Hop til indhold
Filosoffen

DR søger sexkunder OG prostituerede

Recommended Posts

Jeg har set forskellige politikere udtale udtale sig modstridende om emnet,

 

Ja, det ville da være trist for demokratiet hvis de alle sagde det samme

 

Prøv at læse nogle aviser og se eventuelt mere tv hvis du vil følge med i hvad der bliver sagt af eksperter mv.

 

 

Jeg tror faktisk, at Bundstokspunsen er den mest velorienterede herinde, hvad angår politik og prostitution, så dit gode råd er ganske overflødigt, hvis ikke malplaceret.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du mener det alvorligt, så har du altså ikke fulgt meget med i hvad der sker. Forskellige politikere har udtalt sig MEGET forskelligt om sagen og det samme har diverse eksperter, så jeg kan absolut ikke få øje på nogen forudsigelighed.

 

Det forudsigelige er ikke, at politikerne er ikke er enige. Det forudsigelige er hvem der vil indtage hvilke positioner.

 

Fra dele af modstandersiden handler det her mere om overbevisning at køb af sex er forkert i sig selv. Et forbud skal sende et værdipolitisk signal - ikke forbedre vilkårene i den del af branchen hvor der faktisk er problemer.

 

En del af taktikken er at dehumanisere sexkøberne - og her tror jeg faktisk at nogle historier med en menneskelig vinkel på os vil kunne gøre en lille forskel. Ikke overfor hardcore modstanderne. De flytter sig ikke uanset hvilke argumenter der kommer frem. Men overfor den gruppe seere der intet kender til denne verden.     

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror faktisk, at Bundstokspunsen er den mest velorienterede herinde, hvad angår politik og prostitution, så dit gode råd er ganske overflødigt, hvis ikke malplaceret.

Ligesom dit. Jeg er sådan set revnende ligeglad med hvad (du mener at) Bundstokken er. Jeg forholder mig til det han skriver.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Borende, Findus, Bundstok og andre

 

Nogen er så langt udenfor fornuftens rækkevidde, at det ikke er værd at spilde sine talenter på dem!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det forudsigelige er ikke, at politikerne er ikke er enige. Det forudsigelige er hvem der vil indtage hvilke positioner.

 

Fra dele af modstandersiden handler det her mere om overbevisning at køb af sex er forkert i sig selv. Et forbud skal sende et værdipolitisk signal - ikke forbedre vilkårene i den del af branchen hvor der faktisk er problemer.

 

En del af taktikken er at dehumanisere sexkøberne - og her tror jeg faktisk at nogle historier med en menneskelig vinkel på os vil kunne gøre en lille forskel. Ikke overfor hardcore modstanderne. De flytter sig ikke uanset hvilke argumenter der kommer frem. Men overfor den gruppe seere der intet kender til denne verden.     

Det passer jo ikke. Du kan have ret i at det er forudsigeligt hvad deres skærmlus siger men inden for både SF og S og vistnok også R og Ø er der forskellige holdninger til spørgsmålet og det er jo ikke ordførerne alene der afgør hvad partiet skal mene.

Helt enig i det med signalpolitikken - eller moraliseringspolitikken.

Ja, ligesom en del af taktikken herinde er at dehumanisere de poltikere som - for nogles vedkommende ud fra ærlig bekymring - kæmper for et forbud. Jeg tror da også at nogle af historierne kan rykke folk men det er jo altså politikerne der bestemmer - og de lader sig ikke påvirke af historierne. Men i modsætning til dig tror jeg på, at NOGLE af politikerne lader sig flytte af argumenter og VIDEN. Men det har intet at gøre med viden, når en prostitueret står frem og udtaler sig. Hun lever af det og er derfor udelukkende interesseret i at fortælle om hvor fint hun har det med sit arbejde og hvordan hun bestemt ikke tager skade af det. Det ville jeg da også gøre hvis jeg var hende - ligesom jeg ikke ville tillægge hendes udtalelser nævneværdig vægt hvis jeg var politiker. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må indrømme at jeg som udgangspunkt er ret skeptisk overfor institutionen DR. De har alt for mange gange anlagt en politisk korrekte vinkel på køn og seksualitet - og naturligvis er der ikke mange, som er interesseret i at blive presset ind i en på forhånd fastlagt skabelon, der skal fremstille os som "de dumme svin". 

