Hop til indhold
Guest Smuk Enlig Mor

Citater...

Recommended Posts

Guest Smuk Enlig Mor

Inspireret af... mig selv :D er jeg nysgerrig omkring jeres yndlingscitater...

 

Så - hvilket er jeres yndlings, efterlever I dem, og hvorfor giver de mening i jeres liv...?

 

Selv har jeg to citater, som jeg forsøger at efterleve, og ALTID har med i baghovedet i min kontakt med mine medmennesker...

 

De giver mig en dybere mening - og forståelse - da jeg er meget i kontakt/berøring med andre mennesker i min hverdag. - Jeg møder dem når de er ramt af krise, sorg og sygdom, og jeg ser, som oftest, bagsiden af medaljen først, men stille og roligt, i kraft af den rette behandling, ser jeg den smukke og funklende forside...

 

Det ene citat, jeg nærer stor tillid til, er af Løgstrup:

 

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre, uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt – en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være så forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om en andens liv lykkes eller ej."

Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej

 

Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej
Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej.
Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej.
 

Og det andet, af Elizabeth Kübler Ross, rammer mig også virkelig dybt, da jeg selv erfarer det samme...

 

"De smukkeste mennesker vi har kendt, er dem der har oplevet nederlag, lidelse, kampe, tab og har fundet deres vej ud af afgrunden. Disse personer har en påskønnelse, en følsomhed, en forståelse for livet, der fylder dem med medfølelse, blidhed og dyb kærlig bekymring."

 

Krammer fra SEM og alt godt til jeres lørdag :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er mange, og desværre husker jeg ikke alle, men faldt over denne på en retirade for mange år siden. Læste mens jeg ordnede det jeg skulle  :lol:

 

'Livet er som en pose, tomt og indholdsløst, hvis du ikke fylder noget i'

 

Den sad, og jeg prøver at fylde noget i og leve et liv med indhold  ;)

 

An2n

 

 

 

Redigeret af an2n

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så - hvilket er jeres yndlings, efterlever I dem, og hvorfor giver de mening i jeres liv...?

 

Tjah, det første, der falder mig ind, er af Victor Borge:

 

"Et smil er den korteste vej imellem to mennesker"

 

Jeg behøver vel ikke begrunde det?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er mange gode citater, jeg ved ikke hvor stor indflydelse de har på mit liv, men jeg synes disse er smukke og til tider inspirerende.

 

 

Be kind whenever possible, it is always possible, Dalai Lama.

 

Passion is like a shark, it never stops moving, Jack White.

 

Do, or do not, there is no try! Yoda.

 

Og Oscar Wilde's sidste ord; Either these drapes go, or i will!

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og hvis vi skal fortsætte med finanserne:

 

"A bank is a place where they lend you an umbrella in fair weather, and ask for it back when it begins to rain"

 

B

Del dette indlæg


Link til indlæg

Miss West, are you showing this court of law, that you hold it in contempt?

 

No, actually i'm trying to hide it! - Mae West.

 

 

i'd hate to advocate sex. drugs and violence to anyone, but they always worked for me - Hunter S Thompson.

 

 

Consistency is the last refuge of the unimaginative - Oscar Wilde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En længere smøre, der sagde mig noget

 

Dalai Lama : 

 

1. Husk på at stor
kærlighed og store
bedrifter kræver store
risici.

2. Når du taber så
glem ikke at lære af det

3. Husk følgende:
Respekt for dig selv -
Respekt for andre -
Ansvar for dine handlinger.

4.Husk at det kan være
en stor lykke ikke at
få dine ønsker opfyldt.

5.Kend reglerne så du
ved hvordan du bryder
dem ordentligt.

6.Lad ikke en lille
diskussion ødelægge et
godt venskab.

7.Når du opdager at
du har lavet en fejl
så gå straks i gang med
at rette den.


8.Tilbring et stykke
tid alene hver dag.

9.Vær åben for
forandringer, men gå
ikke på kompromis med
dine inderste værdier.

10.Husk at tavshed
sommetider er det
bedste svar.

11.Lev et godt værdigt liv.
Når du bliver ældre og
tænker tilbage kan du nyde
det en gang til

12.En kærlig atmosfære
i dit hjem er
fundamentet for dit liv.

13.Ved skænderier
mellem elskende så
hold dig til den
øjeblikkelige situation;
bring ikke fortiden
ind i billedet.

14.Del ud af din viden.
Det er en måde
at opnå udødelighed på.

15.Vær nænsom over
for jorden.

16.Tag en gang om året
et sted hen, hvor du
aldrig har været før.

