Hop til indhold
Guest Smuk Enlig Mor

Citater...

Recommended Posts

De 2 citater jeg har knyttet til min profil, er også mine 2 favoritter:

 

There´s a crack in everything... that´s how the light gets in - Leonard Cohen i "Anthem"

 

For mig betyder det at man skal acceptere at alt ikke behøver være roenerødt, at der er en charme i det ufuldendte, og at det er menneskers fejl, mangler og utilstrækkeligheder der skaber livet og nuancerne.

 

"That´s just the way it goes, but don´t forget... sometimes it goes the other way too" - Alabama Worley i "True Romance"

 

Jeg bruger det citat til at minde mig selv om, når alting er lort og modgang, at det blot er en af livets bølgedale og at der til gengæld snart kommer en bølgetop istedet - man skal ikke lade sig slå ud og dvæle ved de negative ting og oplevelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Steve Martins "I could never be a woman. i would just stay home all day and play with my breasts".

Og så læste jeg fornyligt en dalai lama, noget i retning af:

"When you talk, you are only repeating what you already know.

When you listen, you might actually learn something new"

Corny, men skarp.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Hæng ikke med hovedet - når du står i lort til halsen...

Hellere en god trekant end en ond cirkel... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Polar

Det er acceptabelt at være noget for sig selv, når bare man husker også at være noget for andre.

                                                                                                    "ukendt"

 

Vær åben og generøs. For hvis du trækker dig ind i dig selv, løber du den risiko at blive egocentreret. Og husk: At stillestående vand bliver råddent!!!

                                                                                                                                                       Pave Frans

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Jeg drikker ikke mere end Dean Martin spilder på en aften." - Sammy Davis jr. (The Rat-Pack)

 

"God gave man a brain and a penis, but only enough blood to run one at the time." - Robin Williams

 

"I Believe in the right to arm bears" - Georg W. Bush jr.

Redigeret af postmand

Del dette indlæg


Link til indlæg

Möjligen från Den amerikanska författaren Kurt Vonnegut Jr:

To be is to do - Sokrates

To do is to be - Jean-Paul Sartre

Do be do be do - Frank Sinatra

Del dette indlæg


Link til indlæg

En, som jeg sætter stor pris på, er W. C. Fields.

 

Det er simpelthen fed humor.

Nu vil jeg ikke plastre hele indlæget til med citater – jo måske alligevel en enkelt: "Det var en kvinde gjorde mig til dranker. Det er jeg hende dybt taknemlig for".

 

Hvis man er til Fields, kan jeg anbefale en lille bog (og nej, jeg har ikke aktier i forlaget), der udkom for snart mange år siden:

Fyndord for folket.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Organizer

Alle i denne verden er lykkelige, både kvinder og børn!

 

Men vi mennesker, hvad fanden med os?

 

W. C. Fields

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Et stolt fynsk bøgetræ taber ikke bladene, fordi der står et par svin og gnubber sig op ad det" :cool::mrgreen:

Fhv. landstræner Richard Møller Nielsen om de værste sportsjournalisters omtale af ham :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Et stolt fynsk bøgetræ taber ikke bladene, fordi der står et par svin og gnubber sig op ad det" :cool::mrgreen:

Fhv. landstræner Richard Møller Nielsen om de værste sportsjournalisters omtale af ham :D

 

Det fyndord er relevant i mange sammenhænge (slikke, slikke)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alle i denne verden er lykkelige, både kvinder og børn!

 

Men vi mennesker, hvad fanden med os?

 

W. C. Fields

 

Nej du Bistre Hund.

 

Her tager du vistnok fejl.

 

Muligvis har "Lokummet" sagt noget lignende, men det forsøgte citat stammer efter min bedste overbevisning  fra en væsentligt nærmere kilde.

 

Nemlig fra Gustav Wieds "Knagsted", og det lyder (efter hukommelsen): "Børn er lykkelige, og dyr og kvinder, men vi mennesker er det ikke."

 

Wied blev i samtiden betragtet som en paria, der havde helt andre og mere provokerende synspunkter, der ikke tiltalte hovedstrømmen.

 

Da f.eks. Overclausen er på besøg i Knagsteds lejlighed, ser han et billede af Bismarck på væggen. Knagsted mener, at førstnævnte er et forbillede, men det er jo en uhørt provokation, idet slægtsleddene efter 1864 hadede Preussen/Tyskland som pesten. Personificeret netop i Bismarck.

 

Det ville have svaret til, at man i 1945 blandt en flok frihedskæmpere havde råbt: "Leve Scavenius".

 

Undskyld, hvis jeg atter slikker og afsporer.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alle i denne verden er lykkelige, både kvinder og børn!

 

Men vi mennesker, hvad fanden med os?

 

W. C. Fields

Er det ikke Gustav Wied, der lader Knagsted sige: Børn er lykkelige, og dyr og kvinder. Men vi mennesker er det sgu ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ovenstående Nietzsche-citat lyder ikke helt på samme måde, når det  er oversat til dansk. “Was mich nicht umbringt, das macht mich stärker”, Og det skal jo sættes ind i rette kontekst, da det var et yndlingsudtryk for vagterne i koncentrationslejrene (nej, jeg beskylder ikke nogen som helst for noget som helst herinde, og da navnligt ikke dét). Jeg er bare en historienørd, der faktisk har læst "Also sprach Zarathustra " fra ende til anden på en kikset badeferie med en glædespige.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fandt lige på nettet en laaaang oversigt over citater/ordsprog, der i sin helhed rummer en masse visdom:
 

 

Viljestyrke er som fundamentet på et hus; Den ligger under overfladen. (Home Issue Ideals)
 

Den kloge er ikke den der giver de rigtige svar; det er den, der stiller de rigtige spørgsmål. (Claude Levi-strauss)
 

Sejrene af i går betyder mindre end planerne for i morgen. (Home Almenac).

 

Snubler man, forhindrer det måske at man falder. (Engelsk ordsprog).

