Hop til indhold

No show gebyr

Featured Replies

Skrevet

Pga den ufatteligt trættende mængde af “no-shows” så vil der i denne forbindelse fremadrettet, være et aflysningsgebyr forbundet med besøg hos mig. Dvs at booker du og lader være at dukke op , UDEN at give besked om at du ikke kommer , modtager du en MobilePay anmodning på 1000 kr med teksten “udeblevet fra aftale d. ?/?. Bemærk at dette IKKE gælder folk som tager sig tid til at aflyse, kun no-shows. 

jeg håber at flere gp vil tage dette til sig da vi på den måde muligvis kan få ryddet lidt ud i de useriøse bookinger. Tid er penge og vi driver en forretning, uanset hvilken branche der er tale om ❤️ 

god dag til jer alle ❤️ kys fra Miley 

Redigeret af Miley_for_pleasure

• Svar 68
  • Visninger 5.1k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Jeg forstår din frustration og deler den med dig, men umiddelbart er dette ikke ét tiltag, jeg vil benytte, af flere grunde.    Den største er nok, at dem der vil genere os nok skal finde en må

• Jeg er ikke svagtbegavet, sveske….. Billedet af den vrede tandlæge spærrede bare for yderligere kommentarer. 

• Jeg har stor forståelse for tiltaget, så længe det fremgår af annoncen. Jeg tror - desværre - bare ikke, at tiltaget har den store effekt, da en del enten ikke avender mobilepay fra det pågældend

Postede billeder

Skrevet

Jeg har stor forståelse for tiltaget, så længe det fremgår af annoncen.

Jeg tror - desværre - bare ikke, at tiltaget har den store effekt, da en del enten ikke avender mobilepay fra det pågældende nummer, og hvis de gør, at vælger at betale.

Redigeret af ErnstOle

Skrevet
  • Author
ErnstOle skrev, for 6 minutter siden:

Jeg har stor forståelse for tiltaget, så længe det fremgår af annoncen.

Jeg tror - desværre - bare ikke, at tiltaget har den store effekt, da en del enten ikke avender mobilepay fra det pågældende nummer, og hvis de gør, at vælger at betale.

Tak , indtil videre har det dog fungeret fint vil jeg sige. Har gjort det i ca. en lille måneds tid nu og det fremgår i annoncen ja. De fleste har MobilePay den dag i dag ❤️ 

Og nu ville jeg så sprede budskabet herinde så vi kollektivt kan forsøge at skabe mere seriøsitet omkring booking af tid i vores branche , så derfor dette opslag :wub:

Skrevet
Miley_for_pleasure skrev, for 1 minut siden:

Tak , indtil videre har det dog fungeret fint vil jeg sige. Har gjort det i ca. en lille måneds tid nu og det fremgår i annoncen ja. De fleste har MobilePay den dag i dag ❤️ 

Okay, det er positivt at høre. 
Ja, det tænker jeg også at de fleste gør, men ved bare (herinde fra), at en del anvender andre telefon(numre) når de skal besøge piger.

Skrevet

Jeg forstår din frustration, @Miley_for_pleasure, men jeg tror desværre ikke, at dit tiltag rykker det store ved noget. Har du fx set på, hvor mange af dine udeblivelser, som bliver booket fra et nummer med MobilePay? Og selv hvis de gør, mon så ikke, at hvis manden ikke møder op til aftalen med dig (eller endnu værre: bevidst har booket en tid, som han fra starten ved, han ikke vil møde op til), så er han også ret ligeglad med, at du anmoder ham om 1000 kr?

Problemet er desværre ret umuligt for jer piger at komme til livs, specielt for piger, som ikke har været selvstændige så længe og er i gang med at opbygge en kreds af tilbagevendende kunder, men nogen har tilsyneladende succes med tiltag af forskellig art. Typisk går disse på, at gæsten er lidt mere aktiv end normalt ved bookingen (fx SKAL ringe eller sende billede af sig selv), hvilket nok afholder nogen fra at tage kontakt, også ordentlige mænd. Det giver også lidt mere “før-aftale”-arbejde til pigen, men hvis det leder til færre udeblivelser kan det måske være givet godt ud.

