Hop til indhold
Rejsenetværk

Tag med Mook og Rejsenetværk på Thai Corner

Recommended Posts

Dinos ja jeg har også overvejet om det ikke er lettere at køre direkte fra Faxe til Thai Corner :), så det gør jeg nok. Det med Hamborg var jo en del af de muligheder for at rejse med Rejse til steder der tilbyder de services han nu en gang efterspørger. Og bo godt og spise godt, ved der er flere Michelin restauranter  dernede.

Lars Christian: Jeg har overhovedet ikke noget imod at blive sammenlignet med en de to herrer i filmene Grumpy Old Men, jeg genser dem jævnligt. Og ja det kunne måske godt se sådan ud som  i de film. Men så vidt jeg husker vælger Sofie med Lårene den ene til sidst. :)

Og ja det er ikke første gang nogen har beskyldt mig for at være en grumpy old man, og sikkert med god grund :P

Tråden er kommet langt omkring de emner som Rejse gerne ville have frem, det har været sjovt at medvirke, og jeg glæder mig vildt til i morgen aften på Thai Corner.

Håber der kommer flere end Mook, Rejse og jeg selv. Men ellers bliver det jo et mindre men absolut pænt selskab :P

Og så håber jeg jo at der kommer flere til de ture som jeg i hvert fald vil komme på. Det er jo så kedeligt at sidde alene på restaurant uanset det er en god restaurant.

 

Redigeret af Moden slikken M
tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Moden slikken M skrev, for 7 timer siden:

Lars Christian: Jeg har overhovedet ikke noget imod at blive sammenlignet med en de to herrer i filmene Grumpy Old Men,

Jeg er glad for du kunne se humoren i det :)

jeg overså næsten, at du havde nævnt mig. 
du skal bruge @ for at tagge folk foran navnet. 
Sådan her @Moden slikken M 

god tur :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 49 minutter siden:

Vi ses om 42 minutter… cirka :wub:

Jeg kommer ikke med, men ønsker jer alle en dejlig aften.

 

Giv den lidt gas, det er “lille fredag” som vi siger her i vest DK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Mook og Rejse,

jeg er først landet i Kastrup nu, og jeg er ærligt talt lidt brugt, så jeg tillader mig at scratche. Men meget gerne en anden gang!

God fornøjelse / aften!!

Redigeret af Blueberry

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for en hyggelig aften i hyggeligt selskab.

Det var dejligt at få sat ansigt på jer begge to @Rejsenetværk og @Mook. Thaimaden i Thai Corner var ganske forrygende OG blev i øvrigt godkendt af vore lokale Thai-mad-anmelder Mook ;)

Godt initiativ!

Redigeret af AB455

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja som de skriver i Michelin 2 stjerner er en omvej værd, 3 stjerner er en rejse værd. At tage fra Faxe til København må vel betegnes som en rejse :)

Fik prøvet lidt forskelligt vejledt af Mook med hensyn til krydderstyrken, jeg er en kylling, så blev på laveste trin, rent krydderimæssigt. Fik dog lige smagt vandmand ! der var meeget stærk. Ananas og øl hjalp på munden. :P

Next stop Malmø 11/2 kl. 12

Og så fik vi lige en opsang mht. at 'inkludere' alle i snakken om bordet. Undskyld Mook og tak for den sjove opsang som der gik lidt tid før vi forstod. :D 

Redigeret af Moden slikken M
tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det var en hyggelig sammenkomst, og jeg tror at vi har fået  lagt grundstenen til en spiseklub på tværs af landet.

Som jeg glæder mig til at vi sammen omsætter i praksis henover resten af året.

Vi kan komme så tæt som muligt med tog til alle steder i landet, men problemet opstår ved endestationen.

Så kan vi ikke komme videre, og det er vi ved at finde sammen om til delekørsel, private biler eller sammen i taxi.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, for 1 time siden:

Det er jeg spændt på at høre mere om. :)

Også jeg :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Ja det var en hyggelig sammenkomst, og jeg tror at vi har fået  lagt grundstenen til en spiseklub på tværs af landet.

Som jeg glæder mig til at vi sammen omsætter i praksis henover resten af året.

Vi kan komme så tæt som muligt med tog til alle steder i landet, men problemet opstår ved endestationen.

