Hop til indhold

Udløbsdato i sexbranchen: Når virkeligheden rammer 39, men profilen siger 24

Featured Replies

Skrevet

Hvis man scroller igennem de gængse online platforme for sexarbejde i dag, skulle man tro, at tiden står fuldstændig stille. Den mest repræsenterede aldersgruppe online er tilsyneladende altid 18-27 år. Men hvis man kender branchen indefra – eller blot tager sig tid til at læse historikken på de anmeldelser, der linkes til – opdager man hurtigt en anden sandhed: Mange af de kvinder, der står opført som 24-årige, har i virkeligheden fejret det jubilæum for ti år siden.

Jeg har selv begået mig som kunde i branchen on and off siden mine egne midt-20’ere. Dengang mødte jeg kvinder i samme aldersgruppe. I dag er de fleste af dem væk. De få, jeg stadig ser være aktive, står underligt nok stadig registreret som værende 25-28 år.

Hvorfor er sexbranchen så bange for at blive ældre? Eller rettere: Hvorfor tvinger markedet kvinderne til at gemme deres biologiske ur væk?

Det er let for udenforstående at dømme det som "falsk varedeklaration", når en sexarbejder modificerer sin alder på nettet. Men i virkeligheden er det en fuldstændig rationel overlevelsesstrategi på et benhårdt marked. Vi ved alle, at kundernes interesse og søgninger daler markant, hvis der står 39 på profilen i stedet for 25. Ungdom er den ultimative valuta i denne branche, og efterspørgslen på den helt unge kvinde styrer udbuddet.

Selvfølgelig handler alders-modificering også om personlig sikkerhed og retten til anonymitet i et fag, der stadig er massivt stigmatiseret. Men når man ændrer sin alder med 10-15 år, handler det sjældent om doxxing. Det handler om salgstricks og benhård kapitalisme.

Det store paradoks er bare, at mange kunder i virkeligheden efterspørger de kvaliteter, som kun kommer med alderen. De vil have ro, professionalisme, tryghed, klare grænser og en moden evne til at læse et andet menneskes behov. Alt sammen kompetencer, man sjældent mestrer til perfektion som 19-årig. Men i det øjeblik, den erfaring og "anciennitet" bliver koblet på et reelt fødselsår, falder markedsværdien. Kunderne vil have den modne kvindes ro, men de vil betale for den unge kvindes krop.

Det efterlader sexarbejdere med et enormt pres for at forlænge deres "attraktive levetid". Branchen opererer med en usynlig, men meget kontant udløbsdato, hvor dit biologiske "peak" dikterer din indtægt.

Hvis vi skal tale om sexarbejde som et reelt erhverv, bliver vi nødt til også at tale om aldersdiskriminationen i branchen. Kan markedet overhovedet modnes til et punkt, hvor en erfaren sexarbejder på 39+ kan eje sin alder med stolthed, tiltrække kunder og betale sine regninger? Eller er branchen dømt til altid at være et sted, hvor man enten skal være helt ung, eller i det mindste være en rigtig god løgner for at overleve?

P.S. Uden at nævne nogen navne, så ved jeg udmærket godt, at der sidder en... måske to kvinder derude lige nu og gør klar til at taste: "Jamen, JEG bruger altså min rigtige alder på 36, og jeg har masser af kunder!" Og dertil vil jeg bare sige: Kæmpe cadeau til jer – I er de seje, ærlige undtagelser, der bekræfter reglen. Men lad os nu være ærlige over for hinanden; I ved lige så godt som jeg, at hvis vi tog en kollektiv og sandfærdig fintælling på platformene, så ville gennemsnitsalderen i branchen på magisk vis stige med syv år natten over.

Skrevet
McLovin skrev, for 4 minutter siden:

Hvorfor er sexbranchen så bange for at blive ældre? Eller rettere: Hvorfor tvinger markedet kvinderne til at gemme deres biologiske ur væk?

Fordi at flertallet af mænd kigger på det ydre, og foretrækker en yngre model frem for den mere modne kvindekrop.
Det har ikke noget med sexbranchen at gøre, det er bare sådan mænd er indrettet. Sådan har det altid været, og sådan vil det blive ved med at være.

McLovin skrev, for 4 minutter siden:

Kunderne vil have den modne kvindes ro, men de vil betale for den unge kvindes krop.

Tænker at de fleste sexkunder vægter krop og udseende frem for erfaring. Nok noget andet når vi taler om en livspartner end et flygtigt sex-bekendtskab..

