Hop til indhold
Rejsenetværk

DSB.dk køb af billet

Recommended Posts

Jeg bliver sindssyg af at forsøge på at gennemføre købet at en print selv billet på:

DSB.dk
https://www.dsb.dk/ 
Jeg forsøger at vælge en orange billet til Slagelse, men kan ikke komme videre til betaling :(

Denne besked forbliver stående!

"Dine Billetter
Du har endnu ikke valgt nogen billetter."

Jeg har valgt, men jeg kan ikke komme videre til betaling.

Nu kan jeg heldigvis tage ind på hovedbanegården i morgen, og købe billetten i billetskranken.

Men jeg har prøvet det før og reaktionen hos billet manden var der er ikke noget problem, for han havde nu selv gjort det som jeg ikke kunne.

Kender I problemet?

Men jeg kan ikke klikke videre til køb :(

Venlig hilsen
Rejsenetværk


 

Del dette indlæg


Link til indlæg
denensomme skrev, Lige nu:

hvad køber du igennem?

det virker nok bedst gennem deres egen DSB app.

Muligvis, men den bruger jeg ikke.

Jeg køber og printer print selv billetter på deres hjemmeside.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 5 minutter siden:

Jeg bliver sindssyg af at forsøge på at gennemføre købet at en print selv billet på:

DSB.dk
https://www.dsb.dk/ 
Jeg forsøger at vælge en orange billet til Slagelse, men kan ikke komme videre til betaling :(

Denne besked forbliver stående!

"Dine Billetter
Du har endnu ikke valgt nogen billetter."

Jeg har valgt, men jeg kan ikke komme videre til betaling.

Nu kan jeg heldigvis tage ind på hovedbanegården i morgen, og købe billetten i billetskranken.

Men jeg har prøvet det før og reaktionen hos billet manden var der er ikke noget problem, for han havde nu selv gjort det som jeg ikke kunne.

Kender I problemet?

Men jeg kan ikke klikke videre til køb :(

Venlig hilsen
Rejsenetværk


 

Ja, jeg kender det.

Og derfor har jeg nu anskaffet mig en digital værge, for snart bliver al service og alle billetskranker afviklet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er fordi billetterne er steget i pris, at DSB har indført en 100pct besparelse på deres hjemmeside.

Forventning er at befolkningen ville kunne spare milliarder og samtidig slippe for at vente forgæves efter toget når det bliver aflyst pga. blade på skinnerne. "Det er Win-win" udtaler transport medister Thomas Danielsen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har du husket at krydse af i feltet under "Købs- og handelsbetingelser"?
Det er tit dér det går galt.

Jeg har købt DSB Orange fra deres hjemmeside utallige gange, og jeg har aldrig oplevet problemer ..
Det typisk fordi man overser et felt der 'skal udfyldes', at man ikke kan komme videre ... 

Prøvede lige selv at bestille en billet fra København til Slagelse, for lige at tjekke ... 
(men selvfølgelig uden at betale ... jeg skal ikke til Slagelse - og da slet ikke fra København ... :P )

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spørgsmålet er nok hvorfor i al verden du skal til Slagelse? Det er nok det som DSB undrer over.

(Hvordan gik det i øvrigt på MJ i Malmø? Jeg ønsker jeg kunnet være der.)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er intet jeg kan gøre

Nu har jeg i ren desperation oprettet mig som bruger, takket ja til bruger point til 7 eleven og nyhedsmails uden at jeg vil have noget af det.

Bare i håb om at hvis jeg gjorde det, så kunne jeg som logget ind købe og printe min billet.
Men nej det virker heller ikke for mig.

Jeg hader også at der kommer krav om oprettelse og login flere og flere steder, bare fort at kunne købe en vare i en webshop:-(

Jeg tidligere utallige gange købt, betalt og printet billetter på DSB.dk
Og når jeg fortæller det i billetsalget, er det nærmest som om det er mig der idiot.

Godt jeg ikke bor i provinsen i sådanne situationer, men i København.
Hvor der faktisk stadig findes fysisk salg af billetter

Bananas skrev, for 35 minutter siden:

Spørgsmålet er nok hvorfor i al verden du skal til Slagelse? Det er nok det som DSB undrer over.