Miley_for_pleasure skrev, for 3 minutter siden:

De fleste har MobilePay den dag i dag

Ja, men ikke nødvendigvis fra den mobil, de booker pigen på.

Nå, jeg kan se, at @ErnstOle har samme budskab som mig.

Skrevet
  • Author
ErnstOle skrev, Lige nu:

Okay, det er positivt at høre. 
Ja, det tænker jeg også at de fleste gør, men ved bare (herinde fra), at en del anvender andre telefon(numre) når de skal besøge piger.

Korrekt. Men i andre brancher kan man jo også kun forsøge at inddrive gælden, til en vis grænse. Det er det samme her ❤️ uanset hvad så gør jeg gerne et forsøg da det simpelthen er uhørt hvor mange som aflyser :wacko:

Skrevet
Miley_for_pleasure skrev, for 46 minutter siden:

Pga den ufatteligt trættende mængde af “no-shows” så vil der i denne forbindelse fremadrettet, være et aflysningsgebyr forbundet med besøg hos mig. Dvs at booker du og lader være at dukke op , UDEN at give besked om at du ikke kommer , modtager du en MobilePay anmodning på 1000 kr med teksten “udeblevet fra aftale d. ?/?. Bemærk at dette IKKE gælder folk som tager sig tid til at aflyse, kun no-shows. 

jeg håber at flere gp vil tage dette til sig da vi på den måde muligvis kan få ryddet lidt ud i de useriøse bookinger. Tid er penge og vi driver en forretning, uanset hvilken branche der er tale om ❤️ 

god dag til jer alle ❤️ kys fra Miley 

Der er måske lige nogle komplikationer, som du skal være klar over. No-Show Gebyr ér lovligt, hvis det er annonceret og du er CVR-registreret. Hvis det ikke står tydeligt i din annonce og du ikke er CVR-registreret så er loven ret hårdhændet. De ting skal du lige have i baghovedet, hvis du laver et No-Show Gebyr. Der er også regler for, hvor meget du må tage i gebyr i forhold til "mistet indtægt".

Jurainfo.dk har en udmærket artikel om emnet, hvor de blandt andet remser betingelserne for, hvornår/hvordan/hvorledes man må opkræve No-Show Gebyr.

Skrevet
Miley_for_pleasure skrev, for 1 minut siden:

da det simpelthen er uhørt hvor mange som aflyser

Mener du udebliver eller aflyser?

Skrevet
hrolandj skrev, for 8 minutter siden:

Der er måske lige nogle komplikationer, som du skal være klar over. No-Show Gebyr ér lovligt, hvis det er annonceret og du er CVR-registreret. Hvis det ikke står tydeligt i din annonce og du ikke er CVR-registreret så er loven ret hårdhændet. De ting skal du lige have i baghovedet, hvis du laver et No-Show Gebyr. Der er også regler for, hvor meget du må tage i gebyr i forhold til "mistet indtægt".

Hvis vedkommende ikke er CVR-registreret, så falder aftalen jo bare tilbage på de obligationsretligeregler og principper, herunder aftalefrihed.

Som nævnt, så skal det bare fremgå af annoncen og "gebyret" skal være rimeligt.

Problemet i denne branche, er, at pigerne ikke har mulighed for at håndhæve sådanne gebyrer eller lignende.

Redigeret af ErnstOle

Skrevet

Jeg forstår din frustration og deler den med dig, men umiddelbart er dette ikke ét tiltag, jeg vil benytte, af flere grunde. 

Den største er nok, at dem der vil genere os nok skal finde en måde, at gøre det på - det vil kræve alt for meget negativ energi, som vil tærre på den positive energi til de dejlige mænd, der møder op:wub: 

bloker og ud af vagten. Jeg selv laver ofte aftaler kort ud i fremtiden og ikke avancerede førstegangs besøg, da jeg vil se hvem det er først:ph34r:

Skrevet
  • Author
hrolandj skrev, for 7 minutter siden:

Jurainfo.dk har en udmærket artikel om emnet, hvor de blandt andet remser betingelserne for, hvornår/hvordan/hvorledes man må opkræve No-Show Gebyr.

Taget fra linket:

Det følger endvidere af reglerne om god markedsføringsskik, samt af aftaleloven, at gebyret ikke må være urimelig højt eller på anden måde urimeligt for kunden.