Skrevet
McLovin skrev, for 24 minutter siden:

Det store paradoks er bare, at mange kunder i virkeligheden efterspørger de kvaliteter, som kun kommer med alderen. De vil have ro, professionalisme, tryghed, klare grænser og en moden evne til at læse et andet menneskes behov.

Tjah, vi er jo så forskelligt indrettet. Den yngste, jeg har frekventeret i de senere år, er 42, og et par er i 50'erne. De passer fint på din beskrivelse af det modne segment.

Når det så er sagt, finder jeg det også underligt, med denne lyven sig en del yngre. Det værste tilfælde, jeg har været ude for, var en, som annoncen angav til 31, men som viste sig at være 48. Det er helt unødvendigt, for der er én til enhver alder.

Skrevet

Jeg tror at det massive antal fake annoncer er den største årsag til skævvridningen, de bruger i forvejen stjålne billeder så hvorfor ikke også bare skrive 24 år selvom modellen de har stjålet billederfra måske er 29 i virkeligheden.

Med de fake annocener blandet i det samlede antal, er størstedelen pludselig under 30 år og det giver igen et press på de rigtige til at pynte lidt på tallene. Personligt er jeg lidt ligeglad med alderen, jeg værdsætter et godt møde og en behagelig oplevelse over alt andet.

Redigeret af Booba

Skrevet

Hmm, måske er jeg lidt mærkeligt indrettet, men jeg er 58år, og tænder ganske fint på kvinder i min egen aldersgruppe. Jeg frekventerer typisk dem der er 45 og op efter.

Ved godt at de i annoncerne starter ved 35års alderen 😅

Skrevet

Sådan er det desværre mange steder, da efterspøgelsen er mest markant blandt unge og yngre.

Jeg er selv 56-57 om lidt om indrømmer gerne at jeg ikke er til kvinder i min egen alders gruppe.

Skrevet
McLovin skrev, for 43 minutter siden:

Jeg er enig i dine teorier om hvorfor kvinderne gør det, men vil blot tilføje det er også et marked for ældre kvinder. Jeg ved godt nogen tror de også skal lægge 10 til selvom jeg pt ærligt skriver 47år og har ændret tallet hvert år omkring min fødselsdag. Fordi de er vant til det bliver løjet om alder.

Hvor mange af mine kunder der ville smutte andre steder hen hvis alle andre var ærlige om deres alder er umuligt at spå om. Har jo også noget med geografi, ydelser og andre præferencer at gøre. Men når samtalen falder på det, er de argumenter jeg hører fra de mænd der er ældre end mig, at de vælger at besøge en på min alder, de de ikke har det godt med at besøge en helt ung, ville føle sig som en gammel gris, at de er mere tryg ved jeg arbejder frivilligt og kender de mulige konsekvenser af mit job etc.

De yngre ønsker erfaring fra en ældre kvinde. Og ja de jævnaldrende synes bare det er det bedste match.

Så det er muligt at være ærlig og stadig have kunder. Hvor mange der kan være ærlige før markedet er mættet ved jeg ikke. Nogen er heldige kunden bliver selvom de møder en meget ældre end annonceret eller billedet er falsk. Andre vender om. Så det er et salgstrick som kun i noget omfang virker.

Og ja nogen vil altid jagte de helt unge. Men langt fra alle. Folk var heldigvis forskellige præferencer, ganske som mht. nationalitet og ydelser.

Skrevet

@McLovin

Det er en lang smøre, men mange påstande og antagelser som jeg ikke er enige i.

Du har dog ret i at mange GP’er lyver sig yngre, lettere og bruger gamle billeder. Og der egentlig nok kun 2 grunde. Den første er at de ved at når kunden først er “lokket” til et møde er det få der går igen, den anden grund er at når andre snyder med alder, vægt og billeder er der nok en del der presset til også at gøre det for det er åbenbart det der sælger bedst.

Det er en ureguleret branche, så det er svært at gøre noget ved det - undtagen at “lære at læse annoncer og se på billeder”.

Skrevet

Har som sådan ikke noget imod at der pyntes på alderen, såfremt det sker som del af 'make-uppen'.. Det dækker lidt skønhedsfejl, og kan med måske indhente et par år.. Fred være med det.

Jeg har dog forladt besøg hvor der er en klar og tydelig usammenhæng mellem det reklamerede og realiteten.