(Hvordan gik det i øvrigt på MJ i Malmø? Jeg ønsker jeg kunnet være der.)

Moden Elsker, Miza og jeg havde en super hyggelig dag til søndags fiske brunch på:

Johan P.
https://www.google.com/search?q=johan+p&oq=jo&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqBggBEEUYOzIGCAAQRRg5MgYIARBFGDsyEwgCEC4YgwEYxwEYsQMY0QMYgAQyEwgDEC4YgwEYxwEYsQMY0QMYgAQyDQgEEC4YgwEYsQMYgAQyDQgFEAAYgwEYsQMYgAQyBwgGEC4YgAQyDQgHEC4YxwEY0QMYgAQyDQgIEC4YgwEYsQMYgATSAQkzODc3ajBqMTWoAgCwAgA&sourceid=chrome&ie=UTF-8 

Rigtig god mad, og ca 35 % sparet på kursen, samme priser i sek kr som i dkk kr i Danmark.

Det er bestemt under overvejelse at gribe dybere i lommen en aften for at spise a la carte på Johan P.

Man hvis vi skal have svensk deltagelse, bør vi nok arrangere os i København.
Sådan at et forkert ord hørt af de forkerte ikke få får følger for vores svenske venner.

Vi var opmærksomme, og ikke så direkte i tale om vores fælles interesse.
Men det var ikke af frygt for konsekvenser, vi har heldigvis et dansk pas.

Venlig hilser
Rejsenetværk
 

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, det var helt fantastisk. Vi har allerede planlagt næste event, men vi har fået de sidste ledige pladser, så der var ikke grund til at slå det op.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, for 3 minutter siden:

Ja, det var helt fantastisk. Vi har allerede planlagt næste event, men vi har fået de sidste ledige pladser, så der var ikke grund til at slå det op.

Til gengæld tager vi en for holdet, med den intention at invitere til at deltage samme sted i samme anledning næste gang.

Hvis vi kan samle interesserede der ikke svigter hverken tillid eller bordbestillinger, så kan spiseklubben blive en stor succes henover 2024.

Det må aldrig ske at der ikke møder dem op der er bestilt bord til, og derfor skal vi nok kende hinanden lidt mere end bare her i forum på EG.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Jeg bliver sindssyg af at forsøge på at gennemføre købet at en print selv billet på:

DSB.dk
https://www.dsb.dk/ 
Jeg forsøger at vælge en orange billet til Slagelse, men kan ikke komme videre til betaling :(

Denne besked forbliver stående!

"Dine Billetter
Du har endnu ikke valgt nogen billetter."

Jeg har valgt, men jeg kan ikke komme videre til betaling.

Nu kan jeg heldigvis tage ind på hovedbanegården i morgen, og købe billetten i billetskranken.

Men jeg har prøvet det før og reaktionen hos billet manden var der er ikke noget problem, for han havde nu selv gjort det som jeg ikke kunne.

Kender I problemet?

Men jeg kan ikke klikke videre til køb :(

Venlig hilsen
Rejsenetværk


 

Så kan jeg næsten gætte mig til du bruger Google Chrome som browser, det er en kendte fejl hos DSB at Chrome laver det nummer, men hvis du henter Firefox er der ingen problemer, har selv oplevet det og havde fat i DSB da jeg var ved at blive lidt tynd håret over og rykke mig i håret af frustration.

Redigeret af Fraekke-olfert

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 53 minutter siden:

 

Rigtig god mad, og ca 35 % sparet på kursen, samme priser i sek kr som i dkk kr i Danmark.

Det er bestemt under overvejelse at gribe dybere i lommen en aften for at spise a la carte på Johan P.

Man hvis vi skal have svensk deltagelse, bør vi nok arrangere os i København.
Sådan at et forkert ord hørt af de forkerte ikke få får følger for vores svenske venner.

Vi var opmærksomme, og ikke så direkte i tale om vores fælles interesse.
Men det var ikke af frygt for konsekvenser, vi har heldigvis et dansk pas.

Venlig hilser
Rejsenetværk
 

Der er andre steder i Malmø end Johan P, selvom Johan er god nok.

