kommet inden nikitas indlæg.)

Branchens værste fjende er langt hen af vejen pigerne og kunderne selv. hvis nu flere kunne tage stilling til de aktuelle problemer, i stedet for at kører på kronisk defensivt mode, så kunne det være at vi slap for at det gang på gang var folk fra "reden" der skulle fremstå som de eneste der gør noget godt for branchen eller nærmere branchens ofre.

Man kan bruge timer hver dag på at putte makeup på uren hud. Jeg er typen der hellere vil bruge min energi på at få renset huden, så den på længere sigt kan blive smuk og sund, så kan det godt være at jeg i forløbet må blotte huden og dens urenheder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Claire

Hej Claire

Jeg er enig i at vi mænd ikke fuldstændig ukritisk bare skal købe sex af piger, uanset det indtryk, hun, hvor og hvilke deltaljer der i øvrigt bør tilsige os at afholde os fra at gå linen ud.

Jeg selv afholder mig fra forbrug af gadeprostitution, af den grund at segmentet generelt fremstår som overrepræsenteret i sager hos politi og anklagemyndighed, samt det helt overordnede billede der tegnes heraf.

Men afvise at det er muligt at møde piger på gaden, som det er etisk forsvarligt at købe sex af, det vil jeg til gengæld ikke pr definition.

Jeg har købt sex på gaden en eneste gang i Hamburg, i en særlig gade hvor pigerne holdt med deres Mercedes, BMW, stod i pels og lange lakstøvler, og man blev taget med på et luksus resort med spabad på hver værelse - det var dyrere end FKK, men også et sted hvor jeg kunne fravige mit princip om ingen gadepiger :)

Selv den artikel i politibladet påpeger at piger kan have den helt overordnede interesse, bare at kunne fortsætte med at sælge sex, og bliver de taget med udsigten til hjemsendelse, ja så medvirker de pludseligt som et udtryk for det mindste af 2 onder, til at fremstille sig i det lys, som efterforskningen har til formål at søge afklaret?

Men helt sikkert - hver eneste retmæssigt dømte for menneske handel, og hver eneste pige der bliver reddet fra samme, det er en sejr for politi og retssamfund.

Men set i et større perspektiv, som udnyttelse indenfor prostitution udgør sin del af, der er det ikke så let, bare det at gøre dig som forbruger ansvarlig for ved den mindste tvivl, at undlade at bruge dine penge her og der - underforstået i en del danske pigers øjne, brug dine penge hos os, så er du på sikker grund.

Du kan gå på, ofte etniske restauranter, handle i alt andet end Coop og hos Dansk Supermarked, hvor tilstandene bag facaden ikke tåler dagens lys, kommuner og virksomheder kan benytte rengøringsselskaber, hvor de lukker øjnene for forholdene hos underleverandør på underleverandør, alt imens vi forbruger vores penge der, og forældre har deres børn gående i de skoler.

Det er op af bakke, og forhåbentlig er vi ikke ligeglade som forbrugere, selvom om det kommer frem, efterfølgende at forholdene ikke var helt som vi troede og håbede.

Det drejer sig om sten for sten at nedbryde de brådne kar, hvor det er muligt, for myndigheder som for fagforeninger mv.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg er enig i dit indlæg og nej det er da absolut ikke let som sexkøber, man kan vel aldrig vide sig sikker på om den pige man nu besøger, har det 100% godt med situationen.

Og ja, brick by brick.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er mange gode input i denne tråd. Om der også er lidt kø ved håndvasken, kan jeg jo ikke vide.

 

Men to spørgsmål trænger sig på: 

Kan begrebet "handlede piger" gradbøjes?

Hvad får nogle til naivt at tro, det kun kan forekomme hos gadepiger?

 

Jeg er normalt ikke nationalromantisk indstillet, og jeg har ikke en idé om, at DK og danskerne er de bedste i verden i vores eget lille smørhul. Men lige præcis mht. prostitution er jeg nødt til at holde en klar linie overfor min egen samvittighed. Derfor kan jeg trygt pudse min egen glorie ved at sige: Køb dansk indenfor Danmark :)  Så er problemet både løst og forsvundet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg hopper lige ind igen, for en "kort" bemærkning. :)

Jeg syntes det er enormt "bagatelliserende" at begynde at komme med teorier om hvordan piger skulle lade som om at være ofre for sexhandel, når de bliver snuppet af politiet

Og jeg synes stadig, at det virker sandsynligt, at det kan forekomme, og når du nu gerne vil gå i gang med at rense huden, så skal man netop have alle filipenser og komedoner med, og man skal derfor ikke kun kigge på ét lag hud. Det er ikke at bagatellisere - det er en dybderens.

