Hop til indhold
Guest Smuk Enlig Mor

Citater...

Recommended Posts

Och så har vi denna som kan användas och förstås på olika sätt. Om man är allvarligt lagd, nämner man orden i anslutning till diskussionen om ökande orättvisor. Man bör då beakta att orden kommer från tidskriften Mad:

När det regnar flyglar (danska: klaverer) har den fattige inga noter.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Faldt over disse citater fra Robin Williams

 

 

"Der er stadig meget tilbage at lære, og der gemmer sig altid gode ting derude et sted. Selv fejl kan være vidunderlige."

"Man får kun en lille gnist af galskab. Man må ikke miste den."

"Begynd aldrig et skænderi med en grim person - de har intet at miste."

"Nogle er født til storhed. Andre opnår storhed. Og så er der nogle, der får det i studentergave."

"Hvis kvinder styrede verden, ville vi ikke have krige, kun meget intense diskussioner hver 28. dag."

"Problemet er, at Gud gav manden en hjerne og en penis, men ikke blod nok til at bruge begge dele samtidig."

"Kvinder ville aldrig lave en atombombe. De ville aldrig fremstille et våben, som kunne dræbe. De ville fremstille et våben, som fik én til at få det dårligt i et stykke tid."

"Mest af alt vil jeg takke min far - manden, som da jeg sagde, at jeg ville være skuespiller, svarede: 'Helt fint. Men sørg for at have en uddannelse i baghånden, f.eks. som svejser."

Ord og idéer kan ændre verden, uanset hvad folk fortæller dig."

"Det er kun i drømme, at mennesket kan være helt frit. Sådan har det altid været, og sådan vil det blive ved med at være."

"'Skilsmisse' er det latinske ord for at rive en mands kønsdele ud gennem hans tegnebog."

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad døde Robin Williams af, på Wikipedia står der bare at det var kvælning?

Formodet selvmord i forbindelse med svær depression

 

Der kommer vist nok en film på DR3 i aften 21.30 - 'Døde poeters klub' ? ? 

Redigeret af an2n

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der ligger ofte nogle seriøse dæmoner under overfladen på folk, der lyser så klart og har så meget energi, samt tilstedeværelse - men dermed også misbrug af forskellig art. Jeg kom til at spekulere over det, da jeg havde set "Wolf on Wall Street". Hvordan misbrug og ekstraordinære præstationer følges ad. For ikke tale om det tilsvarende med hensyn til forbrug af købedamer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Når du lytter til din indre sandhed, vil du ofte erfare, at det kræver mod at følge den."

Søren Kierkegaard

Jeg gør alt, hvad jeg kan, for at finde det mod hver eneste dag. :)

Kære Nikita

 

Jeg har reflekteret lidt over dette : - indre sandhed og manglende mod

 

- "Når du lytter til din indre sandhed, vil du ofte erfare, at det kræver mod at følge den."  - - det fylder vist meget i dit sind.

 

Ordet sandhed er et specielt ord med megen "vægt, fylde og pligt"  - - ordet mod kan give megen "nervøsitet, frygt og være udmarvende"

det er i hvert fald min erfaring igennem mit liv.

 

De sidste manglende %, i et 100% mod - kommer måske aldrig eller være umådeligt længe undervejs.

 

Selv har jeg levet meget seriøst efter følgende citat fra Sofia Manning de sidste 8 - 10 år : " - Alt du kan gøre er dit bedste - resten er ikke op til dig!"  - - -  det vil sige fortæl om - vidt og bredt - hvad der ligger dig på sinde (altså hvis kan tåle "dagslyset" ;) ) til andre mennesker - de går herefter og tænker for dig og tilmed individuelt - og lige pludselig en dag :)

 

- så derfor:  - Alt du kan gøre er dit bedste - resten er ikke op til dig!"  - - - lad omgivelserne være dine "drivere"

 

Eller denne : - det er altså nødvendigt at lære at udholde frustration - og lade tingene komme til sig i stedet for - det tager nok lidt længere tid - men det er nemmere og alt vil ordne sig til det bedste for dig!!

