Hop til indhold
Sokrates

Dalum Odense fik besøg af politi

Recommended Posts

Det er vildt nok at “fyn’s politi” er faldt så meget af på den. I gamle dage var det umuligt at lave Bodel på Fyn pga af politi. Men sådan er det ikke mere. Når det er beboerne som må slå alarmer ; ) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Farvel25 skrev, for 28 minutter siden:

Det er vildt nok at “fyn’s politi” er faldt så meget af på den. I gamle dage var det umuligt at lave Bodel på Fyn pga af politi. Men sådan er det ikke mere. Når det er beboerne som må slå alarmer ; ) 

Der er jo ikke noget ulovligt i det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
frisk fyr skrev, for 19 minutter siden:

Der er jo ikke noget ulovligt i det.

Man må ikke tjene på at udleje andre til prostitution - det er rufferi!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Straffeloven § 233

  1. § 233
    Den, der driver virksomhed med, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år.
  2. Stk. 2. 
    Den, der i øvrigt udnytter, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år. Det samme gælder den, der fremmer, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, ved for vindings skyld eller i oftere gentagne tilfælde at optræde som mellemmand.
  3. Stk. 3. 
    Den, der udlejer værelse i hotel til brug for, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.
  4.  
  5.  
  6. Så hvis du ikke har 'vinding' ved noget af det omtalte ovenfor er det ikke rufferi.
  7. Feks hvis du lejer en lejlighed eller et hus ud til 'markedsleje' er det ikke dækket af  § 233.Kun hvis du tager overpris af lejemålet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det med at leje et værelse ud, der må vel gælde en form for regler i form af erhvervs lejemål og ikke privat lejemål. Antager jeg? Og tænker dette kan være årsag til at en gråzone. - Men så kræver det vel et CVR nummer.

(Håber det gav mening)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det må jo have været lidt, af en banegård siden det lykkedes dem, at pisse de andre beboere så meget, af at de selv begynder på overvågning. 

Måske vi kommer til, at se mere, af det fremover 

Del dette indlæg


Link til indlæg
frisk fyr skrev, for 4 timer siden:

Der er jo ikke noget ulovligt i det.

Alene det her, vidner om at du ikke kender til lovgivningen på området

For alt det den ene pige beskriver, går ind under rufferiloven, og gør det dermed ulovligt det han foretager sig.

Redigeret af Den Anonyme

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bruger de slet ikke at parkere et diskret sted en lille halv km væk og så gå derhen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Luna_xo
frisk fyr skrev, for 5 timer siden:

Der er jo ikke noget ulovligt i det.

Straffeloven § 233

  1. § 233
    Den, der driver virksomhed med, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år.
  2. Stk. 2. 
    Den, der i øvrigt udnytter, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år. Det samme gælder den, der fremmer, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, ved for vindings skyld eller i oftere gentagne tilfælde at optræde som mellemmand.
  3. Stk. 3. 
    Den, der udlejer værelse i hotel til brug for, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 17 timer siden:

Bruger de slet ikke at parkere et diskret sted en lille halv km væk og så gå derhen?

Nej da, man skal helst holde helt oppe på tappetrinet. Og man skal holde så man genere flest muligt ;)  Ikke som os lidt ældre, der finder et diskret sted til bilen, slår kraven op om ørene og begiver os mod lysten hule. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Luna_xo skrev, den 15.3.2024 at 14:50:

Straffeloven § 233

Stk. 2. 
  1. Den, der i øvrigt udnytter, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år. Det samme gælder den, der fremmer, at en anden mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, ved for vindings skyld eller i oftere gentagne tilfælde at optræde som mellemmand.

Hvad med alle de fine danskere som låner penge ud til alle thailandske ludomaner mod 25 procents rente i måneden, meget bevidst om at den eneste måde der nærmer sig en mulighed at betale den rente er at sælge sex? Er de så ruffere?

Ludomani er en sygdom, og der er en anden lov som forbyder udnyttelse af afhængighed:

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Straffeloven har i paragraf 282 beskrevet ågerbegrebet

I loven står der i § 282:

For åger straffes den, som udnytter en anden persons betydelige økonomiske eller personlige vanskeligheder, manglende indsigt, letsind eller et bestående afhængighedsforhold til i et aftaleforhold at opnå eller betinge en ydelse, der står i væsentligt misforhold til modydelsen, eller som der ikke skal ydes vederlag for.

Åger definerer således handlingen af at låne penge til en rente, der anses for urimeligt høj, eller som er højere end den, der er tilladt i henhold til de gældende lovgivninger.