 

Det er næsten umuligt at overvudere de fleste tings ligegyldighed. (John Logue).

 

Stor fremgang bygger på at man tager sine dårlige egenskaber og vender dem en omgang. (S.R)

 

Ved at få alting ind med skeer lærer vi i det lange løb ikke andet, end hvordan en ske ser ud. (E.M Foster)

 

Samtalens sande ånd består i at bygge videre på et andet menneskes iagttagelser, ikke i at tilsidesætte dem. (Edward Lytton)

 

Der er en klar sammenhæng i at komme op om morgenen og at komme frem i verden. (R.D).

 

Tro en, der har prøvet det. (Vergil).

 

Kun dine sande venner fortæller dig, at dit ansigt er snavset. ( Siciliansk ordsprog)

 

Klog er den der elsker nutiden lige så højt, som han gør det, når nutiden bliver fortid. (N.A)

 

Det værst forlis overgår dem der end ikke forlod havnen. (A.K)

 

At have ret halvdelen af tiden er bedre end at have halvejs ret hele tiden. (M.F)

 

Jeg har altid gerne villet blive til noget, men nu kan jeg se, at jeg burde have sigtet mere præcist. (Lily Tomlin)

 

Den kloge skifter mening; tåben gør det aldrig. (Spansk ordsprog)

 

Et menneske uden fantasi er som en fugl uden vinger. (W.R)

 

Folk behøver modstand, for det er den der gør dem klar over, at de lever. (Karl Ritter)

 

Fantasien gør os grænseløse. (J.M)

 

Et beskedent menneske bliver som regel beundret - hvis folk nogen sinde hører om det.(E.H)

 

Jeg giver til tider mig selv ypperlige råd, men jeg formår ikke at tage imod dem. (Mary Montagu).

 

Kvaliteten af en menneskes liv står i direkte forhold til dets iver efter at dygtiggøre sig, uanset hvor det vælger at lægge sin møje. (V.L)

 

Med tiden lærte jeg at det var en fejl at smile venligt, når nogen gjorde nar af mig. (Marcel Proust)

 

Den, som undgår faste opskrifter og gør sig sine iagttagelser, vil altid finde en ny måde at se tilværelsen i øjnene på. (R.M)

 

I alle tårer glimtes et sidste håb. (Simone de Beauvoir)

 

Jeg har lært at bruge ordet umuligt med allerstørste varsomhed. (Werner von Braun)

 

Muligheder er ofte noget man ikke har lagt mærke til i første omgang. (Catherinne Deneuve)

 

Der kommer et tidspunkt, hvor man tror at alting er slut. Det øjeblik er begyndelsen. (Louis L’Amour)

 

Hvis nogen tror, at de ikke har ansvar, skyldes det, at de ikke har opsøgt det. (M.L)

 

De rette ord kan virke stærkt, men intet virker nu så stærkt som en rigtig velanbragt pause. (Mark Twain)

 

Motivationen er det der sætter dig igang. Vanen er det, der holder dig gående. (J.R)

 

Fornuften bedrager os; det gør samvittigheden ikke. (Rousseau)

 

En nåls liv hænger altid i en tynd tråd. (El Espectador)

 

Vilfarelser gentager sig igen og igen i handling. Derfor må man uophørligt gentage sandheden i ord. (Goethe)

 

Laurbær er ikke meget bevendt som sovepude. (D.R)

 

Sport opbygger ikke folks egenskaber; den afslører dem. (H.

 

Organisere gør man, før man gør noget, for at det, man gør, ikke skal gå i kludder. (A.A Milne).

 

Vi har det med at bedømme om selv ud fra vores idealer og andre ud fra deres handlinger. (H.N).

 

At tænke er det hårdeste arbejde der findes, så det er nok derfor så få giver sig i kast med det. (Henry Ford).

 

Evner afgør hvad man kan. Motivation afgør hvad man gør. Holdning afgør hvor godt man gør det. (H.L).

 

Selvdesiplin er når ens samvittighed taler til en og man ikke svarer igen (W.H)

 

Woehlkes lov: Intet bliver gjort, før intet bliver gjort. (Richard A. Woehlkes)

 

Thomas spilleregler: 1) Ligegyldigt hvor godt de gør noget, er der nogen, der ikke vil kunne lide det. 2) Uanset hvor banal opgaven er, kan den altid blæses op til en sag af stor betydning. (Robert H. Thomas)

 

Ertz’s iagttagelser over udødelighed: Der findes milioner af mennesker, som meget gerne vil være udødelige, men ikke aner hvad, hvad de skal stille op med sig selv en søndag, når det regner. (Susan Ertz)

 

Hermans regel: Hvis det virker første gang, har du givetvis gjort noget forkert. (Hermans kone)

 

Litts tidsparadoks: Alle skal skynde sig, fordi de er for sent på den. Og de er for sent på den, fordi alle skal skynde sig på en gang. (Lawrence P. Jones)

 

Marxistisk lov for fordeling af rigdom. Knaphed vil blive fordelt ligeligt mellem bønderne (John W. Gustafson)

 

Toomeys regel Det er let at træffe beslutninger om noget, man ikke har ansvar for. (Jim Toomey)

 

Regler for rangstigning: Vær ikke uerstattelig. Hvis De ikke kan erstattes, kan De heller ikke forfremmes. Selvtillid er ligesom lykke, glat og smutter mellem fingerne, når vi griber efter den for vores egen skyld. Som regel er selvtillid et biprodukt. Vi fordyber os i arbejde, venskab eller kærlighed og pludselig en dag opdager vi at vi er glade og tror på os selv. (Ditto).