 

Har du nogen eksempler?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det passer jo ikke. Du kan have ret i at det er forudsigeligt hvad deres skærmlus siger men inden for både SF og S og vistnok også R og Ø er der forskellige holdninger til spørgsmålet og det er jo ikke ordførerne alene der afgør hvad partiet skal mene.

Helt enig i det med signalpolitikken - eller moraliseringspolitikken.

Ja, ligesom en del af taktikken herinde er at dehumanisere de poltikere som - for nogles vedkommende ud fra ærlig bekymring - kæmper for et forbud. Jeg tror da også at nogle af historierne kan rykke folk men det er jo altså politikerne der bestemmer - og de lader sig ikke påvirke af historierne. Men i modsætning til dig tror jeg på, at NOGLE af politikerne lader sig flytte af argumenter og VIDEN. Men det har intet at gøre med viden, når en prostitueret står frem og udtaler sig. Hun lever af det og er derfor udelukkende interesseret i at fortælle om hvor fint hun har det med sit arbejde og hvordan hun bestemt ikke tager skade af det. Det ville jeg da også gøre hvis jeg var hende - ligesom jeg ikke ville tillægge hendes udtalelser nævneværdig vægt hvis jeg var politiker.

Et godt eksempel på en politiker der har lyttet til fornuft er Manu Sareen:

Første for et forbud:

http://www.tagstillingmand.dk/maend/manu_sareen_40.shtml

Og så kom han til fornuft:

http://politiken.dk/indland/politik/ECE1994672/manu-sareen-forbud-vil-flytte-sex-om-i-gaarden/

Men nu er han jo også Radikal.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja og selv om jeg er uenig med dem i stort set alt så beundrer jeg dem netop fordi de er så ræsonnable.

Del dette indlæg


Link til indlæg

DR har tidligere søgt sexkøbere til deres tema:

 

På deres hjemmeside, kan man nu læse, at de også søger prostituerede: http://www.dr.dk/Om_DR/Medvirkende+og+Publikum/2013/2014/01/22103731.htm

 

Så er de kommet det rigtige sted. Vi er ret mange mænd, der også søger prostituerede og der er også en flok piger, der søger sexkunder. Og som regel finder de hinanden... :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har du nogen eksempler?

Er det af betydning? Jeg valgte jo netop ikke at lade min forhåndsskepsis være afgørende, men kontaktede DR alligevel.

Som jeg tidligere har skrevet, tror jeg de vil tegne et nuanceret billede af os og pigerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det af betydning? Jeg valgte jo netop ikke at lade min forhåndsskepsis være afgørende, men kontaktede DR alligevel.

Som jeg tidligere har skrevet, tror jeg de vil tegne et nuanceret billede af os og pigerne.

 

Ja, selvfølgelig er det af betydning, når du tillader dig at skrive "De har alt for mange gange anlagt en politisk korrekte vinkel på køn og seksualitet ". Det er da en grov påstand hvis du ikke kan nævne ekspempler på det,

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er der jo ikke tale om at jeg så program "X" på DR2 den zz. februar 2014. Det er et generelt indtryk fra flere flere års debat- og temaprogrammer hvor køn og seksualitet har været vendt. Skal jeg dokumentere mit indtryk med links bliver det et helvedes arbejde, som jeg ærligt talt ikke gider bruge resten af weekenden på. 

 

Det væsentlige efter min mening er at jeg, på trods af jeg forventede at blive mødt med fordomme, satte min skepsis til side og kontaktede DR.

 

Det var en chance at tage. Men mine fordomme blev gjort til skamme, og jeg forventer nu, at de kommende programmet vil give en nuanceret fremstilling af købesex verdenen.

 

Jeg var den første der blev interviewet. Under nedpakningen fortalte fotografen mig, at han i løbet af interviewet personligt havde fået et langt bedre forståelse og et langt mere positivt indtrykt af "sexkunden" end han havde på forhånd. Det var selve formålet i at jeg valgte at deltage.

Redigeret af Findus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, der er mange der dømmer DR for både det ene og det andet på grundlag af "fornemmelser" - men det er hverken seriøst eller fair,

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vælger at medvirke for at fortælle om at arbejdet som pige kan være et livsbekræftende og dejligt job med mange fordele. Så Hr og Fru DK derude ikke tror at alle piger er stakkels, uselvstændige og uintelligente kvinder uden et frit valg. Hvis jeg kan rykke bare en lille smule på den opfattelse er det det hele værd for mig....  :-P

 

Knus

Maise

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er fantastisk at warmgun og findus deltager. Vi har behov for at verden forstår at kunderne ikke er uhyre fra en anden verden, men almindelige menneske fra alle samfundslag og alle aldre. Jeg er dårlig til at svare utvetydigt på hurtige spørgsmål og bange for at deltage på tv. Det vil dog komme i min biografi, hvis den udgives.

