Hop til indhold
Filosoffen

DR søger sexkunder OG prostituerede

Recommended Posts

Så er det for sent at fortryde :) - og som lovet endnu en opdatering. Jeg har haft DR på besøg og er blevet interviewet i 1½ time.

 

Spørgsmålene var delt i tre grupper:

 

Min indgang til sexkøbet: Her var de især interesseret i det første køb af sex og overvejelserne omkring det. Betragtede jeg sex som en ret? 

 

Mine erfaringer med og brug af forskellige former for købesex: Hvad havde jeg prøvet, og hvad adskiller købesex fra sex i almindelighed?

 

En moralsk/poltisk vinkel: Mente jeg sexsalget skader pigerne? hvad med menneskehandel/bagmænd? og holdninger til købesexmodstanderne.

 

Jeg har gennemsynsret, men ikke ret til at trække interviewet tilbage. Det bliver dog næppe et problem da de igen forsikrede, at det ikke var hensigten at hænge os ud - og det tror jeg faktisk på. 

 

Det er kun tre der har meldt sig til et interview, trods garanti for fuld anonymitet. Når vi så gerne vil tegne et mere sympatisk billede af os selv end det modstanderne tegner, er det tankevækkede få. Det bliver et noget smalt billede DR får af "sexkøberen" - så typisk er jeg sku´ heller ikke :D

 

Programmerne vil blive sendt midt i maj.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så er det for sent at fortryde :) ......

 

...... Jeg har gennemsynsret, men ikke ret til at trække interviewet tilbage. Det bliver dog næppe et problem da de igen forsikrede, at det ikke var hensigten at hænge os ud - og det tror jeg faktisk på. 

 

 

Her havde jeg altså slået klodserne i.

 

Hvad er en gennemsynsret værd, hvis man ikke kan trække ting – misforståelser, fordrejninger m.m. – tilbage? Så har man reelt ikke noget at skulle have sagt, og så må tingene gå deres skæve gang.

 

Faktisk er det jo journalisterne, der vil have "noget", så derfor skulle man mene, at det er dem, der i udgangspunktet står i svageste position og må respektere et stillet krav. Tage det eller lad det ligge.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her havde jeg altså slået klodserne i.

 

Hvad er en gennemsynsret værd, hvis man ikke kan trække ting – misforståelser, fordrejninger m.m. – tilbage? Så har man reelt ikke noget at skulle have sagt, og så må tingene gå deres skæve gang.

 

Faktisk er det jo journalisterne, der vil have "noget", så derfor skulle man mene, at det er dem, der i udgangspunktet står i svageste position og må respektere et stillet krav. Tage det eller lad det ligge.

 

At deltage i et interview er det samme som at sætte sig op i en ubremset vogn der står på toppen af en bakke og så håbe den bliver på vejen hele vejen ned når den er skubbet i gang. Man har virkelig overgivet sin skæbne til journalistens nåde og barmhjertighed.

 

Husker i fotoserien med Patricia - fotografen fik sin internationale berømmelse og pris - hvad fik Patricia ?

Du har kun den indflydelse dine svar kan give og så kan du håbe du er en god 'skakspiller', din identitet vil de ikke røbe med navn, hvis du er lovet anonymitet. men jeg er sikker på at DU selv skal sikre dig hvor tæt på din identitet de vil gå, overvej ændring af alder, antal børn, landsdel hvori du bor, erhverv, osv osv. 

Du vil aldrig kunne sikre dig mod misforståelser og fordrejninger forårsaget af journalistens personlige sympatier/antisympatier og hans ønske om den gode historie og den våde drøm om Cavlingprisen .

 

Hvis jeg skulle deltage i et sådant interview ville jeg overveje kun at svare på det der bliver spurgt om, kort, utvetydigt og præcist, lade være at lade munden løbe, uanset hvor meget interwieweren sidder og kigger dig afventende i øjnene og venter på at du selv fortsætter - det er nemlig dér man kommer galt afsted.

 

Jeg fraråder ikke at deltage, jeg mener vi er nødt til at forsøge at hjælpe pigerne i deres kamp for rettigheder, også rettighed til at have adgang til ikke-kriminaliserede kunder,  men jeg anbefaler man prøver at tage sine forholdsregler og og så kan man jo bagefter krydse fingre for resultatet.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig tænker man sig om inden man svarer :-) alt andet er tosset...

