Hop til indhold

Reagere på mistanke om Incel

Hvordan bør vi reagere på Incel? 43 medlemmer har stemt

1. 1. Skal vi, og i givet fald hvordan skal vi reagere ved risikoen for vold og drab ifm. Incel?

• Støtte ham da manden har ret til at reagere fysisk på sit indestængte had til kvinder
      0%
      0
    • Støtte ham da manden har ret til at reagere verbalt på sit indestængte had til kvinder
      0%
      0
    • Ignorer manden
      9%
      8
    • Tilkendegiv uenighed (fx med emojis eller korte udtryk, vende ryggen til ham)
      11%
      9
    • Argumenter mod personens udsagn eller giv udtryk for eget syn/overbevisning
      24%
      20
    • Tal nedsættende/fordømmende til manden
      2%
      2
    • Meld ham til myndighederne (politi/sociale myndigheder/psykiatri må tage over)
      32%
      26
    • Udeluk manden (fra forum/hus/hjem/fest...)
      19%
      16

Du skal være logget ind eller oprette en bruger, for at stemme i denne afstemning.

Featured Replies

Skrevet

Jeg har kendt til fænomentet i noget tid.. Ikke fordi jeg selv har oplevet det fysisk men har tit haft en debat med en bekendt på Facebook der har nogle rimelig voldsomme holdninger til hvordan kvinder nu om dage kastrerer mænderne og tager alt magten osv osv osv..

Jeg er da helt sikker på de typer findes herinde og jeg er da stødt på et par stykker jeg håber ALDRIG besøger mig eller andre damer.. Forfærdelige mennesker der slynger om sig med skældsord og som på ingen måder formår at holde sin indebrændthed inde.. Der er især en der minder mig såååå meget om "ham der ikke må nævnes" at jeg er næsten sikker på det er en og samme person..

Det er nogle grimme typer.. Dog har jeg mest af alt bare ondt af dem.. Hvor må de havde haft et forfærdeligt liv for at ende med at hade kvinder på den måde.. Det må jo være startet i barndommen tænker jeg med for lidt kærlighed fra deres mødre..

• Svar 107
  • Visninger 10.4k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Incels har jo altid fundets, forskellen idag er at de trigger hinanden og mødes på verdens værste sted: Internet. Det er ofte lidt detsamme med skoleskyderier, højreekstreme volkdsfolk etc - internett

• Jeg bar boet en del tid i USA ifb. med arbejde og har desværre oplevet incel kulturen på meget nært hold. Det er oftest en flok sørgelig og totalt forstyrret mænd, som også kan være farlige. Men pas

• Den forum som du skriver i lige nu er til "Generel debat om prostitution og emner der relaterer her til"   Så jo, eroguide er også et forum hvor man debatterer holdninger til prostitution.  

Skrevet
Bananas skrev, for 46 minutter siden:

I kender jo mig efterhånden - i hvert fald i mit gule tøj.

Så hvad siger i? Er jeg imod prostitution? Burde jeg få være her, @Pianistinden et al?

Jeg har ikke fulgt nok med i dine kommentare til div, til at kunne tage stilling til det spørgsmål :)

Skrevet

Hvis man er kvindehader, hvad laver man så her? det er nok mit korte svar.

Hvis man er ufrivillig i cølibat, tjaa så kan man jo gå til en glædespige, selvfølgelig uden at være grov. I vores verden burde man ikke være helt i cølibat hvis man ikke ønsker det. Det koster bare.

Hvis man ikke kan score en kvinde, bør man måske lige se indad og prøve at finde ud af hvorfor. og hvis man dernæst ikke vil betale, for en pige, så er man jo selv ude om det. 