Men jeg tror du tænker alt for meget på den situation vi svenskere befinder os i. Sommetider lyder du som at vi var i en bog af John le Carré, og så slemt er det altså ikke. Jeg er ikke et spor urolig for "forkerte ord". Det er ikke helt sådan det fungerer. Jeg er heller ikke urolig når jeg besøger "mine" damer her i Sverige.

Så velkommen tilbage til heltenes land. Jeg håber jeg har mulighed at være med næste gang. Især dig Rejse, er jeg blevet nysgerrig på. Og god mad er jo altid godt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære @Bananas

Lige mine ord om emnet 'er forkert ord' Jeg er enig med dig, det må da være jer svenskere der afgør om I vil deltage selv om vi taler om 'det forbudte underliv' køb og salg af sex.

Next stop Pettersons krog enten i Göteborg eller endnu bedre på Käringøn. Vi gør det foreløbig i fisk, er der flere fiskerestauranter i Malmø ?

Men ellers er andet emne vildt, altså i meningen vildt kød. Er der restauranter der servere elg bøf derovre, det kunne jeg godt tænke mig at prøve.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Moden slikken M skrev, 1 time siden:

Kære @Bananas

 

Men ellers er andet emne vildt, altså i meningen vildt kød. Er der restauranter der servere elg bøf derovre, det kunne jeg godt tænke mig at prøve.

Det kunne jeg også! :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bortset fra Metro'en, er jeg ikke den store fan a offentlig transport. Men de gange hvor jeg har skullet bruge DSB, har der altid været problemer med at købe billet. Jeg ved ikke om det stadig er et "hack", men for et par år siden, hvis jeg skulle bruge billetter fra DSB, gik jeg altid ind på sj.se. Der kan man købe billetten. De sendes som email/download til telefonen og er oven i købet billigere end på DSB.dk. Det betyder måske at hullet er lukket nu. Jeg har ikke brugt de siden før Corona.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 4 minutter siden:

Bortset fra Metro'en, er jeg ikke den store fan a offentlig transport. Men de gange hvor jeg har skullet bruge DSB, har der altid været problemer med at købe billet. Jeg ved ikke om det stadig er et "hack", men for et par år siden, hvis jeg skulle bruge billetter fra DSB, gik jeg altid ind på sj.se. Der kan man købe billetten. De sendes som email/download til telefonen og er oven i købet billigere end på DSB.dk. Det betyder måske at hullet er lukket nu. Jeg har ikke brugt de siden før Corona.

Det måtte jeg lige prøve, men det virker desværre ikke længere. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg købt en billet til Slagelse i DSB billetsalget på Københavns Hovedbanegård.

Fortalte at jeg ikke kunne gå videre til køb af billet på DSB.dk, og at jeg havde skrevet med en på nettet som havde samme problem.
At det ikke kan lade sig gøre i Google Chrome, men godt kan i Firefox.

Hun sagde at der havde været lidt problemer i dag, og jeg svarede at jeg havde forsøgt over flere dage.
Så sagde hun at jeg kunne prøve i Edge, det havde jeg også forsøgt uden at lykkes.

Jeg bad om en Orange billet inklusiv pladsbillet som stod til 93 kr på DSB.dk, men den kunne hun ikke sælge mig fysisk.

Jeg kunne vælge en orange fri eller en standardbillet, begge til 134 kr - altså fuld pris standard!

Jeg kom af med 40 kr oveni i gebyr, spurge hvorfor?
Svaret var at det er et selvbetjeningsprodukt, men jeg påpegede at det jo ikke virker på nettet.

Svaret var at så kunne jeg købe i deres App og der var absolut ingen anerkendelse af at problemet ligger hos DSB.

Det er jo en fuldstændig uacceptabel attitude, de prøver at gøre det til et undtagelsesvist problem på dagen.
Og når jeg påpeger at problemet opleves af andre end mig, og over tid så er svaret at så kan jeg købe i deres App.

Nu er jeg så heldig at jeg bor i København, i provinsen ville mange ikke have muligheden for at købe en billet i samme situation.

Det kan ikke være rigtigt at man skal have en app samtidig til alt der også findes på web!