Du kan vel bare sige at du vil hedde Heine, og ikke andet.

Vær sikker på at du bliver så anonym som du gerne vil have det.

Og kun give de svar som du vil have "ud" :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vetoret er imod DR´s interne regler, så det var ikke en mulighed. Ja - det er en chance at tage. Jeg tager den også kun fordi jeg er sikker på at jeg er helt anonym. Der er drejet på de faktuelle oplysninger. Så må tiden vise hvor dumt det var.  

 

I bedste fald får jeg faktisk den fair behandling jeg er blevet lovet. De er ikke interesseret i en sort-hvid historie men i gråtonerne. Vi skal ikke fremstilles efter den sædvanlige skabelon, men som almindelige sympatiske mænd.

 

I værste fald bliver min netidentitet til grin - og den risiko kan jeg altså godt leve med   :???:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vetoret er imod DR´s interne regler, så det var ikke en mulighed. Ja - det er en chance at tage. Jeg tager den også kun fordi jeg er sikker på at jeg er helt anonym. Der er drejet på de faktuelle oplysninger. Så må tiden vise hvor dumt det var.  

 

I bedste fald får jeg faktisk den fair behandling jeg er blevet lovet. De er ikke interesseret i en sort-hvid historie men i gråtonerne. Vi skal ikke fremstilles efter den sædvanlige skabelon, men som almindelige sympatiske mænd.

 

I værste fald bliver min netidentitet til grin - og den risiko kan jeg altså godt leve med   :???:

 

Intervieweren virker reel, og det er også ham som klipper det endelige program sammen. Så der kommer ikke en anden ind over...

Man skal alligevel være noget af en løgner for at sige en ting, og gøre det stik modsatte.

Man vil nok ikke være 110% tilfreds med den endelige sammenklipning, men mindre kan også gøre det....

 

 

Du kan altid oprette en ny profil... Findus 2.0   :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

what... man kan sgu ikke bare kalde sig Heine - det er en beskyttet titel ! :).... nå ja - næsten da

Del dette indlæg


Link til indlæg

I denne måned kommer DR og følger mig på en vagt på min arbejdsplads (Mon Cherie). De vil skildre hvordan en "normal" arbejdsdag ser ud. I den forbindelse har journalisten foreslået mig at jeg kunne spørge nogle af mine gæster om de kunne overveje at blive interviewet, og jeg jeg har forsigtigt foreslået det til de af mine gæster som jeg ved ikke ville tage spørgsmålet ilde op. Desværre er svaret hver gang det samme; "jeg ville egentlig gerne, men jeg er bange for at blive genkendt....."

 

Det er ærgeligt hvis kun tre sexkøbere kommer til at repræsentere alle købere i DK, som Findus og flere herinde pointerer. For jeg oplever jo at jeres/mændenes grunde til at købe sex er meget forskellige....

 

Jeg forstår naturligvis jeres betænkeligheder, men jeg tror altså at risikoen for at blive genkendt er nærmest lig nul. Det er anderledes for os piger, vi bliver også filmet mens vi går rundt, blot er ansigtet hele tiden sløret.

 

Vi må se om flere melder sig på banen.... :)

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I denne måned kommer DR og følger mig på en vagt på min arbejdsplads (Mon Cherie). De vil skildre hvordan en "normal" arbejdsdag ser ud. I den forbindelse har journalisten foreslået mig at jeg kunne spørge nogle af mine gæster om de kunne overveje at blive interviewet, og jeg jeg har forsigtigt foreslået det til de af mine gæster som jeg ved ikke ville tage spørgsmålet ilde op. Desværre er svaret hver gang det samme; "jeg ville egentlig gerne, men jeg er bange for at blive genkendt....."

Det er ærgeligt hvis kun tre sexkøbere kommer til at repræsentere alle købere i DK, som Findus og flere herinde pointerer. For jeg oplever jo at jeres/mændenes grunde til at købe sex er meget forskellige....

Jeg forstår naturligvis jeres betænkeligheder, men jeg tror altså at risikoen for at blive genkendt er nærmest lig nul. Det er anderledes for os piger, vi bliver også filmet mens vi går rundt, blot er ansigtet hele tiden sløret.