Jeg kan sagtens acceptere end 30 årig reklamerer sig som en på 25, eller en 40 årig lege 35 årig - det er i nabolaget, og kunne sagtens gå an.. Men at en kvinde på 40 år går og prøver være 27, er sgu forsøg på snyd og bedrag. Det sidestiller jeg med at aftale besøg for 2000, og så møde op med 1000. Det er uærligt, og spild af alles tid.

Vær ærlig, eller i det mindste så opmærksom på hvad man realistisk kan slippe af sted med.

Skrevet
  • Author
Slowman skrev, for 34 minutter siden:

mange påstande og antagelser

Det er ikke et spørgsmål om "påstande og antagelser". Det er konkret virkelighed og observation.

Lad mig lige slå én ting fast: Der er en verden til forskel på at udlevere x, y og z med navns nævnelse – hvilket jeg absolut ikke er fan af – og så at konstatere en fuldstændig åbenlys, systematisk tendens i branchen. Jeg outshamer ingen, og jeg hænger ikke enkeltpersoner ud. Det havde da været nemt for mig at bakke mit indlæg op ved at pege på konkrete eksempler, men det er simpelthen for useriøst. Det betyder bare ikke, at det, jeg rejser, er totalt uhåndgribelige påstande, jeg bare slynger om mig.

Som kunde, der har fulgt branchen on and off i over ti år, behøver jeg ikke at gætte. Når en profil påstår at være 18-24, men har en historik af anmeldelser, der strækker sig et årti tilbage på de samme platforme, så er det ikke en antagelse. Så er det ren matematik.

Slowman skrev, for 36 minutter siden:

undtagen at “lære at læse annoncer og se på billeder”.

Og lige for at knytte en kommentar til din løsning om, at man bare må "lære at læse annoncer og se på billeder": Det klinger altså en smule modsigende. Du anerkender selv i dit indlæg, at der bliver snydt med både alder, vægt og gamle billeder. Hvis fundamentet i annoncen og billedmaterialet er modificeret, så kan man jo netop ikke bare læse eller se sig frem til virkeligheden.

Skrevet

@McLovin jeg følte trang til at udtrykke uenighed, men når jeg har fulgt dine meget ihærdige debatter orker jeg ikke at sige andet og mere.😅

Skrevet
McLovin skrev, for 2 timer siden:

Uden at nævne nogen navne, så ved jeg udmærket godt, at der sidder en... måske to kvinder derude lige nu og gør klar til at taste: "Jamen, JEG bruger altså min rigtige alder på 36, og jeg har masser af kunder!" Og dertil vil jeg bare sige: Kæmpe cadeau til jer – I er de seje, ærlige undtagelser, der bekræfter reglen.

Det der med at undtagelser bekræfter reglen er noget sludder, de viser jo netop, at reglen ikke er nogen regel, men blot et synspunkt eller måske endda en påstand...

Skrevet

@McLovin jeg føler mig truffen med mine sandfærdige 36 år som værende en af dem der ville skrive “Jamen JEG bruger”🙄😂😂..

Og du skal ikke tro du ved hvad jeg vil skrive på forhånd såååå…..

Det er sørgeligt at sandheden er som den er og det kræver hårdt arbejde og en god arbejdsmoral at opbygge en “gæstebog” der kan holde en ovenvande når der er lavsæson..

Jeg har altid selv fundet det spøjst for du kunne edermame nææææsten ikke betale mig for at knalde en 18-20 årig dreng😶🫣.. De er sku da de mest åndsvagt dårlige elskere der findes på denne jord😅.. Plus de ville minde mig om mit barn🫣..

Jeg tror det fordi mænd er så tosset nemme at tilfredsstille seksuelt så de behøver ikke alt muligt pomp og pragt bare en varm krop med et par bryster de må rører ved💁‍♀️..

Min allerførste debuterende vagt der havde jeg den faste “debutant indvier” i Romantica og han fik narret mig til nogle ting jeg ALDRIG den dag i dag ville tillade.. Måske når man vælger meget unge piger så det fordi man godt ved de er mere tilbøjelige til at give lov til alt muligt man måske ikke må ved en pige med ben i næsen der godt tør sige “jeg bryder mig ikke om det der”😶.. Måske er det endda ubevidst og man tænker ikke der er noget galt i at ville have den nemme løsning medmindre den nemme er nem fordi hun ikke er moden nok til at udtrykke sine grænser..

Men lige seksuelt er mænd og kvinder såååå forskellige at vi næsten ikke burde knalde med hinanden🤷🏼‍♀️🤣.. Det gør vi så heldigvis alligevel..