 

H ver eneste dag vi vågner op til er en ny begyndelse, en chance til. Hvorfor så spilde den på selvynk, dvaskhed og selvoptagenhed? Lad den nye dag hvile i munden et øjeblik, nyd smagen af dens frihed. T ag en dyb indåndning af morgenluften, glæd dig over duften af muligheder. Lad hænderne stryge langs ryggraden på disse dyrebare 24 timer og fornem den styrke, der ligger i deres sener og knogler. Tilværelsen er et råstof. Vi er håndværkere. Vi kan forme vores eksistens til noget smukkere eller forsimple den, så den bliver grim. Der er op til op til os selv. Små gradvise forandringer kan føre til dramatiske ændringer, hvis man tager tiden til hjælp. Uden betydning hvem man er, men at man er. Livet er det bedste vi har, hver dag er en gave - enten man har lidt eller meget at lave, og tiden skal udnyttes, ikke bare gå eller fordrives, slet ikke slås ihjel - nej vi bør oplives ved at tænke på alt, hvad vi fik lov til at opleve - og nyde, hvis vi bare lægger mærke til de glæder, som livet os byde (Gudern Møller)

 

Et menneske kan ikke trives uden at give sig selv lov. (Mark Twain)

 

Man må være aktivt med i løbet, hvis man vil gøre indtryk. Ingen lader sig dupere af den tidtagning som dommeren laver fra sidelinien. (J.H)

 

Hvilken forskel gør det ikke om noget er næsten rigtigt eller helt rigtigt. (H.

 

Tålmodighed rummer nøglen til alt. Man får kyllingen ved at udruge ægget, ikke ved at knuse skallen. (A.G)

 

Det kræver slid at forandre noget. (Billy Crystal)

 

Det store spørgsmål i verden er ikke så meget hvor vi står i verden, som hvor vi bevæger os hen ad. (Oliver W. Homes)

 

Måske bliver du skuffet hvis dit forsøg glipper, men du er fortabt hvis du slet ikke forsøger. (Beverly Sills)

 

Ingen opnår læredom ved en tilfældighed. Man må søge den med iver og passe den med flid. (A.A)

 

De fleste af os lister forsigtigt gennem tilværelsen, så vi kan nå døden i sikkerhed. Men vi burde bede: “Bare jeg må vågne før jeg dør”. Livet kan forsvinde mellem fingerne på en. Man skal ikke nøjes med blot at pumpe blod rundt i kroppen. (L.

 

Jern ruster, når man ikke bruger det. Stillestående vand bliver uklar og fryser til i koldt vejr. Og på samme måde tapper lediggang sindet for kræfter. (Leonardo da Vinci)

 

Man kan ikke længere lære alting udenad. I dag er et vidende menneske ikke mere et menneske, som ved meget. Det er et menneske, som ved, hvor man skal slå viden op. (J.A)

 

Behag alle og du behager ingen. (Æsop)

 

Hvad er mere frustrerende end tanken om at man er gået glip af frugten, fordi man manglede mod til at ryste træet. (L.S)

 

Jo flere forpligtelser vi af egen vilje påtager os, jo friere bliver vi. (J.S)

 

Det liv er ikke længst, som længst har varet, den lever længst, som fyldte livet bedst. (ukendt)

 

Sokrates lære: man lever kun livet fuldt ud, hvis man åbner op overfor omverden. Vær tavs - eller sig noget, der er bedre end tavshed (Phytagoras)

 

Ord kan man bruge til tre ting:1. Til at udtrykke tanker. 2. Til at skjule tanker. 3. Til at dække over, at der ingen tanker er. (Antik filosof)

 

Moral er ikke andet end den holdning vi indtager overfor folk, som vi personligt ikke kan lide. (Oscar Wilde)

 

Hvo, der skammer sig ved at spørge, skammer sig ved at lære. Den, som ikke kan være tilfreds med livet, vil aldrig blive tilfreds med noget. (Epikur)

 

Intet er umuligt for den, som ikke behøver at gøre det selv. (Anonym)

 

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte! (Schiller)

 

Når en bog og et hoved støder sammen, og det klinger hult - er det altid i bogen. (lichtenberg)

 

Man skal have ordet i sin magt for at sige, hvad men aldrig skulle have sagt. (Anonym)

 

Personer, som aldrig begår fejl, er de, som aldrig gør noget. (Theodore Roosevelt)

 

Kedelig kaldes en person, som kun vil tale, når du vil have, at han skal høre efter. (Ambrose Bierce)

 

Man tror undertiden, at man afskyr smiger, men det er kun formen for smigeren, man afskyer. (Le Rochefoucauld)

 

Indbildning: Ethvert menneske er verdens midtpunkt. Men kun i egen indbildning. (Ewald)

 

Ensomt: Selvhøjtidelige mennesker er ensomme mennesker. (Ewald)

 

Tag friheden: Frihed er ikke noget man får. Frihed er noget man ta’r! (Ewald)

 

Det nytter ikke at have vind I sejlene, hvis vinden blæser den forkerte vej. (Ewald)

 

Den dumme, der tror, han er velbegavet, når længere end den velbegavede, som tror, han er dum. (Ewald)

 

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte! (Schiller)

 

Den største forskel på folk, der bliver til noget, og folk der ikke gør det, er som regel ikke talent men sej udholdenhed. (ukendt)

 

Et tilløb, som ikke bliver til noget, er snarere et nederlag. (Otto Møller)

 

Livet er som et hundeforspand. Hvis du ikke er førehunden, forandrer landskabet sig aldrig. (L.G)

 

Erfaringens bog er den bedste lærebog, men den er drøj at komme igennem. (J.C. Christensen)

 

At lide nederlag er ofte en midlertidig tilstand. At give op er det, som gør den varig. (M.S)

 

Den, der vil bevæge verden, må først bevæge sig selv. (Sokrates)

 

Tilfredshed er en forbandelse, der tapper os for energi, sløver vores holdninger og tømmer hjernen for tanker. Det første symptom er, at vi er tilfredse med alting, som det er. Det næste er, at vi forkaster alt det, der kunne ske. “Godt nok” bliver dagens parole og morgendagens mål. Tilfredshed får folk til at frygte det ukendte, mistro det uprøvede og afsky det nye. Ligesom vand følger den nemmeste vej - ned af bakke. De får falsk styrke ved at kigge sig tilbage. (Bits & Pieces)

 

Ligesom den mad, man spiser uden at være sulten, ikke gavner kroppen, fordrejer de emner, man studerer uden interesse, hukommelsen og forhindrer en I at optage det, hukommelsen indtager. (Leonardo da Vinci)

 

Den som aldrig lever nu, lever aldrig. Hvad gør du? (Piet Hein)

 

Det er bøger, der er nøglen til hele den vide verden. Kan du ikke gøre andet, så læs alt hvad du orker (M.E.)

