Hop til indhold
Guest Smuk Enlig Mor

Hvilken bog ligger på dit natbord..?

Recommended Posts

Guest Smuk Enlig Mor

Velkommen tilbage - Håber ferien var god  ;)

 

Tør ikke gå i gang med en bog før sengetid - kan som regel ikke slutte igen. .  Men udnytter at, når arbejdet er kedeligt, kan 'læse' på jobbet,Kører også nogen gange meget, så slapper jeg mere af med en bog, end radioen.

 

Har lige 'læst' Jussi Adlers samlede værker igen, og er nu gået i gang med Anne-Cathrine Riebnitzsky.

 

Det er desværre ikke nemt at finde faglitteratur som lydbøger  :mellow: 

Tark... :) Og ferien - til det meget varme land - var pragtfuld.. :)

 

Har selv taget en del tilløb med ham Jussi... Men noget fænger bare ikke, så giver op efter 1/3 læsning, hvilket jeg har gjort med både Alfabethuset og Afdeling Q... Er faktisk enig med Jasmin - de er for forudsigelige for mig, uagtet rigtig mange af mine venner har anbefalet dem, og haft stor glæde deraf... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

 

Godnat og sov godt derude.

PS: På mit natbord står der en clockradio og intet andet.

Sove..? Du skal ski da ikke sove nu..! ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tark... :) Og ferien - til det meget varme land - var pragtfuld.. :)

 

Har selv taget en del tilløb med ham Jussi... Men noget fænger bare ikke, så giver op efter 1/3 læsning, hvilket jeg har gjort med både Alfabethuset og Afdeling Q... Er faktisk enig med Jasmin - de er for forudsigelige for mig, uagtet rigtig mange af mine venner har anbefalet dem, og haft stor glæde deraf... :)

Problemet med at 'læse' bøger i arbejdstiden, er at de ikke må være for tunge, så det er dem der overtager i stedet for det hjernedøde arbejde.  :)

 

Glæder mig også til i ferien at få tid til at læse 'Slagtebænk Dybbøl' - Eller nogle engelske bøger jeg fandt i et antikvariat.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er netop gået i gang med, "The God Delusion" af Richard Dawkins. En fantastisk fortælling om tro, videnskab og om Gud rent faktisk eksisterer, eller blot er et instinkt, vi mennesker har udviklet, for at kunne overleve og forklare uforklarlige begivenheder...

Hvad ynder du at læse her i sommervarmen, og hvad kan du anbefale?

 

 

Lidt i samme genre som The God Delusion kan anbefales God is Not Great af Christopher Hitchens samt The End of Faith og Letter to a Christian Nation af Sam Harris. Hvis man efter at have læst disse fire bøger stadig er religiøs, er der vist ikke megen hjælp at hente. Det kan også anbefales at gå på Youtube og hygge sig mig nogen af de debatter Dawkins, Hitchens og Harris har deltaget i med diverse "religious apologists" gennem årene. Især Hitchens (der desværre døde af kræft for et par år siden) var virkelig skarp, og hans opponenter i debatterne stod sjældent en chance.

 

På mit natbord ligger p.t. en science fiction roman af Philip K. Dick (forfatter til bl.a. bøgerne bag filmene Blade Runner, Total Recall og Minority Report). Meget anbefalelsesværdig, hvis man altså er til den genre...

 

“Imagine a world in which generations of human beings come to believe that certain films were made by God or that specific software was coded by him. Imagine a future in which millions of our descendants murder each other over rival interpretations of Star Wars or Windows 98. Could anything - anything - be more ridiculous? And yet, this would be no more ridiculous than the world we are living in. ”

Sam Harris, The End of Faith

Redigeret af juipui

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo, det er "100 måder at onanere på" af Erik T. Ion.

Arj, pjat, jeg kunne bare ikke dy mig.

 

Normalt når jeg ikke meget andet end avisen og faglitteratur, men jeg kan jeg rose mig af at være kommet igennem "Dichtung und Wahrheit" af Goethe, som jeg begyndte på i foråret. Det er en fantastisk bog om de personlige oplevelser og sagforhold, der ligger bag mange af hans tekster.

 

Jeg pønser på at gå i gang med "Der Schimmelreiter" af Theodor Storm. Den er jeg aldrig nået frem til, selvom den altid har stået på min hylde. Nu må vi se.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Lidt i samme genre som The God Delusion kan anbefales God is Not Great af Christopher Hitchens samt The End of Faith og Letter to a Christian Nation af Sam Harris. Hvis man efter at have læst disse fire bøger stadig er religiøs, er der vist ikke megen hjælp at hente. Det kan også anbefales at gå på Youtube og hygge sig mig nogen af de debatter Dawkins, Hitchens og Harris har deltaget i med diverse "religious apologists" gennem årene. Især Hitchens (der desværre døde af kræft for et par år siden) var virkelig skarp, og hans opponenter i debatterne stod sjældent en chance.