Redigeret af JenniferRomantica
Forkert tag🤷🏼‍♀️🤣..

Skrevet

Måske mænds præstationsangst er mindre ved unge piger🤔.. Det ville min for sure være ved en 18 årig😅😂.. Hvor meget har han lige at sammenligne med måske🤷🏼‍♀️🫣..

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 11 minutter siden:

Og du skal ikke tro du ved hvad jeg vil skrive på forhånd såååå…..

Det skrev jeg heller ikke, at jeg troede! Men at du alligevel føler dig ramt, beviser vel bare, at min intuition ikke fejler noget. 😉

køb dansk skrev, for 28 minutter siden:

undtagelser bekræfter reglen er noget sludder

Fair point, lad os bare droppe klicheen om undtagelsen, hvis den skygger for budskabet. Det ændrer dog ikke på de reelle proportioner: Når det absolut hører til sjældenhederne, at en profil flager med sin reelle, modne alder, så er det jo fordi markedsstrukturen presser flertallet til noget andet.

Skrevet

Spørgsmålet burde måske være "hvorfor oplyser man i det hele taget en alder" ? Når det kommer til stykket er det nok de færreste der kommer ind i lokalet med stik pik og tilbagestrøget hår, der kan vurdere en alder. De fleste kan knap nok se, om det er kvinden på billederne 😄

For den gruppe der anvender billeder der er taget for 10 år siden, bliver det vel ikke bedre af også at angive en urealistisk alder, two wrongs don't make a right
så hvorfor ? Det tager måske afsæt i mange mænds fantasier og illusioner om at kneppe naboens datter eller en skolepige, og mon disse fantasier er så udbredte, når alt kommer til alt.
Nu har jeg som tråd opretter rent faktisk og lidt viden fra "bageriet". Emnet har altid været lidt følsomt. Jeg har modtaget svar som

• Det er simpelthen fordi alle tror jeg er 19 år.
• Jeg føler mig som en 20 årig
• Der er ingen der vil besøge mig hvis jeg ikke lyver med min alder. Sjovt nok gav det ikke den store forskel for dem der rent faktisk prøvede at fjerne der alder.
I øvrigt har jeg bemærket at de kvinder på Pussy Galores og seduction der for nogle få år siden var i 20érne, nu pludselig er blevet nogle stærke og selvstændige kvinder over 40, som ja,,,, stadig ser drøn godt ud i virkeligheden

I stedet for at fokusere så meget på detaljer som alder, brystmål, vægt, burde man fokusere mere på at billederne skal afspejle virkeligheden, og ..... selvfølgelig nøjes med at skrivehvad man rent faktisk kan levere af services, som man rent faktisk også selv kan lide.

Skrevet

Da jeg startede i branchen havde alle 20 årige været 20 i ca 15 år og alle snakkede om “aldersmoms” ærlig talt så tror jeg ikke der findes kvinder i branchen der kan huske det nogensinde skulle have været anderledes.. Det var lidt som om at det var både forventet og usolidarisk at skrive sin virkelige alder for det gjorde de andres mindre sandsynlig💁‍♀️..

Skrevet
McLovin skrev, for 4 timer siden:

når man ændrer sin alder med 10-15 år, handler det sjældent om doxxing. Det handler om salgstricks og benhård kapitalisme.

Det store paradoks er bare, at mange kunder i virkeligheden efterspørger de kvaliteter, som kun kommer med alderen. De vil have ro, professionalisme, tryghed, klare grænser og en moden evne til at læse et andet menneskes behov. Alt sammen kompetencer, man sjældent mestrer til perfektion som 19-årig.

Enig. Besøgte en latina, som i sin annonce hævdede at være 29 år, men hun fortalte selv, at hun faktisk var 41 år. For mig havde det ingen forskel gjort, hvis hun havde annonceret med sin rigtige alder. Jeg havde besøgt hende alligevel. Men som @JenniferRomantica er inde på, så var hendes argument, at det gør alle andre jo også.

TheVoice skrev, for 30 minutter siden:

I stedet for at fokusere så meget på detaljer som alder, brystmål, vægt, burde man fokusere mere på at billederne skal afspejle virkeligheden, og ..... selvfølgelig nøjes med at skrivehvad man rent faktisk kan levere af services, som man rent faktisk også selv kan lide.

Spot on. Skønhed kommer i mange varianter, og retvisende billeder er nok det bedste salgstiltag. Eller måske rettere det næstbedste, for god service er trods alt endnu vigtigere end gode billeder.