 

I tilværelsen er det ikke vigtigt at være, at have, eller se ud som. Det, der er vigtigt er at bygge op og udvikle. (A.

 

Vi lader tre fjerdedele af os gå til spilde for at være som andre mennesker. (Scho Penhauer)

 

Man kan måle et menneskes karakter på, hvad han ville gøre, hvis han var sikker på, at hans handlinger aldrig blev opdaget. (Thomas B. Macaulay)

 

Mennesket ejer dybt inde i sit indre en kerne, som ingen kan bryde ind i, og som selv det værste tyranni ikke kan besejre. For mig at se er dette menneskelige princip intet andet end sjælen. (J.K.)

 

En ekspert er et menneske, som vælger at være uviden om mange emner, for at han kan vide alt om et emne. (E.S)

 

Der er ingen fremtid i at bruge nutiden på at ærgre sig over fortiden. (Ziggy)

 

At være er at ville (kaj Munk)

 

Den, der overvinder andre er stærk, men den, der overvinder sig selv er almægtig (Laotse)

 

Skjuler man sin uvidenhed, får den lov til at vokse. (Reframes)

 

Hvis dine tanker er, som de bør være, får du ikke besvær med dine handlinger. (Jiddu Krishnamurti)

 

Bedre at vende end at vælte. (DK ordsprog)

 

Mine handlinger vil aldrig blive styret ag andres mening, kun af min egen samvittighed. (Seneca)

 

Fra naturens hånd er mennesker næsten ens, men af deres gerninger bliver de vidt forskellige. (Kungfutse)

 

Et er aldrig at give op; noget andet er at vide hvornår man skal holde inde. (Home Almanac)

 

At komme videre efter en fejltagelse er som regel lettere end at bygge videre på en succes (M.E)

 

Hvis et menneske hat noget stort i sig, kommer det frem. Ikke i et øjeblikes pomp og pragt, men i hans eller hendes daglige arbejde. (Beryl Marklian)

 

At tro er at bygge på noget, man ved er her, for at nå noget, man ved er der. (Cullen Hightower)

 

Verden er som en bog, og de der aldrig læser, læser kun en side. (?)

 

I mørket ser du sommetider det, du ønsker at se. (R.O)

 

Nogen opfatter disciplin som noget ubehageligt. For mig er det en slags orden, der giver mig frihed til at flyve. (Julie Andrews)

 

Tålmodighed rummer nøglen til alt. Man får kyllingen ved at udruge ægget, ikke ved at knuse det. (A.G)

 

Når du falder i vandet, er du ikke længere fisker; så er du svømmer (G.H.)

 

At mangle noget, der giver følesen af at være betydningsfuld, er omtrent den største ulykke, som kan overgå et menneske. (A.M.)

 

Det er langt bedre at håbe end at lade være. (B.S.)

 

Et menneske, som vover at spilde blot en time af sit liv, har endnu ikke opdaget, hvor dyrebart livet er. (Charles Darwin)

 

Jeg er aldrig alene. Jeg er altid sammen med mig selv. (C.S.)

 

Den, som ikke kender sit eget land, har ingen målestok for andre. (Goethe)

 

Pas på dine tanker, de bliver til ord; pas på dine ord, de bliver til handlinger; pas på dine handlinger; de bliver til vaner; pas på dine vander, de bliver til din karakter; pas på din karakter, for den bliver din skæbne. (F.O.)

 

Det er altid lettere at rejse videre end at standse op. Så længe man er på vej mod et forjættet land, kan men bevare drømmen; at standse op betyder at skulle se virkeligheden i øjnene. (L.L.)

 

Enhver rejse er en form for søgen, selv om kun få rejsende har mere end en uvis anelse om, hvad de leder efter. De fleste af os drager hjemmefra med en - i bedste fald - håndgribelig fornemmelse af tomhed, som vi vagt håber at fylde med - ja, hvad? Det er den følelse af ufuldkommenhed, som sætter os i bevægelse. Den gode rejsende er en uforbederlig snushane, som altid stikker næsen i andre folks sager. Men man er nød til at stille ejendommelige spørgsmål, når man rent faktisk er i gang med at undersøge, om et andet menneskes liv passer en selv. En skønne dag finder vi så et liv, som ser ud til at passe os perfekt, og her slår vi os ned. Verden er overstrøet med rejsende, som stillede et ekstra spørgsmål, fik et tilfredsstillende svar og aldrig drog hjem igen. (Sunday Times)

 

Ved at minde os om vores dybe uvidenhed om universet sørger videnskaben for - i stedet for at tilsløre tilværelsens mysterium - at sætte det i fokus, på samme måde som en duft af hvidløg i aftenbrisen skærper appetitten. Den minder os om, at vi lever i en gåde, som i sidste ende snarer skal nydes end løses. (D.O.)

 

Vi bruger første halvdel af vores liv på at skrabe så meget jordisk gods sammen som muligt og den anden halvdel på at spekulere over, hvad vi dog skal stille op med det alt sammen. (M.K.)

 

Den bedste forberedelse til et stykke arbejde er ikke at tænke på arbejdet, at snakke om arbejdet eller at studere arbejdet: Det er at arbejde. (W.W.)

