Hop til indhold

Hvilken type kaffe foretrækker i

Featured Replies

Skrevet
Oldtimer skrev, for 2 timer siden:

Kaffe er et totalt udrikkeligt fluidum i min optik.

Ikke at kunne lide kaffe er vel også en holdning til kaffe. Jeg lærte også først at drikke det for et par år siden. Indtil da undrede smagen mig også. Elskede duften når andre bryggede kaffe. Men smagen skulle jeg godt nok vænne mig til. Og det er jo så frit valg om man vil det. Var lidt en tilfældighed jeg endte med at presse mig selv til at drikke en kop. Men den historie kan I måske få en anden go gang.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 4 timer siden:

Ikke at kunne lide kaffe er vel også en holdning til kaffe. Jeg lærte også først at drikke det for et par år siden. Indtil da undrede smagen mig også. Elskede duften når andre bryggede kaffe. Men smagen skulle jeg godt nok vænne mig til. Og det er jo så frit valg om man vil det. Var lidt en tilfældighed jeg endte med at presse mig selv til at drikke en kop. Men den historie kan I måske få en anden go gang.

Jeg har det på samme måde...

Elsker duften, har aldrig kunnet forstå at nogen drikker det.

Indtil jeg fik et par unge kolleger, som blev ved med at hive mig med ned til pause ved kaffemaskinen og pludselig er jeg blevet afhængig af Caffe Latte m/vaniljesirup (Damekaffe, som jeg kalder det 🤣) og drikker nemt 6-10 stykker på en arbejdsdag.

I weekender og ferier rører jeg det ikke. Sjovt som man kan ændre vaner selv som grundigt voksen og sat.

Redigeret af Refresh

Skrevet

Min kaffe skal være sort og varm som i helvede - nem at lave og smage rigtig godt.

Så jeg foretrækker Coop/ Ânglamark økologisk Snabbkaffe (instant kaffe) 100% Arabica.

Skrevet
Refresh skrev, for 48 minutter siden:

I weekender og ferier rører jeg det ikke

Imponerende, jeg havde det sådan i starten at jeg ville gemme effekten af koffeinen til det rigtigt var nødvendigt netop lange køreture etc. men så var der en periode jeg lå og kørte Nordjylland - Tyskland tur retur på en dag, ret mange gange over et par uger. Og så kom trætheden de dage jeg ikke startede med en kaffe. Jeg prøvede at stå det igennem men endte med at tage en kaffe i ny og næ. Indtil igen træthed, og en sagde til mig “du kan ligeså godt erkende du er blevet afhængig”. Tag nu bare den kaffe fra morgenstunden, så nu en kop kaffe dagligt. Og mere hvis jeg skal noget hvor dagen bliver lang og jeg skal holde fokus.

Skrevet

@SweettieDK sjovt nok, så mærker jeg nærmest ikke effekten af koffeinen, men jeg drikker også meget Cola, så min krop aner nok ikke hvordan det er uden 😱

Når folk siger at de ikke kan sove når de har drukket kaffe, så svarer jeg altid at jeg har det lige omvendt... Jeg kan ikke drikke kaffe når først jeg er faldet i søvn 🤣🤣🤣

Men jeg har en ven der får hovedpine i weekenden, hvis han glemmer at drikke kaffe.

Skrevet

Den bedste kaffe jeg kan få er, når jeg bliver inviteret til kaffe hos en Quinde og vi aldrig når til kaffen… 🤪

Skrevet

Cowboy Coffee ala Lucky Luke

Cowboy Coffee ala Lucky Luke

Jeg drikker stærk sort kaffe, absolut uden noget i.
I flere år brugte jeg 6 - 700 kr om måneden på originale Nespresso kapsler, jeg elsker de kapsler og den maskine.

Men jeg nåede til den opfattelse at beløbet var for højt i forhold til mit rådighedsbeløb, men kolbe kaffe er ikke godt nok til mig.
Jeg købte derfor en billig espresso maskine med kværn til hele bønner.
Resultatet er tæt på, men ikke helt på højde med Nespresso kapsler.