Branchens værste fjende er langt hen af vejen pigerne og kunderne selv. hvis nu flere kunne tage stilling til de aktuelle problemer, i stedet for at kører på kronisk defensivt mode, så kunne det være at vi slap for at det gang på gang var folk fra "reden" der skulle fremstå som de eneste der gør noget godt for branchen eller nærmere branchens ofre.

Du tager selv stilling ved at skrive, at der bliver brugt for få resurser og for lidt mediedækning på at komme sexslaver til undsætning. Det er der nok ikke særlig mange, der er uenige med dig i. Jeg har selv skrevet mere eller mindre det samme, men det gør desværre heller ikke mig til den hellige frelser for handlede sexslaver.

Men det er nok også bedst ikke at blande pærer og bananer for at undgå for meget forvirring. Der er menneskehandel/trafficking, og så er der den frivillige sexbranche.

Menneskehandel og tvunget prostitution er ulovligt i DK, og derfor er der er lov imod det, der kan håndhæves, og på den måde kan forbrydere retsforfølges og straffes.

Hvorfor skulle nogen reagere defensivt imod at bekæmpe det? Menneskehandel, trafficking, sexslaveri og tvang kan overhovedet ikke sammenlignes med den branche, som jeg er i.

Som Starson skrev, så kan man hurtigt blive kaldt en skrigeskinke, når man stiller sig op og dunker folk i hovedet med høj stemmeføring... Men retorikken den anden vej, hvor jeg bliver klandret for at prøve at dække en betændt bums med billig makeup, udelukkende fordi jeg understod mig i at sprede armene mere bredt, er heller ikke videre charmerende. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Claire

Jeg hopper lige ind igen, for en "kort" bemærkning. :)

Og jeg synes stadig, at det virker sandsynligt, at det kan forekomme, og når du nu gerne vil gå i gang med at rense huden, så skal man netop have alle filipenser og komedoner med, og man skal derfor ikke kun kigge på ét lag hud. Det er ikke at bagatellisere - det er en dybderens.

Du tager selv stilling ved at skrive, at der bliver brugt for få resurser og for lidt mediedækning på at komme sexslaver til undsætning. Det er der nok ikke særlig mange, der er uenige med dig i. Jeg har selv skrevet mere eller mindre det samme, men det gør desværre heller ikke mig til den hellige frelser for handlede sexslaver.

Men det er nok også bedst ikke at blande pærer og bananer for at undgå for meget forvirring. Der er menneskehandel/trafficking, og så er der den frivillige sexbranche.

Menneskehandel og tvunget prostitution er ulovligt i DK, og derfor er der er lov imod det, der kan håndhæves, og på den måde kan forbrydere retsforfølges og straffes.

Hvorfor skulle nogen reagere defensivt imod at bekæmpe det? Menneskehandel, trafficking, sexslaveri og tvang kan overhovedet ikke sammenlignes med den branche, som jeg er i.

Som Starson skrev, så kan man hurtigt blive kaldt en skrigeskinke, når man stiller sig op og dunker folk i hovedet med høj stemmeføring... Men retorikken den anden vej, hvor jeg bliver klandret for at prøve at dække en betændt bums med billig makeup, udelukkende fordi jeg understod mig i at sprede armene mere bredt, er heller ikke videre charmerende. :)

Jeg er bare helt igennem uenig med dig :) ja der er da sikkert piger, der vil lade som om at de er ofre for sexhandel, for at "slippe billigere".

Men den del finder jeg selv, enormt urelevant når debatten rent faktisk går på sexhandel. og faktisk også lidt upassende (men det er jo bare mig :) )

Jeg kan ikke se, hvordan det er at se på sagen fra en anden vinkel (eller et dybere lag hud ;) )

Det er en helt anden sag og en helt anden debat.

En starter med at poste et link om 5 personer der er anholdt for sexhandel, du følger op med et langt indlæg af dine teorier, der går på at sexhandel nok slet ikke er så udbredt og iøvrigt er der sikkert også bare mange piger det siger at de er handlede. Uden at være det. Faktisk er det måske slet ikke værrer end det man ser på danske klinikker med "grådige bagmænd"...