Håber ikke dette lyder for hårdt, er ikke ment sådan, men jeg synes lidt det er fakta. Og hvis man ikke kan score, så den forklaring med at det er ens udseende, som man ikke kan gøre for, der gør at man ikke kan score en pige. Så er det løgn. Jeg har set fyre hvor jeg ved første øjekast tænkte han burde på ingen måde kunne score, men dernæst set ham score den ene pige efter den anden ;) 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 16 minutter siden:

"ham der ikke må nævnes"

Jep og netop dette viser EG’s afmagt over for problemmet. 
Hvis vi bare ikke snakker om det er det der ikke, eller noget!! :huh:

Men nu holder netop han sig jo til, at læse med herinde også sende svar til mail i hvertfald i mit tilfælde. Så dermed afslører han ikke hvilke profiler han har og bliver ikke bandlyst fra forum. 

Skrevet
AalborgLook skrev, for 4 timer siden:

Pomfrit er faktisk et nedladende ord som antyder man er tyk og lever af fastfood.

Jeg troede nu man brugte ordet pomfrit om en lille person, der lige skal sættes på plads :roll::rolleyes:

Skrevet
balls2you skrev, for 47 minutter siden:

Bare fordi der er nogen der insisterer på at gøre det, betyder det ikke at det er formålet. Uden prostitition fandtes eroguide ikke. Så hvis du er imod prostitution, er du imod eroguide som forum og bør derfor ikke være her.

Sætningen "Generel debat om prostitution og emner der relaterer her til" er bogstaveligt taget fra beskrivelsen af hvad "Generel debat" foraet er til ;) 

Skrevet
Sexy Flora skrev, for 4 minutter siden:

Og hvis man ikke kan score, så den forklaring med at det er ens udseende, som man ikke kan gøre for, der gør at man ikke kan score en pige. Så er det løgn.

På vej væk fra trådens emne. Men helt enig. Sjældent udseendet der gør det. Og i al fald handler det om realistiske forventninger til hvem man kan score. Men langt de fleste gange handler det mere om personlighed. 
Den skønneste person kan være bag et uheldigt ydre.

Skrevet
Pianistinden skrev, for 32 minutter siden:

Nej slet ikke, vi kan sagtens være uenige uden at trolle hinanden :).

Der er forskel på at diskutere med nogen der er villige til at lytte og tage ny viden til sig og at diskutere med nogen som hårdnakket tager afstand til det. Jeg er ikke tilhænger af at vi skal pådutte hinanden vores holdninger, men jeg er helt pjattet med erfaringsudvekslinger og forskellige syn på tingene :)

Nu vil de der har fulgt mig igennem de efterhånden mange år jeg har skrevet herinde vide, at det aldrig har stoppet mig at dem jeg diskuterer med ikke er villige til at lytte og tage ny viden til sig ;) 

Skrevet
Bear skrev, for 2 minutter siden:

Nu vil de der har fulgt mig igennem de efterhånden mange år jeg har skrevet herinde vide, at det aldrig har stoppet mig at dem jeg diskuterer med ikke er villige til at lytte og tage ny viden til sig ;) 

Du er et tålmodigt menneske :lol:

Skrevet
Bear skrev, for 1 minut siden:

Sætningen "Generel debat om prostitution og emner der relaterer her til" er bogstaveligt taget fra beskrivelsen af hvad "Generel debat" foraet 

Så du er af den klare overbevisning, at man på eroguide, har oprettet et underforum, for at folk skal diskutere om kernepræmissen for eroguides eksistens skal være lovlig og accepteret? Og hvis ja, hvad er formålet så med at diskutere med prostituerede og folk der besøger prostituerede, om din personlige holdning til prostitution? Altså udover at ødelægge deres oplevelse med forummet, eller prøve at fortælle andre hvordan du synes de skal og ikke skal leve sit liv.

Skrevet
balls2you skrev, for 1 minut siden:

Så du er af den klare overbevisning, at man på eroguide, har oprettet et underforum, for at folk skal diskutere om kernepræmissen for eroguides eksistens skal være lovlig og accepteret?

Ja

balls2you skrev, for 1 minut siden:

Og hvis ja, hvad er formålet så med at diskutere med prostituerede og folk der besøger prostituerede, om din personlige holdning til prostitution? 

