Hop til indhold
Jernsvinet

Pattaya back to normal

Recommended Posts

Asianlover1 skrev, den 19.1.2023 at 05:40:

Er der for resten nogen som ved ift. taletidskort hvad der er godt og billigt i Thailand?

Det skal gerne kunne række til 2-3 uger.

Og kan man evt. finde det i lufthavnen i BKK, uden at blive snydt?

Har svaret dig,  der var lige noget der smuttede :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige en opdate fra PTT :D er pt i byen,  kineserne er self ankommet og WS er helt oppe og køre, et mylder onsdag aften OMG :wacko:

Var en tur inde på Windmill A go go 1. Floor, der går man aldrig forgæves :P

High Season, tror virkelig at turisterne er vendt tilbage :D

Butterfly 

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, for 14 timer siden:

Var en tur inde på Windmill A go go 1. Floor, der går man aldrig forgæves :P

Hvad er priserne på de forskellige ting  derinde?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Asianlover1 skrev, for 1 minut siden:

Hvad er priserne på de forskellige ting  derinde?

Var mere nysgerrig og se på de nøgne piger og få en øl :) nok ikke sådan et sted jeg ville kapre en pige for natten, der er jeg nok for nærig :wub: 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
butterfly skrev, den 26.1.2023 at 20:39:

Var mere nysgerrig og se på de nøgne piger og få en øl :) nok ikke sådan et sted jeg ville kapre en pige for natten, der er jeg nok for nærig :wub: 

 

Hvad kostede en øl så og var der entré eller tids/time pris på at få lov til at se de nøgne piger?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Asianlover1 skrev, for 3 timer siden:

Hvad kostede en øl så og var der entré eller tids/time pris på at få lov til at se de nøgne piger?

Det fungerer på den måde, at du køber en drink når du sætter dig. Du kan købe en fadøl til 90 b. En vodka tonic koster vist 160 b så rimelige priser. 

Hvis du ser en pige du gerne vil tale med både dem der laver show og dem der danser/holder pause køber du en drink til dem. Mener den koster under 200 b. Nogen gange hvis en pige giver en god performance giver jeg et tip 100 b, min teori er at det bedst at give i starten ikke når de forlader dig. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du sidder foran danse gulvet, er udsigten rimelig god :P da pigerne er bundløse, nogle er helt nøgne og leger med hinanden lige foran dig, et andet sted stort badekar incl 2 piger masser af skum :D 

Alt er gratis i PTT  :wub: undtagen damer og drikkevarer :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

For dem som snart skal til Pattaya - og som måske ikke har været der før er her en god video - i det hele taget laver Everything Pattaya nogle gode videoer.

Mht. spisestedet næsten helt øverst i Terminal 21 (der er en etage eller 2 mere med biograf, spillemaskiner, hoppeloppeland, mv.) - så glemmer han desværre at fortælle hvordan det foregår: Ude foran er der en cashier, hvor man køber et kort med en QR-kode med et valgfrit beløb - f.eks. 300 - 500 bath - så kan man gå rundt til de mange forskellige boder/madudleveringsteder og hurtigt og nemt betale vha. QR-coden - og man får altid en kvittering, hvorpå man også kan se restbeløbet. Hvis man er lidt bange for at prøve streetfood pga. hygiejnen - kan man tage herhen og prøve lidt forskelligt uden at risikere "durchfall" - og til virkelig rimelige priser og stemningen mens man spiser er lidt a la Ikea - andre steder i Terminal 21 er det ikke specielt billigt, men man kan hurtigt gå rundt og studere de forskellige restauranters menuer. Desværre som også mange andre steder i Pattaya er maden mest pizza og lasagne - og så kan man selvfølgelig få sushi - men sådan rigtig sovs og kartofler - der skal man til Jomtien eller over på "the Dark side" - dvs. den anden side af jernbanen, hvor der er enkelte  er restuaranter med tysk mad, der minder lidt om dansk mad, da dansk mad er meget inspireret af tysk mad - kartoffeltyskerne kom jo fra Bayern ;-)

Jeg hører af og til om denne 3 dages regel og tænker at det lyder sådan lidt "sure gamle mænd agtigt" eller må være noget mænd, der sidder for meget på værtshus og snakker strikker sammen, når de sidder i en forvasket T-shirt og kigger nedad deres ølvom (selvom det ofte kan være svært at snakke sammen på værtshusene dernede pga. den konstant infernalsk høje musik).