Vi må se om flere melder sig på banen.... :)

De ville vist gerne have 5 stk.

Så 3 er ikke så langt fra målet.... Men måske det er 5 vidt forskellige de ville have

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved ikke, hvilket nummer jeg er, men talte med Troels i sidste uge og blev interviewet i dag. Jeg tror debatten har på EG har været overdrevent paranoid.

Der bliver tale om tre udsendelser, en indledende og to, der sendes samtidig, så man kan zappe imellem dem - den ene med positiv vinkling, den anden med negativ.

Jeg synes, det virker reelt nok - og nogle gange må man tage en chance for at påvirke ting!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der bliver tale om tre udsendelser, en indledende og to, der sendes samtidig, så man kan zappe imellem dem - den ene med positiv vinkling, den anden med negativ.

Ikke en kritik af dig, men jeg forstår ikke DR. Er det målet, at man skal se den vinkling, man ikke er enig i? De fleste vil helst se det, der bekræfter deres forudindtagethed!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ikke en kritik af dig, men jeg forstår ikke DR. Er det målet, at man skal se den vinkling, man ikke er enig i? De fleste vil helst se det, der bekræfter deres forudindtagethed!

 

Meningen er, at man kan zappe mellem de to vinklinger - og dagen efter genudsendes de på den modsatte kanal. For mig at se en anderledes måde at leve op til alsidigheden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg begriber ikke hvorfor medierne bliver ved at tvære rundt i det emne. Ikke fordi jeg ikke synes det er vigtig men de gentager bare det samme igen og igen. Jeg kan forstå hvis de henter nogen politikere og nogen der ved noget om emnet i studiet til en seriøs og saglig diskussion.

Men jeg fatter ikke hvad ideen er i at hente prostituerede eller deres gæster (ikke for at nedgøre dem) ind. Det er jo principielt det samme som når en doven, inkompetent og fantasiforladt (og dem er der rigtig mange af) journalist går ud på gaden og stiller nogle idiotiske spørgsmål til tilfældige (hvis de er det) og får nogle endnu mere idiotiske og inderlig ligegyldige svar - hvorefter hans redaktør forsøger at få det til at se ud som om disse voxpops siger noget som helst om stemningen i befolkningen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

Jeg begriber ikke hvorfor medierne bliver ved at tvære rundt i det emne. Ikke fordi jeg ikke synes det er vigtig men de gentager bare det samme igen og igen. Jeg kan forstå hvis de henter nogen politikere og nogen der ved noget om emnet i studiet til en seriøs og saglig diskussion.

Men jeg fatter ikke hvad ideen er i at hente prostituerede eller deres gæster (ikke for at nedgøre dem) ind. 

 

Jeg kan nu godt se ideen. Det er vel positivt, at de vil snakke med os og ikke om os? Resultatet af en diskussion mellem eksperter, politikere og studiejournalister ville være uendelig forudsigelig.

 

Jeg blev selv interviewet for 14 dage siden, og min opfattelse er den samme som warmguns. DR virker interesserede i en nuanceret fremstilling, og journalisten virker reel nok. 

 

Men du har ret i at der er et påfaldende stort fokus på os for tiden.

 

Redigeret af Findus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg begriber ikke hvorfor medierne bliver ved at tvære rundt i det emne. Ikke fordi jeg ikke synes det er vigtig men de gentager bare det samme igen og igen. Jeg kan forstå hvis de henter nogen politikere og nogen der ved noget om emnet i studiet til en seriøs og saglig diskussion.

Men jeg fatter ikke hvad ideen er i at hente prostituerede eller deres gæster (ikke for at nedgøre dem) ind. Det er jo principielt det samme som når en doven, inkompetent og fantasiforladt (og dem er der rigtig mange af) journalist går ud på gaden og stiller nogle idiotiske spørgsmål til tilfældige (hvis de er det) og får nogle endnu mere idiotiske og inderlig ligegyldige svar - hvorefter hans redaktør forsøger at få det til at se ud som om disse voxpops siger noget som helst om stemningen i befolkningen.

Det er sgu den sygeste vinkel jeg længe har set.

Hvorfor pokker skal man tale med politikere om prostitution. De har aldrig besøgt en, de har aldrig været i miljøet - siger de. Det er da dem der, for at blive i din analogi om voxpops, fremkommer med ligegyldige, uigennemtænkte kommentarer.