Jeg påpegede at jeg lige havde købt og betalt for en tur retur billet til Hamborg på DSB.dk, men det var et andet produkt og kunne derfor ikke sammenlignes.

Fremover vil jeg forsøge at købe mine togbilletter gennem alle andre end DSB, hvis det overhovedet er muligt.
Også selv hvis det ikke kan betale sig, bare jeg bliver fri for at købe af DSB.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 8 timer siden:

Det kan ikke være rigtigt at man skal have en app samtidig til alt der også findes på web!

Teknisk set har du nok ret i, at det er uforståeligt. Ofte kan man det samme på app og via nettet. Omvendt er det jo virksomheden selv, som bestemmer, hvordan dens produkter sælges og til hvilke priser (inkl. gebyr).

Det virker som om, at du hellere vil brokke dig over ikke at kunne det, du helst vil, end du vil løse problemet. Hvis DSB har en app, som virker, men som du bare ikke vil anvende, så har jeg svært ved at laste DSB for noget i denne sammenhæng.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 40 minutter siden:

Teknisk set har du nok ret i, at det er uforståeligt. Ofte kan man det samme på app og via nettet. Omvendt er det jo virksomheden selv, som bestemmer, hvordan dens produkter sælges og til hvilke priser (inkl. gebyr).

Det virker som om, at du hellere vil brokke dig over ikke at kunne det, du helst vil, end du vil løse problemet. Hvis DSB har en app, som virker, men som du bare ikke vil anvende, så har jeg svært ved at laste DSB for noget i denne sammenhæng.

Når DSB tilbyder at du kan købe Print selv billetter, så skal deres webshop selvfølgelig også virke i Google Chrome.

Og de skal lade være med når man køber at lade som om at problemet bare lige var opstået den dag, når det er et gennemgående problem over tid som mange de oplever.

DSB.dk skriver selv:

For at få den bedste oplevelse og det fulde udbytte af DSB Erhvervsportalen, anbefaler vi, at du benytter Chrome, Microsoft Edge eller Firefox.

DSB Erhvervsportalen fungerer ikke når du benytter Internet Explorer eller Safari.
https://www.dsb.dk/dsb-erhverv/Guides-til-Erhvervsportalen/hvilken-browser-anbefales-nar-du-benytter-DSB-Erhvervsportalen/ 

Trustpilot
J B
17 anmeldelser
DK
Er godt klar over DSB ikke styrer google og andre browser, men jeg tror man ikke skal glemme, at vi er en del der foretrækker at browse efter billetter, og ikke er vilde med app på telefon kun, så dsb skal stadig virke på computer browser, uden man skal installere en app.
https://dk.trustpilot.com/review/www.dsb.dk?page=2 

Det er kun DSB jeg oplever problemer med i Google Chrome og jeg kan købe alt andet problemfrit i Google Chrome.

DSB har et problem der er mere eller mindre konstant, som de ikke som alle andre der gerne vil sælge noget kan eller vil løse.
I stedet giver de kunden skylden, tager gebyrer og en højere pris i billetlugen end de gør på nettet hvor jeg ikke kunne købe produktet.

Sådan spiller klaveret bare i monopolet DSB, og det ville aldrig gå i konkurrencen mellem privat virksomheder.

I øvrigt da jeg havde problemet sidst, der solgte den venlige ekspedient i den samme billet ekspedition på Hovedbanegården mig min billet til nøjagtig samme pris og uden yderligere gebyrer.
Som billetten stod til at koste på nettet.

Men nu presser de citronen når du møder op i situationen, og ikke kan gøre andet end at købe din billet når først du står der.

Når jeg tænker på så god en service alle andre der sælger billetter, rejser eller produkter kan yde kunden på flere platforme, så er det under alt kritik at DSB ikke kan.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 6 minutter siden:

Når jeg tænker på så god en service alle andre der sælger billetter, rejser eller produkter kan yde kunden på flere platforme, så er det under alt kritik at DSB ikke kan.