Åger udnytter en låntager med;

  • Betydelige økonomiske vanskeligheder
  • Betydelige personlige vanskeligheder
  • Manglende indsigt (generelt el. konkret)
  • Letsind (generelt el. konkret)
  • Et bestående afhængighedsforhold

Hvad er ågerrenter – og er der ågerrente lovgivning?

Ågerrentelovgivningen beskriver grænsen for den maksimale rente, som en långiver kan opkræve en låntager.

I juli 2020 trådte der en ny øvre grænse i kraft, der bl.a. betød, at udlån højst må have en ÅOP (årlige omkostninger i pct.) på 35 pct. Derudover blev der indført et omkostningsloft på 100 pct., således at forbrugere samlet maksimalt skal betale det dobbelte af lånet tilbage i renter, gebyrer og afdrag.

Reglerne er gældende for både virksomheder, der udbyder forbrugslån, og private, der låner ud til andre private.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________

I min optik drejer det sig både om rufferi og åger, det som sker lige nu i Danmark. Og alligevel bliver det bare ved. Jeg ved ikke hvornår den seneste ågerdom blev dømmet i Danmark, men det er altså mere end 10 år siden. Og alligevel har i en hel industri af thai'er som knalder for penge for at betale ågervirksomheden.

Jeg vover min svenske pels på at 50 procent af klinikkerne i kbh ville lukke, hvis de ikke var i gæld til ågerkarle.

Måske burde i nogen gang fundere over hvor jeres penge ender op?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 22 minutter siden:

Jeg vover min svenske pels på at 50 procent af klinikkerne i kbh ville lukke, hvis de ikke var i gæld til ågerkarle.

Måske burde i nogen gang fundere over hvor jeres penge ender op?

Det er da muligt, at du har ret. Men hvordan forventer du, at vi kunder skal kunne vide, hvem som er gældsat, og hvem som ikke er? Eller bør vi blot skære alle over én kam? Og så gøre hvad, droppe alle?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, 1 time siden:

Det er da muligt, at du har ret. Men hvordan forventer du, at vi kunder skal kunne vide, hvem som er gældsat, og hvem som ikke er? Eller bør vi blot skære alle over én kam? Og så gøre hvad, droppe alle?

Nej, det er ikke nemt at vide hvad som er hvad. Jeg forventer intet.

Men det er jo ikke forkert bare at vide at det er sådan det er. Måske nogen dag i fremtiden så er der nogen i retssystemet som synes at det kan være nok. Hvem ved?

Lige nu er jeg bare ked af at der er så mange thai'er som behandles dårligt i Danmark. Og nu snakker jeg ikke kun om massage og åger. Jeg har prøvet at hjælpe thaikvinder i helt andre sammenhæng og er blevet temmelig chokeret over hvordan man ser på og behandler dem. Advokater, bankfolk, politiet etc etc. Det skal her noteres at jeg ikke er dum eller uintelligent eller ikke er temmelig bevandret i de fleste sammenhæng. Men noget tilsvarende har jeg aldrig været med til. Så egentlig er jeg nog alligevel lidt dum som har svært for at acceptere at vi mennesker ikke har det samme værdi, uanset hvor vi kommer fra.

Thai'er andens klasse samfundsborgere i Danmark, sådan er det bare i jeres fine land. De er i bedste fald gode at kneppe - hvis de ikke prøver at snyde dig så det driver, hvad man jo ofte får at vide her inde. I kan godt fordrage dem, bare de gerne tager slatten í munden og sluger og ikke snyder med tiden.

Men det var vel ikke det tråden handlede om vel. Undskyld for det. Blev bare lidt ked et øjeblik.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 7 timer siden:

Thai'er andens klasse samfundsborgere i Danmark, sådan er det bare i jeres fine land. De er i bedste fald gode at kneppe - hvis de ikke prøver at snyde dig så det driver, hvad man jo ofte får at vide her inde. I kan godt fordrage dem, bare de gerne tager slatten í munden og sluger og ikke snyder med tiden.

Ikke alle ser det på den måde. Heldigvis.

Diskrimination og kriminel udnyttelse er noget lort, uanset om det så rammer thaier, sexarbejdere, ældre medborgere eller hvemsomhelst ellers.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 8 timer siden:

Nej, det er ikke nemt at vide hvad som er hvad. Jeg forventer intet.

Men det er jo ikke forkert bare at vide at det er sådan det er. Måske nogen dag i fremtiden så er der nogen i retssystemet som synes at det kan være nok. Hvem ved?