Så kan vi ikke komme videre, og det er vi ved at finde sammen om til delekørsel, private biler eller sammen i taxi.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Lyder spændende og jeg ville gerne have deltaget i går , men svært når jeg sidder 800 km væk , i 1 meter sne :-) 

Men dejligt at der er grobund for en “spise klub “ 

Jeg selv vil gerne deltage i det omfang der er muligt, omend jeg indtil videre har

været noget uheldig med datoerne :-) 

normal vis ville jeg hvis man skal væk fra de større byer , køre dertil og fleste tilfælde overnatte på hotel hvis muligt, men kommer an på stedet :-) 

 

/Naboen 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Naboen skrev, for 8 timer siden:

Lyder spændende og jeg ville gerne have deltaget i går , men svært når jeg sidder 800 km væk , i 1 meter sne :-) 

Men dejligt at der er grobund for en “spise klub “ 

Jeg selv vil gerne deltage i det omfang der er muligt, omend jeg indtil videre har

været noget uheldig med datoerne :-) 

normal vis ville jeg hvis man skal væk fra de større byer , køre dertil og fleste tilfælde overnatte på hotel hvis muligt, men kommer an på stedet :-) 

 

/Naboen 

Jeg vil ikke udelukke at vi vælger at opsøge steder der inkluderer en overnatning.

Men udgangspunktet er at formålet er at kunne besøge et spisested, ud og hjem samme dag i en kombination af tog og delekørsel.
Med den mest effektive logistik, på distance og tid hvor vi kan gøre det for den lavest mulige udgift for hver af os.

Dette er nærmest komplet umuligt i provinsen alene med offentlig trafik, når vi i udgangspunktet kommer længere vejs fra.
Eksempelvis fra København.

Sidste år boede jeg på hotel I Viborg hvortil det er nemt at komme med tog fra København.

Men det var umuligt at komme med offentlig trafik fra Viborg til Mønsted Kalkgruber og tilbage igen.

På landet har man noget der kaldes vinkestrækninger, hvor der ikke er nogen stoppesteder.
Det foreslog Rejseplanen mig, med 1,5 km at gå til og fra en vinkestrækning med ca tider
Man vinker og så stopper bussen :)

Jeg tog en taxi til 400 kr hver vej, det kostede mig 800 kr at se Mønsted Kalkgruber.

Der var masser af mennesker, parkeringspladsen var fyldt med besøgende der kom i egen bil.

Det kostede mig 6 - 700 kr tur retur med Taxi fra Ringsted Station, for at nyde den storslåede Vildbuffet på Gyrstinge Skovkro for 500 kr +/-.

Det er problemet i en nøddeskal hvis vi ikke kan arrangere enten delebil elle deletaxi, at det er for besværligt og for dyrt alene uden nogen at dele udgiften med.

Venlig hilsen
Rejsenetværk
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 2.2.2024 at 18:04:

Jeg vil ikke udelukke at vi vælger at opsøge steder der inkluderer en overnatning.

Men udgangspunktet er at formålet er at kunne besøge et spisested, ud og hjem samme dag i en kombination af tog og delekørsel.
Med den mest effektive logistik, på distance og tid hvor vi kan gøre det for den lavest mulige udgift for hver af os.

Dette er nærmest komplet umuligt i provinsen alene med offentlig trafik, når vi i udgangspunktet kommer længere vejs fra.
Eksempelvis fra København.

Sidste år boede jeg på hotel I Viborg hvortil det er nemt at komme med tog fra København.

Men det var umuligt at komme med offentlig trafik fra Viborg til Mønsted Kalkgruber og tilbage igen.

På landet har man noget der kaldes vinkestrækninger, hvor der ikke er nogen stoppesteder.
Det foreslog Rejseplanen mig, med 1,5 km at gå til og fra en vinkestrækning med ca tider
Man vinker og så stopper bussen :)

Jeg tog en taxi til 400 kr hver vej, det kostede mig 800 kr at se Mønsted Kalkgruber.

Der var masser af mennesker, parkeringspladsen var fyldt med besøgende der kom i egen bil.

Det kostede mig 6 - 700 kr tur retur med Taxi fra Ringsted Station, for at nyde den storslåede Vildbuffet på Gyrstinge Skovkro for 500 kr +/-.

Det er problemet i en nøddeskal hvis vi ikke kan arrangere enten delebil elle deletaxi, at det er for besværligt og for dyrt alene uden nogen at dele udgiften med.