Det kan de jo også godt. Men de vil ikke. For de behøver ikke. Taber de penge dækker staten dem ind. Tjener de penge får chefterne store bonusser. At de gør det godt eller skidt er nogen lunde ligegyldigt for medarbejderne, så længe er ligger beslutninger om at danskerne skal have offentligt ejede jernbaner. Og det er dér problemet ligger. Luk dem eller privatisér dem. Uden at det skal blive en politisk diskussion, er det dér du har problemet og derfor du ikke kan købe den service du gerne vil.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest vest74

Det her er en nyhed fra den næststørste operatør på det danske jernbanenet:

https://arriva.dk/kort-og-billetter/arriva-tog-app-og-webshop-lukker
 

Hos dem er det fra i morgen kun muligt at købe billet på en app (plus automater og de ganske få fysiske butikker, de har). Så det er nok ikke et spørgsmål om offentlig/privat. Heller ikke om monopol, da det jo netop var Arriva, der brød monopolet for vel……20-25 år siden.

Så når de vælger kun at tilbyde en app til online-salg, så gør de andre det nok også snart.

Redigeret af vest74

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 28 minutter siden:

Det kan de jo også godt. Men de vil ikke. For de behøver ikke. Taber de penge dækker staten dem ind. Tjener de penge får chefterne store bonusser. At de gør det godt eller skidt er nogen lunde ligegyldigt for medarbejderne, så længe er ligger beslutninger om at danskerne skal have offentligt ejede jernbaner. Og det er dér problemet ligger. Luk dem eller privatisér dem. Uden at det skal blive en politisk diskussion, er det dér du har problemet og derfor du ikke kan købe den service du gerne vil.

 

Det er ikke princippet om et offentligt monopol jeg er i mod, men det er så dårligt som det som DSB stadig har monopol på det fungerer.

Vi ser så godt som Skåne trafikken fungerer som et offentligt selskab, fordi det ikke som i Danmark er splittet op på DSB, Arriva mfl.

Der burde bestå et offentligt monopol på alt tog trafik Danmark og med Bane Danmark igen i det samme selskab med DSB.

Gerne som en koncession i udbud under et drift selskab, og ikke som det monopol DSB havde i gamle dage.

De skulle ikke have monopolet på driften!
Driften skulle udskilles i et drift selskab der der kommer i udbud hvert 10 år, og som private kan konkurrere om at drive for offentlig regning.
Men som skiftende drift selskaber har eksklusiv koncession på i 10 år af gangen.

Det er udbuddet i regionale trafikselskaber der har ødelagt DSB, og som forhindrer DSB i at tjene penge på profitable ruter der kan dække underskuddet på strækninger der giver underskud.

Og den største tragedie af dem alle, alle de skift du plages af på rejser gennem landet fordi DSB krydser zoner hvor du skal skifte til Arriva.

Det er blevet en plage at du ikke længere som i gamle dag kan komme alle steder i landet med DSB uden skift.

Det var en katastrofe da man privatiserede togdriften i Storbritannien, hvor man også ødelagde en sammenhængende rutestruktur under et selskab og splittede det op på flere mindre private selskaber.

I dag er toge nedslidte i Storbritannien fordi pengene trækkes ud til profit, i stedet for at blive geninvesteret i nyt materiel, udvikling og vedligehold.

I Danmark har man valgt stille sig mellem begge yderpunkter, mens de har en velfungerende sammenhængende tog drift i statslige selskaber i Spanien og Frankrig.
Fantastiske lyntog fra A til B på no time og uden skift.

Miza skrev, for 13 minutter siden:

Du har jo et rejsekort. Hvad med at få den kodet om så du kan bruge den udenfor hovedstaden?

Ja og det har jeg også, men bruger jeg det så koster det altid standard prisen, uden mulighed for at rejse på orange tilbud.

Og det kan heller ikke udstede en pladsbillet mig bekendt.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 24 minutter siden:

.Ja og det har jeg også, men bruger jeg det så koster det altid standard prisen, uden mulighed for at rejse på orange tilbud.

Og det kan heller ikke udstede en pladsbillet mig bekendt.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Rejsekort standardpris er billiger end DSB standard omend forskellen nogen gange er meget lille.

Nej, men du kan reservere en pladsbillet på nettet og vente med at købe den til du skal med toget hvor du kan købe den reserverede billet i automaten på stationen ved at indtaste en nummerkode eller i billetsalget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...