 

Det er synd og skam, hvis vi tror, vi ved alt. Der er ikke noget galt i at indrømme, at der er masser, vi ikke ved. Nye bedrifter og ny viden er en direkte følge af mennesker, der standser op for at undre sig og siger: "Det forstår jeg ikke". Derpå begynder de at søge, at gruble og endog at drømme. Uden den mindste fantasi ville mennesket aldrig have lært sig blot at tænde ild. Det er energien fra utilfredse mennesker, der driver verden fremad. (I.N.)

 

En professionel er en person, der kan yde sit ypperste, når han ikke har lyst til det. (Alistair Cooke)

 

Satire er humor, som har tabt tålmodigheden. (G.M.)

 

Selv når alle eksperter er enige, kan de sagtens tage fejl. (Bertrand Russell)

 

Der findes en grænse, hvor overbærenhed hører op med at være en dyd. (Edmund Burke)

 

Det betyder mere, hvordan et menneske forvalter sit lod, end hvilken lod, der bliver det til del. (Wilhelm von Homboldt)

 

Naturlighed er fornem dyd. Jeg har aldrig mødt nogen, jeg betragter som et stort menneske, der ikke var helt igennem naturlig og ligefrem. Forstillelse er altid et tegn på usikkerhed. (C.D.)

 

Alt for ofte tænker vi alt for ensidigt. Vi leder efter noget rødt - så vi overser det blå. Mange Nobelpriser er røget i vasken, fordi nogen ikke forventer det uventede. (J.T.)

At lære uden at tænke er spildt ulejlighed. At tænke uden at lære er farligt. (Kungfutse)

 

Den, der vil flytte bjerge, begynder med at fjerne de små sten. (Kinesisk ordsprog)

 

Tanken rejser hurtigere end pennen. Derfor bliver det at skrive nok et spørgsmål om at lære at skrive tids nok til at ramme tanken i flugten, mens den som en fugl hvirvler hen over en. En skribent er som en jæger - somme tider må han vente i sit skjul på, at noget kommer forbi, og somme tider må han selv ud som klapper for at jage noget op. (E.W.)

 

Hvis vi ikke kan lide et andet menneske, kan bare den måde, han holder sin ske på, gøre os rasende. Hvis vi kan lide ham, kan han vælte en hel tallerken mad ud i skødet på os, uden at det vil gøre noget. (I.B.)

 

Vi bliver født ind i et kæmpestort rum, hvis vægge består af tusinder af døre med hver sin mulighed. Hver dør bliver smækket op til verden udenfor, og rummet fyldes med lys og støj. Vi lukker nogle af dørene med vilje, sommetider af frygt, og sommetider med rolig vished. Andre døre lukker sig tilsyneladende af sig selv, og nogle af dem gør det så stille, at vi end ikke opdager det. (T.T.)

 

Vil du undgå kritik, så gør intet, sig intet, vær intet. (Elbert Hubbard)

 

I samme øjeblik du lader dig nøjes med mindre, end du fortjener, får du endnu mindre end det, du lod dig nøjes med. (M.D.)

 

Vi er skabt til at holde ud. Sådan opdager vi, hvem vi er. (T.W.)

 

Hvis du ikke rokker dig ud af stedet, kan du ikke forvente, at andre giver dig et skub. (Malcolm S. Forbes)

 

Hvor er det øjeblik dog sjældent og skønt, hvor vi indser, at vi har fundet en ven. (W.R.)

 

Fremgang hænger i højere grad sammen med sund fornuft end med geniale evner. (A.W.)

 

Ingen ved egentlig nok til at være pessimist. (N.C.) Lær at sige nej. Det vil gavne dig mere end at kunne læse latin. (C.S.)

 

Hvis du er nød til hele tiden at minde dig selv om noget, passer det måske slet ikke. (C.M.)

 

Regel nr. 1 om huller: Når du står i et, så hold op med at grave. (M.I.)

 

Jeg er idealist. Jeg ved ikke, hvor jeg er på vej hen, men jeg er på vej. (Carl Sandburg)

 

Et menneske kan ikke trives uden at give sig selv lov. (Mark Twain)

 

Det er ikke den, der har lidt, der er fattig, men den, der tørster efter mere. (Seneca)

 

Vis begejstring. Intet af betydning blev nogen sinde opnået uden begejstring. (James Fisher) Hvilken forskel gør det ikke, om noget er næsten rigtigt eller helt rigtigt. (H.B.)

 

Det store spørgsmål er ikke så meget, hvor vi står, som hvor vi bevæger os hen. (Oliver W. Holmes)

 

Måske bliver du skuffet, hvis dit forsøg glipper, men du er fortabt, hvis du slet ikke forsøger. (Beverly Sills)

 

Det kræver slid at forandre noget. (Billy Crystal)

 

Vi bør ikke frygte nød, men derimod den bedrageriske tilstand velstand, som gør os passive, fordi vi tror vi har opnået næsten alt. (K.A.)

 

Det er vigtigt, hvordan man begynder, men det afgørende er, hvordan man slutter. I kapløbet om at få succes er hurtigheden ikke så vigtig som udholdenhed. Den udholdene løber når meget længere end hurtigløberen. I vore dage avler vi mange harer, men ikke så mange skildpadder. (B.F.)

 

Evnen til at håndtere tilværelsen er ganske enkelt evnen til at håndtere vores eget sind. Vi svigter først i tanke og så senere i handling. (Paul Brunton)

 

Hvorfor ikke bevæge sig ud på dybt vand. Er det ikke der man fanger de størst fisk. (F.S.)