Sådan læser jeg, måske lidt groft, dit indlæg.. Bagatelliserende? Ja mon ikke?! ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Claire

Og jeg ved ikke hvem der leger hellige krigere for sexofre :)

Men jeg vil hellere tage problemet "for seriøst" frem for at underminere det. Især fordi det er et problem mange så uendeligt gerne bare vil ignorere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Claire

 

Der er forskel på at bagatellisere og at generalisere.

 

Som jeg tolker Nikitas indlæg, der bagatelliserer hun hverken den konkrete sag om 5 personer der er anholdt for menneske handel, eller en hvilken som helst anden lignende sag, der måtte komme på banen.

 

Jeg tolker Nikitas indlæg som en modreplik til hele den dagsorden forbudsfløjen har med at generalisere et meget omfattende, og komplekst område som den samlede prostitutions branche.

 

For virkeligheden er jo at den fløj der ønsker at kriminalisere kunderne, har meget lidt konkret at hænge branchen op på, hvis de skal have borgerne og dermed vælgerne til at støtte deres dagsorden.

 

Til formålet har de brug for spektakulære enkeltsager, og slagkraftige overskrifter, der så langt fra er dækkende for livets gang på flertallet af alle landets bordeller, mange der har ligget på de samme adresser i årevis, og som er kendt af myndigheder og politi.

 

Som jeg ser det er der fra vores side brug for at vi som forbrugere af købesex, delagtiggør politi og myndigheder i vores iagttagelser og tvivl, hvor aktuelt og at vi ikke bare passivt holder samme for os selv.

 

Først og sidst er det efterforskning ved konkret mistanke, hvis muligt bevisførelse i retten og i sidste ende når muligt domsfældelse, der skal bekæmpe forhold i branchen, ingen af os vil forsvare.

 

Men forlods at pålægge den enkelte forbruger af købesex, der helt grundlæggende er ude i lovligt ærinde et personligt ansvar for at han ikke uforvarende kommer til at bidrage med sit forbrug hos piger, der senere måtte indgå i et sagsforhold, det fører i mine øjne til nogle ret vidtrækkende følger for forbrugssamfundet, hvis det gennemføres som et princip, når og hvor vi handler helt legalt indenfor brancher, der som prostitution har sin egen udfordrende profil.

 

Men det er jo heller ikke forbudsfløjens ærinde, deres er det kun at ramme prostitution - de vil jo selv nødigt risikerer at blive stillet til medansvar for den næste sag om handlede opvaskere på den kinesisks restaurant, det gældsfængsel han er fanget i, og den madras han sover på i baglokalet.

 

Politiet har en anonym tip linje til mænd der køber sex, brug den hvis I ved/frygter noget, og hvis du vil være helt sikker, brug en offentlig computer til det.

 

Faktisk ville jeg ønske at politiet og sociale myndigheder ville oprette sig med en brugerprofil her på EG, og gå direkte i dialog med os om hvordan de mener at vi som forbrugere af købesex kan bidrage til at de lykkes med deres arbejde.

 

I stedet for denne berøringsangst hos offentlig myndighed for at gå med i et forum som dette, i deres egen og som jeg ser det samfundets interesse.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til dem der sidder på lægterne og følger med i dette, så har jeg tilbud på sodavand og popcorn.......

Sorry,

Debatten her er ganske alvorlig, og relevant!

Trafficking skal stoppes, og bagmændene bør køres ud bag laden og skydes.

Men det er en god debat, og interessant at følge med i, så fortsæt endelig!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Claire

Folk er hamrende generaliserende når det kommer til prostitution.. Jeg bliver lettere stødt hver gang jeg ser en ny kendis kampagne der går på at "Real men dont buy women". Den generalisering er bare også med til at skabe en modpol hvor rigtigt mange piger, frem for at tage stilling til branchens problemer og selv gøre noget for at forbedre dem, går meget mere op i at skulle modbevise folks bekymringer.

Hvis nu os piger, der er glade for vores arbejde "turde" gå ind i kampen og erkende at der er rigtigt mange rådne ting bag gardinerne, så kunne det være vi fik en lidt mere nuanceret debat frem for den der "stop sexarbejde vs. Vi er de lykkelige ludere" kamp som der ellers forgår.

Sextrafficking er et eksplosivt voksende problem i Europa (i verden..) nu er jeg "ny" i landet, og her står det heldigvis ikke lige så slemt som i Frankrig, hvor jeg i en del år, har deltaget aktivt i kampen mod abuse af sexarbejdere.

Jeg tror vi piger kan og bør gøre meget mere for branchen og hinanden, end nogen fra "reden" eller Christiansborg...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...