Hvorvidt dette krav er opfyldt, må ske ved en konkret vurdering i det enkelte tilfælde. Rimeligheden af gebyrets størrelse må ses i sammenhæng med det beløb, som restauranten ville have tjent, hvis kunden var mødt op. Dette forhold kan i praksis være forbundet med betydelig tvivl, da det typisk er uvist, hvilket beløb kunden konkret ville have købt for.

Men det ved vi jo. så i princippet kunne jeg faktisk charge mere ved nogle gæster :) hvilket jeg dog ikke kommer til at gøre, så “urimelig” er jeg heller ikke :D

Skrevet
  • Author
ErnstOle skrev, for 2 minutter siden:

Hvis vedkommende ikke er CVR-registreret, så falder aftalen jo bare tilbage på de obligationsretligeregler og principper, herunder aftalefrihed.

Som nævnt, så skal det bare fremgå af annoncen og "gebyret" skal være rimeligt.

Problemet i denne branche, er, at pigerne ikke har mulighed for at håndhæve sådanne gebyrer eller lignende.

Jeg er registreret :) 

Skrevet
Miley_for_pleasure skrev, for 2 minutter siden:

Jeg er registreret :) 

Min pointe var bare, at det er uden betydning om man er CVR-registreret :)

Skrevet
ErnstOle skrev, for 10 minutter siden:

Min pointe var bare, at det er uden betydning om man er CVR-registreret :)

Principielt er det ikke ligegyldigt om man er CVR-registreret eller ej, hvis man ser på det juridiske aspekt. I praksis er det lidt anderledes. Hvis glædespigen sender et krav om No-Show Gebyr uden at være CVR-registreret vil domstolene opfatte det som en "privat aftale" og så kan glædespigen kræve nok så meget uden at kunne gøre noget for at få gebyret betalt - omvendt, hvis det en virksomhed kan No-Show Gebyret sendes til inkasso, hvorigennem virksomheden kan få gebyret opkrævet.

@Miley_for_pleasure
Har du overvejet et mindre "booking-gebyr" så du kan sortere dem fra, der ganske enkelt booker uden overhovedet at have intentionen om at dukke op? Chancen for at du nogensinde får et No-Show Gebyr betalt er forsvindende lille, men hvis du tager et Booking-gebyr så vil du opleve et markant fald i antallet af "falske bookinger" og du vil opleve, at dem, der har booket dig rent faktisk dukker op fordi de har betalt det lille gebyr.

På den måde undgår du også at skulle ud og jagte pengene for et No-Show Gebyr.

Skrevet
hrolandj skrev, for 2 minutter siden:

Principielt er det ikke ligegyldigt om man er CVR-registreret eller ej, hvis man ser på det juridiske aspekt. I praksis er det lidt anderledes. Hvis glædespigen sender et krav om No-Show Gebyr uden at være CVR-registreret vil domstolene opfatte det som en "privat aftale" og så kan glædespigen kræve nok så meget uden at kunne gøre noget for at få gebyret betalt - omvendt, hvis det en virksomhed kan No-Show Gebyret sendes til inkasso, hvorigennem virksomheden kan få gebyret opkrævet. 

Domstolene behandler som altovervejende udgangspunkt både rene private sager og sager mellem erhvervsdrivende og en forbruger.

Men idet en aftale om sex er ugyldig, så vil domsolene aldrig behandle sådan en sag, selvom pigen skulle være CVR-registreret.

Skrevet
ErnstOle skrev, for 8 minutter siden:

Domstolene behandler som altovervejende udgangspunkt både rene private sager og sager mellem erhvervsdrivende og en forbruger.

Men idet en aftale om sex er ugyldig, så vil domsolene aldrig behandle sådan en sag, selvom pigen skulle være CVR-registreret.

Private personer kan ikke sende en kunde til inkasso - det kan en virksomhed.

Skrevet
hrolandj skrev, for 15 minutter siden:

Private personer kan ikke sende en kunde til inkasso - det kan en virksomhed.

En virksomhed/CVR-registret kan ikke sende et pengekrav, der udspringer fra en aftale om købesex til inkasso.