 

Hellere en førsterangs version af dig selv end en andenrangs udgave af en anden. (Judy Garland)

 

At rejse er at leve. (Johannes V. Jensen)

 

Ikke at vove, er at miste sig selv. (Kirkegård)

 

Den som tvivler - vil ikke. Den som vil - tvivler ikke (ukendt )

 

Så længe man har kræfterne, er der vigtigt at bruge dem. Den dag man må sige nej, fordi helbredet ikke rækker, da bliver man gammel. (Tommy B. Krog)

Vi er alle pilgrimme, væsner på vandring. Hver enkelt af os må marchere tappert i takt med en indre rytme, bestige vore personlige bjerge og kæmpe for en skæbne, der helt er vores egen. Somme tider virker det meget sikre at følge den gamle slagne vej. Den vej fædre har berejst, forekommer altid så fuld af farer. Men der findes ikke en fælles vej. Vi har hver især fået skænket umådelige, men helt enestående muligheder. I vores møde med skæbnen er vi derfor nød til at satse, blive afvist og såret, falde omkuld og rejse os igen. Vi må lære at leve med nederlag. Det er alt sammen så vildt, så skræmmende og så spændende. (J.P)

 

Livet drejer sig ikke om at opnå alt - men at arbejde på det. Enhver udfordring kræver viljestyrke, og når det lykkedes, er der noget inden i os, som vokser og bliver stærkere. (W.K.)

 

De fleste af os gør undertiden indvendinger mod vores skæbne:" Hvis bare jeg var mere intelligent, mere fremgangsrig, mere selv-sikker. Hvis bare min far og mod havde holdt mere af mig. Men det er spild af tid, spild af energi og spild af lykke. Der meningsløst, fordi skæbne ikke kan forhandles, forandres eller tilpasses. Den er helt igennem uafvendelig. Men det er kun halvdelen af historien. For skæbnens totale uafvendelighed modsvares af den totale frihed., vi har fået til at reagere på den. Det svarer til, at vi har fået en række kort på hånden. Når vi først har dem, har vi frihed til at spille dem, som det passer os. (G.F.)

 

Man kan ikke går i to retninger på samme tid, men det, der gør livet så tiltalende, er at man kan nå et mål ved at følge forskellige veje. Kunst og videnskab fører samme sted hen: Til sandheden. Det, der betyder mest, er rejsen. Vejen er det, der gør dagene underholdende og nætterne behagelige. Målet er altid en drøm, og måske er det egentlige mål aldrig at få den opfyldt. (G.M.)

 

Man skal passe godt på, hvis man ikke ved hvor man vil hen - ellers ender det bare med, at man ikke når frem. (Yogi Berra)

 

Det er altid lettere at vise sin fortrinlighed ved at være kræsen mod alle, end at bevise den ved at være streng mod sig selv. (Søren Kirkegaard)

 

Tålmodighed er en urt, som ikke gror i alles have. (Sjællandsk ordsprog)

 

Skal vi ofre i dag for i morgen eller i morgen for i dag. (S.M.)

 

Den måde, vi tilbringer vores dage på, er - selvfølgelig - den måde, vi tilbringer vores liv på. (A.D.)

 

Næsen enhver vigtig handling i livet involverer kvalificeret gætteri. Den, der tager for få chancer, vinder som regel for få sejre. (T.H.)

 

Folk, der tror på, at et problem kan løses, går som regel i gang med at løse det. (W.R.)

 

Intet er arbejde, med mindre man hellere vil lave noget andet. (G.H.)

 

De flest rejser tager sig bedst ud i forventningen eller som minder; virkeligheden drejer sig mere om at miste bagagen. (R.N.)

 

Skaf dig ikke venner, det er hyggeligt at være sammen med. Skaf dig venner, som tvinger dig til at højne dig selv. (T.W.)

 

Hvis du ikke vover at sætte foden på rebet, kommer du aldrig over kløften. (L.S.) Nuet er det punkt, hvor tiden rører evigheden. (C.S. Lewis)

 

Den mætte dag den er aldrig størst Den bedste dag er en dag af tørst Vel findes der mål og mening med vor færd, men det er vejen, der er møjen værd Det bedste mål er en lang nats rast, når ilden tændes, og brødet brydes i hast På steder, hvor man kun sover en gang bliver søvnen tryg og drømmen fuld af sang Bryd op, bryd op! Den nye dag gryr Uendelig er vort store eventyr. (Karin Boye)

 

10/87 Hedin Ingen er mere privilegeret end den, der tændes i brand af den store udfordring, som kræver ham med hud og hår og forløser alle ubrugte kræfter. (Klavs Becker-Larsen)

 

Hvis man ikke sætter noget på spil, sætter man endnu mere på spil. (ukendt)

 

"In every man's life a moment arrives when it becomes necessary for him to express himself thoroughly, to reach a limit of his capabilities... Every man has an intrinsic appeal which must manifest some time or other. And then a very high measure is produced in the man, the highest possible for him, and he yearns for to test himself with this highest trial. He will achieve no consonance with himself nor with the world circumjacent if he will not ascend up to the altitude which seems to be the limit for him." These words are quoted by R.Messner in his "Crystal Horizon". They belong to one of leaders of three first British expeditions to the Mt. Everest

 

Når folk gror fast, begynder de at brokke sig over bagateller. (Jane Barlebo)

 

Thi jeg forstår ikke min egen handlemåde; Jeg gør jo ikke det, jeg vil, men det, jeg hader, det gør jeg. Det er viljesvaghed. ( Paulus: Romerbrev 7 ( 24-16))

 

Og modstand har man brug for. Hvis man ikke for modstand i forhold til det, man gerne vil lave, så er man færdig. Ens talent kan ikke udvikle sig uden modstand. Så banalt og så elementært er det. ( Ole Bornedal)

 

Man skal have en indre nødvendighed.

 

Those Himalayas of the mind Are not so easily prossessed: There's more than precipice and storm Between you and your Everest. (C. Day Lewis)

 

I appreciate why I come to the mountains: Not to conquer them but to immerse myself in their imcomtrehensible immensity - so much bigger than us; to better comprehend humility and patience balanced in harmony, with the desire to push hard; to share what the hills offer, and to share it in the long-term with good friends and utimately with my own sons…" (Alex lowe, Sunday, 3 Oct. 99 from Shishapangma. Died in a avalance).

