Hop til indhold
Rejsenetværk

DSB.dk køb af billet

Recommended Posts

Skrevet (edited)

Jeg har det efterhånden lidt anstrengt med DSB!

Har flere gange tidligere i årene før pandemien kørt med tog på 1 kl til Hamborg, hvor der var en pris for turen på 2 kl og en pris for turen på 1 klasse.

I begge versioner altid i en tilbudsversion, uden hverken ret til at fortryde eller at få tilbagebetalt billetten hvis man fortrød.

Alt dette oplyses man om når man får prisen, og inden at man betaler endeligt for ens valgte billet.

Jeg har altid tidligere kunnet benytte DSB 1 kl loungen i København og i Hamborg og Berlin, når jeg havde købt en billet til 1 kl på gældende vilkår for en tilbuds billet.

I dag mandag den 1/4 blev jeg afvist i DB loungen på Hamburg Haupbahnhof med den begrundelse at jeg havde en orange billet til 1 kl, og at den ikke gav mig adgang til loungen.

Nu har jeg tjekket op på hvordan jeg havde kunnet finde den information inden afrejse, og den information gemmer sig under disse klik :(

Spørgsmål og svar
https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/dsb-udland/tyskland/hamborg/ 

Klik på!

"Er der service på 1. klasse, når jeg rejser til udlandet?"
Ja, DSB tilbyder service på dansk strækning når du rejser til/fra Hamborg på 1. klasse. Der er almindeligvis også mere ro på 1. klasse.

I Danmark til/fra Padborg får du en færdigpakket pose med 30 cl kildevand, et stykke knækbrød, en chokolade/snack samt en vådserviet.

DSB Kaffe Ekspressen tilbyder desuden fri kaffe eller te mod fremvisning af din DSB 1’ billet.

Hvis du har købt en billet til 1. klasse direkte hos DSB, kan du på rejsedagen hente kaffe, te og vand i DSB 7-Eleven og få adgang til DSB 1’ Lounges på København H, Odense og Aarhus H.

Derudover har du adgang til DB 1. klasse Lounges i Tyskland (gælder ikke for DSB Orange Europa billetter og Interrail pas).

-----------------------

Jeg finder det stærkt kritisabelt at dette ikke oplyses undervejs i ens bestillings proces, før man vælger at købe og betale endeligt for ens billet.

Helt som prisen for en 1 kl orange billet og vilkårene for køb og betaling.

Den information bør jeg få så snart jeg klikker på, undervejs i processen inden at jeg når til betaling:

Billige billetter til Hamborg

Klik på "Find billetter"
https://www.dsb.dk/find-produkter-og-services/dsb-udland/tyskland/hamborg/ 

Efter denne oplevelse har jeg muligvis rejst med toget på 1 kl for sidste gang til Tyskland.
Da det i høj grad hidtil har skyldtes adgangen til at vente i loungen før afgang, og her følge med på skærmen over ankomst og afgangs tider at jeg har valgt at rejse på 1 kl.

Det har efterhånden ingen værdi at rejse på 1 kl til udlandet på en orange billet, og jeg synes at det er bondefangeri at DSB gemmer på denne information under en parentes i sidste linje under FAQ om rejsen.

I øvrigt der foregik rejsen både ud og hjem i en stopfyldt gammel kupe vogn med 6 personer i hver kupe, som slet ikke gav den oplevelse af at sidde i ro og mag for sig i en mindre aflukket afdeling.
Sådan som du ellers oplever det i nyere danske og tyske tog på 1 kl, også de ældre tog fra Randers Togfabrik.

Håber at det skyldtes påsken og et behov for ekstra kapacitet.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Panda

Et anstrengt forhold til DSB? Well ... you and me both, Brother!

Der er få virksomheder der gør det så dårligt som DSB. Manglende konkurrence.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...