Venlig hilsen
Rejsenetværk
 

Hvis det passer ind i min kalender når der er fundet ud af noget , så har jeg intet imod at fylde bilen op med ligesindede mennesker  , foretrækker selvfølgelig folk der kan holde sig vågen under kørslen :)
Og nu er Danmark ikke kæmpe , så selvfølgelig kan vi da ramme næsten hvilket som helst sted og tilbage igen indenfor en overskuelig time ramme :)
Det er dog ingen Hemmelighed at jeg klart foretrækker en overnatning et sted ,men det er mere for at få det til at virke som en lille Mini ferie.

Nu er min tilgang til dette også at , det er en bred skare af mennesker og personligheder , men så længe man er åben og ikke klapper i som en østers , så skal det nok blive sjovt , spændende at hilse på andre mennesker og her er det faktisk ikke med lumre bagtanker , men mennesker, Jeg Elsker at lære nye mennesker at kende :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 4 timer siden:

@Naboen

Du kan tage med Moden Slikker og mig i hans bil til Malmø søndag den 11/2, og måske bliver vi 3?

Jeg bestiller snart bord.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg har lige en halv aftale på Søndag , men prøver at rykke den hvis muligt,

Nu har jeg ikke lige læst det hele igennem , hvad er planen i Malmø , Brunch , Frokost , Aften ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, den 29.1.2024 at 08:03:

Jeg vil også rigtig gerne smutte over broen for at spise fiske brunch her i Malmø en søndag.

Det kan klares med DSB over broen uden egen bil.

Nogle der vil med?

Johan P.
Hjulhamnsgatan 5
21134 Malmö
https://www.johanp.nu/ 

Stans coolaste söndagsbrunch
Det mesta av det bästa på isade fat. Serverat vid bordet.

Smögenräkor, fish and chips, skagensallad, kräftor i vitlök, skaldjurssallad, gravad fjordlax, sill, fiskpaté, rökt lax, havskräfta, sallad, ägg, bröd, såser, fransk ost, dessert m.m.

395 kr sek kr = 260 dkk kr

Serveras söndagar mellan kl. 12 och 15

Google maps
https://www.google.com/maps/place/Johan+P./@55.6041958,12.9987215,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x4653a3fe79514d7b:0xd51234464f10f337!8m2!3d55.6041958!4d12.9987215!16s%2Fg%2F1tdcq3zl?entry=ttu 

@Bananas overvejer du at dukke op på Thai Corner?

Venlig hilsen
Rejsenetværk
 

Det her er planen

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og 'planen' lykkedes i den grad. Vi var tre der hoppede ind i min bil, parkerede i parkeringshus 2 min fra restauranten.

And what a meal. Totalt lækker fiske buffet serveret på 2 etages fade på bordet med alt hvad hjertet kunne begære udi skaldyr, østers, sild, diverse røra ( rejen i en, laks i en anden og ?? i en tredje, graved laks, laksepate, lækkert brød og hjemmerørt smør. Og meget mere, det har Rejse vist ovenfor.

Og dessert også.

Så er vi i gang, næste stop Gyrstinge Skovkro nord for Ringsted, nærmere følger.

Redigeret af Moden slikken M
tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det så nordenfjords eller nordsjælland ? 

Begge dele vil forekomme over tid. Du kan se Rejsenetværks omfattende landsdækkende research tidligere i tråden på side 2 og 3. Der kan endda forekomme afstikkere til Hamborg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er klart at når tiden er inde, der skal vi oprette en ny tråd til Spiseklubben på Eroguide.

Men den foreløbige plan er at vi i indenfor den nærmeste fremtid nyder Fiske og skaldyrs buffeten På:

Gyrstinge Skovkro
Gyrstinge Skovhuse 33
4173 Fjenneslev
https://skovkro.dk/ 

På Google maps
https://www.google.com/maps/place/Gyrstinge+Skovkro/@55.4753219,11.6540989,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x465285839588e75d:0xaffa0fdc6389d920!8m2!3d55.4753219!4d11.6540989!16s%2Fg%2F1tl1m1jz?entry=ttu 

FISKE- OG SKALDYRSBUFFET
https://skovkro.dk/det-sker/fiskebuffet/ 

Men måske er vi allerede for sent ude, det kan ikke udelukkes?

Tanken er at vi tager toget til Ringsted station hvor vi bliver samlet op af delebiler, som også bringer os til stationen igen fra Gyrstinge Skovkro.
Dele taxi kan også komme på tale, men hovedprincippet er at vi deler udgiften til delekørsel i dele biler.
Og at vi så vidt muligt kan købe orange billetter til DSB.