 

I arbejdet ligger der en mulighed for at finde sig selv. (Joseph Conrad)

 

Hvis du betragter dit arbejde som en straf, når du aldrig dine mål. Arbejde er ikke uden ulemper, besvær og ubehag. Ind imellem har man lyst til at opgive det hele. Men intet er så dårligt, at det ikke er godt for noget. (ukendt) Når vi har sikret os mod kulde, sult og tørst, er resten kun forfængelighed og udsvævelser. (Seneca)

 

God vilje drager stort læs (DK ordsprog)

 

Stræb efter først at forstå og derefter selv at blive forstået. (B. L)

 

Vi hører altid om at have og ikke at have. Hvorfor hører vi ikke om at gøre og ikke gøre. (T.S.)

 

Intet slag er mere bitterligt tabt end det, man ikke udkæmpede. (Spansk ordsprog)

 

Den, der rider på tigeren, opdager, at der vanskeligt at stå af. (Kinesisk ordsprog)

 

De bedste ting i verden er ikke ting. (Art Buchwald)

 

Der er et tidspunkt i ethvert problems liv, hvor det er stort nok til at man kan se det, og lille nok til at det kan løses. (M.L.)

 

Behandler man et menneske dom det er, forbliver det som det er; behandler man det, som det kunne blive, bliver det, som det burde være. (J.J.)

 

Carpe diem (Lev dit liv nu.)

 

Latinsk ordsprog. Vil du have tid til alle de ting, du gerne vil nå, er løsningen ligetil - sluk for fjernsynet (J.S)

 

Venskab er en sjæl, der bor i to legmer. (Aristoteles)

 

Man ejer en hund; man fodrer en kat. (J.F)

 

Et andet sprog er et andet syn på livet. (Federica Fellini)

 

Hellere være for godtroende end for mistænk-som. ( Kinesiske ordsprog)

 

Et menneskes fornemeste pligt er at tænke selv. (Jose Marti)

 

Man kan ikke afprøve med forsigtighed. (A.D)

 

Vi må bruge tiden som et redskab, ikke som en sovepude. (JFK…..)

 

Nysgerrighed er livet. Er man ikke nygerrig, ligger man i sin kiste. (Pierre Boulez)

 

Der er intet som at vende tilbage til et sted, hvor, intet er forandret, og opdage hvor meget man selv har forandret sig. (Nelson Mandela)

 

Hvis man venter, er det eneste, der sker, at man bliver ældre. (L.M)

 

I det lange løb rammer man kun det, man sigter efter. (Henry D. Thoreau)

 

Det er ikke bjerget, man besejrer, men sig selv. (Edmund Hillary)

 

Frygten for døden afholder os fra at leve, ikke fra at dø. (P.R)

 

Hvis man fik lige så mange ideer om dagen, som man gør, når man ligger søvnløs, kunne man tjene en formue. (G.N)

 

De fleste rejser tager sig bedst ud i forventningen eller som minder; virkeligheden drejer sig mere om at miste bagagen. (R.N)

 

Cogito, ergo sum ( jeg tænker, jeg er)

 

Politik er en jagt på ledige synspunkter. (Jacob Haugaard)

 

Den, der hvæser sin pen, burde have våbentilladelse. (GB)

 

Grav brønden, før du bliver tørstig. (Kinesisk ordsprog)

 

De fleste mennesker har trang til at iagttage det usædvanlige frem for at være usædvanlig. (J.M)

 

Alt for mange mennesker overvurderer det, de ikke er, og undervurderer det, de er. (M.F)

 

Dovenskab er et værdifuldt talent, når det udnyttes rigtigt. ( Finsk ordsprog)

 

Det er en lige så ædel kunst at lade tingene ugjort, som at få dem gjort. Sand visdom består i at eliminere det uvæsentlige. (Lin Yutang)

 

Der er forskel på at interessere sig for noget og at brænde for noget. Hvis man er interesseret i at gøre noget, gør man det først når omstændighederne tillader det. Hvis man brænder for noget, godtager man ikke undskyldninger, kun resultater. (A.T)

 

Alt kommer til den, der maser på, mens han venter. ( Thomas Edison)

 

Vores fremtid kender ingen grænser, hvis vi ikke sætter grænser for folk. ( Jack Kemp)

 

Visdom består i at forstå sig selv og verden. Man kan ikke lade hånt om nogen af delene. (M.H)

 

Intet varer evigt - end ikke dine bekymringer. (A.G)

 

De, der syntes, de ikke har tid til at dyrke motion, kommer før eller siden til at tage sig tid til at være syge. (E.S)

 

Sørg for at det barn du var engang, ikke ville skamme sig over den voksne du er nu. (J.H)

 

Jo ældre du er, jo vigtigere er det, at du ikke opfører dig som folk på din alder. (A.

 

Grænsen for menneskets modstandskraft er som horisonten. Der er altid en horisont længere ude. (T.T)

 

Hvis du er stærk nok, findes der ingen fortilfælde. (F. Scott Fitzgerald)

 

Lad mig afsløre den hemmelighed, der har ført mig til mit mål. Min styrke ligger udelukkende i min stædighed. (Louis Pasteur)

 

 

Skønheden kan også ligge i et godt dagværk. (M.