Lige nu er jeg bare ked af at der er så mange thai'er som behandles dårligt i Danmark. Og nu snakker jeg ikke kun om massage og åger. Jeg har prøvet at hjælpe thaikvinder i helt andre sammenhæng og er blevet temmelig chokeret over hvordan man ser på og behandler dem. Advokater, bankfolk, politiet etc etc. Det skal her noteres at jeg ikke er dum eller uintelligent eller ikke er temmelig bevandret i de fleste sammenhæng. Men noget tilsvarende har jeg aldrig været med til. Så egentlig er jeg nog alligevel lidt dum som har svært for at acceptere at vi mennesker ikke har det samme værdi, uanset hvor vi kommer fra.

Thai'er andens klasse samfundsborgere i Danmark, sådan er det bare i jeres fine land. De er i bedste fald gode at kneppe - hvis de ikke prøver at snyde dig så det driver, hvad man jo ofte får at vide her inde. I kan godt fordrage dem, bare de gerne tager slatten í munden og sluger og ikke snyder med tiden.

Men det var vel ikke det tråden handlede om vel. Undskyld for det. Blev bare lidt ked et øjeblik.

 


En meget grov generalisering og ret usympatisk, at du som, måske frelst svensker, generaliserer om danskeres behandling af Thai piger. Der er mange Thai piger i Danmark, som af mange behandles både pænt og anstændigt. Der er også det modsatte.

Jeg arbejdede i en periode 2003-2007 i Stockholm 3 dage om ugen med overnatninger. Jeg måtte høre på frelste svenskere der betragtede sig som bedre, mere menneskelige, mere tolerante og nærmest “viste verden hvordan integration skal gøres”. Vi ved alle hvordan det går.

Det var naturligvis ikke alle svenskere, men en mindre del. Samtidig så jeg pigerne på gaden de sene aftener, når vi gik hjem til hotellet og jeg hørte de svenske mænd på barene fortælle meget nedladende om sexarbejdere og efter for mange øl også om invandrere.

Det ville være befriende bare at tale om hvad god tone og stil er og også at sige noget om hvordan man undgår at støtte den beskidte forretning, hvor piger udnyttes.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 7 timer siden:

Nej, det er ikke nemt at vide hvad som er hvad. Jeg forventer intet.

Men det er jo ikke forkert bare at vide at det er sådan det er. Måske nogen dag i fremtiden så er der nogen i retssystemet som synes at det kan være nok. Hvem ved?

Lige nu er jeg bare ked af at der er så mange thai'er som behandles dårligt i Danmark. Og nu snakker jeg ikke kun om massage og åger. Jeg har prøvet at hjælpe thaikvinder i helt andre sammenhæng og er blevet temmelig chokeret over hvordan man ser på og behandler dem. Advokater, bankfolk, politiet etc etc. Det skal her noteres at jeg ikke er dum eller uintelligent eller ikke er temmelig bevandret i de fleste sammenhæng. Men noget tilsvarende har jeg aldrig været med til. Så egentlig er jeg nog alligevel lidt dum som har svært for at acceptere at vi mennesker ikke har det samme værdi, uanset hvor vi kommer fra.

Thai'er andens klasse samfundsborgere i Danmark, sådan er det bare i jeres fine land. De er i bedste fald gode at kneppe - hvis de ikke prøver at snyde dig så det driver, hvad man jo ofte får at vide her inde. I kan godt fordrage dem, bare de gerne tager slatten í munden og sluger og ikke snyder med tiden.

Men det var vel ikke det tråden handlede om vel. Undskyld for det. Blev bare lidt ked et øjeblik.

 

-Nuvel dr.Bananas Det er jo ikke kun thaierne der behandles som 2.rangs borger i danmark (desværre) Når det nu er sådan, er det så ikke underligt, at det faktisk kommer ret mange thaier fra sverige, og slår sig ned i dk....?

Det er moderne i dk. at føle sig bedre end andre, og behandle andre dårligt -bare fordi man kan... (desværre)

Det er jo ikke kun danker der låner penge ud til ågerenter -selv thaier -låner penge ud til andre thaier bla. ludomaner, alkoholiker mm. Du har ret det er meget trist. 

Jeg går også med et naivt håb om -der på et tidspunkt bliver nok -og dem der skal/kan begynder, at gøre noget... 