Jeg synes netop det først er efter 3 dage, at det bliver rigtig sjovt at være sammen med pigerne, da de så åbner mere op og man kan opnå div. fordele: få dem til vise en lidt rundt, fortælle lidt om den thailandske kultur og madvaner, undgå at betale barfine og evt. af og til "få det gratis" og/eller uden kondom, tage på udflugt i omegnen og se div. seværdigheder sammen - ofte får de rabat på div. entreer ved at optræde som "din personlige guide" - så det behøver ikke løbe op - og maden smager altså bedre, når man har en at dele den med. Hjemme i condoen vil de også gerne ordne det huslige: feje gulv, vaske op og vaske dit tøj, lave morgenkaffe og enkelte thailandske specialiteter - de første gange jeg var i Pattaya, kendte jeg en som hele tiden kom med gratis mad til mig - så man skal passe på, da man hurtigt kan tage et par kilo på. Har man problemer med myndigheder mv. - er det også godt med en pige til at oversætte og klare paragrafferne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

OBS. pt. kan man lige nu booke fly med direkte flyvning ab CPH til Bangkok med Thaiairways for godt kr. 5700,k hvis man flyver medio marts.

https://www.travelmarket.dk/flight_v3_list.cfm?lsearchids=66921958&spollingid=8d394306-38ef-4b92-af40-dfa941f903e2&nsegment2maxduration=1185&nsortby=1&nsegment1maxduration=1175&fdh=0a7346cd3b643aa39b68f52a3949b329&nprice=5757&cftoken=a160619c9b3c0adc-15453893-06de-892f-61ea1f671e43168b&uid=3710782&cfid=4348280

og det er endda med rimelige ankomst- og afgangstider, så man uden problemer eller stress kan tage lufthavnsbussen fra Jomtien/Pattaya

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 30.1.2023 at 02:45:

For dem som snart skal til Pattaya - og som måske ikke har været der før er her en god video - i det hele taget laver Everything Pattaya nogle gode videoer.

Ja, jeg følger ivrigt med i hans videoer, da jeg selv skal afsted inden alt for længe. 
Men tak for at du lige deler de ting som Everything Pattaya ikke gør. 
Det var da vigtigt at vide, at man skal købe kuponer til at betale for sin mad med. 
Udløber de så efter en dag, eller kan man godt komme tilbage næste dag eller efter nogle få dage og så bruge det resterende beløb?

Det lyder da også mere som nogle gode fordele der kommer efter 3 dages reglen. Så længe man bare kan holde sig fra at få følelser for pigen og man ikke har noget imod at være sammen med den samme pige i flere dage i træk. 
Personligt kunne jeg da godt overveje det, så længe der bare er mulighed for at udforske andre dejlige damer :wub:

Jernsvinet skrev, den 30.1.2023 at 11:39:

OBS. pt. kan man lige nu booke fly med direkte flyvning ab CPH til Bangkok med Thaiairways for godt kr. 5700,k hvis man flyver medio marts.

Jeg skal godt nok ikke flyve i marts måned men senere, men godt at se at priserne er på vej ned. 
Håber lidt at de kan komme ned omkring 5000 kr. og gerne under :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Asianlover1 skrev, for 5 timer siden:

Udløber de så efter en dag, eller kan man godt komme tilbage næste dag eller efter nogle få dage og så bruge det resterende beløb?

Ja, det glemte jeg at skrive - når man er på vej til at gå igen, går man bare hen til udgangskassen og får det resterende beløb udbetalt - men ellers tror jeg nok man bare kan gemme kortet til næste gang.

Asianlover1 skrev, for 5 timer siden:

Personligt kunne jeg da godt overveje det, så længe der bare er mulighed for at udforske andre dejlige damer :wub:

Ja, men det lurer de hurtigt - og så er det på med kondom igen - men det er med at finde en pige, der er værd at holde på, da godt nok kan være mange nitter imellem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der foresten nogen der ved om det rent pris- og kvalitetsmæssigt kan betale sig, at tage til tandlægen i Thailand, når der bare er tale om et normalt check-up med rensning?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Asianlover1 skrev, for 11 timer siden:

Er der foresten nogen der ved om det rent pris- og kvalitetsmæssigt kan betale sig, at tage til tandlægen i Thailand, når der bare er tale om et normalt check-up med rensning?

Sidst gav jeg 1000 bath (vil tro du nok kan få den pris ned til omkring 600 ved at spørge lidt omkring) og fik en fin og grundig tandrensning - og det er nok ca. samme pris som i Danmark - bortset fra at i Danmark skruer de altid prisen op med kr. 100,- + moms til en overflødig og hurtig undersøgelse af mine tandkødslommer/paradontose - og det er den væsentligste grund til at jeg vælger at få foretaget tandrensning i Thailand.

Skal du have foretaget noget større - så betaler det snart flyrejsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kragh skrev, for 3 timer siden:

Hvordan ser de på vacciner lige pt?  Skal man være nylig vaccineret eller hvordan er det?

Nej det behøver du ikke. De har åbnet op og de kræver ingen corona vaccine.

Du kan også følge deres regler her: https://www.thaiembassy.com/travel-to-thailand/thailand-travel-restrictions

Og deres mere opdaterede og nyere regler her: https://www.thaiembassy.com/thailand-travel-restrictions-updates#tab-2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ville lige høre hvad der for jer er en god pris på en direkte retur billet til BKK?

Har nemlig kvajet mig og slog ikke til, da den var nede omkring 5200-5300 kr. og nu er den oppe på omkring 7400 kr :(

Jeg kan dog få en med stop i Stockholm på vej hjem, men direkte ud til 6000 kr. og hjemturen er ca. 3-4 timer længere så vidt jeg husker.