Men da besparelsen ved at male hele bønner, og brygge min dobbelte Espresso med dem er så markant som tilfældet er, har jeg valgt at leve med at give afkald på Nespresso kapsler.

Jeg ryger ikke, har ikke kørekort, mine faste udgifter er de halve af mine kollegers, og derfor blev jeg ved med at argumentere overfor mig selv med at den udgift til kapsler var ok.

Men økonomi er for de fleste et spørgsmål om kompromiser, jeg valgte her et kompromis.
Måske jeg genindfører den vaner når jeg går på pension og sælger min ejerbolig?

Den her butik er fantastisk, det er en oplevelse bare at handle her.
Eksklusivt og en fantastisk service!

Nespresso Boutique Kristen Bernikows Gade
https://www.nespresso.com/dk/da/butikker#kristen

Jeg kunne aldrig drømme om at købe på nettet, i stedet for at handle i den butik

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet

Den bedste kaffe er sjældent den mest perfekte. For mig er det den kop kaffe, der bliver serveret på sengen en stille weekendmorgen, hvor tiden synes at stå lidt stille, og hvor selskabet betyder mere end indholdet i koppen.

Skrevet
Taboo skrev, 1 time siden:

Den bedste kaffe er sjældent den mest perfekte. For mig er det den kop kaffe, der bliver serveret på sengen en stille weekendmorgen, hvor tiden synes at stå lidt stille, og hvor selskabet betyder mere end indholdet i koppen.

Samme her: Tidligt om morgenen, stille og ro, hunden står også op, og vi nyder morgenen.

Skrevet

Espresso og dobbelt espresso. Kunne ikke drømme om at putte hverken sukker eller mælk i kaffe. Ødelægger hele oplevelsen for mig.

Mine yndlingsbønner er Lavazza. Og et eller andet portugisisk jeg ikke kan huske navnet på.

Jeg opgraderede for et par år siden fra Nespresso til en Jura maskine. Puha..... de fåes simpelt hen ikke bedre, efter min smag. De er dog grimme. Men her vælger jeg altså funktion over form.

Skrevet

Jeg knus Elsker Min Jura Z8 .

Bønnerne er typisk fra Lavazza eller fra Espresso Orginal fra Kristians Kaffe ,
Den kan lave lidt af hvert ,jeg drikker dog typisk sort kaffe, men det afhænger meget af tidspunktet på døgnet.

Om morgen i hverdagene , der napper jeg gerne en Espresso inden jeg forlader hjemme ved 05,30 tiden og når jeg kommer hjem , så er det en alm kop sort kaffe, det samme får jeg gerne om morgenen når det er weekend , men jeg savner mine forældres kaffe , der var bare noget over en gang filterkaffe med den svenske grønne Zoega.

Indimellem laver jeg en Cortado , men det er gerne hen under aften , fakta er , jeg elsker kaffe og kan drikke det på alle tider af døgnet.

Skrevet

Min favorit er en halv kop Lidl øko instant kaffe blandet med en halv kop minimælk, hvorefter blandingen varmes i mikrobølgeovn. Dampende hed, afrundet, let bitter, ingen sukker.

Den smag slår alle andre typer kaffe, som jeg har prøvet!

Redigeret af midtvestagurken2

Skrevet
midtvestagurken2 skrev, for 18 timer siden:

Min favorit er en halv kop Lidl øko instant kaffe blandet med en halv kop minimælk, hvorefter blandingen varmes i mikrobølgeovn. Dampende hed, afrundet, let bitter, ingen sukker.

Den smag slår alle andre typer kaffe, som jeg har prøvet!

Hahahahaha.

Den dér mælk er vel enten på dåse eller langtidsholdbar ??

Skrevet
TVR 2 skrev, for 7 timer siden:

Hahahahaha.

Den dér mælk er vel enten på dåse eller langtidsholdbar ??

Selv Hahahahaha

Beklager at måtte skuffe dig. Mælken er ingen af delene.

Jeg tør vædde på at min kaffe i en blindtest ville slå det du drikker 🤭

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.