 

Man skal gøre det, man selv syntes, er det rigtige. (Linda Ellerbee)

 

Gakkede udtalelser:

Den, der har mødt Herr Hitler ansigt til ansigt i offentlige anliggender eller selskabelig sammenhæng, har oplevet en yderst kompetent, afdæmpet, velinformeret statsmand med et behageligt væsen og et afvæbnende smil. ( Winston Churchill, 1937)

 

Maskingeværet er et stærkt overvurderet våben. (Øverestkommanderende for de britiske tropper, 1915)

 

"Beklager, men guitargrupper er på vej ud". (Talentspejder, der afviste en gruppe ved navn "The Beatles", 1961)

 

"Dette er en stor dag for Frankrig". ( Nixon, 1974, ved Præsident Popidious begravelse)

 

"Det er ikke forureningen, som ødelægger miljøet. Det er snavset i vores luft og jord, som gør det". (Vicepræsident Dan Quayle, 1991)

 

"Amerikanerne ønsker stilhed og hvile i biografteaterne, og tale på film vil ødelægge illusionen for dem". (Thomas Edison, 1926)

 

"Film er en opfindelse uden fremtid". (Auguste, og Louis Lumiere, 1905)

 

"Volkswagen opfylder ikke de basale tekniske krav til et moderne automobil". (Begrundelse for den britiske regerings afvisning af VW som krigsskadeerstatning, 1948)

 

Hvor er det dejligt at se alle disse smukke hvide ansigter.…. jeg mener sorte og hvide ansigter" ( Nancy Reagan under valgkampen i 1980)

 

kommentarer

"Mit nytårsforsæt er begynde at gøre alt, hvad jeg har lyst til - uden at bekymre mig om, hvad folk tænker. Jeg har i alt for høj grad ladet mine handlinger styre af, hvad jeg troede, andre ville tænke om mig. Jeg skal også lære at tænke lidt mere på mig selv og træffe beslutninger for mit eget liv. Jeg har været lidt for god til at gøre, hvad der var bedst for andre, men måske ikke særligt godt for mig selv". (Maria Shapiro)

 

Alt er så lallende. Man skal sætte sig nogle mål, ellers kommer man ikke videre. Mange går ned med flaget fordi de er ligeglade. Man skal ville noget - gøre noget - for at tjene penge. (Helle Jacobsen)

 

M an møder ofte talentfulde mennsker, som ikke kommer nogen vegne. Normalt består problemet ikke i at finde frem til de naturlige evner, men i at udvikle og styrke disse evner. Mange af os bliver interesseret i et eller andet felt, men når det bliver for svært, opdager vi, at andre har større fremgang, og derfor giver vi op. Men det er ofte den kedelige, rutineprægede udvikling af vores evner, som i sidste ende gør det muligt for os at nå målet. En kendt præst har engang sagt: Et eller andet sted under stjernerne har gud en opgave til dig, som ingen andre kan løse. Nogle af os må finde vores plads i tilværelsen ved at prøve os frem.Det kan vare længe, og der kan være mange blindgyder undervejs, men vi behøver ikke at tabe modet, selv om andre virker dygtigere. I sidste ende er det som regel initiativet, der gør udslaget. (Alan Lony Mcginnis).

 

Hurra, jeg lever. “Hvis man laver en meningsmåling, vil man opdage at tre fjerdedele af alle mennesker ikke aner, at de lever. For mig er hver morgen, når jeg vågner, en fornyelse”. (Birgittte Bardot)

 

Livet er som et stjerneglimt i tidens uendelighed. (M.A.)

 

…..Men den 71-årige er ikke en mand, der hager sig fast i fortidens sejre og nederlag. Han synker ikke ind i en dans om minder, for det er lige nu vi lever, og vi gør det også i morgen og næste dag igen, og man er kun fri, når man siger, lige hvad fanden der passer en. (avis)

 

"Hvis der er noget, jeg ikke forstår, så er det alle de folk, der hele tiden springer fra diverse studier. Jeg fatter det simpelthen ikke. Hvis du vil opnå noget, så må du sætte ind 100 procent. Så nytter det ikke noget, man bare springer fra og begynder et andet sted. Alt bliver kedeligt på et eller andet tidspunkt. der er tider hvor man er tvunget til at gøre noget, der ikke er interessant. Men man lærer jo alligevel noget man kan bruge på et senere tidspunkt. Jeg tror mange giver op for let, fordi tingene bliver besværlige. Det skal man ikke. Det gør ondt i kroppen at danse. Men det må man lære at leve med. Det er der ikke noget at gøre ved". (Silja Scharndorff, balletdanser …..

 

Men den 71-årige er ikke en mand, der hager sig fast i fortidens sejre og nederlag. Han synker ikke ind i en dans om minder, for det er lige nu vi lever, og vi gør det også i morgen og næste dag igen, og man er kun fri, når man siger, lige hvad fanden der passer en. (avis)

 

"Hellere komme galt af sted end slet ikke komme af sted"- "hellere ramme ved siden af, end slet ikke ramme", lød et par af vores forsorne flotheder i drengeårene - slogans, som var uforpligtende takket være deres åbenlyse galskab. Men i tilbageblik ses det, at galskaben gemte på indsigt og havde plads for metode. For det ærlige forsøg - forbier eller træffer - ses af guderne som tegn på liv og stemmer dem mildt. Efter sigende vender guderne de forsigtige ryggen, men tilgiver gerne en stor synder - de små får dem til at gabe. Så lad os vise dem tillid og kaste os ind i spillet, ifølge anelsen, indhente længslen og gøre tingene fuldtud. (Klavs Becker-Larsen, Danskeren der solo forsøgte at bestige Mt. Everest i 1951)

 

I stedet for at spørge dig selv, hvorfor du skulle gøre noget, om det ville gavne dig, eller om du ville miste ved ikke at gøre det, så gør det! For mig udspringer overvejelse altid af handling ( G.A)

 

Vores fremtidsmuligheder er uden begrænsninger. Men vi kan ikke realisere de muligheder, hvis vi tillader at vores velfærd luller os ind i selvtilfredsstillelse. (Bill Clinton)

 

 

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Walk on road, hm? Walk left side, safe. Walk right side, safe. Walk middle, sooner or later

get squish just like grape.

Here, karate, same thing. Either you karate do "yes" or karate do "no." You karate do "guess so", just like grape. Understand? 

 

-fra karate kid. Passer til mange andre forhold end karate.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er længere til Ålborg, end på cykel

/ sailor

Ikke om søndagen!

Hvad er forskellen på en and?...................... Den går hverken med slips!

Man kan ringe fra Ringsted til Thisted, men man kan ikke tisse fra Thisted til Ringsted :-0

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...