 

Mht: sandhed - drømme - fristelser - ønsker, så er de til for at blive opfyldt :) - - - men kun dem der er realistiske!!  :rolleyes: - husk det.

 

Citatet: -   - Alt du kan gøre er dit bedste - resten er ikke op til dig!"  - - - lad omgivelserne være dine "drivere" . Har klaret mange sandheder - drømme - fristelser - ønsker  -   i mit eget liv de sidste 8 - 10 år ;) - men aldrig de urealistiske  

 

Nå - et længere skriv - håber du har det godt :)

 

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

 

 

Her er Sofia Manning´s 9 globale indsigter:

 

1. Kærlighed er den vigtigste ting

2. Du behøver ikke gøre noget for at være OK!

3. Du har et valg

4. Alle (inklusiv dig selv) gør det bedste de kan, med

de ressourcer de har

5. Alt du kan gøre er dit bedste- resten er ikke op

til dig

6. Hvis du gør det, du naturligt holder af/nyder, så

vil du blive lykkeligere, resultater du ønsker vil

følge og tingene vil udvikle sig godt

7. Det er hvad det er

8. Livet er virkelig en gave-værdsæt det!

9. Du kan opnå næsten alt, hvad du ønsker.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Zsa Zsa Gabor lever stadig, og er tæt på de 100 år. Hun er god for et par sjove citater:

 

"A man in love is incomplete until he has married. Then he's finished."
"Getting divorced just because you don't love a man is almost as silly as getting married just because you do."

"I have never hated a man enough to give his diamonds back."

"I want a man who's kind and understanding. Is that too much to ask of a millionaire?"

"To a smart girl men are no problem - they're the answer."

"Husbands are like fires - they go out when unattended."

"I am a marvelous housekeeper. Every time I leave a man I keep his house."

"How many husbands have I had? You mean apart from my own?"

"You never really know a man until you have divorced him."

"I call everyone 'Darling' because I can't remember their names."

"Conrad Hilton was very generous to me in the divorce settlement. He gave me 5000 Gideon Bibles."

Del dette indlæg


Link til indlæg

Åhh der må være to jeg prøver at leve efter..

Pippi langstrømpe; "det har jeg aldrig prøvet før, så det kan jeg godt" Det er sådan en at jeg skal tro på mig selv ..

Og så "hvis du vil have noget du ikke har haft før, må du være villig til at gøre noget du ikke har gjort før". Det minder mig om at jeg skal yde og give alt hvad jeg har i alle henseender ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ikke et citat, men en lille bog kaldet "The Four Agreements".

 

Hvis man ikke orker købe/læse den, kan man image searche på den og se de fire samtykker (med en selv!).

 

Ikke en specielt dyb eller kompliceret bog, men stadig en, der gjorde stort indtryk på mig første gang - og jeg prøver stærkt at efterleve den...

Del dette indlæg


Link til indlæg

GENSTARTER lige en gammel tråd, affødt af solsortens morgensang, bogfinken og GÆRDESMUTTENS skrigeri i formiddag . . . 

 

Et gammelt kinensisk ordsprog . . . 

 

 - Fugle synger ikke fordi de har et budskab - MEN fordi de har en SANG . . . 

 

GOD SØNDAG . . . . ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

As I hurtled through space, one thought kept crossing my mind - every part of this rocket was supplied by the lowest bidder.

~ John Glenn

Del dette indlæg


Link til indlæg

Och så har vi denna som kan användas och förstås på olika sätt. Om man är allvarligt lagd, nämner man orden i anslutning till diskussionen om ökande orättvisor. Man bör då beakta att orden kommer från tidskriften Mad:

När det regnar flyglar (danska: klaverer) har den fattige inga noter.

Hvis lort (drid) var guld værd, ville de fattige være født uden røvhul.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Først nu, forstår jeg slet ingen ting.

 

ALT SKAL ikke fortsåes . . .  ;) Bare fundere over betydningen . . . .  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...