Skrevet
McLovin skrev, for 1 time siden:

Fair point, lad os bare droppe klicheen om undtagelsen, hvis den skygger for budskabet. Det ændrer dog ikke på de reelle proportioner: Når det absolut hører til sjældenhederne, at en profil flager med sin reelle, modne alder, så er det jo fordi markedsstrukturen presser flertallet til noget andet.

Det er jeg helt med på. Mit ærinde var mere, at der ikke er grund til at tale undtagelserne ned. Jeg vil meget hellere fremhæve dem som gode rollemodeller ;-)

Skrevet
McLovin skrev, for 6 timer siden:

Det store paradoks er bare, at mange kunder i virkeligheden efterspørger de kvaliteter, som kun kommer med alderen. De vil have ro, professionalisme, tryghed, klare grænser og en moden evne til at læse et andet menneskes behov. Alt sammen kompetencer, man sjældent mestrer til perfektion som 19-årig. Men i det øjeblik, den erfaring og "anciennitet" bliver koblet på et reelt fødselsår, falder markedsværdien. Kunderne vil have den modne kvindes ro, men de vil betale for den unge kvindes krop.

"Køber" helt ind på den del der angår " ro, professionalisme, tryghed, klare grænser og en moden evne til at læse et andet menneskes behov". I tilgift så synes jeg faktisk, at det er både dejligt og frækt med en kvinde krop, der har rundet 40 år og ikke er "udstyret" med rå mængder af botox og platstik, bare såden helt nautrel.

SweettieDK skrev, for 5 timer siden:

Jeg er enig i dine teorier om hvorfor kvinderne gør det, men vil blot tilføje det er også et marked for ældre kvinder.

Ja tak -), jeg er en del af det kunde segment. Jeg søger aktivt kvinder som er 40+.

Skrevet

Jeg tror faktisk du overvurderer betydningen af alder i annoncerne. Jeg tror en kvinde der opdaterer til sin rigtige alder, vil opleve få procents ændring i antal kunder og måske endda opleve at de får skiftet nogle gæster som ikke er et godt match ud med gæster der er et bedre match.

Mennesker ældes helt vildt forskelligt, så alderen er en relativt lille faktor i det egentlige udvælgelseskriterie, udseende.

Hvis man derimod lagde realistiske billeder op i stedet for de stærkt retoucherede, så var der mange der ville opleve tilbagegang.

Men det er jo 1:1 relaterbart til markedsføring i alle andre brancher, hvor fotomaterialet kun sjældent står mål med den ægte vare.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 2 timer siden:

Da jeg startede i branchen havde alle 20 årige været 20 i ca 15 år og alle snakkede om “aldersmoms” ærlig talt så tror jeg ikke der findes kvinder i branchen der kan huske det nogensinde skulle have været anderledes.. Det var lidt som om at det var både forventet og usolidarisk at skrive sin virkelige alder for det gjorde de andres mindre sandsynlig💁‍♀️..

Jamen sådan var det, og sådan er det, og det var jo nok ikke sådan, hvis ikke kunderne gik efter det unge segment. Så må man leve med, at det ind imellem sker, at man besøger en angiveligt 35 årig - og så bliver chokeret over at det ikke er en 50 årig kvinde.

Det kan nok ikke laves om -)

Skrevet
  • Author
Den_glade_amatør skrev, for 3 timer siden:

Besøgte en latina, som i sin annonce hævdede at være 29 år, men hun fortalte selv, at hun faktisk var 41 år. For mig havde det ingen forskel gjort, hvis hun havde annonceret med sin rigtige alder.

Det er et sigende eksempel.

Og du har ret, når man først står der i døren og har sat sig op efter action, så rygcrawler man jo sjældent ud til elevatoren igen, bare fordi dåbsattesten siger noget andet. Især ikke hvis kemien er der, og hun leverer varen.

Men eksemplet udstiller jo præcis kernen i problemet: Hvis hun havde skrevet 41 i annoncen, var hun højst sandsynligt blevet fuldstændig frasorteret i kundernes søgefiltre på forhånd. Det er det, der gør det til et systematisk problem. Branchen og søgemekanismerne tvinger flertallet af kvinderne til at tilpasse sig en illusion, for overhovedet at få foden indenfor i kundernes overvejelser – selvom virkeligheden og den reelle oplevelse bagefter viser, at alderen reelt betød forsvindende lidt.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.