 

På mit natbord ligger p.t. en science fiction roman af Philip K. Dick (forfatter til bl.a. bøgerne bag filmene Blade Runner, Total Recall og Minority Report). Meget anbefalelsesværdig, hvis man altså er til den genre...

 

“Imagine a world in which generations of human beings come to believe that certain films were made by God or that specific software was coded by him. Imagine a future in which millions of our descendants murder each other over rival interpretations of Star Wars or Windows 98. Could anything - anything - be more ridiculous? And yet, this would be no more ridiculous than the world we are living in. ”

Sam Harris, The End of Faith

Tak for input, juipui. :)

 

Er ikke selv til science fiction, så bogen af PK springer jeg over... ;)  Men de andre tre er helt klart på min "to-do-liste" efter at have googlet dem... :)

 

Og ja. Helt enig i dine betragtninger ang. religiøsitet... Dawkins har i hvert fald fået mig til at... filosofere... :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

 

 

Normalt kan jeg kværne 600-1200 sider af på en måned, men er kun ca 250 sider inde i denne her efter to måneder, men jeg nægter at give op på en bog når jeg først er begyndt.

Er det ikke selvpineri..? - Eller du har måske masochistiske tendenser..? :D  

 

Ej, jeg giver måske også op for nemt på dét punkt... Har det sådan med bøger, at de skal fange mig fra første øjekast... ellers kan de være ligemeget, uagtet hvor mange positive anmeldelser de så end har høstet...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den overvejer jeg faktisk allerede. Dog skal "The God Delusion" samt "Shantaram" lige færdiggøres først... :)

Shantaram, uhh den bog læste jeg for lang tid siden - på to aftener - jeg kunne ikke få mig selv til at slukke lampen.

Det er lidt rovdrift på god litteratur, så den står snart for tur igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Shantaram, uhh den bog læste jeg for lang tid siden - på to aftener - jeg kunne ikke få mig selv til at slukke lampen.

Det er lidt rovdrift på god litteratur, så den står snart for tur igen.

Den er super spændende - fantastisk sprog og fortælling... Som at være der selv, ikke? :)

 

Meen jeg har pt. gang i to bøger :blink:, og Shantaram er jo noget af en moppedreng, så der går nok lidt tid, inden jeg får færdiggjort den...:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den er super spændende - fantastisk sprog og fortælling... Som at være der selv, ikke? :)

Meen jeg har pt. gang i to bøger :blink:, og Shantaram er jo noget af en moppedreng, så der går nok lidt tid, inden jeg får færdiggjort den...:)

Jo den drager virkelig læseren ind i universet. Det gjorde helt fysisk ondt til tider, andre tider blev jeg meget opløftet og glad. Indsigten i livet, religionen og lokale skikke/levevis er fremragende.

Jamen, det var også sjusk at læse den så hurtigt, men sommetider bliver man revet med af øjeblikket, og fornuften og det kølige overblik fordamper.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Vil lige give mit bidrag hertil.jeg læser ikke skønlitteratur men nyder en god biografi eller noget historisk.har lige læst en bog der hedder ingen engel handler om en undercoverbetjent der infiltrere ha i USA,super spændende læsning.lige nu ligger der en biografi om Bruce springsteen på natbordet.

God sommer til alle

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om ikke andet, får jeg her mange in-put til nye titler i løbet af efteråret, for at få udvidet min litterære udsyn  :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Organizer

Nu læser jeg ikke i sengen, men i mine mellem-fritimer er jeg flittig.

 

I øjeblikket står den på spænding, så jeg pløjer mig igennem Dan Browns samlede værker, mangler 50 sider i "Morderisk bedrag" og så kommer "Tegnet, der forsvandt" som rosinen i pølseenden. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det ikke selvpineri..? - Eller du har måske masochistiske tendenser..? :D  

 

Ej, jeg giver måske også op for nemt på dét punkt... Har det sådan med bøger, at de skal fange mig fra første øjekast... ellers kan de være ligemeget, uagtet hvor mange positive anmeldelser de så end har høstet...

 

 

Nah, selv dårlige bøger har noget at byde på og jeg VIL vide hvordan en bog ender når først jeg er begyndt, uden at snyde ved at læse en synopsis :-D

 

Og måske at den lige pludselig kunne fange mig alligevel (tvivler), men resten af trilogien bliver ihvertfald ikke læst... godt jeg kun nåede at købe de to første bøger i serien :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nicholas Carr: The Shallows (What the Internet is doing to our brains).