De eneste der kan komme med kvalificerede svar, er de mennesker der har været/er i miljøet. Altså os kunder og pigerne der sælger.

Iøvrigt har du helt ret i at de der "gå ud på gaden og spørg 3 repræsendtative forbipasserende om..." er de mest dødsyge indslag. Total tids- og resource spild.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er sgu den sygeste vinkel jeg længe har set.

Hvorfor pokker skal man tale med politikere om prostitution. De har aldrig besøgt en, de har aldrig været i miljøet - siger de. Det er da dem der, for at blive i din analogi om voxpops, fremkommer med ligegyldige, uigennemtænkte kommentarer.

De eneste der kan komme med kvalificerede svar, er de mennesker der har været/er i miljøet. Altså os kunder og pigerne der sælger.

Iøvrigt har du helt ret i at de der "gå ud på gaden og spørg 3 repræsendtative forbipasserende om..." er de mest dødsyge indslag. Total tids- og resource spild.

 

Jamen du er da hjertelig velkommen til at mene, at det er en dødssyg vinkel.

Men du følger tilsyneladende ikke meget med i, hvad der sker rundt omkring dig.

Det er ikke længe siden at udenlandske forskere har udtalt sig med stor vægt imod et forbud, så deres deltagelse i et interview eller en debat med politikere eller andre eksperter ville være mere interessant end at høre på mennesker fra miliuet der bliver ved at gentage sig selv.

I den sidste tid er der også forskere som har kritiseret påstandene vedrørende effekten af det svenske forbud, og det ville være yderst relevant at lade dem debattere med andre forskere og med politikere.

Det er meget påfaldende at socialdemokraties ligestillingsordfører Rasmus Horn Langhoff i meget lang tid ikke har udtalt sig i sagen så det kunne være ganske interessant at høre hvad der sker med ham for uanset hvad du mener så er det altså ham der sammen med andre politikere bestemmer hvad der skal se med prostitutiuon i Danmark.

Der er efterhånden flere forskere som har udtalt sig om de mulige eller umulige skadevirkninger for pigerne. Det er et spørgsmål der naturligvis vil indgå med stor vægt i en politisk beslutning - hvorimod ingen vil tage sig af udtalelser fra pige eller kunde som er udvalgt af journalisten og ikke ved noget som helst om problemstillingen ud over deres egen private oplevelser og derfor ikke kan levere andet end voxpop - og som i høj grad er part i sagen og derfor uinteressante i en overordnet diskussion af problematikken.

Men jeg kunne da godt forestille mig at du vil nyde endnu en gang at se piger og kunder sige de ting som du gerne vil høre.

Prøv at komme ud af osteklokken og forholde dig til virkeligheden i stedet for din drømmeverden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

 

Jeg kan nu godt se ideen. Det er vel positivt, at de vil snakke med os og ikke om os? Resultatet af en diskussion mellem eksperter, politikere og studiejournalister ville være uendelig forudsigelig.

 

Jeg blev selv interviewet for 14 dage siden, og min opfattelse er den samme som warmguns. DR virker interesserede i en nuanceret fremstilling, og journalisten virker reel nok.

 

Hvis du mener det alvorligt, så har du altså ikke fulgt meget med i hvad der sker. Forskellige politikere har udtalt sig MEGET forskelligt om sagen og det samme har diverse eksperter, så jeg kan absolut ikke få øje på nogen forudsigelighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er sgu den sygeste vinkel jeg længe har set.

Hvorfor pokker skal man tale med politikere om prostitution. De har aldrig besøgt en, de har aldrig været i miljøet - siger de. Det er da dem der, for at blive i din analogi om voxpops, fremkommer med ligegyldige, uigennemtænkte kommentarer.

De eneste der kan komme med kvalificerede svar, er de mennesker der har været/er i miljøet. Altså os kunder og pigerne der sælger.

Iøvrigt har du helt ret i at de der "gå ud på gaden og spørg 3 repræsendtative forbipasserende om..." er de mest dødsyge indslag. Total tids- og resource spild.

Det var vist almindeligt kendt, at Arne Melchior gik på S/M-klinikker :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Beklager, men jeg kan ikke bruge diverse formattering værktøjer på denne putter. Derfor de store mellemrum, der angiver citater og mine svar. Håber det fremstår klart og forståeligt.