For at debattere og udfordre dem som har en positiv holdning til prostitution, samt for selv at blive udfordret i sin negative holdning til prostitution.

Skrevet
Bear skrev, for 9 minutter siden:

Ja

For at debattere og udfordre dem som har en positiv holdning til prostitution, samt for selv at blive udfordret i sin negative holdning til prostitution.

Ha ha. Javel ja.

Jeg ved ikke hvorfor du tror at det er ok opførsel uopfordret at "udfordre folk" på deres positive holdning til prostitution.

Jeg ved heller ikke hvorfor du tror at det er et politisk diskussionforum. 

Men jeg er også overbevist om at du aldrig kommer til at ændre mening. Så det kommer vi ikke videre med.

Du skal blot vide at den uopfordrede meningstilkendegivelse og den had der ses herind, for mit vedkommende ihvertfald blot ødelægger oplevelsen uden at tilføre noget som helst andet.

Skrevet
Sexy Flora skrev, for 41 minutter siden:

Hvis man er kvindehader, hvad laver man så her? det er nok mit korte svar.

Hvis man er ufrivillig i cølibat, tjaa så kan man jo gå til en glædespige, selvfølgelig uden at være grov. I vores verden burde man ikke være helt i cølibat hvis man ikke ønsker det. Det koster bare.

Hvis man ikke kan score en kvinde, bør man måske lige se indad og prøve at finde ud af hvorfor. og hvis man dernæst ikke vil betale, for en pige, så er man jo selv ude om det. 

Håber ikke dette lyder for hårdt, er ikke ment sådan, men jeg synes lidt det er fakta. Og hvis man ikke kan score, så den forklaring med at det er ens udseende, som man ikke kan gøre for, der gør at man ikke kan score en pige. Så er det løgn. Jeg har set fyre hvor jeg ved første øjekast tænkte han burde på ingen måde kunne score, men dernæst set ham score den ene pige efter den anden ;) 

Jeg kommer til at tænke på en fyr jeg engang var på date med. ( han så godt ud og var fysisk tiltrækkende) Det var faktisk den første date med ham. Pludselig sagde han helt umotiveret  :" jeg hader faktisk kvinder"

WTF? Jeg glemmer aldrig det øjeblik. Og hvorfor han lige sagde det til mig uden at kende mig kan jeg stadig gruble over. Men alle mine alarmklokker ringede for hvorfor ville han så date kvinder? Det spurgte jeg ham så om  og han svarede at han desværre ikke kunne undvære sex og at han var fysisk tiltrukket af kvinder, men altså hadede dem.

Så det fik mig til at tænke over at det nok er meget almindeligt ( hos nogle) med det paradoks. At hade kvinder udelukker ( underligt nok) ikke at du gerne vil dyrke sex med dem. Man behøver tilsyneladende ikke at respektere den man dyrker sex med. Ja åbenbart er det muligt at hade den man dyrker sex med. På trods af at man dårligt kender personen

Redigeret af Den lille frøken

Skrevet
Pianistinden skrev, for 33 minutter siden:

Du er et tålmodigt menneske :lol:

You have NO idea... Og det er på cirka 12. pladsen over fordelene ved netop denne mand... KNEP HAM før din nabo! :wub: 
Og... atter er afsporings-pokalen næsten indenfor rækkevidde :D 

Skrevet
Eva Nadine skrev, Lige nu:

You have NO idea... Og det er på cirka 12. pladsen over fordelene ved netop denne mand... KNEP HAM før din nabo! :wub: 
Og... atter er afsporings-pokalen næsten indenfor rækkevidde :D 

*skriver min To Do liste*:lol:

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 2 minutter siden:

Det er nogle grimme typer.. Dog har jeg mest af alt bare ondt af dem.. Hvor må de havde haft et forfærdeligt liv for at ende med at hade kvinder på den måde.. Det må jo være startet i barndommen tænker jeg med for lidt kærlighed fra deres mødre..