Skrevet
  • Author
ErnstOle skrev, for 1 minut siden:

En virksomhed/CVR-registret kan ikke sende et pengekrav, der udspringer fra en aftale om købesex til inkasso.

Hvorfor?
Kan en massør så heller ikke sende sine kunder til inkasso? 

Skrevet

Mængden af useriøse mænd, der aldrig dukker op til en aftale, er åbenbart så stort, at pigerne må forsvare deres forretning. Som hrolandj skriver, kunne et bookinggebyr være et effektivt træk. Lad det gælde for nye kunder. Mindre bøvlet og færre ærgrelser, tror jeg,  end med et No Show-gebyr.

De mænd, der ikke vil betale et fornuftigt bookinggebyr, er alligevel ikke seriøse og dermed ikke potentielle indtægtskilder. 

Som ny kunde vil jeg ikke have noget imod at betale en aconto inden daten.

Skrevet
Miley_for_pleasure skrev, for 5 minutter siden:

Desværre er der jo en tendens til at man bliver anset som utroværdig hvis man tager booking gebyr på forskud, så den går ikke rigtig guys  ❤️ 

Nu er der jo ingen, der taler om "halvdelen af prisen upfront" eller sådan noget. End ikke som en del-betaling, men et ganske simpelt booking-gebyr, som det altid koster at booke tid hos dig. Det behøver ikke været noget stort beløb for at være effektivt - 50-100 kroner er mere end rigeligt til at få folk til at stoppe op og beslutte sig for om det ér en aftale de vil lave og fake-booking bliver en saga blot. Gebyret alene - trods den lille størrelse - får folk til at tænke over, at de har den aftale fordi de har betalt for at få aftalen.

Du kan altid sige til "stam-kunder" og "gode kunder", at næste gang de booker skal de ikke betale booking-gebyr, men det er så en aftale mellem dig og dem, men alle andre skal betale et lille beløb for selve bookingen. Lad være med at tænke på det som en "erstatning for tabt tid" eller "noget du skal blive rig af" - det er en simpel foranstaltning, der sikrer at fake-bookings bliver en dyr spøg og at der er en lavere No-Show-rate.

Skrevet
Miley_for_pleasure skrev, for 17 minutter siden:

Hvorfor?
Kan en massør så heller ikke sende sine kunder til inkasso? 

Fordi en aftale om sex, er en aftale indgået i strid med ærbarhed, og dermed ugyldig efter Danske lov 5-1-2. Et krav om penge skal udspringe fra en gyldig aftale.

Aftaler i strid med loven eller ærbarhed er dermed ugyldige. Derfor kan man heller ikke kan sende et pengekrav, der udspringer fra en aftale om sort arbejde til inkasso eller indbringe det for domstolene.

Skrevet
hrolandj skrev, for 7 minutter siden:

Nu er der jo ingen, der taler om "halvdelen af prisen upfront" eller sådan noget. End ikke som en del-betaling, men et ganske simpelt booking-gebyr, som det altid koster at booke tid hos dig. Det behøver ikke været noget stort beløb for at være effektivt - 50-100 kroner er mere end rigeligt til at få folk til at stoppe op og beslutte sig for om det ér en aftale de vil lave og fake-booking bliver en saga blot. Gebyret alene - trods den lille størrelse - får folk til at tænke over, at de har den aftale fordi de har betalt for at få aftalen.

Du kan altid sige til "stam-kunder" og "gode kunder", at næste gang de booker skal de ikke betale booking-gebyr, men det er så en aftale mellem dig og dem, men alle andre skal betale et lille beløb for selve bookingen. Lad være med at tænke på det som en "erstatning for tabt tid" eller "noget du skal blive rig af" - det er en simpel foranstaltning, der sikrer at fake-bookings bliver en dyr spøg og at der er en lavere No-Show-rate.

Lige præcis dette er ekstremt udbredt i udlandet, specielt USA hvor det er en fastdel af GP'ernes formula (om man vil kalde det) at der skal betales booking gebyr. 

Den her no show tendens er udbredt i hele verdenen, så vil give dig ret i at, et booking gebyr er en bedre ide.

Dog vil jeg sige at 50-100kr er for småt, det tror jeg ikke rykker ved problemet. Vil foreslå noget ala 500kr som så evt. Kunne blive modregnet i den endelige pris.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.