Samtidigt kan jeg godt forstå/se din afmagt i det du skriver -og på sin vis deler jeg den. Men skulle vi i dk. gøre som i sverige -og forbyde købesex? er det du mener? Er sverige forbilledlig i disse forhold -er der ingen 2.rangsborger der? Er der ingen svensker/andre i sverige der er lige så usel og udnytter dem der i forvejen ligger ned? (jeg spørg fordi jeg ikke ved det)

Når jeg ser på hvordan det foregår i thailand -er det ikke sådan, at jeg tænker thaierne er alle gode og flinke mennesker -mange udnytter andre og deres elendighed -der er meget lidt velfærd og mange korrupte i systemet. De er meget ærekære og mindretal kan have det rigtig svært -menmindre de er "loaded with money" -ludomaner, alkoholiker/misbruger har det rigtig svært... Det er forholde som thaierne er vant til -mange har en drøm om at komme til europa/westen -hvor alle er rige og "der findes træer med penge på, man bare kan plukke af" -når jeg har talt med mange thaier, som aldrig har været udenfor thailand -tænker dig sådan! Når jeg har forsøgt, at fortælle dem sandheden/hvordan det er... -tro de ikke på, hvad jeg siger -dels fordi jeg er farang -men også fordi mange thaier der tager ud -fortæller en historie om hvordan det er... Jeg har konfronteret nogen af dem der har været ude, med hvorfor de ikke er ærlige, og fortæller hvordan det virkelig er -og hvad de har tjent deres penge på -de svare tit "det er ikke det de vil høre" osv. Deres illusion for lov at leve rigtig længe (år) -det er rigtig ærgergeligt -da mange thaier kommer her -og ved slet ikke hvad det er for et land de er kommet til, og ønsker helle ikke at vide (for så braster deres illusion) -piger der arbejder sammen med andre thaier -laver straks et "minithailand" hvor de lever sammen, og kan bevare deres illision længst muligt... -de har slet ikke lyst til, at ændre på nogen ting fordi det er så skræmmende, og nyt og anderledes end det de er vant til hjemmefra (mange regrediere) selv om de pludselig skal sælge sig selv/sex -kan de slet ikke tag stilling til noget som helst -og f.eks. mutter bliver som en slags mor der sørg for, at fortælle dem, hvad de skal gøre og ikke gøre...

Det er mange ting man som "bleg farang" slet ikke forstår, og kan nemt bilde sig ind, man nu forstår -det kan godt være, man tror man har forstået noget -det visere sig senere, at det man troede, man forstod dengang er lige modsat -og nu har en helt andet opfattelse... -Og det stoppe ikke -selv efter 12år -dukker det nyt op... Når man erkender det, og man forstår, at det ikke er alt man kan el. behøver, at forstå. Så har man forstået rigtig meget om thaierne;-) Man/jeg skal passe på ikke, at gøre dem til offre -og tro de ønsker hjælp/noget anderledes -det gør de sjældent. "De kloge nare de mindre kloge" "hvad du ikke dør af gør dig stærker" "en god handel skal, man ikke lade gå forbi" osv...

Jeg er gift med en thai, og jeg elsker thaier, og thailand -selv om jeg aldrig kommer til, at forstå dem 100% De er meget forskellige lige som dansker, og endda svensker;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Slowman skrev, for 44 minutter siden:


En meget grov generalisering og ret usympatisk, at du som, måske frelst svensker, generaliserer om danskeres behandling af Thai piger.

 

Nej, jeg er ikke frelst svensker. Sverige er et lorteland på mange måder. Vi behandler folk som skidt og jeg skammer mig.

Bedre så?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Egentligt utroligt at et indlæg om rumænere i Odense

Kan komme til at omhandle danskernes generelle behandling af thaier i Danmark

God dag til jer alle

Vh B70

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 timer siden:

Nej, jeg er ikke frelst svensker. Sverige er et lorteland på mange måder. Vi behandler folk som skidt og jeg skammer mig.

Bedre så?

Meget bedre, men ingen mening i at skælde ud på lande - hele befolkningen. Måske på fremherskende kulturer og dårligt menneskesyn.

Så bare noget der er mere nuanceret. Det ville også passe bedre, med din normalt gode stil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 15.3.2024 at 09:30:

Man må ikke tjene på at udleje andre til prostitution - det er rufferi!

Helt enig, men jeg må vel godt leje et værelse ud til en kvinde. Hvis hun har besøg af mænd og tar penge for det, og jeg ingen vinding har af det, så er det jo ikke rufferi.

Redigeret af frisk fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den Anonyme skrev, den 15.3.2024 at 13:20:

Alene det her, vidner om at du ikke kender til lovgivningen på området

For alt det den ene pige beskriver, går ind under rufferiloven, og gør det dermed ulovligt det han foretager sig.

Jeg kender godt lovgivningen. Jeg må ikke drive bordeldrift for min egen vindings skyld. Men jeg må godt leje et værelse ud til en kvinde. Og hvis jeg ikke er vidende om hvad hun laver, så kan jeg ikke stilles til ansvar, og jeg iøvrig ikke tjener penge på hendes ydelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...