Citat:

hvorimod ingen vil tage sig af udtalelser fra pige eller kunde som er udvalgt af journalisten og ikke ved noget som helst om problemstillingen ud over deres egen private oplevelser og derfor ikke kan levere andet end voxpop - og som i høj grad er part i sagen og derfor uinteressante i en overordnet diskussion af problematikken.

Svar:

De leverer andet end pop. De udtaler sig på baggrund af egne erfaringer - EGNE.

Det er nok også derfor de bliver ved med at gentage sig selv. De siger jo det de mener og har erfaret. Uanset hvor mange gange de bliver spurgt og af hvem, kan de jo kun svare med deres overbevisning. Måske skulle man bare tro dem første gang de svarer, istedet for at stille de samme spørgsmål igen og igen. Man svarer på det man bliver spurgt om, såfremt man er nogenlunde velopdraget

Citat:

Der er efterhånden flere forskere som har udtalt sig om de mulige eller umulige skadevirkninger for pigerne. Det er et spørgsmål der naturligvis vil indgå med stor vægt i en politisk beslutning.

Svar:

Ja og det er bekymrende, idet forskere stiller spørgsmål, noterer i et Exel ark. Så går de hjem og sætter nogle faktorer på de forskellige svar, og vupti dukker sandheden op i grafik med flotte farver.

Skal du med vægt udtale dig om noget, så skal du have haft fingrene helt inde i bolledejen.

Generalt svar:

Alle i denne diskusion er part i sagen, siger du: Det er jeg helt enig i.

Politikeren fordi hyn vil sige det der giver flest stemmer, forskeren fordi hyn vil sige det der giver fondsmidler næste år, og kunder og piger fordi de bare gerne vil have fred til at knalde og have det rart.

Citat:

Men jeg kunne da godt forestille mig at du vil nyde endnu en gang at se piger og kunder sige de ting som du gerne vil høre.

Prøv at komme ud af osteklokken og forholde dig til virkeligheden i stedet for din drømmeverden.

Svar:

Totalt irrelevant i diskusionene, så det springer jeg bare over ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så hyg du dig endelig med dine drømme inde i osteklokken. Det sker der da i hvert fald ikke noget ved.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du mener det alvorligt, så har du altså ikke fulgt meget med i hvad der sker. Forskellige politikere har udtalt sig MEGET forskelligt om sagen og det samme har diverse eksperter, så jeg kan absolut ikke få øje på nogen forudsigelighed.

 

Jeg har set forskellige politikere udtale udtale sig modstridende om emnet, men udover sociologen Claus Lautrup der kalder sig ekspert på området og som står meget alene med sine synspunkter , har jeg ikke set nogen eksperter udtale sig om det fordelagtige i at indføre et sexkøbsforbud - tværtimod har  forskere og andre aktører,både som enkeltpersoner og grupper udtalt sig  mod et forbud og advaret om at det vil forværre de indforståede sexarbejderes situation voldsomt og vanskeliggøre overblikket over miljøet.

 

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:  

Redigeret af Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så hyg du dig endelig med dine drømme inde i osteklokken. Det sker der da i hvert fald ikke noget ved.

Tak for dit fromme ønske. Jeg hygger :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er et gammelt ordsprog, der hedder: "Den, der har skoen på, ved, hvor den trykker".

Mon ikke det også passer i dette tilfælde?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har set forskellige politikere udtale udtale sig modstridende om emnet, men udover sociologen Claus Lautrup der kalder sig ekspert på området og som står meget alene med sine synspunkter , har jeg ikke set nogen eksperter udtale sig om det fordelagtige i at indføre et sexkøbsforbud - tværtimod har  forskere og andre aktører,både som enkeltpersoner og grupper udtalt sig  mod et forbud og advaret om at det vil forværre de indforståede sexarbejderes situation voldsomt og vanskeliggøre overblikket over miljøet.

 

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:  

Jeg har set forskellige politikere udtale udtale sig modstridende om emnet,

 

Ja, det ville da være trist for demokratiet hvis de alle sagde det samme

 

Prøv at læse nogle aviser og se eventuelt mere tv hvis du vil følge med i hvad der bliver sagt af eksperter mv.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...