17.Husk at det bedste
forhold er et, hvor
kærligheden til
hinanden overskygger
behovet for hinanden.

18.Bedøm din succes på
hvad du måtte opgive
for at få den.

19.Grib kærlighed og
madlavning an med
hensynsløs løssluppenhed. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er bedre at holde mund og lade dem tro, man er idiot,

end at åbne den og fjerne enhver tvivl!

 

 

 

 

Det er menneskeligt at fejle,

utilgiveligt at fremture!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Martin Luther King:

I have a dream.

Well, ikke et egentligt selvstændigt citat. Det er snarere overskriften til tale der for alvor startede det hele.

Men for mig er det et citat jeg ofte inddrager, når jeg er i tvivl om jeg nu kan det jeg gerne vil.

En anden måde at sige det på, som jeg bruger når jeg skal opildne andre til at kaste sig ud i at opnå en drøm:

Hvis bare du ønsker noget stærkt nok, så får du det også.

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Når du lytter til din indre sandhed, vil du ofte erfare, at det kræver mod at følge den."

Søren Kierkegaard

Jeg gør alt, hvad jeg kan, for at finde det mod hver eneste dag. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Spock

"Every human heartbeat is a universe of possibilities"

 

Gregory David Roberts :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var det ikke Bobby Charlton, der engang lettere frustreret sagde:

"Fodbold er et spil, hvor 22 render efter én bold, og hvor tyskerne altid vinder til sidst"

Del dette indlæg


Link til indlæg

God grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.

Reinhold Niebuhr

Del dette indlæg


Link til indlæg

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.

Winston Churchill

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var det ikke Bobby Charlton, der engang lettere frustreret sagde:

"Fodbold er et spil, hvor 22 render efter én bold, og hvor tyskerne altid vinder til sidst"

Det var nu vist Gary Lineker men derfor passer det nu ofte alligevel...

"Hvis Everton spillede i min baghave ville jeg trække gardinerne for!". Bill Shankly, tidligere Liverpool-manager.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Darkness cannot drive out darkness: only light can do that. Hate cannot drive out hate: only love can do that.

Martin Luther King Jr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Inspireret af... mig selv :D er jeg nysgerrig omkring jeres yndlingscitater...

Så - hvilket er jeres yndlings, efterlever I dem, og hvorfor giver de mening i jeres liv...?

Selv har jeg to citater, som jeg forsøger at efterleve, og ALTID har med i baghovedet i min kontakt med mine medmennesker...

De giver mig en dybere mening - og forståelse - da jeg er meget i kontakt/berøring med andre mennesker i min hverdag. - Jeg møder dem når de er ramt af krise, sorg og sygdom, og jeg ser, som oftest, bagsiden af medaljen først, men stille og roligt, i kraft af den rette behandling, ser jeg den smukke og funklende forside...

Det ene citat, jeg nærer stor tillid til, er af Løgstrup:

"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre, uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt – en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være så forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om en andens liv lykkes eller ej."

Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej

Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej

Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej.

Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej.

Og det andet, af Elizabeth Kübler Ross, rammer mig også virkelig dybt, da jeg selv erfarer det samme...

"De smukkeste mennesker vi har kendt, er dem der har oplevet nederlag, lidelse, kampe, tab og har fundet deres vej ud af afgrunden. Disse personer har en påskønnelse, en følsomhed, en forståelse for livet, der fylder dem med medfølelse, blidhed og dyb kærlig bekymring."

Krammer fra SEM og alt godt til jeres lørdag :)

Tak og i absolut lige måde, du skønne kvinde.☺

Del dette indlæg


Link til indlæg

"det du ser er ikke nødvendigvis det samme som andre ser .

Men det andre ser , er det du bliver dømt på" 

 

Citat "naboen" 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Organizer

There are many good reasons for drinking

this one just entered my head,

if a man can't drink while living,

how the hell shall he drink, when he is dead

Del dette indlæg


Link til indlæg

" At rejse er at leve" Hans Christian Andersen.

" if you can't join them, beat them" Uffe Elleman Jensen

Et par sjove:

"Det bedste er naturligvis en god samvittighed, det næstbedste er en god sagfører" Robert Storm Petersen.

De mandschauvinistiske:

" hvad er en mand uden en kvinde? Som en fisk uden cykel". Mig selv!

" på den sjette dag skabte Gud kvinden. Og hun har skabt sig lige siden" ?

Som min saglige far altid sagde:

"Det er bedre at komme galt afsted, end slet ikke at komme afsted"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...