Ondt af dem? Jeg medgiver at de er nogle stakkels tabere. Og nogle af dem har sikkert også haft et forfærdeligt liv. Men der er ingen undskyldning for ikke at opføre sig ordenligt. Overhovedet ingen. Om de skal udelukkes fra et forum som dette, har jeg faktisk ingen holdning til. Men folk der ikke kan opføre sig ordenligt, mener jeg generelt ikke bør have lov at gå rundt alene. 

Skrevet
AB455 skrev, for 6 timer siden:

Tak til @Annika.Sofia.A for at lære mig et nyt begreb, selvom jeg egentlig ikke ønskede at kende det.

Åh jamen, det var skam så lidt, faktisk troede jeg dette var et yderst kendt begreb blandt de fleste. Må sige at jeg er oprigtig glad for at jeg kan bidrage til mere fokus på emnet. Men når det er sagt så forstår jeg slet ikke den her afstemning. Hvordan kan det her emne overhovedet være diskutabelt? :-o Hvis man har brugt bare en smule tid på at sætte sig ind i begrebet så ved man at disse personer er decideret farlige for vores samfund, og der bliver begået vold og endda drab mod kvinder, det er fakta, så sent som sidste år blev en 27-årige mand, der var aktiv i incel-miljøet, dømt for at planlægge et skyderi i Århus.

Naturligvis skal vi gøre alt hvad vi kan for at forhindre dette i at ske! Naturligvis skal vi stå sammen om at denne kultur absolut ikke er i orden! 

De her incels kan ikke tales til fornuft, de er skadet og deres misson er at kvinder skal betale prisen for at de igennem en årrække er blevet afvist og såret, og derfor er det ikke så underligt at disse personer netop opsøger portaler som EG og tager kontakt til os kvinder i branchen, for det er netop det der er formål, os kvinder, vi skal straffes.

Hvis vi bare kan redde blot EN enkelt kvinde fra at støde ind i sådan et monster så er jeg glad! Jeg vil gå meget langt for at beskytte mine kollegaer og det første sted at starte er netop at udelukkende disse profiler fra steder som EG og sørge for at vedkommende ikke har mulighed for at oprette nye profiler. Det her SKAL tages seriøst!

Redigeret af Annika.Sofia.A

Skrevet
SweetMilf6630 skrev, for 56 minutter siden:

Jep og netop dette viser EG’s afmagt over for problemmet. 
Hvis vi bare ikke snakker om det er det der ikke, eller noget!! :huh:

Men nu holder netop han sig jo til, at læse med herinde også sende svar til mail i hvertfald i mit tilfælde. Så dermed afslører han ikke hvilke profiler han har og bliver ikke bandlyst fra forum. 

True men især i den sidste tråd med ham der blev ved med at bare slynge ordet luder rundt omkring fik jeg bare en mavefornemmelse.. De ting han skrev og tonen var bare så lig de mails jeg har modtaget..

Det sat sammen med at tossen har en tendens til at anvende brugere fra denne platforms brugernavn som mail adresse med et 2 tal gjorde bare jeg følte mig rimelig sikker.. Måske han endelig blev provokeret nok og fandt en tråd han kunne deltage i uden at falde for meget uden for rammen..

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 3 minutter siden:

Ja er helt enig i din sidste kommentar Jennifer!!!

Men jeg vil opfordre til at slette kommentaren, og ikke at dele disse informationer herinde, da manden højst sandsynligt sidder og læser med, og vi skal bestemt ikke gøre hans incel liv lettere ved at inddrage ham i vores teorier, således han blot kan ændre taktik, og kan fortsætte hans gøren. Vi skal passe på hinanden <3

Skrevet
balls2you skrev, for 36 minutter siden:

Ha ha. Javel ja.

Jeg ved ikke hvorfor du tror at det er ok opførsel uopfordret at "udfordre folk" på deres positive holdning til prostitution.

