Hop til indhold

Betaling i Euro?

Featured Replies

Skrevet

Hej

Nu har jeg set flere piger tager imod euro - men til en kurs hvor deres ydelse er dyrere i euro end DKK.

F.eks omregnes 200dkr til 30€ - hvilket ca er 223kr i dagens kurs og altså mere end 10% dyrere end at betale i Kr

Burde man ikke nærmere tilbyde det til 25€ (186kr) for at der Var incitament for køber til at skulle tage besværet med at anskaffe euro fremfor dkr ?

Er der nogen af jer der rent faktisk betale i euro til trods for det er dyrere ?

Skrevet

Hvis de gerne vil have man skal betale med € så er det mindste, at der er et økonomisk incitament for at gøre det. Indtil videre har jeg kun set annoncer hvor det er til pigens fordel hvis der bliver betalt med Euro…. Så indtil da. Betaler jeg med enten DK cash eller mobilpay, præcis som jeg plejer….

Skrevet

De kan ikke regne - har spurgt flere om det,  nogle tror 1euro = 8 kr 

alle har fået problemer med den danske valuta, de kan ikke veksle dem i deres eget land - efter Nationalbanken ikke modtager danske valuta fra udlandet. 

Skrevet
fræk6 skrev, for 8 minutter siden:

De skal ned og regne 6,5/7,0 før jeg gider besværet….

Skrevet

Jeg kan ikke se noget problem i at betale i euro - Min favorit vil gerne have jeg betaler i euro og det er til normal kurs. 
så fint fint herfra :biggrin:

Skrevet

Er ny på sitet, men ikke ny i gamet

Jer der betaler med Euro, er det fordi i har dem liggende eller hæver/veksler i dem for at imødekomme pigerne? 

Skrevet

Jeg havde lidt euro liggende, har brugt dem hos en hvor kursen, tror jeg, var i mit favør. 

130 euro for en halv time til en tusse. 

Redigeret af Milner

Skrevet
fræk6 skrev, for 10 timer siden:

alle har fået problemer med den danske valuta, de kan ikke veksle dem i deres eget land - efter Nationalbanken ikke modtager danske valuta fra udlandet. 

Nogen har heller ikk byttepenge i € og tjener derved mere

Skrevet
fræk6 skrev, for 10 timer siden:

Nationalbanken modtager gerne danske valuta, de skal bare vide hvor pengene kommer fra. Men de vil ikke modtage sorte penge som skal hvidvaskes.

Skrevet

Sjovt - der er ingen der nævner at når du hæver euro i automaten skal banken også lige have lidt for det i form af gebyr. Hvis så pigerne omregner hårdt er der 2 der tjener på det.

I forvejen har priserne fået et hak opad så jeg betaler kontant med dk kr.

Det betyder jeg går udenom dem der udelukkende vil have euro - dem får i for jer selv gutter så værsgo -;)

// AL

Skrevet
Amar Lover skrev, for 46 minutter siden:

Sjovt - der er ingen der nævner at når du hæver euro i automaten skal banken også lige have lidt for det i form af gebyr. Hvis så pigerne omregner hårdt er der 2 der tjener på det.

I forvejen har priserne fået et hak opad så jeg betaler kontant med dk kr.

Det betyder jeg går udenom dem der udelukkende vil have euro - dem får i for jer selv gutter så værsgo -;)

// AL

Helt enig, jeg går også udenom!

Men jeg har overvejet at oprette en Revolut konto - også af andre grunde.

Skrevet
Kubrick skrev, for 12 timer siden:

De skal ned og regne 6,5/7,0 før jeg gider besværet….

Så svarer 100€ jo kun til 650-700 kr :-) 

Skrevet
fræk6 skrev, for 13 timer siden:

nogle tror 1euro = 8 kr 

Så er det bare med at give dem euro, for så får du for 800kr ved at give 100€.

100€ giver man ca. 759 kr for i bank eller automat, hvis man ikke betaler vekselgebyr.

Jeg har for nylig set en pris på 800kr, som kunne betales med 100€. God pris i euro (kurs 800, 1€=8kr)

Redigeret af fila

Skrevet
fila skrev, for 2 timer siden:

Og vupti så kan de lige pludselig godt regne :lol: 

Skrevet

Jeg synes det er helt fint at betale for EUR hvis kursen er tæt på 7,5 - om det koster 200 EUR + et lille vekselgebyr eller 1.500 er helt ok :)

Skrevet
En gang til skrev, for 6 timer siden:

Jeg synes det er helt fint at betale for EUR hvis kursen er tæt på 7,5 - om det koster 200 EUR + et lille vekselgebyr eller 1.500 er helt ok :)

Jeg har det på samme måde 

jeg hæver dem i automaten og får 200 € for 1.517 kr. Det er uden besvær og fint for mig hvis det gør det nemmere for hende 

Redigeret af Greyman

Skrevet
Greyman skrev, for 9 timer siden:

jeg hæver dem i automaten og får 200 € for 1.517 kr. Det er uden besvær og fint for mig hvis det gør det nemmere for hende 

Ja det vil jeg også gerne gøre, hvis kursen er rigtig. Venlighed og imødekommenhed, går begge veje.