 

Læs den ikke hvis du er fast overbevist om at du skal egne resten af dit liv til den digitale skærmens underbare verden. Men læs den meget gerne hvis du nogetsteds i baghovedet føler en lille groende mistanke om at vi er på vej, head over heels, ind i noget vi måske burde kigge lidt nærmere på hvad det faktiskt gør med os før det er for sent. Og hvad det gør med magten, og politiken, og pengene, og ....

 

Også William Powers venter på min opærksomhed, med sin "Hamlet's Blackberry"

Et lille citat:

 

"Where have all the humans gone? To their screens of course. Where they always go these days. The digital crowd has a way of elbowing its way into everything, to the point where a family can’t sit in a room together for half an hour without somebody, or everybody, peeling off. . . . As I watched the Vanishing Family Trick unfold, and played my own part in it, I sometimes felt as if love itself, or the acts of heart and mind that constitute love, were being leached out of the house by our screens."

 

Og når jeg vil have blod og brutalitet, så venter Stuart Macbride og Ian Rankin. Langt, langt bedre end nogen Lars Kepler eller Jussi Adler.

 

B

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Spock

Den overvejer jeg faktisk allerede. Dog skal "The God Delusion" samt "Shantaram" lige færdiggøres først... :)

 Super god smag i bøger, du dér fremviser.... rigtigt gode bøger begge to ;)

 

Har lige givet mig i kast med Steve Jobs biografien... Det er også en moppedreng, så nu må vi se om den kan holde mig fanget :)

 

Spock

 

P.S. Vældigt fine billeder du har fået på din profil!  :grin:  :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

 Super god smag i bøger, du dér fremviser.... rigtigt gode bøger begge to ;)

 

Har lige givet mig i kast med Steve Jobs biografien... Det er også en moppedreng, så nu må vi se om den kan holde mig fanget :)

 

Spock

 

P.S. Vældigt fine billeder du har fået på din profil!  :grin:  :rolleyes:

Har jo også lånt dem af en ganske særlig... ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

"The Clash of Civilisations - and the Remaking of World Order" af Samuel P. Huntington

Retfærdigvis må det nok siges, at bogens indhold vil være "spildte Guds ord på Balle-Lars" her på Eroguide, bortset fra undertegnede og så måske Varme Pia... :cool::wink:

http://politiken.dk/kultur/boger/faglitteratur_boger/ECE150584/huntington-om-civilisationerne/

Nå da, tak for tilliden ellers ;)

Vil nok sige at den bog er lidt passe. Den var relevant for små 20 år siden ... Nu er de fleste af hans forudsigelser jo blevet til fakta, så nu er det vel mere en historisk forklaring ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Problemet med at 'læse' bøger i arbejdstiden, er at de ikke må være for tunge, så det er dem der overtager i stedet for det hjernedøde arbejde.  :)

 

Glæder mig også til i ferien at få tid til at læse 'Slagtebænk Dybbøl' - Eller nogle engelske bøger jeg fandt i et antikvariat.

 

'Slagtebænk Dybbøl' og 'Dommedag Als' kan du roligt glæde dig til, de er rigtigt go'e :)

 

Selv går jeg og venter på Chuck Palahniuks den nyeste 'Beautiful you' som vist nok kommer til oktober... Jeg ved ikke lige hvad jeg skal læse i mellemtiden, er lige 'mellem bøger'

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis der skulle ligge en bog på det natbord, som jeg alligevel ikke har, så skulle det være en fagbog om noget på fire hjul. Ellers er det magasiner om noget på fire hjul, som ligger der.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var ved at rode lidt i mine gamle bøger og faldt over 1. bind af 1001 nats eventyr, men det er lidt af det samme og det samme og jeg har det med kun at kunne læse 1 - 2 sider, før bogstaverne løber i et og jeg må ligge bogen fra mig - men så kan jeg alligevel ikke sove. Ligger jeg derimod og holder fast i bogen - kan jeg godt sove.

 

Læser faktisk for lidt, men falder jeg over en rigtig spændende bog kan jeg læse hele natten. Allerhelst læser jeg dog om historie - især danmarkshistorie, men det er lidt tungt og så når jeg kun et par sider ad gangen - og så det kan tage lang tid at komme igennem en bog.

 

Jeg vil faktisk hellere sidde ved computeren, surfe lidt på nettet og have lidt ping-pong med andre brugere - ikke bare på Eroguide, men også andre fora, hvor jeg synes jeg kan give et input.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...