Redigeret af Ceylon

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så er det på tirsdag DR kommer og filmer "en dag på bordellet". Jeg er rigtig spændt og det glæder mig at en af mine søde gæster har tilbudt at lade sig interviewe på tirsdag. Jeg har spurgt en del, alle svarede at de egentlig gerne ville, men er bange for at blive genkendt....

 

Der er rigtigt nok meget dårligt at sige om sexarbejde; pigerne bliver generelt fordømt og nedgjort i vores samfund, forfulgt af myndighederne, ligesom vi uofficielt fratages vores grundlæggende borgerrettigheder. De eneste der tager os alvorligt er skattevæsenet. Hvis man kører sur i denne branche er det overvejende derfor - ikke pga mændene der besøger os....

 

Kh

Maise

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så er det på tirsdag DR kommer og filmer "en dag på bordellet". Jeg er rigtig spændt og det glæder mig at en af mine søde gæster har tilbudt at lade sig interviewe på tirsdag. Jeg har spurgt en del, alle svarede at de egentlig gerne ville, men er bange for at blive genkendt....

Der er rigtigt nok meget dårligt at sige om sexarbejde; pigerne bliver generelt fordømt og nedgjort i vores samfund, forfulgt af myndighederne, ligesom vi uofficielt fratages vores grundlæggende borgerrettigheder. De eneste der tager os alvorligt er skattevæsenet. Hvis man kører sur i denne branche er det overvejende derfor - ikke pga mændene der besøger os....

Kh

Maise

Det bliver utroligt interessant at se hvad der kommer ud af optagelserne...

Håber de behandler dig pænt :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så er det på tirsdag DR kommer og filmer "en dag på bordellet". Jeg er rigtig spændt og det glæder mig at en af mine søde gæster har tilbudt at lade sig interviewe på tirsdag. Jeg har spurgt en del, alle svarede at de egentlig gerne ville, men er bange for at blive genkendt....

 

 

Jeg tror generelt, der er to ting i det: En del af mændene (også dem her fra forummet, der 'principielt gerne ville, meen...') lever jo i faste parforhold, hvor partneren ikke ved noget om, at de køber sex. At blive genkendt er kun den ene halvdel af det. Man skal jo også lige have lavet aftaler og gennemført et længere interview foran kamera, uden at det bliver bemærket. Den vil nok ikke være hel nem...

 

Men absolut respekt for alle jer, der har meldt jer. Jeg glæder mig til at se det færdige program.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men er der nogen, som læser herinde, der ved hvornår det sendes, det færdige program?

 

Det skulle blive sendt i uge 20 på DR2.

 

Programserien skulle bestå af et præsentationsprogram og umiddelbart efter to debatprogrammer som sendes samtidigt på DR2 og DR3. Det ene debatprogram har positiv vinkling, den anden negativ.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der har været mange, der har sagt noget her, og måske har jeg ikke noget nyt at tilføje. Men jeg skriver det her i håbet af, at det vil læses af dem, der står for udsendelsen.

 

Denne samtidig sending af et positiv og et negativt billede er bare sygt!  Det smager af meningsløs teknik fidus. Det har været kendt siden grækernes tid at hvis folk skal have an chance for at bestemme sag på et informeret grundlag, skal de høre begge sider af sagen først. Det vil de færreste TV-seere gør i dette tilfælde, selvom udsendelserne gentages dagen efter.

 

Hvad DR BURDE efter min mening fokusere på er ikke om der skulle være et forbud eller ej. Men hvorfor der hersker SÅ stor fordom i samfundet imod dem, der praktisere dette aktivitet til store glæde for begge parter, at næsten ingen tør stå frem og snakke om det offentligt.

 

Det er blevet sagt mange gange af prostituerede selv - ja faget er skadeligt, men hvad der skader er ikke at de får så meget sex eller sex med fremmede eller sex for pengene, det er samfundets fordømmelse, som er så stærk, at de er nødt til at skjule hvad de laver eller har lavet hele deres liv.

Redigeret af cuddler

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...