Skrevet
fila skrev, for 22 timer siden:

Så svarer 100€ jo kun til 650-700 kr :-) 

Det er ikke dårligt regnet….

Jeg bor i dk, hvor der handles med dkk. Det er seriøst ikke mit problem, at de har svært ved at veksle til den møntfod de nu engang ønsker. 
Har absolut ikke noget problem med at skaffe Euro, men så skal der bare være et incitament for det… og det er en kurs tæt på, eller omkring 8, ihverfald ikke for mig. 

Skrevet
Kubrick skrev, for 36 minutter siden:

Har absolut ikke noget problem med at skaffe Euro, men så skal der bare være et incitament for det… og det er en kurs tæt på, eller omkring 8, ihverfald ikke for mig.

Øh, jo! Når det er dig, som har euro, og skal betale med dem, så er kurs 8 da helt fint for dig. Det betyder jo, at du sparer ca 100 kr for en times skrald til 200 euro. Eller du vil måske højere op for din ulejlighed?

Skrevet
Pite skrev, den 18.3.2024 at 09:14:

Nationalbanken modtager gerne danske valuta, de skal bare vide hvor pengene kommer fra. Men de vil ikke modtage sorte penge som skal hvidvaskes.

Jeg har ikke sorte penge - de er fine rene - men du kan ikke tage 2500 kr med til udlandet og veksle den til euro - du skal veksle den herhjemme fra - og møder du op i banken med 10000kr i kontanter, skal de først indsættes på din konto - og udbetales i euro - du kan ej heller gøre det i de forskellige veksel shops

Skrevet
fila skrev, den 18.3.2024 at 11:32:

100€ giver man ca. 759 kr for i bank eller automat, hvis man ikke betaler vekselgebyr.

Jeg har for nylig set en pris på 800kr, som kunne betales med 100€. God pris i euro (kurs 800, 1€=8kr)

Hvis jeg er dig, vil jeg finde et andet sted at veksle 

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 11 timer siden:

Øh, jo! Når det er dig, som har euro, og skal betale med dem, så er kurs 8 da helt fint for dig. Det betyder jo, at du sparer ca 100 kr for en times skrald til 200 euro. Eller du vil måske højere op for din ulejlighed?

Kurs 8 kan da aldrig blive en god kurs for mig? Jeg ved ikke hvad det er du ikke forstår…. 
Min løn udbetales, qua jeg er ansat i dk, i danske kroner… så jeg skal stadig veksle til euro…

Så ja, hvis du ikke har fanget den i et af mine øvrige indlæg i denne tråd. Jeg skal i den grad have en bedre kurs, hvis jeg skal aflevere euro….

Skrevet
Kubrick skrev, 1 time siden:

Kurs 8 kan da aldrig blive en god kurs for mig? Jeg ved ikke hvad det er du ikke forstår…. 
Min løn udbetales, qua jeg er ansat i dk, i danske kroner… så jeg skal stadig veksle til euro…

Ja, men det er jo ikke den kurs, som du skal købe euro til, at vi taler om. I det tilfælde er der selvfølgelig ingen ide i at betale 8 kr for en euro, når kursen ellers er 7,5 eller tæt derpå.

Den kurs, vi taler om, er jo den, hvor man sammenligner afregningen til GPen. Hvis man kan vælge mellem at give 1600 kr eller 200 euro, så svarer det til kurs 8. Her vil det være en fordel at betale i euro. Havde kursen hos pigen været 10, havde fordelen for dig ved at betale med euro været endnu større.

For de fleste af os danskere er det nemmere at betale med kroner, og du står derfor ikke alene med din holdning til, at det skal være besværet værd at efterkomme pigens ønske om betaling i euro.

For mig er det faktisk ret overraskende, at så få piger gør det fordelagtigt for deres kunder at betale med euro, når det nu er så besværligt for pigen at komme af med de danske kroner. Det er der sikkert flere grunde til, men det virker jo lidt ulogisk, hvis pigen alligevel ender med at betale 15-20% i sort vekselgebyr, når hun på et tidspunkt skal fra DKK til EUR. Men måske ligger noget af forklaringen i, at når pigen taber på vekslingen, så er der en anden part, som vinder på det. Ikke en særlig fed tanke.

Skrevet
Greyman skrev, den 19.3.2024 at 00:17:

Problemet i automaten som ellers ikk spørger om noget er at man får ret store sedler. Jeg har således ved min første (og siste!) €-betaling måttet betale 20 over da pigen ikk kunne gi tilbage på sedlerne. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.