Men ærger mig sådan at jeg ikke slog til da den direkte (begge veje) kostede 5200-5300 kr.

Det er her i foråret jeg skal afsted om ca. 2 måneder. Så tror i den vil falde igen, eller skal jeg bare bide i det sure æble og så købe den til 6000 kr. med stop på hjemvejen?

Til info, så steg prisen voldsomt med ca. 2000 kr. her for en uges tid siden ca., fra den ene dag til den anden. Ved ikke om det er fordi jeg intensivt har siddet og søgt hver dag på mine rejsedatoer. Men har ellers prøvet at søge på en anden enhed, som jeg ikke har brugt før til at søge fra og der var prisen den samme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Moden Libertiner II

Det ner en god ide at slette cookies hver gang du logger af, så kan de ikke se du har været der og skrue prisen i vejret, detg sker faktisk når du søger flere gange på den samme tur.

MS Edge kan sættes op til at gøre det automatisk når du lukker browseren. Chrome skal du den besværlige vej og selv slette

Del dette indlæg


Link til indlæg
Asianlover1 skrev, for 1 time siden:

Jeg ville lige høre hvad der for jer er en god pris på en direkte retur billet til BKK?

Jeg købte for ca. 14 dage siden en direkte med Thaiair til ca. 5750,- ab CPH afg. medio marts - det er ca. samme pris som før Covid - så det fås næppe meget billigere. Er så ved at søge lidt på en tur til efteråret - og her kan jeg ab AAL (Ålborg) eller CPH med stop i AMS (Amsterdam) med KLM pt. købe en tur til ca. 4.500,-.

Priserne finder jeg altid på Travelmarket - har forsøgt at søge direkte hos selskaberne, men det bliver billetterne absolut ikke billigere af og man mister muligheden for at kombinere 2 selskaber.

Men et godt råd kan være at stå tidligt op - og lave en del prisagenter - hos Travelmarket oplever jeg ikke at prisen ændres fordi jeg søger flere gange - og jeg har forsøgt at sammenligne vha. andre søgemaskiner og gå direkte til de forskellige agenter - Travelmarket synes jeg er mest reel - og den som viser de billigste priser - kun af og til kan den komme med nogle resultater, hvor man henvises til nogle billethajselskaber, hvor man får en billig pris, men man kan ikke bestille til den billige pris uden at lave en masse overflødige tilkøb: mad ombord, sædevalg, forsikring, afbestillingsforsikring, ekstra bagage osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Moden Libertiner II skrev, for 5 timer siden:

Det ner en god ide at slette cookies hver gang du logger af, så kan de ikke se du har været der og skrue prisen i vejret, detg sker faktisk når du søger flere gange på den samme tur.

MS Edge kan sættes op til at gøre det automatisk når du lukker browseren. Chrome skal du den besværlige vej og selv slette

Men det holder jo så alligevel ikke. For det troede jeg nemlig også selv. Så har prøvet det og som jeg også nævnte så prøvede jeg også at søge fra en helt anden device/pc, som jeg aldrig har søgt fra før, men priserne er stadig de samme. Kan se inde på Thai Airways hjemmeside, hvis jeg prøver at booke derfra, så siger den også at der kun er 4 billetter tilbage på mine datoer. Så måske det er derfor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 4 timer siden:

Jeg købte for ca. 14 dage siden en direkte med Thaiair til ca. 5750,- ab CPH afg. medio marts - det er ca. samme pris som før Covid - så det fås næppe meget billigere. Er så ved at søge lidt på en tur til efteråret - og her kan jeg ab AAL (Ålborg) eller CPH med stop i AMS (Amsterdam) med KLM pt. købe en tur til ca. 4.500,-.

Det kan være, at jeg bare skal vente til 1,5 måned før så og så se hvad priserne siger der. Og er der udsolgt, så må jeg rykke om på ferien selvom jeg ikke er meget for det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du skal ikke vente de priser går kun 1 vej og det er op.

Ca. 3 mdr før afrejse er der hvor du oftest kan få de billigste billetter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Asianlover1 skrev, den 6.2.2023 at 22:39:

Er der foresten nogen der ved om det rent pris- og kvalitetsmæssigt kan betale sig, at tage til tandlægen i Thailand, når der bare er tale om et normalt check-up med rensning?

Sidst gav jeg 1000 bath (vil tro du nok kan få den pris ned til omkring 600 ved at spørge lidt omkring) og fik en fin og grundig tandrensning - og det er nok ca. samme pris som i Danmark - bortset fra at i Danmark skruer de altid prisen op med kr. 100,- + moms til en overflødig og hurtig undersøgelse af mine tandkødslommer/paradontose - og det er den væsentligste grund til at jeg vælger at få foretaget tandrensning i Thailand.

>>> Det du kalder en overflødig undersøgelse er ved lov i Danmark. Det er der nok en god grund til. Så det er en billig forsikring mod mere alvorlig sygdom.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Senor skrev, for 2 timer siden:

Det du kalder en overflødig undersøgelse er ved lov i Danmark.

Det er vist noget meget nyt, at det er blevet lovbefalet - har du nogen dokumentation?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...