Hvis der er en der uønsket udfordrer dig på din holdning til prostitution, så har du jo altid muligheden for at blokere vedkommende. ;) 

Jeg ved heller ikke hvorfor du tror at det er et politisk diskussionforum. 

Nu er emnet jo om det er et diskussionsforum omkring prostitution, og det mener jeg da at emnet for præcis dette fora ret tydeligt er ment som fra ejernes side.

Men jeg er også overbevist om at du aldrig kommer til at ændre mening. Så det kommer vi ikke videre med.

Du skal blot vide at den uopfordrede meningstilkendegivelse og den had der ses herind, for mit vedkommende ihvertfald blot ødelægger oplevelsen uden at tilføre noget som helst andet.

Had er på ingen måde acceptabelt, uopfordrede meningstilkendegivelser er til gengæld nok en del af livet ;) (både her på sitet og andre steder)

Skrevet
Bear skrev, for 30 minutter siden:

Hvis der er en der uønsket udfordrer dig på din holdning til prostitution, så har du jo altid muligheden for at blokere vedkommende. ;) 

Nu er emnet jo om det er et diskussionsforum omkring prostitution, og det mener jeg da at emnet for præcis dette fora ret tydeligt er ment som fra ejernes side.

Had er på ingen måde acceptabelt, uopfordrede meningstilkendegivelser er til gengæld nok en del af livet ;) (både her på sitet og andre steder)

En holdning til prostitution er en politisk holdning. Det er i min optik tydeligt at ejerne ikke har oprettet forum eller underforum for at diskutere for eller imod prostitution. Det er ganske simpel logik.

Uopfordrede meningstilkendgivelser er ikke en del af livet når folk kan opføre sig ordentligt. 

Og nu gider jeg faktisk ikke brug mere tid på den her dialog. Det er spild af tid.

Skrevet
balls2you skrev, for 8 minutter siden:

Uopfordrede meningstilkendgivelser er ikke en del af livet når folk kan opføre sig ordentligt. 

Jeg mindes ikke at have opfordret dig til at give din mening til kende omkring mit indlæg?

balls2you skrev, for 8 minutter siden:

Og nu gider jeg faktisk ikke brug mere tid på den her dialog. Det er spild af tid.

Det har du nok ret i ;) 

Skrevet
balls2you skrev, for 2 timer siden:

Bare fordi der er nogen der insisterer på at gøre det, betyder det ikke at det er formålet. Uden prostitition fandtes eroguide ikke. Så hvis du er imod prostitution, er du imod eroguide som forum og bør derfor ikke være her.

-Hvor står det?

Skrevet

Ja jeg tror vi mænd skal passe på, hvad vi skriver herinde efterhånden -var slet ikke klar over alle de dommer og psykiater her er -som mener de kan tillade sig at dømme/give diagnoser  til andre... Og politifolk der vil gøre alt for at passe på deres kollegaer;-) Det er bare super! I gør det godt og har fortjent hinanden;-)

Skrevet
  • Author
AalborgLook skrev, for 7 timer siden:

Men @AB455 lad nu være med at overreagere bare for at score nogle point hos pigerne her inde.

Jeg accepterer til fulde at du mener det er en overreaktion, men at insinuere at du ved hvad der er mine bevæggrunde et både forkert, latterligt og total ligegyldigt. Hvis du ønsker at kende min bevæggrund, og ikke synes det fremtræder tydeligt nok i mit start indlæg, så er du altid velkommen til at spørge.

AalborgLook skrev, for 7 timer siden:

Kæden hopper lidt af for mig med din først svar mulighed "Støtte ham da manden har ret til at reagere fysisk på sit indestængte had til kvinder"... for real...

Jeg synes alle har ret til at udtale sig og jeg vil gerne vide det hvis nogen tør indrømme den holdning hos dig selv. Nu er afstemningen hemmelig så det er ikke målet at udskamme nogen, men at søge indsigt.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.