Hoved udfordringen er vi må tage i betragtning at langt de fleste må forventes, ikke at ville deltage på en eksakt dato der måtte blive meldt ud i forum.
Og at vi derfor skal pejle os ind på en kombination af åben information i forum, og den nødvendige endelige eksakte information på pb til de endelige deltagere.

Under alle omstændigheder bliver det et vilkår at vi deltager under accept af, at både stedet og øvrige gæster i princippet vil kunne vide/tro at vi deltager fra EG en af de datoer der afholdes Fiske og Skaldyrsbuffet på Gyrstinge Skovkro.

Vi bliver også nødt til at forbeholde os retten til at vægte kendskabet til, eller manglen på samme til brugere der viser deres interesse i at deltage.
Da det beror på tillid at bestille bord til os, og det er vi ikke nødvendigvis villige til at gøre uanset hvem der skriver at de vil deltage!

Det handler om at vise respekt for de steders forretning hvor vi bestiller bord, derved at ingen udebliver og at alle rent faktisk møder op og giver stedet den omsætning som et booket bord forpligter os til give stedet!

Aldrig vil jeg have siddende på mig og os, at vi opfører os som beskrevet i denne artikel!

Opråb til restaurantgæster: Stop nu den egoistiske opførsel
Der findes dårlig stil. Og så findes der dårlig stil, som ødelægger det for os alle. Det er den sidste slags, vi sætter under lup her. Vi giver også tips til en delikat grøntsag, som ingen aner, hvad de skal stille op med. Velkommen til Berlingskes gastronomiske nyhedsbrev »God smag«, hvor vi holder vi dig ajour med, hvad der sker ude i det pulserende madland.
https://www.berlingske.dk/gastronomi/opraab-til-restaurantgaester-stop-nu-den-egoistiske-opfoersel 

Alle er velkommen til at have en mening om sådan nogle som os, men jeg ønsker at Spiseklubben skal udvikle sig til en klub hvor vi er velkommen alle de steder hvor vi kommer.
Og at vi blive oplevet som ordentlige mennesker, som andre har respekt for fordi vi altid holder det som vi lover og de aftaler som vi træffer.

Selvfølgelig bliver der aldrig bestilt bord under et navn der kan henføres til EG, men vi må påregne at rygtet om os vil sprede sig over tid.
Og at der på sigt vil blive gættet på om det er er os der kommer.

Hvis man ønsker at være med i spiseklubben vil man skulle kunne leve med det!

Det er også tænkeligt at der på sigt vil blive indbudt til at deltage på chancen, hvor præmissen er at vi møder op i håbet om der er plads til os uden at vi har bestilt bord på forhånd.

Eksempelvis København eller Århus hvor vi altid har grund til at formode, at er der ikke plads til os så der nok plads et eller andet sted i gå afstand?
Hvis vi bliver ved til vi finder et sted hvor der er ledige borde :)

Særligt hverdage er egnet til at mødes på chancen i større byer, mens det efterhånden udgør en risiko at gøre det torsdag, fredag og lørdag i København.
Særligt hvis vi går efter en top 5 eller 10, for selvfølgelig kan vi altid ende et eller andet sted hvor vi kan få et eller andet spise hvis vi stiller os tilfreds med det.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gyrstinge kro var formidabel, helt anderledes end jeg havde forestillet mig, men udsøgt lækkert. Og Mook spurgte da vi var på Thai Corner hvor længe kan man blive ved med at spise af sådan en buffet ?

Svaret er ligetil i hvert fald her på Gyrstinge Kro: Til lukketid ! 2 minutter i 22  (der lukker de) kom en af de søde servitricer og spurgte om der var nogen ved bordet der ønskede mere for ellers ville de tage resten ud.

@Rejsenetværk  overraskede bordet ved at sige, ja jeg kan godt klare en mere. :P Og med chauffør Miza kom alle godt hjem.

Dette var så det andet ( med Thai Crner det 3. )i perlerækken af måltider oplevet i Spiseklubben.

Nu skal I bare hænge på kære EG profiler, der kommer flere arrangementer og når en af os får taget sig sammen en speciel tråd hvor vores tantrics bliver offentliggjort.

Nu skal Hamborg turen lige overstås så vender vi frygteligt tilbage. Måske en Gyrstinge Kro version 2 så i andre også kan være med. Nu har vi 4 taget en for holdet. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...