Hop til indhold
Jarhead

Betaling i Euro?

Recommended Posts

jensen jr. skrev, for 3 timer siden:

Problemet i automaten som ellers ikk spørger om noget er at man får ret store sedler. Jeg har således ved min første (og siste!) €-betaling måttet betale 20 over da pigen ikk kunne gi tilbage på sedlerne. 

Men du kan jo så bare vælge det præcise beløb du skal hæve? Det har jeg lige gjort idag.

Du vælger bare "Andet Beløb", og indtaster det du vil hæve. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har tidligere set nogle piger have en lavere pris i Euro end i DKK, og hvor de i annoncen skrev at de helst ville have Euro og at det kun betale sig for kunden at betale med Euro.

Dette mener jeg er rette vej for GP'erne at gå, selvom jeg har lidt Euro liggende der skal brændes af efter en ikke så aktiv Wien tur, som regnet med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
jensen jr. skrev, den 20.3.2024 at 09:00:

Problemet i automaten som ellers ikk spørger om noget er at man får ret store sedler. Jeg har således ved min første (og siste!) €-betaling måttet betale 20 over da pigen ikk kunne gi tilbage på sedlerne. 

Ja, jeg har også problemet med at maskinen ikke gider gå under 50 Euro. Og jeg gider ikke Forex's spørgsmål og krav om ekstra id.

Det jeg gjorde sidste gang da 1 time kostede 220 euro, så spurgte jeg pigen om det var ok med 200 euro og 200kr.

Det vil selvfølgelig være forskelligt fra pige til pige om det er ok, men de skal vel trods alt også købe ind mens de er her. Og så er danske kroner vel ok, så længe det ikke er majoriteten.

Du kan jo spørge dem ad.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bogormen skrev, for 3 timer siden:

Ja, jeg har også problemet med at maskinen ikke gider gå under 50 Euro. Og jeg gider ikke Forex's spørgsmål og krav om ekstra id.

Det jeg gjorde sidste gang da 1 time kostede 220 euro, så spurgte jeg pigen om det var ok med 200 euro og 200kr.

Det vil selvfølgelig være forskelligt fra pige til pige om det er ok, men de skal vel trods alt også købe ind mens de er her. Og så er danske kroner vel ok, så længe det ikke er majoriteten.

Du kan jo spørge dem ad.

Kommer der ikke en mulighed op, der hedder "Andet beløb" ? For det gør der når jeg hæver både danske og udenlandske valuta. 

Så vælger ud den mulighed, og indtaste det beløb du vil hæve. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den Anonyme skrev, for 21 minutter siden:

Kommer der ikke en mulighed op, der hedder "Andet beløb" ? For det gør der når jeg hæver både danske og udenlandske valuta. 

Så vælger ud den mulighed, og indtaste det beløb du vil hæve. 

Jeg prøvede i dag at skrive 220 euro, men det skulle være deleligt med 50 før det kunne lade sig gøre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bogormen skrev, for 44 minutter siden:

Jeg prøvede i dag at skrive 220 euro, men det skulle være deleligt med 50 før det kunne lade sig gøre.

Mærkeligt, jeg hævede 240 euro den anden dag, og kom ud med 4 x 50 & 2 x 20. :wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den Anonyme skrev, den 20.3.2024 at 12:36:

Men du kan jo så bare vælge det præcise beløb du skal hæve? Det har jeg lige gjort idag.

Du vælger bare "Andet Beløb", og indtaster det du vil hæve. 

Det kunne jeg faktisk ikke. Det var kun hele store sedler

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den Anonyme skrev, for 9 timer siden:

Mærkeligt, jeg hævede 240 euro den anden dag, og kom ud med 4 x 50 & 2 x 20. :wacko:

Det er måske forskelligt fra bank til bank?

Del dette indlæg


Link til indlæg
jensen jr. skrev, for 4 timer siden:

Det kunne jeg faktisk ikke. Det var kun hele store sedler

 

jensen jr. skrev, for 4 timer siden:

Det er måske forskelligt fra bank til bank?

Hmm, det var sgu da mærkeligt. Nu får jeg lyst til at kører rundt til dem i nærheden af mig, for at teste det af. :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
jensen jr. skrev, for 7 timer siden:

Det er måske forskelligt fra bank til bank?

Kan bekræfte det er forskelligt fra bank til bank, men måske det os har noget af gøre med at hvis det er ens egen bank, så får man nogle flere valgmuligheder.
Men ved euro fik jeg "indtast beløb" frem i alle andre end min egen bank, så det bør være muligt at vælge f.eks 230 euro. 

Fandt ihvert fald ud af at Lunar & Nordea, må have en slags samarbejde, for der kunne jeg have +1300 euro, normalt er det kun 250 euro jeg kan hæve Via mit lunar kort.

Og Danske Bank kommer ikke frem med en maksimal grænse, var dog ikke så vovet at trykke 3k euro ind :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den Anonyme skrev, for 22 timer siden:

Mærkeligt, jeg hævede 240 euro den anden dag, og kom ud med 4 x 50 & 2 x 20. :wacko:

Det er med danske bank jeg har prøvet. Både på gammel kongevej, og i nærheden af nørreport station.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bogormen skrev, for 1 time siden:

Det er med danske bank jeg har prøvet. Både på gammel kongevej, og i nærheden af nørreport station.

Er det din egen bank eller?

Da jeg var i Danske Bank idag, der valgte jeg Euro, også kom der fra 50-500 euro, og i midt/toppen af skærmen, kunne jeg selv skrive et beløb ind. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den Anonyme skrev, for 17 timer siden:

Kan bekræfte det er forskelligt fra bank til bank, men måske det os har noget af gøre med at hvis det er ens egen bank, så får man nogle flere valgmuligheder.
Men ved euro fik jeg "indtast beløb" frem i alle andre end min egen bank, så det bør være muligt at vælge f.eks 230 euro. 

Fandt ihvert fald ud af at Lunar & Nordea, må have en slags samarbejde, for der kunne jeg have +1300 euro, normalt er det kun 250 euro jeg kan hæve Via mit lunar kort.

Og Danske Bank kommer ikke frem med en maksimal grænse, var dog ikke så vovet at trykke 3k euro ind :lol: 

Mine erfarringer stammer fra Lån & Spar Bank.

Del dette indlæg


Link til indlæg
jensen jr. skrev, for 4 timer siden:

Mine erfarringer stammer fra Lån & Spar Bank.

Mærkeligt,. Forstår ikke hvorfor bankerne ikke bare køre ens, det tilgodeser jo deres kunder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...